Oud 17-10-2005, 12:48
*~Angel~*
Avatar van *~Angel~*
*~Angel~* is offline
Vraag lijkt me duidelijk.

Er is zo veel keus, maar ik weet niet wat een goede rijschool is. Hier een paar vragen:

Welke hebben jullie gehad en was je tevreden over die rijschool? waarom wel en waarom niet?

Ikzelf dacht misschien aan Cum-laude. Iemand bekend met deze rijschool?

Hoeveel moesten jullie per les betalen?


Alvast bedankt!


(Ik woon in Rotterdam)

Laatst gewijzigd op 17-10-2005 om 13:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2005, 12:54
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
miss is het handig te weten waar je woont?
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 12:58
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
marrel schreef op 17-10-2005 @ 12:54 :
miss is het handig te weten waar je woont?
Dat lijkt mij wel handige informatie.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 13:26
*~Angel~*
Avatar van *~Angel~*
*~Angel~* is offline
sorry, ik heb het aangepast
(r'dam dus)
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 13:34
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
*~Angel~* schreef op 17-10-2005 @ 13:26 :
sorry, ik heb het aangepast
(r'dam dus)
Dat dacht ik al, want die zie ik wel eens door de stad rijden.

Ik houd mij (nog) niet bezig met rijscholen, weet wel dat er (volgens mij) op de Goudsesingel een rijschool "Wolff" zit. Die schijnt ook wel bekend te zijn, maar of die ook goed is?
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 15:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 17-10-2005 @ 13:34 :
Dat dacht ik al, want die zie ik wel eens door de stad rijden.

Ik houd mij (nog) niet bezig met rijscholen, weet wel dat er (volgens mij) op de Goudsesingel een rijschool "Wolff" zit. Die schijnt ook wel bekend te zijn, maar of die ook goed is?
Wolff is wel een goede rijschool voor zover ik weet. Zit ook op meerdere plaatsen in Nederland (en was een vriend van mijn vader )

Er was hier ooit een site van op het voertuigen en elektronica forum maar waar die link gebleven is, geen idee. Misschien zelf een googlen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 16:01
Verwijderd
www.rijschoolgegevens.nl

Die website al eens bekeken?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 16:03
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-10-2005 @ 15:32 :
Wolff is wel een goede rijschool voor zover ik weet. Zit ook op meerdere plaatsen in Nederland (en was een vriend van mijn vader )
Dat weet ik, maar voor haar is, neem ik aan, alleen Rotterdam relevant.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 18:59
*~Angel~*
Avatar van *~Angel~*
*~Angel~* is offline
Citaat:
********** schreef op 17-10-2005 @ 16:01 :
www.rijschoolgegevens.nl

Die website al eens bekeken?
Die had ik al gezien, maar ik vroeg me af naar jullie goede / slechte ervaring(en)
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 20:02
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Voor de mensen uit 't Gooi en omstreken: Snoeck!
Ik rij nu een aantal maanden bij hem en hij is ge-wel-dig.
Hij is serieus, heeft ontzettende humor en kan goed met onzekere mensen omgaan.

Bovendien is zijn slagingspercentage het hoogste hier uit de buurt!
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 20:21
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Robbie Knoop in Nijmegen en vraag naar Marcel. Het is een Nijmeegse lomperik, maar een verschrikkelijk goede leraar. Alert, duidelijk en hij stelt je op je gemak.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-10-2005 @ 20:21 :
Robbie Knoop in Nijmegen en vraag naar Marcel. Het is een Nijmeegse lomperik, maar een verschrikkelijk goede leraar. Alert, duidelijk en hij stelt je op je gemak.
Ja, daar heeft iemand uit Rotterdam iets aan..
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 20:49
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
GroesNap schreef op 17-10-2005 @ 20:48 :
Ja, daar heeft iemand uit Rotterdam iets aan..
Dat was dan ook niet de intentie van de startpost.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 11:21
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-10-2005 @ 15:32 :
Wolff is wel een goede rijschool voor zover ik weet. Zit ook op meerdere plaatsen in Nederland (en was een vriend van mijn vader )

Er was hier ooit een site van op het voertuigen en elektronica forum maar waar die link gebleven is, geen idee. Misschien zelf een googlen?
Precies, hier in de buurt zit ook een 'Wolff'.

Toen ik begon met lessen was er een actie; 10 lessen voor 320 euro. Vanaf de elfde les werd het 37,- euro per uur.
Theorie; 30,-
Tussentijdsetoets; 125,-
Van het afrijden weet ik niet exact de prijs.

