Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2003, 18:56
Fallon
Avatar van Fallon
Fallon is offline
Ik zit op het moment nogal in een klotesituatie. Mijn ouders zijn een tijd geleden gescheiden en mijn moeder is na een tijdje bij d'r nieuwe vriend gaan wonen en mijn pa bij zijn nieuwe vriendin.
Ik moest dus een keuze maken en heb besloten om bij mijn pa en zijn vriendin in te gaan wonen.
Alles ging goed en we kunnen allemaal goed met elkaar opschieten.
Ik betaal wel kostgeld en eerst ging dat heel goed. Netjes 150 euro per maand, opzich een redelijk bedrag.
Maar nu krijgt mijn pa zijn vriendin geen huursubsidie meer omdat ons inkomen te hoog is.
Nu moet ik dus 75 euro meer gaan betalen per maand, en dat is dus 225 euro.
Ik verdien zo'n 550 euro per maand, en ik vind het gewoon veel geld om te betalen.
Ik hou na dat en mijn rekeningen bijna niks over.
En ik vind nou ook niet echt dat ik voor dat geld krijg wat het waard is.
Ik eet en slaap thuis en dat is het wel zo'n beetje.
Als ik er wat van zeg krijg ik alleen commentaar dat ik op kamers meer betaal.
Ik kan ook nergens heen en een eigen huisje kan ik ook wel vergeten aangezien ik bijna niks overhou om te sparen.
Ik sta dus met mijn rug tegen de muur.
Heeft er iemand tips?
__________________
<<<Pain is temporary, pride is forever...>>>
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2003, 19:00
Lovertjuh
Avatar van Lovertjuh
Lovertjuh is offline
Hey meid,
Miss dat je kent kijken of je met bepaalde vrienden iets op ken brengen.
Met zijn 2en of 3en ist makkelijker op te brengen.
Dus miss dat je kent kijken voor een goedkoop flatje en waarschijnlijk heb je nog grote kans dat je ook nog huursubsidie krijgt.
Suc6 en ik hoor ut wel he
__________________
Maybe I'm a liar but all I really know,is your the only reason I'm trying!!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 13:17
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Hallo zeg, ik vind dat wel belachelijk veel. Moet je nagaan: 500 gulden!!!! Dat betaal ik nog niet eens per maand voor mijn huisje (exclusief dan)! Ik vind het echt bizar, je vader hoort wel voor jou te zorgen, hoor. Dat je wat moet betalen lijkt me wel ok, maar zoveel vind ik echt absoluut buiten de maat. Als je nou 1000 euro per maand verdiende... en dan nog, ik neem aan dat je niet fulltime werkt (anders verdiende je wel meer), dan kunnen ze dat echt niet van je verwachten, vind ik. Studeer je trouwens? Dan zou je vader juist bijdrage aan jou moeten geven.

Nou, ik zou het hier als ik jou was nog 'ns goed over hebben. Je vader en zijn vriendin kunnen fulltime werken en dat geld makkelijk bijverdienen. Zij zijn verantwoordelijk voor dat huis, jij bent een kind. Nouja, dat is in ieder geval mijn mening.

Als je student bent zou ik ze daar 'ns op wijzen, dat je pa eigenlijk geld aan jou zou moeten betalen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 15:21
Go
Avatar van Go
Go is offline
Vraag aan je moeder en haar vriend hoeveel je bij hun aan kostgeld moet gaan betalen. Als dat minder is dan nu het geval is ga je, als je verder geen problemen met je moeder en haar vriend hebt en het geen (grote) problemen met zich meebrengt, bij je moeder wonen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 16:17
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Hoeveel bedroeg de huursubsidie? En hoe hebben ze bepaald dat jij 75 euro meer moet betalen? Hoeveel bedraagt de totale huur nu?

