Oud 03-08-2017, 15:40
wasbeer.meneer
Avatar van wasbeer.meneer
wasbeer.meneer is offline
Citaat:
Waarom zou het te ver gaan? Wat maakt het voor jou voor verschil? Heb je er last van dat er 70+ religies zijn?
te ver in de zin dat woorden en definities steeds minder betekenen, niet dat ik er persoonlijk last van heb. Van mij mag iedereen zichzelf bestempelen als whatever ze willen. Maar het wordt erg lastig om op een constructieve manier over iets discussiëren als definities en nomenclature on the fly worden veranderd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2017, 15:41
wasbeer.meneer
Avatar van wasbeer.meneer
wasbeer.meneer is offline
Citaat:
Waarom zou het te ver gaan? Wat maakt het voor jou voor verschil? Heb je er last van dat er 70+ religies zijn?
en ja, van meerdere religies heb ikzelf misschien niet direct veel last omdat bijna iedereen in mijn omgeving atheist/agnost is, maar ik denk dat de wereld zonder een stuk beter af zou zijn ;x
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 16:05
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
te ver in de zin dat woorden en definities steeds minder betekenen, niet dat ik er persoonlijk last van heb. Van mij mag iedereen zichzelf bestempelen als whatever ze willen. Maar het wordt erg lastig om op een constructieve manier over iets discussiëren als definities en nomenclature on the fly worden veranderd.
Citaat:
en ja, van meerdere religies heb ikzelf misschien niet direct veel last omdat bijna iedereen in mijn omgeving atheist/agnost is, maar ik denk dat de wereld zonder een stuk beter af zou zijn ;x
Amen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 16:29
Verwijderd
Citaat:
te ver in de zin dat woorden en definities steeds minder betekenen, niet dat ik er persoonlijk last van heb. Van mij mag iedereen zichzelf bestempelen als whatever ze willen. Maar het wordt erg lastig om op een constructieve manier over iets discussiëren als definities en nomenclature on the fly worden veranderd.
Ik heb meer moeite met dat mensen aanstoot nemen aan het verkeerde voornaamwoord of dat ze op de kast gejaagd zouden kunnen worden als er alleen maar Dames en Heren gebruikt wordt. Ik heb het in de eckte leven nog nooit meegemaakt btw, wel online. Daar gaan mijn nekharen van overeind staan.

Taal is trouwens veranderlijk. Alhoewel ik denk dat gender een relatief nieuwe term is en dus eigenlijk precies het tegenovergestelde bewijst van het punt wat je probeert te maken
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 16:39
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Klootzakken en militante gekkies heb je in alle bevolkingsgroepen, dus ook bij mensen die zich niet als man of vrouw identificeren. Dat wil nog niet zeggen dat dat de norm is. Ik ken mensen die zichzelf beschrijven als 'non-binair' en die snappen het ook wel als ze soms 'misgendered' worden.
Het is anders als iemand je uitlegt hoe ze zich voelen en hoe ze graag genoemd willen worden en dat je dan reageert met 'lol, dat vind ik dom/ik snap dat niet, dus ik doe lekker wat ik zelf wil'.

Bij watvoor groep je ook hoort, wees gewoon geen lul en probeer begripvol te zijn naar anderen, ookal snap je het niet helemaal.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 17:08
Verwijderd
Ik wil trouwens om mee te kunnen doen aan deze discussie graag een lijst van de 70 genders.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 17:10
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik vond heel snel dit plaatje geen idee of dat om te lachen is
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Ik vond heel snel dit plaatje geen idee of dat om te lachen is
[afbeelding]
Hmm sommigen kloppen wel echt ja, maar mensen die zich mayonaise voelen?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 17:15
Verwijderd
http://abcnews.go.com/blogs/headline...acebook-users/

Op facebook heb je 58 keuzes blijkbaar.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 17:15
Verwijderd
Maar wat is het verschil tussen Trans woman en Trans* woman?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 17:17
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Hmm sommigen kloppen wel echt ja, maar mensen die zich mayonaise voelen?
dit is de echte die vond
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 17:28
wasbeer.meneer
Avatar van wasbeer.meneer
wasbeer.meneer is offline
Citaat:
Klootzakken en militante gekkies heb je in alle bevolkingsgroepen, dus ook bij mensen die zich niet als man of vrouw identificeren. Dat wil nog niet zeggen dat dat de norm is. Ik ken mensen die zichzelf beschrijven als 'non-binair' en die snappen het ook wel als ze soms 'misgendered' worden.
Het is anders als iemand je uitlegt hoe ze zich voelen en hoe ze graag genoemd willen worden en dat je dan reageert met 'lol, dat vind ik dom/ik snap dat niet, dus ik doe lekker wat ik zelf wil'.