Btw, je hebt autorijschoolvergelijkingssite waarop staat wat het percentage geslaagden in 1 keer is en het gemiddelde aantal rijlessen.

http://www.rijschoolgegevens.nl/inde...ts=41&x=29&y=7 Zie hier de site.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 16:30
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Vraag mag ook beantwoord worden voor Utrecht (ik zal die website ook bekijken hoor)
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 16:53
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
op www.cbr.nl staan volgens mij ook vergelijkingen van rijscholen, ik zou zeggen: kijk gewoon naar de cijfertjes

[edit]
Dat is dus gewoon een link naar rijschoolgegevens.nl
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 16:54
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 18-10-2005 @ 16:53 :
op www.cbr.nl staan volgens mij ook vergelijkingen van rijscholen, ik zou zeggen: kijk gewoon naar de cijfertjes

[edit]
Dat is dus gewoon een link naar rijschoolgegevens.nl
Dat was al gezegd
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 17:15
Eggs
Eggs is offline
Ik zou zeggen kijk niet op een paar euro per les, zoek gewoon een degelijke rijschool. Ik heb zelf net (75 minuten geleden) mijn rijbewijs gehaald na 22 lessen van 38,50 per uur en ik ben pas een kleine maand 18.

Een vriend van mij was begin mei jarig en die lest bij een minder degelijke rijschool, en daar krijg je gemiddeld gewoon veel meer lessen en dan is het ook nog maar de vraag of je slaagt. Bovendien kan hij niet zo vaak per week lessen als hij wil.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-10-2005, 17:57
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Eggs schreef op 18-10-2005 @ 17:15 :
Ik zou zeggen kijk niet op een paar euro per les, zoek gewoon een degelijke rijschool. Ik heb zelf net (75 minuten geleden) mijn rijbewijs gehaald na 22 lessen van 38,50 per uur en ik ben pas een kleine maand 18.

Een vriend van mij was begin mei jarig en die lest bij een minder degelijke rijschool, en daar krijg je gemiddeld gewoon veel meer lessen en dan is het ook nog maar de vraag of je slaagt. Bovendien kan hij niet zo vaak per week lessen als hij wil.
maar maak nou niet direct de denkfout 'duurder=beter'. je hebt ook lui niet zoveel lessen, t eigenlijk niet zo goed doen en dan zonder schroom 40 euro per les vragen. andersom heb je ook rijscholen die het wel goed doen, die t wat goedkoper houden. probeer na te gaan waarom ze wat goedkoper zijn. (maar : 25 euro per les is wel wat verdacht idd...)


overigens, over je vriend : dat je vriend meer lessen nodig heeft kan ook wat over hem zeggen, niet iedereen leert even snel. dat je niet op elke willekeurige tijd van de week kan lessen is vrij logisch, waarschijnlijk heeft die instructeur meer klanten dan alleen die vriend van je. overigens is het niet erg uitzonderlijk om 4 of 5 maanden bezig te zijn met lessen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 19:19
Eggs
Eggs is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 18-10-2005 @ 17:57 :
maar maak nou niet direct de denkfout 'duurder=beter'. je hebt ook lui niet zoveel lessen, t eigenlijk niet zo goed doen en dan zonder schroom 40 euro per les vragen. andersom heb je ook rijscholen die het wel goed doen, die t wat goedkoper houden. probeer na te gaan waarom ze wat goedkoper zijn. (maar : 25 euro per les is wel wat verdacht idd...)


overigens, over je vriend : dat je vriend meer lessen nodig heeft kan ook wat over hem zeggen, niet iedereen leert even snel. dat je niet op elke willekeurige tijd van de week kan lessen is vrij logisch, waarschijnlijk heeft die instructeur meer klanten dan alleen die vriend van je. overigens is het niet erg uitzonderlijk om 4 of 5 maanden bezig te zijn met lessen.
Ik bedoel alleen dat ik denk dat je je niet blind moet staren op het vinden van de goedkoopste rijschool en daar geef ik een voorbeeld uit mijn omgeving bij. Je kan zelf als je objectief bent wel redelijk bepalen of je instructeur een beetje goed les geeft en of je lessen nog wel nuttig zijn en in het geval van die vriend van mij is dat dus niet zo.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 21:42
Eggs
Eggs is offline
Het is misschien ook een goed idee om te kijken of dat rijbewijs-in-stappen en die tussentijdse toetsen enzo nou wel nodig zijn. Volgens mijn rijschool is dat vooral geldklopperij. Tussentijdse toetsen zouden alleen echt nuttig zijn bij mensen met examenvrees. En ze kosten veel geld.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 22:14
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Autorijschool "Hans" uit Ten Boer. 32,50 per uur. Heeft mij in 22 lessen geschoold en het is nog een toffe vent ook.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 09:47
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Eggs schreef op 18-10-2005 @ 21:42 :
Het is misschien ook een goed idee om te kijken of dat rijbewijs-in-stappen en die tussentijdse toetsen enzo nou wel nodig zijn. Volgens mijn rijschool is dat vooral geldklopperij. Tussentijdse toetsen zouden alleen echt nuttig zijn bij mensen met examenvrees. En ze kosten veel geld.
de RIS kost inderdaad meer dan een reguliere opleiding (gemiddeld iig), maar de slaginskans is 10-20% hoger. een TTT is vooral handig als je erg nerveus bent, dan scheelt t vrij veel, maar anders maakt t geen drol uit, inderdaad.