Misschien moet je het volgende met ze bespreken. Aangezien het uitsluitend om intrekken van huursubsidie gaat en niet om verhoging van andere vaste lasten, is het onmogelijk dat je opeens 50% meer kostgeld moet betalen. Een huurverhoging mag volgens mij ook niet meer dan 6% bedragen dus als je meer kostgeld zou moeten betalen kunnen ze maar maximaal maar 9 euro meer vragen. wordt natuurlijk nog minder als je sec kijkt naar het gedeelte vanje kostgeld wat je aan huur betaalt.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 16:55
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 22-11-2003 @ 14:17:
Hallo zeg, ik vind dat wel belachelijk veel. Moet je nagaan: 500 gulden!!!! Dat betaal ik nog niet eens per maand voor mijn huisje (exclusief dan)! Ik vind het echt bizar, je vader hoort wel voor jou te zorgen, hoor. Dat je wat moet betalen lijkt me wel ok, maar zoveel vind ik echt absoluut buiten de maat. Als je nou 1000 euro per maand verdiende... en dan nog, ik neem aan dat je niet fulltime werkt (anders verdiende je wel meer), dan kunnen ze dat echt niet van je verwachten, vind ik. Studeer je trouwens? Dan zou je vader juist bijdrage aan jou moeten geven.

Nou, ik zou het hier als ik jou was nog 'ns goed over hebben. Je vader en zijn vriendin kunnen fulltime werken en dat geld makkelijk bijverdienen. Zij zijn verantwoordelijk voor dat huis, jij bent een kind. Nouja, dat is in ieder geval mijn mening.

Als je student bent zou ik ze daar 'ns op wijzen, dat je pa eigenlijk geld aan jou zou moeten betalen.
€225,- is idd wel vrij veel...daarvoor kun je idd ook bijna een kamer/huisje huren. Tot haar éénentwintigste vind ik haar vader eigenlijk wel verantwoordelijk, maar aan de andere kant: ze werkt ( Schooltype/studierichting: Geen ik werk ) en woont thuis...en haar vader kan het anders misschien ook niet betalen (of wel?). Hoeveel werk je? €550,- per maand vind ik niet echt bijzonder veel...

@ topicstarter: wordt jouw inkomen meegeteld met het berekenen van de huursubsidie ed?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 23:52
Verwijderd
225 pleuro voor kostgeld is vrij veel.
Maar hoeveel werk je in de maand? Dunkt me dat dat geen fulltime is... anders ga je met twee vriendinnen een appartement opzoeken
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 17:10
Fallon
Avatar van Fallon
Fallon is offline
Nee, ik werk nog niet fulltime. Werk nu 32 uur per week. Maar klopt dat het niet veel is, werk in een supermarkt en das echt een heel laag loon (minimum).
Ik heb de gevraagd om meer te werken, maar dat moet allemaal aangevraagd worden en bla bla bla.
Ik weet dat ik bij mijn moeder en d'r vriend veel minder betaal, en ik heb geen problemen met ze. Maar toch is het geen optie daar te wonen.
Aaangezien ze 300 km verderop wonen, en das gewoon te ver.
Heb ook een relatie waar ik aan moet denken en die ik meer waard vind dan dit allemaal
__________________
<<<Pain is temporary, pride is forever...>>>