Bij watvoor groep je ook hoort, wees gewoon geen lul en probeer begripvol te zijn naar anderen, ookal snap je het niet helemaal.
Ohh, dus je moet GEEN lul zijn en begripvol proberen te zijn, had iemand me dat nou eerder verteld!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 17:31
wasbeer.meneer
Avatar van wasbeer.meneer
wasbeer.meneer is offline
Ik vind dat attack helicopters teveel genormaliseerd zijn en het heel slecht is dat er gelijk wordt aangenomen dat je een attack helicopter bent zodra je iemand vertelt dat je een helicopter bent. Ik identificeer me namelijk als een transport helicopter.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 17:42
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
te ver in de zin dat woorden en definities steeds minder betekenen, niet dat ik er persoonlijk last van heb. Van mij mag iedereen zichzelf bestempelen als whatever ze willen. Maar het wordt erg lastig om op een constructieve manier over iets discussiëren als definities en nomenclature on the fly worden veranderd.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 17:45
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
dit is de echte die vond
[afbeelding]
doet me denken aan:

__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 17:55
SkurtSkurt
SkurtSkurt is offline
Citaat:
Hmm sommigen kloppen wel echt ja, maar mensen die zich mayonaise voelen?
Ik vind ze allemaal net zo absurd.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 18:02
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Wat vinden jullie van de aanspreekvorm "hen" als alternatief voor hij of zij?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 18:04
SkurtSkurt
SkurtSkurt is offline
Citaat:
Deze mensen hebben geen politieke macht? Guess again

Ga nou maar in een hoekje in jezelf zitten snijden omdat je rechten als blanke Nederlandse man geschonden worden, doei!
Spotten met zelf pijnig, erg leuk.
Hoezo ga je van uit dat ik blank ben zonder dat ik het zei, ook al ben ik blank, dan heb ik de zelfde rechten als een getinte persoon die zich identificeert als onzijdig, ik zei niet dat mensen die geloven dat er meer dan twee geslachten minder rechten en kansen verdienen, iedereen verdient dezelfde kansen en rechten, maar ik erken het voor wat ik denk dat het is: ' een verzinsel'.
Ik neem dit soort mensen alleen niet zo serieus, ik geef gewoon mijn mening omdat de persoon die deze forum startte om iedereens mening vroeg.
Ik haat deze mensen niet, ik ben niet bang voor ze, ik maak me niet druk om deze mensen, ik vind het hele concept gewoon onzin en ik weet dat niet iedereen het hier mee eens is en dat respecteer ik.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 18:07
SkurtSkurt
SkurtSkurt is offline
Citaat:
Wat vinden jullie van de aanspreekvorm "hen" als alternatief voor hij of zij?
Als je hen wilt worden genoemd en het niet fijn vind als ik je met een mannelijk/vrouwelijk voornaamwoord aanspreek, dan is dat niet mijn taak om dat de vragen, maar jouw taak omdat tegen mij te zeggen en dan noem ik je hen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 18:08
SkurtSkurt
SkurtSkurt is offline
Citaat:
Ik vind dat attack helicopters teveel genormaliseerd zijn en het heel slecht is dat er gelijk wordt aangenomen dat je een attack helicopter bent zodra je iemand vertelt dat je een helicopter bent. Ik identificeer me namelijk als een transport helicopter.
lol
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 18:09
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Maar als jij iemand kent en die heet bijvoorbeeld Jeroen, dan zeg je toch gewoon "Jeroen loopt daar" en niet "hen loopt daar?". Wat is de toegevoegde waarde van "hen"?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 18:11
SkurtSkurt
SkurtSkurt is offline
Citaat:
Waarom zou ik jou in hemelsnaam met respect moeten behandelen?
Respect valt onder onze normen en waarden, maar dit zegt al veel over wat voor persoon jij bent.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 18:13
wasbeer.meneer
Avatar van wasbeer.meneer
wasbeer.meneer is offline
Citaat:
Maar als jij iemand kent en die heet bijvoorbeeld Jeroen, dan zeg je toch gewoon "Jeroen loopt daar" en niet "hen loopt daar?". Wat is de toegevoegde waarde van "hen"?
"Ik sprak Jeroen gisteren, hen heeft een nieuwe baan" ?