overigens, nu kun je nog kiezen. ga er echter maar van uit dat over tien jaar je helemaal niet meer kan kiezen, en iedereen de RIS doet. wat dat betreft : rijlessen worden de komende jaren alleen maar duurder (met dank aan nieuwe regelgeving), dus als je t nu kan halen scheelt dat waarschijnlijk gewoon geld.

als ik jou was zou ik een rijschool zoeken waar je twee tot drie keer per week kan lessen, dan kun je in 2-3 maanden je rijbewijs wel halen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 12:00
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Eggs schreef op 18-10-2005 @ 17:15 :
Ik zou zeggen kijk niet op een paar euro per les, zoek gewoon een degelijke rijschool. Ik heb zelf net (75 minuten geleden) mijn rijbewijs gehaald na 22 lessen van 38,50 per uur en ik ben pas een kleine maand 18.

Een vriend van mij was begin mei jarig en die lest bij een minder degelijke rijschool, en daar krijg je gemiddeld gewoon veel meer lessen en dan is het ook nog maar de vraag of je slaagt. Bovendien kan hij niet zo vaak per week lessen als hij wil.
Heb je slechts 22 lessen gehad Hartstikke goed zeg
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 10:18
Bell
Avatar van Bell
Bell is offline
ik rijd bij een grote rijschool in utrecht, maar die is wanneer je al 2 keer gezakt bent, behoorlijk duur...

met zo'n pakket lijkt ie heel goedkoop, maar daarna is het onwijs duur...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2005, 12:35
*~Angel~*
Avatar van *~Angel~*
*~Angel~* is offline
Ik heb informatie opgevraagd bij rijschool Amber. Dat is iets van
€ 972,- (30 rijlessen - TTT - examen) TTT hoef je niet te nemen.

Maar ja, ik weet niet zeker of ik het wel ga doen. Die man stuurde mij dus een email, maar in gebrekkig Nederlands..

Dus nou ja, ik wil eerlijk gezegd niet bij iemand lessen, die nauwelijks Nederlands spreekt.

(dit is overigens niet discriminerend bedoeld en mijn Nederlands is nou ook niet bepaald perfect, maar het viel me wel op dat het slecht was)

Maar ja, ik zie wel. Ik neem gewoon een proefles en als die man geen woord Nederlands spreekt, dan doe ik het gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 12:42
Verwijderd
Citaat:
*~Angel~* schreef op 25-10-2005 @ 12:35 :
€ 972,- (30 rijlessen - TTT - examen)
Is wel heel goedkoop, misschien zegt dat ook iets over de kwaliteit van de rijschool, ik kan het mis hebben hoor.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 13:29
*~Angel~*
Avatar van *~Angel~*
*~Angel~* is offline
Citaat:
Fernand0^T0rres schreef op 25-10-2005 @ 12:42 :
Is wel heel goedkoop, misschien zegt dat ook iets over de kwaliteit van de rijschool, ik kan het mis hebben hoor.
ik heb gekeken naar slagingspercentage en dat is als volgt:

aantal eerste examens:
tot 10

slagingspercentage 1ste examens:
56 - 60

slagingspercentage herexamens:
71 - 75


Op zich vind ik dat best wel hoog, ook al zijn er niet veel examens afgenomen, met vergelijking van anderen.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 13:48
Verwijderd
Citaat:
*~Angel~* schreef op 25-10-2005 @ 13:29 :
ik heb gekeken naar slagingspercentage en dat is als volgt:

aantal eerste examens:
tot 10

slagingspercentage 1ste examens:
56 - 60

slagingspercentage herexamens:
71 - 75


Op zich vind ik dat best wel hoog, ook al zijn er niet veel examens afgenomen, met vergelijking van anderen.
Oh oke, dat zijn inderdaad wel hoge percentages voor een rijschool, misschien toch het overwegen waard dan.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 14:42
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Fernand0^T0rres schreef op 25-10-2005 @ 13:48 :
Oh oke, dat zijn inderdaad wel hoge percentages voor een rijschool, misschien toch het overwegen waard dan.
Hoog? Bij mijn gemeente zijn erg veel rijscholen die daar boven zitten hoor.
Ik rij bij een rijschool met een hoog slagingspercentage.

