Oud 09-06-2015, 23:22
Jessie463
Jessie463 is offline
Hallo allemaal,

Ik wou graag wat advies vragen voor over mijn profielkeuze. Eigenlijk had iedereen zijn profielkeuze al een paar maanden geleden in moeten leveren maar omdat ik echt niet kon kiezen kreeg ik nog tot na de proefwerkweek van de decaan.

Nu zit het dus zo dat ik zit te twijfel tussen C&M of N&G. Ik zal het even toelichten
Bij ons op school is bij C&M tekenen, geschiedenis en aardrijkskunde verplicht. Daarnaast kan je dan nog een profiel vak kiezen ( kan niet scheikunde, of natuurkunde zijn ) En bij N&G is natuurkunde(), scheikunde en biologie verplicht en dan nog een keuze vak.

Ik zit dus de twijfelen omdat C&M heeft meer de vakken die ik leuk vind en goed in ben, geschiedenis en aardrijkskunde alleen met N&G kan ik later nog alle kanten opgaan waaronder de bio-kant. En ik weet dat nu waarschijnlijk iedereen zegt kies gewoon N&G maar zo simpel ligt het niet want deze cijfers sta ik:
Natuurkunde 6
Scheikunde 5
Wiskunde 6
Science 7
Economie 6
M&O 8
Tekenen 8
Geschiedenis 8
Aardrijkskunde 8
Biologie ( van vorig jaar ) 7 of 8
Frans 8
Duits 7
Engels 9

En ik weet gewoon niet of ik dan wel gemotiveerd genoeg ben volgend jaar voor natuurkunde en scheikunde ( want die vakken vind ik echt vreselijk ). Alleen het punt is dat we hebben ook alvast een beetje moeten kijken naar studies later en ik wil echt heel graag iets doen met biologie want dat vind ik wel heel leuk. Studies als biologie, dierwetenschappen, iets met voeding, lijken me heel leuk alleen daar heb je allemaal scheikunde voor nodig of zelfs natuurkunde. Studies die je met C&M kan doen zijn er niet heel veel ( vgm ) en zijn ook niet leuk.

Mijn ouders zeggen nog dat ik beter E&M kan gaan doen omdat ik altijd na de middelbare nog scheikunde in kan halen en ze denken dat tekenen te veel werk voor mij zal zijn omdat ik heel sloom ben met alles en nu al erg veel achter loop met vakken.

Dus ik weet het echt niet meer, ik ben bang dat ik spijt ga krijgen als ik C&M kies maar dat gevoel heb ik ook bij N&G....

Dus sorry voor dit langdradig verhaal... ik hoop dat jullie advies voor mij hebben. Alvast bedankt!

P.s Ik doe 3 vwo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2015, 07:12
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Er staat een hoop advies voor je op deze pagina.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren N&G of C&M
Mrs. Angel
7 06-01-2011 20:37
Studeren Profielkeuze: C&M of N&G?
Emma2812
9 08-11-2008 11:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36.