of tijdens monopoly:

Als Jeroen nog een hotel in die straat pakt heeft hen ons mooi te grazen!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 18:15
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Maar als jij iemand kent en die heet bijvoorbeeld Jeroen, dan zeg je toch gewoon "Jeroen loopt daar" en niet "hen loopt daar?". Wat is de toegevoegde waarde van "hen"?
Je noemt toch niet constant iemands naam?
'Hen' vind ik overigens wel vreemd klinken, 'zij' in meervoud klinkt imo beter, maar mss ook omdat ik 't vergelijk met het gebruik van 'they' in 't Engels.
Het is ook een goede oplossing voor het lelijke 'hij/zij'.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 18:17
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ohh, dus je moet GEEN lul zijn en begripvol proberen te zijn, had iemand me dat nou eerder verteld!
Ik had al het idee dat je die opvoeding miste, dus bij dezen.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 18:32
wasbeer.meneer
Avatar van wasbeer.meneer
wasbeer.meneer is offline
Citaat:
Ik had al het idee dat je die opvoeding miste, dus bij dezen.
dankje, nu weet ik ook hoe ik een discussie kan afsluiten op een manier die goed klinkt maar niets bijdraagt aan de issue at hand:

Mensen, jullie moeten gewoon begripvol en aardig proberen te zijn!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 19:59
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
http://abcnews.go.com/blogs/headline...acebook-users/

Op facebook heb je 58 keuzes blijkbaar.
Ik zou in deze lijst het verschil niet weten tussen Female to male, FTM, trans male, trans man, transgender male en transgender man. (En ik zou zelf van deze differentaties geen gebruik maken en 'man' aantikken. Maar ik juig toe dat de opties er nu in elk geval bij staan, voor iedereen die zich wel in een meer specifiekere kleur wil uiten / is dan 'blauw' of 'roze.')

Laatst gewijzigd op 03-08-2017 om 20:28.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 20:14
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Je noemt toch niet constant iemands naam?
'Hen' vind ik overigens wel vreemd klinken, 'zij' in meervoud klinkt imo beter, maar mss ook omdat ik 't vergelijk met het gebruik van 'they' in 't Engels.
Het is ook een goede oplossing voor het lelijke 'hij/zij'.
'hullie'
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 20:19
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
nee, hoe is het ingewikkelder dan?
Nouja, ten eerste zijn X en Y niet de enige sekse-definierende chromosomen. Vogels hebben bijvoorbeeld ZW-chromosomen en ZZ-chromosomen. Sommige insecten hebben een X0-systeem, waarbij de XX'ers soms zowel sperma als eitjes produceren, en er zijn allerlei diersoorten die van geslacht kunnen wisselen. In de natuur is 'man/vrouw' geen eenduidig, binair concept.

Maar goed, misschien doel je alleen op mensen. Als ik het goed begrijp zijn mensenkinderen tot 7 weken biologisch geslachtloos, bestaan er mensen met X0-chromosomen (plus nog een hele hoop intersekse-condities) en hebben we allemaal een bepaalde mate van interseksualiteit omdat onze genen en hersenen meer een mozaïek zijn dan een zwart/wit-verdeling van man/vrouw.

Het is wel zo dat de meeste diersoorten in twee categorieën vallen: een sperma-drager en een eitjes-drager. Of meer: de meeste dierensoorten kennen twee soorten gameten.