Aantal eerste examens
tot 25
Slagings- percentage eerste examens
76 - 80
Slagings- percentage herexamens
96 - 100
__________________
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 25-10-2005 @ 14:42 :
Hoog? Bij mijn gemeente zijn erg veel rijscholen die daar boven zitten hoor.
Ik rij bij een rijschool met een hoog slagingspercentage.

Aantal eerste examens
tot 25
Slagings- percentage eerste examens
76 - 80
Slagings- percentage herexamens
96 - 100
Wow, das wel heel erg hoog. Ik vond die wat *~Angel~* liet zien al hoog, maar dit slaat alles. Komt misschien ook omdat die rijscholen alleen mensen op laten waarvan ze (bijna) zeker weten dat ze slagen en dan bij andere rijscholen (zoals die van mij) je eigenlijk gewoon zelf kan bepalen wanneer je op wil, ook al ben je er nog helemaal niet aan toe om op te gaan.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 17:02
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Wat houdt 'aantal eerste examens tot 25" in??
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 17:35
*~Angel~*
Avatar van *~Angel~*
*~Angel~* is offline
Citaat:
Miracle schreef op 25-10-2005 @ 14:42 :
Hoog? Bij mijn gemeente zijn erg veel rijscholen die daar boven zitten hoor.
Ik rij bij een rijschool met een hoog slagingspercentage.

Aantal eerste examens
tot 25
Slagings- percentage eerste examens
76 - 80
Slagings- percentage herexamens
96 - 100
Het ligt waarschijnlijk ook aan waar je woont. Als je bijvoorbeeld in een gat woont met een paar wegen slaag je makkelijker dan bijv in het centrum van Rotterdam / Amsterdam.

Beetje overdreven, maar je snapt hoop ik wel wat ik bedoel..
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 18:20
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Fernand0^T0rres schreef op 25-10-2005 @ 16:53 :
Wow, das wel heel erg hoog. Ik vond die wat *~Angel~* liet zien al hoog, maar dit slaat alles. Komt misschien ook omdat die rijscholen alleen mensen op laten waarvan ze (bijna) zeker weten dat ze slagen en dan bij andere rijscholen (zoals die van mij) je eigenlijk gewoon zelf kan bepalen wanneer je op wil, ook al ben je er nog helemaal niet aan toe om op te gaan.
Tuurlijk laat hij me wel opgaan als ik dat wil, maar als hij zegt dat het beter is dat ik nog even wacht, dan luister ik daar wel naar (en de meeste mensen overigens). Hij zegt het uit zichzelf pas, als hij echt denkt dat je er aan toe bent.
__________________
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 18:22
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 25-10-2005 @ 17:02 :
Wat houdt 'aantal eerste examens tot 25" in??
Ik geloof zoiets als hoeveel mensen er per jaar hun eerste examen bij hem doen? Het is wel terug te vinden op de site.
__________________
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 18:25
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
*~Angel~* schreef op 25-10-2005 @ 17:35 :
Het ligt waarschijnlijk ook aan waar je woont. Als je bijvoorbeeld in een gat woont met een paar wegen slaag je makkelijker dan bijv in het centrum van Rotterdam / Amsterdam.

Beetje overdreven, maar je snapt hoop ik wel wat ik bedoel..
Mwah, ik denk niet dat dat veel uit maakt. In de grote steden wordt je meteen in het diepe gegooit en je leert er gewoon mee omgaan. Ik woon in Hengelo en we rijden meestal in Hengelo of Enschede, dat is misschien niet te vergelijken met Amsterdam, maar ook niet zo rustig als een dorpje.

Ik geloof trouwens dat mijn rijinstructeur bij een van de beste van Nederland hoort, qua slagingspercentage.
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Welke rijschool?
FrankL
2 11-01-2010 17:09
Verkeer & Vervoer Rijscholen in Den Haag
jhdfuiyfh9784hf
6 12-05-2008 17:54
Verkeer & Vervoer Rijles en Rijbewijs topic #11
Balance
500 20-09-2007 13:20
Verkeer & Vervoer rijles in een simulator
SL
16 18-12-2006 14:53
De Kantine Rijscholen in Den Haag
jhdfuiyfh9784hf
7 13-03-2006 22:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.