Laatst gewijzigd op 23-11-2003 om 17:31.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 17:11
Verwijderd
Misschien kan je meer gaan werken en dan eventueel op jezelf gaan wonen...als je dat wilt dan iig?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 17:15
Lovertjuh
Avatar van Lovertjuh
Lovertjuh is offline
Citaat:
ekki schreef op 22-11-2003 @ 14:17:
, ik neem aan dat je niet fulltime werkt (anders verdiende je wel meer), dan kunnen ze dat echt niet van je verwachten, vind ik. Studeer je trouwens? Dan zou je vader juist bijdrage aan jou moeten geven.
Ik werk ook fulltime in het zelfde bedrijf als haar, maar je verdient daar nou eenmaal geen jackpot.
T gaat hier gewoon om een fulltime baan.
__________________
Maybe I'm a liar but all I really know,is your the only reason I'm trying!!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Lovertjuh schreef op 23-11-2003 @ 18:15:
Ik werk ook fulltime in het zelfde bedrijf als haar, maar je verdient daar nou eenmaal geen jackpot.
T gaat hier gewoon om een fulltime baan.
Ik snap je post even niet...?
Fall zegt net dat het niet om een fulltime baan gaat... Als 18-jarige verdien je ook geen riant salaris in een winkel (en ergens anders meestal ook niet), dat is nou eenmaal zo.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 17:32
Fallon
Avatar van Fallon
Fallon is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-11-2003 @ 18:11:
Misschien kan je meer gaan werken en dan eventueel op jezelf gaan wonen...als je dat wilt dan iig?
Ja ik kan meer werken, maar werk nu al 32 uur in de week. En het maximum wat ik kan werken is 40. Dus dat is maar 8 uur per week meer. En dat moet allemaal aangevraagd worden enzo.
En op mezelf wonen daar heb ik al heel lang aan gedacht, maar ik heb gewoon geen mogelijkheid om te sparen ofzo..
__________________
<<<Pain is temporary, pride is forever...>>>
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Fall schreef op 23-11-2003 @ 18:32:
Ja ik kan meer werken, maar werk nu al 32 uur in de week. En het maximum wat ik kan werken is 40. Dus dat is maar 8 uur per week meer. En dat moet allemaal aangevraagd worden enzo.
En op mezelf wonen daar heb ik al heel lang aan gedacht, maar ik heb gewoon geen mogelijkheid om te sparen ofzo..
Ik las net 32 uur per maand...vandaar dan ik zo iets had van 'das idd niet fulltime'.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 17:47
Fallon
Avatar van Fallon
Fallon is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-11-2003 @ 18:36:
Ik las net 32 uur per maand...vandaar dan ik zo iets had van 'das idd niet fulltime'.
Ja dat was een typefoutje
__________________
<<<Pain is temporary, pride is forever...>>>
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 17:50
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
550 euro voor 32 uur vind ik best weinig, ja. Misschien zou je 'ns op zoek kunnen gaan naar ander werk?

Ik verdien nu bijna 250 euro per maand met 8,5 uur werken per week. Dat is onder andere in de thuiszorg. Daar hebben ze overigens overal mensen nodig.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Fall schreef op 23-11-2003 @ 18:47:
Ja dat was een typefoutje
'k vond het al zo weinig.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 17:52
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 23-11-2003 @ 18:50:
550 euro voor 32 uur vind ik best weinig, ja. Misschien zou je 'ns op zoek kunnen gaan naar ander werk?

Ik verdien nu bijna 250 euro per maand met 8,5 uur werken per week. Dat is onder andere in de thuiszorg. Daar hebben ze overigens overal mensen nodig.
Volgens http://www.berekenhet.nl/modules/wer...nimumloon.html is 575,50 bruto het minimumloon voor een 18-jarige bij een 38-urige werkweek...550 bij 32 uur valt dan dus best mee... Supermarkt/winkel verdient gewoon weinig...'k zou idd eens kijken of je niet iets anders kunt gaan doen ofzo...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 17:54
Fallon
Avatar van Fallon
Fallon is offline
Citaat:
ekki schreef op 23-11-2003 @ 18:50:
550 euro voor 32 uur vind ik best weinig, ja. Misschien zou je 'ns op zoek kunnen gaan naar ander werk?

Ik verdien nu bijna 250 euro per maand met 8,5 uur werken per week. Dat is onder andere in de thuiszorg. Daar hebben ze overigens overal mensen nodig.
Dat bedrag is wel netto overigens he. Ik weet dat het weinig is en dat een andere baan misschien beter is. Maar er is op het moment gewoon echt helemaal niks te vinden qua werk.
Voordat ik hier begon te werken heb ik ook 2 maanden zonder werk gelopen omdat er niks was.
Maar ben nu in ieder geval aan het proberen een klein beetje te sparen, zodat ik misschien over een paar maanden wat voor mezelf kan zoeken ofzo..