Maar 'jij hebt een baarmoeder + eileiders, dus jij bent een vrouw', of 'jij hebt XY-chromosomen, dus jij bent een man' is een simplificatie. De genetici die ik persoonlijk ken (en dat zijn dan suffe wetenschappers, geen SJW-types) zijn erg sceptisch tegenover die harde tweedeling.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 20:20
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Oh, ik had de tab nog openstaan, maar we zijn inmiddels een pagina verder!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 20:23
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Je noemt toch niet constant iemands naam?
'Hen' vind ik overigens wel vreemd klinken, 'zij' in meervoud klinkt imo beter, maar mss ook omdat ik 't vergelijk met het gebruik van 'they' in 't Engels.
Het is ook een goede oplossing voor het lelijke 'hij/zij'.
Ik zie het vaakst 'die/diegene/diens'.

"Waar is Alex?"
"Die loopt daar."
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Wat vinden jullie van de aanspreekvorm "hen" als alternatief voor hij of zij?
Fucking achterlijk want het is meervoud.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Ik zie het vaakst 'die/diegene/diens'.

"Waar is Alex?"
"Die loopt daar."
Ja. Dit is veel logischer en ook mijn voorkeur.

Ik noem alle katten en alle honden "hij" trouwens, ook vrouwtjes, en mijn mattie Charlie noemt ze allemaal "zij". We corrigeren elkaar nooit en de beesten zijn nooit boos
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 20:32
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Fucking achterlijk want het is meervoud.
Dit ja
Het wordt alleen heel vaak vervangen door "hun", wat wmb grammaticaal fout is, maar dat is dan weer een heel andere discussie
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 20:42
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
dankje, nu weet ik ook hoe ik een discussie kan afsluiten op een manier die goed klinkt maar niets bijdraagt aan de issue at hand:

Mensen, jullie moeten gewoon begripvol en aardig proberen te zijn!
LIEF DOEN BLOEMEN STROOIEN
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 21:51
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik zie het vaakst 'die/diegene/diens'.

"Waar is Alex?"
"Die loopt daar."
Ik vind het heel moeilijk om 'die' los te koppelen van het vrouwelijk lidwoord dat het in het Duits is
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het heel moeilijk om 'die' los te koppelen van het vrouwelijk lidwoord dat het in het Duits is
Ik had het daar vandaag nog met een collega over, of deze discussie nou meer of minder zou spelen in Duitsland omdat daar alle woorden een duidelijk geslacht hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 22:36
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Ik had het daar vandaag nog met een collega over, of deze discussie nou meer of minder zou spelen in Duitsland omdat daar alle woorden een duidelijk geslacht hebben.
Reken maar dat je dit soort discussies in Duitsland hebt.

Een klein voorbeeld: als naar alle studenten verwezen wordt, zul je tegenwoordig vaak zien dat de term 'Studierende' gebruikt wordt, of eventueel 'Student*innen', omdat de vroeger gangbare term 'Studenten' taalkundig verwijst naar mannelijke studenten. (Vrouwelijke tegenhanger: 'Studentinnen')
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 22:53
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
'hullie'
Dit vind ik een mooie

Citaat:
Fucking achterlijk want het is meervoud.
Gelukkig ben ik niet de enige.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 22:56
wasbeer.meneer
Avatar van wasbeer.meneer
wasbeer.meneer is offline
Citaat:
Nouja, ten eerste zijn X en Y niet de enige sekse-definierende chromosomen. Vogels hebben bijvoorbeeld ZW-chromosomen en ZZ-chromosomen. Sommige insecten hebben een X0-systeem, waarbij de XX'ers soms zowel sperma als eitjes produceren, en er zijn allerlei diersoorten die van geslacht kunnen wisselen. In de natuur is 'man/vrouw' geen eenduidig, binair concept.

Maar goed, misschien doel je alleen op mensen. Als ik het goed begrijp zijn mensenkinderen tot 7 weken biologisch geslachtloos, bestaan er mensen met X0-chromosomen (plus nog een hele hoop intersekse-condities) en hebben we allemaal een bepaalde mate van interseksualiteit omdat onze genen en hersenen meer een mozaïek zijn dan een zwart/wit-verdeling van man/vrouw.

