Oud 17-08-2017, 13:32
wasbeer.meneer
Avatar van wasbeer.meneer
wasbeer.meneer is offline
Citaat:
Mansplaining!
Je moet vrouwen af en toe een beetje helpen, Koe. Ze kunnen er ook niets aan doen dat ze niet zo goed overzicht kunnen houden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2017, 15:38
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
En de officiële standpoints van third-wave feministen gaan voor bijna 100% over vrouwen hoor?
De "officiële standpoints" van third wave feministen. Waar heb je die "officiële" lijst gevonden?
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2017, 18:00
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
In het kader van seksueel geweld wilde ik trouwens ook nog deze fantastische post met jullie delen. Het komt van een subreddit met veel MRA's. 'Incel' staat voor involuntary celibacy.

[afbeelding]
Ik heb deze ook gelezen, en nav die post r/incels een beetje doorgelezen. Heb er nogal lang een vieze nasmaak van gehad. Nog nooit zulke verbitterde mensen gelezen. Een heleboel zijn voor vrouwenbesnijdenis (omdat vrouwen daar onderdaniger van worden), en voor dingen als een avondklok voor vrouwen. Want alle vrouwen zijn hoeren. En ook dikke, lelijke walvissen trouwens. Die het verdienen om verkracht te worden.
__________________
stikkiedikkie hopstapsnee reldeldee
Met citaat reageren
Oud 17-08-2017, 20:23
Verwijderd
Oh bah.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2017, 21:38
Reppu
Reppu is offline
http://youtu.be/4ttcOo8rK4U
Met citaat reageren
Oud 17-08-2017, 21:47
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Excuseert u mij maar ik denk je niet te kennen, wat is dit voor filmpje in de context van dit topic?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2017, 22:15
Verwijderd
Ben Shapiro is een mongoloïde anus. Wat wil je hiermee aantonen?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2017, 00:06
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Al die mongolen die klappen omdat hij een uitspraak van een rechter kan noemen.

Het zou indrukwekkender zijn als hij de biologie waar hij een beroep op doet kon uitleggen - maar dat kan hij natuurlijk niet.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2017, 00:44
SkurtSkurt
SkurtSkurt is offline
Wie is dat in jouw profiel foto? Ik vraag het me de hele tijd af.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2017, 00:48
SkurtSkurt
SkurtSkurt is offline
Wat vinden jullie van Milo Yiannolopoulos?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2017, 01:00
wasbeer.meneer
Avatar van wasbeer.meneer
wasbeer.meneer is offline
Citaat:
De "officiële standpoints" van third wave feministen. Waar heb je die "officiële" lijst gevonden?
wikipedia natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 18-08-2017, 01:01
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Ik heb deze ook gelezen, en nav die post r/incels een beetje doorgelezen. Heb er nogal lang een vieze nasmaak van gehad. Nog nooit zulke verbitterde mensen gelezen. Een heleboel zijn voor vrouwenbesnijdenis (omdat vrouwen daar onderdaniger van worden), en voor dingen als een avondklok voor vrouwen. Want alle vrouwen zijn hoeren. En ook dikke, lelijke walvissen trouwens. Die het verdienen om verkracht te worden.
Precies dit.

En @wasbeer, ik post dit hier omdat ik denk dat MRA een gateway drug richting fascisme is, en fascisten zijn dol op seksuele minderheden uitmoorden.

Ik snap je knee-jerk reactie tegen het woord 'feminisme' verder wel, het is matige term die bepaald niet intersectioneel klinkt, en aangezien TERFs zichzelf ook 'feminist' noemen is het nog onduidelijk ook. Ik noem mezelf daarom weleens een futurist. Maar dat maakt me niet minder feministisch. En ik geloof ook niet dat dit soort mensen 'gewoon debielen' zijn, of dat hun ideologie geen invloed heeft. Drie keer raden of er overloop is tussen /r/incels en /r/the_donald.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2017, 01:03
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
(TERFs zijn de feministen die in de jaren '70 misschien relatief oké waren, maar rond de eeuwwisseling zijn opgehouden met zich ontwikkelen, en nu niet geloven in transgendermensen.)
Met citaat reageren
Oud 18-08-2017, 08:16
Verwijderd
Citaat:
Wie is dat in jouw profiel foto? Ik vraag het me de hele tijd af.
Een omgekeerde Limburgse vlag met een zwart kruis er door.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2017, 08:58
Verwijderd
Citaat:
Wat vinden jullie van Milo Yiannolopoulos?
Een pipo die graag zijn eigen graf graaft met grapjes en dan oprecht verbaast is als hij erin kukelt.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2017, 08:59
Verwijderd
Citaat:
Precies dit.

En @wasbeer, ik post dit hier omdat ik denk dat MRA een gateway drug richting fascisme is, en fascisten zijn dol op seksuele minderheden uitmoorden.
Volgens mij is het andersom en is MRA een symptoom van neonazisme. Dat is een subtiel maar ik denk ontzettend belangrijk verschil, vooal als je er iets aan wil doen. Niet alles draait primair om antifeminisme eah.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2017, 09:22
Verwijderd
Het past allebei bij een bepaalde groep mensen die graag vervelende zaken extern bij aanwijsbare groepen legt. Geen baan? Dat komt doordat de negers/moslims/spics de baantjes inpikken, de rijke joden - die je uitknijpen via die dure lening voor je auto- elkaar hoge functies toeschuiven et cetera. Niet omdat je niet de relevante opleiding hebt en je gedraagt als een minkukel waardoor een werkgever je niet wilt hebben, en je die auto gewoon beter niet had kunnen kopen via die lening. Geen vriendin? Vrouwen zijn hoeren en lelijke walvissen. Het is niet dat jij vies, oncharmant en onaantrekkelijk bent. Overigens gaan die vrouwen precies met diezelfde/moslims/spics wel naar bed!