En thuiszorg? Ben niet echt mobiel op mijn fietsje
En ik kan ook niet echt zeggen dat het iets voor mij is eigenlijk..
__________________
<<<Pain is temporary, pride is forever...>>>
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-11-2003, 20:10
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Fall schreef op 23-11-2003 @ 18:54:
En thuiszorg? Ben niet echt mobiel op mijn fietsje
En ik kan ook niet echt zeggen dat het iets voor mij is eigenlijk..
Ik heb ook alleen een fiets en ik doe ook alles op de fiets. In de zomervakantie moest ik soms een uur fietsen naar een cliënt. Is prima te doen, hoor.
Maarja, het moet wel wat voor je zijn inderdaad . Ik raad overigens ook niet aan dat te gaan doen, het is rampwerk .

Moet je echt proberen, op jezelf wonen . Is wel ietsje duurder natuurlijk. Jammer dat je nu niet meer verdient. Want hoewel het wel iets meer dan minimumloon is, vind ik het gewoon echt niet echt veel. Maar goed, je hebt wat, dat scheelt in ieder geval.

Om het probleem op te lossen zou ik toch 'ns serieus met je vader en z'n vriendin gaan praten. En niet tussen neus en lippen door, maar gewoon met z'n allen even gaan zitten en het erover gaan hebben. Ik denk dat dat op de kortste termijn het meest op kan lossen. Misschien kun je het nog op papier zetten, wat je dwars zit ofzo. Enneh.. wel alles in de ik-vorm gieten!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 07:25
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Als ik jou was, zou ik nog 1 of 2 jaar naar school gaan zodat je wat administratief werk kan doen. Dan verdien je iig wel minimaal 2 keer zoveel. Is samenwonen niets

225 is veel kostgeld, maar niet veel geld kost en inwoning.

Om op jezelf rond te kunnen komen heb je toch wel 750 euro per maand nodig.

Misschien kan je die 75 euro ruilen voor een dag het huishouden doen bij je ouders.

Vergeet je trouwens niet je belasting terug te vragen. Heb je dat nog nooit gedaan, ga dan even naar het belastingkantoor en vul daar samen met die meneer de afgelopen jaren in.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 18:33
Fallon
Avatar van Fallon
Fallon is offline
Ik krijg geen belasting terug. Dat is al berkend toen ik ging werken. Ben pas belasting gaan betalen toen ik over de 7500 euro kwam alles opgeteld. Dus ik heb het eerste jaar geen belasting betaald. En mijn pa heeft het een keer uitgerekend en daar kwam zelfs uit dat ik zelfs nog een toeslag zou krijgen..
En met mijn pa en vriendin praten heb ik al geprobeerd, maar ze zeggen gewoon dat ik dan maar zuiniger met mijn geld om moet gaan.
Dat snap ik, maar ik wil nog wel wat dingen kunnen doen. Ik ben 20, ik ga niet als een kluizenaar leven.

En samenwonen?

Ik heb pas 7 weken een relatie, en opzich zou ik het zo doen dat wel.
Maar mijn vriendin verdient niet zoveel en we kunnen het financieel gewoon samen niet aan.
Maar ik denk dat ik het gewoon nog een jaartje door knijp en spaar wat ik sparen kan.
Want het zit ook zo. Mijn vriendin d'r ouders gaan emigreren naar Spanje, en eigenlijk moet zij mee van d'r ouders. Omdat ze nergens anders heen kan.
En dat is dus volgend jaar. En als ze echt mee moet ga ik natuurlijk mee.
Dus ik denk dat ik gewoon ga sparen, zodat we volgend jaar een keus hebben. Of hier blijven en wat opbouwen of daar wat opbouwen...
__________________
<<<Pain is temporary, pride is forever...>>>
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Gesprekken die je opving in het OV, of ergens anders. #nieuwe
Verwijderd
124 21-03-2013 06:28
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 19:17
Algemene schoolzaken Arrest 13 mrt 1987
synclinorium
6 07-11-2005 17:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoger straffen werkt wel.
Verwijderd
81 27-06-2004 20:12
Levensbeschouwing & Filosofie hemel of hel ?
leonkorn
52 11-07-2003 19:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Dakloos
Nate
66 20-03-2003 13:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.