Het is wel zo dat de meeste diersoorten in twee categorieën vallen: een sperma-drager en een eitjes-drager. Of meer: de meeste dierensoorten kennen twee soorten gameten.

Maar 'jij hebt een baarmoeder + eileiders, dus jij bent een vrouw', of 'jij hebt XY-chromosomen, dus jij bent een man' is een simplificatie. De genetici die ik persoonlijk ken (en dat zijn dan suffe wetenschappers, geen SJW-types) zijn erg sceptisch tegenover die harde tweedeling.
Dat de namen van geslachtschromosomen bij vogels anders is weet ik. Maar ook zij hebben een man/vrouw verdeling, ook al verloopt hun geslachtsbepaling iets anders.

Dat er hermafrodieten zijn bij sommige diersoorten is mij ook bekend. Veel van mijn collegas werken met c.elegans wormen, die of hermafrodiet of man kunnen zijn.

Maar ik doelde idd op mensen. En de artikelen die je linkt om je argument te onderbouwen gaan echt over totaal iets anders

De eerste gaat over CNV's wat deletions of sprongen zijn van meestal kleine stukken genoom tijdens celdeling. Dit mozaïsme heeft echter niets met geslacht te maken, maar met random variatie die her en der in het genoom optreedt gedurende het leven van een individu. CNTRL+F maar naar "gender" of "sex" in het artikel: 0 hits.

In het 2de vragen ze zich af of ze in hersenen typisch mannelijke of vrouwelijke eigenschappen kunnen vinden zoals je die in andere organen of hormoonlevels wel duidelijk hebt. Ze hebben het over wat mozaïsche patronen die iets van een verschil lijken te maken, maar die niet sterk genoeg zijn om een brein als typisch mannelijk of vrouwelijk te bestempelen (het is een vrij onduidelijk artikel). Opnieuw niets over geslachtsbepaling.

En dat je van een embryo niet gelijk op het blote oog kan zeggen wat het wordt is niet echt een argument. Je kunt mij één enkele cel van een embryo van wat voor stadium dan ook geven (behalve een bloedcel, want daar zit geen kern in) en ik kan je na het sequencen ervan vertellen of je die uit een man of vrouw hebt getrokken.
Dat er in beide artikelen "mosaic" staat betekent niet dat wij daarom een soort rare mix zijn van mannelijke en vrouwelijke chromosomen/eigenschappen wat dan ook ;x

Dat er afwijkingen zijn staat natuurlijk vast: deze worden echter bepaald door een teveel of tekort aan 1 van de 2 geslachtschromosomen en vaak gekenmerkt door onvruchtbaarheid. van deze mensen is het natuurlijk minder duidelijk wat ze precies zijn, dus misschien zou een 3rde categorie intersex hiervoor een goede algemene term zijn op documenten etc, maar het betekent niet dat wij als soort biologisch gezien meer dan 2 geslachten hebben.
Dan zou dat geslacht zich ook moeten kunnen voortplanten als zodanig.

En vreemd van je genetici. De meeste suffe wetenschappers die ik ken (mezelf incluis) zullen het in grote lijnen met mijn relaas hier eens zijn. Maar ik kan morgen op mn werk wel even pollen als je wilt
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Dit ja
Het wordt alleen heel vaak vervangen door "hun", wat wmb grammaticaal fout is, maar dat is dan weer een heel andere discussie
Citaat:
Gelukkig ben ik niet de enige.
Of natuurlijk een vrouwtjesvogel stom dat ik daar niet eerder aan dacht.

Citaat:
Dat de namen van geslachtschromosomen bij vogels anders is weet ik. Maar ook zij hebben een man/vrouw verdeling, ook al verloopt hun geslachtsbepaling iets anders.

Dat er hermafrodieten zijn bij sommige diersoorten is mij ook bekend. Veel van mijn collegas werken met c.elegans wormen, die of hermafrodiet of man kunnen zijn.

Maar ik doelde idd op mensen. En de artikelen die je linkt om je argument te onderbouwen gaan echt over totaal iets anders

De eerste gaat over CNV's wat deletions of sprongen zijn van meestal kleine stukken genoom tijdens celdeling. Dit mozaïsme heeft echter niets met geslacht te maken, maar met random variatie die her en der in het genoom optreedt gedurende het leven van een individu. CNTRL+F maar naar "gender" of "sex" in het artikel: 0 hits.