Ik ben een voetbalfan zoals jullie weten, en ik zie deze gedachtegang ook bij een bepaalde groep supporters die iedere club heeft. MVV niet gepromoveerd? Het is een complot van de scheidsrechters, van de KNVB, die willen MVV niet in de eredivisie! KNVB Maffia! Het mooie is, dit soort teksten lees je op letterlijk, letterlijk, ieder supportersforum. Van elke club dus. De KNVB en de scheidsen zijn tegen iedere club, blijkbaar. Gedeeltelijk zijn dat, bij MVV althans, dezelfde mensen die rond de verkiezingen postten dat ze op Geert Wilders gingen stemmen.

Ik chargeer een beetje, en het is gedeeltelijk nog best uitlegbaar waarom ze zo denken. Maar ik denk niet dat het één een symptoom van het ander is, het zijn symptomen van hetzelfde kenmerk. Het is gemakkelijk en veilig om een externe duidelijk aanwijsbare groep tot oorzaak van je troubles te verklaren.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2017, 09:26
Verwijderd
Het is vooral zelf in gebreke blijven en daar anderen de schuld van geven en vooral nergens zelf verantwoordelijkheid voor willen nemen. Nou is dat met een voetbalteam in de praktijk anders; daar heb je niet heel veel invloed op, maar de gedachtengang is wel hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2017, 10:00
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Volgens mij is het andersom en is MRA een symptoom van neonazisme. Dat is een subtiel maar ik denk ontzettend belangrijk verschil, vooal als je er iets aan wil doen. Niet alles draait primair om antifeminisme eah.
Hmm, ik ben het met je eens, 't causale verband ligt zoals jij 'm benoemt.

Ik denk echter wel dat er verschillende wegen zijn naar neonazisme, en ik denk dat een substantiële groep er eindigt via Men's Rights Activism. Grappig genoeg denk ik ook dat er MRA's en MGTOW's zijn die 'full circle' zullen gaan, en over een paar jaar zullen identificeren als feminist - maar goed.

Hebben jullie die bizarre reportage van VICE al gezien, over Charlottesville?

En al gelachen om die nazi die later gaat huilen als hij gearresteerd dreigt te worden?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2017, 10:11
Verwijderd
Uiteraard al gezien. Veel gecringed. Heel indrukwekkend
Met citaat reageren
Oud 18-08-2017, 10:24
Verwijderd
De complete wanhoop en verlorenheid van de reporter na het ongeluk is zo indrukwekkend.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2017, 10:33
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ik volg die perikelen nauwgezet; en ik blijf me verbazen over hoe diepgeworteld nationalisme en racisme ingebakken zit in (significante) delen van de Amerikaanse cultuur. En de aanleiding daarvan begint vaak al in het basisonderwijs.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence

Laatst gewijzigd op 18-08-2017 om 10:34. Reden: kromme zinnen
Met citaat reageren
Oud 18-08-2017, 10:41
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
wikipedia natuurlijk
Nee. Derde-golf-feminisme is geen organisatie met "officiële" standpunten (eerste en tweede golf evenmin).

De problemen waar MRA's onder lijden - hoge druk om mannelijk te zijn, weinig erkenning van seksueel geweld tegen mannen, oneerlijke behandeling bij scheidingen, et cetera - komen voort uit dezelfde culturele verschijnselen waar feministen al decennia tegen vechten. En de derde golf strijdt explicieter voor mannen dan de eerste en tweede.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2017, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Ik volg die perikelen nauwgezet; en ik blijf me verbazen over hoe diepgeworteld nationalisme en racisme ingebakken zit in (significante) delen van de Amerikaanse cultuur. En de aanleiding daarvan begint vaak al in het basisonderwijs.
Ja, en het vreemde is dat ze zoveel vertrouwen hebben in hun land, wat een statisch niets doend ding is, maar elkaar vertrouwen ze voor geen meter
Met citaat reageren
Oud 18-08-2017, 10:52
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Wie is dat in jouw profiel foto? Ik vraag het me de hele tijd af.
Mijne? Poster van Death Proof.

Citaat:
Wat vinden jullie van Milo Yiannolopoulos?
Iemand die heel graag een komiek wilde zijn maar niet grappig is, en heel graag een intellectueel wilde zijn maar geen originele ideeën heeft, dus een soort combinatie maakte van beiden (zoals de goochelende stand-up-comedians van de jaren 80, die nooit echt goed waren in goochelen en stand-up comedy, maar toch optredens kregen omdat ze allebei deden). Beetje schelden op dikke vrouwen en rechtse ideeën herkauwen, waarbij hij vooral volgt wat zijn fans willen horen. Eigen ideologie heeft hij niet. En hij is een pedo, natuurlijk.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2017, 02:41
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Bannon is weg
Met citaat reageren
Oud 30-08-2017, 20:16
Verwijderd
Unexpected Mattis to the rescue?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2020, 10:37
Zwemeltje
Zwemeltje is offline
Nee
Met citaat reageren
Oud 22-03-2020, 12:25
Verwijderd
Ga weg, trol.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.