In het 2de vragen ze zich af of ze in hersenen typisch mannelijke of vrouwelijke eigenschappen kunnen vinden zoals je die in andere organen of hormoonlevels wel duidelijk hebt. Ze hebben het over wat mozaïsche patronen die iets van een verschil lijken te maken, maar die niet sterk genoeg zijn om een brein als typisch mannelijk of vrouwelijk te bestempelen (het is een vrij onduidelijk artikel). Opnieuw niets over geslachtsbepaling.

En dat je van een embryo niet gelijk op het blote oog kan zeggen wat het wordt is niet echt een argument. Je kunt mij één enkele cel van een embryo van wat voor stadium dan ook geven (behalve een bloedcel, want daar zit geen kern in) en ik kan je na het sequencen ervan vertellen of je die uit een man of vrouw hebt getrokken.
Dat er in beide artikelen "mosaic" staat betekent niet dat wij daarom een soort rare mix zijn van mannelijke en vrouwelijke chromosomen/eigenschappen wat dan ook ;x

Dat er afwijkingen zijn staat natuurlijk vast: deze worden echter bepaald door een teveel of tekort aan 1 van de 2 geslachtschromosomen en vaak gekenmerkt door onvruchtbaarheid. van deze mensen is het natuurlijk minder duidelijk wat ze precies zijn, dus misschien zou een 3rde categorie intersex hiervoor een goede algemene term zijn op documenten etc, maar het betekent niet dat wij als soort biologisch gezien meer dan 2 geslachten hebben.
Dan zou dat geslacht zich ook moeten kunnen voortplanten als zodanig.

En vreemd van je genetici. De meeste suffe wetenschappers die ik ken (mezelf incluis) zullen het in grote lijnen met mijn relaas hier eens zijn. Maar ik kan morgen op mn werk wel even pollen als je wilt
En dit vind ik ook gaaf. Ik weet er te weinig van om dit soort antwoorden te kunnen schrijven maar ik heb weer wat geleerd.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 23:13
df
Avatar van df
df is offline
In dit soort topics mis ik de inbreng van de veroorzaker wel een beetje trouwens.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 23:27
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 23:47
SkurtSkurt
SkurtSkurt is offline
Wanneer zijn mensen dan begonnen met dingen vrouwendingen en mannendingen noemen? En waarom?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 23:59
Verwijderd
Wat is de relevantie van die vraag?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2017, 00:26
wasbeer.meneer
Avatar van wasbeer.meneer
wasbeer.meneer is offline
overigens is het niet handig om iets wat de meeste genetici/wetenschappers vinden als autoriteitsargument te gebruiken. Wetenschappers dachten niet zo lang geleden nog dat muizen spontaan uit tarwe konden ontstaan
Met citaat reageren
Oud 04-08-2017, 02:10
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Wanneer zijn mensen dan begonnen met dingen vrouwendingen en mannendingen noemen? En waarom?
Geen idee, maar in 1926 zeurden mensen er al over.

Met citaat reageren
Oud 04-08-2017, 02:14
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
overigens is het niet handig om iets wat de meeste genetici/wetenschappers vinden als autoriteitsargument te gebruiken. Wetenschappers dachten niet zo lang geleden nog dat muizen spontaan uit tarwe konden ontstaan
Ik heb je andere post nog niet gelezen, maar hier heb je alvast gelijk in!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2017, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Respect valt onder onze normen en waarden, maar dit zegt al veel over wat voor persoon jij bent.
Vertel eens wat voor persoon ik ben!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2017, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Geen idee, maar in 1926 zeurden mensen er al over.

[filmpje]
"al", je kunt Romeinse teksten lezen waarin bepaalde vrouwen werden beschuldigd van zich teveel als een man te gedragen. Ik weet even niet meer wie, ik dacht Julia Flavia, werd verbannen door haar vader naar een eiland omdat zij teveel vrijers had en zich wilde onderwijzen in oorlogsstrategieen etc. terwijl dat voor mannen volledig normaal was in die tijd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.