Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2005, 15:03
Mr. Faded Glory
Avatar van Mr. Faded Glory
Mr. Faded Glory is offline
Ik ben Evzen. Ik heb het de laatste 6 jaar (ik ben 20) niet makkelijk gehad, te veel dingen om op te noemen.
Wat doe je als kapot gaat aan opgekropte gevoelens? Ik kan er een paar kwijt aan mijn zus, een paar aan vrienden... maar nooit ziet iemand het geheel, zelf mijn vriendin niet. Iemand zei dat ik misschien eens een psychiater moest opzoeken. Wat doet een psychiater eigenlijk, hoe weet je als dat het is wat je nodig hebt? Zijn er andere manieren om alles op een rijtje te zetten, te leren omgaan met gevoelens... om mezelf te begrijpen, inzicht in mijn persoon te krijgen?
Mocht een psychiater de beste oplossing blijken, zit ik nog met een probleem, ik kan dat helemaal niet betalen. Ik heb nauwelijks geld genoeg om eten te kopen, huur te betalen en te eten...
Is ier iets als een online-hulp groep?

Of gaat alles gewoon over? Out of sight, out of mind?
__________________
And dreams like this must die
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2005, 15:14
Kid Morbid
Avatar van Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Naar een psycholoog gaan is zeker een goed idee, hij kan je leren met die gevoelens om te gaan. Hoe je dit moet betalen weet ik niet, sorry, maar volgens mij kun je het allemaal terugkrijgen van je verzekering of zo?
Een goed psychologie (psychologies?) boek lezen waar in staat waar die gevoelens vandaan komen, tips om opgekropte gevoelens te uiten etc. kan ook helpen, zelf heb ik veel gehad aan de NLP techniek.
__________________
the plastics
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 15:33
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Het beste kan je gewoon eerst naar je huisarts gaan. Die weet wel een geschikte persoon voor jou waar je je verhaal kwijt kan.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 16:30
Mr. Faded Glory
Avatar van Mr. Faded Glory
Mr. Faded Glory is offline
Bedankt voor jullie antwoord.
__________________
And dreams like this must die
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 16:32
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
De huisarts verwijst je misschien door naar de GGZ (geestelijke gezondheidszorg) behandeling daar kost je niks.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 17:16
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Myuki schreef op 27-11-2005 @ 17:32 :
De huisarts verwijst je misschien door naar de GGZ (geestelijke gezondheidszorg) behandeling daar kost je niks.
ligt eraan welke therapie je toegewezen krijgt.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 20:46
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 27-11-2005 @ 18:16 :
ligt eraan welke therapie je toegewezen krijgt.
oh? vertel...
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 07:13
Verwijderd
Citaat:
Myuki schreef op 27-11-2005 @ 21:46 :
oh? vertel...
Bij de meeste therapieën moet je (iig als volwassene) iig een gedeelte zelf betalen. (Niet bij allemaal dus, op de site van een aantal GGZ's staat wel vermeld hoe dat zit.)

Algemeen Maatschappelijk Werk is in veel steden ook gratis. Als andere hulp te duur is (wat je huisarts je vast kan vertellen), dan is dat misschien nog een optie?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 15:28
Kid Morbid
Avatar van Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Wel moet worden verteld dat hulp bij bijvoorbeeld het riagg zwaar waardeloos is.
__________________
the plastics
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Kid Morbid schreef op 28-11-2005 @ 16:28 :
Wel moet worden verteld dat hulp bij bijvoorbeeld het riagg zwaar waardeloos is.
Dat heb jij miss zo ervaren, maar ik ken ook zat mensen die veel gehad hebben aan de hulp van de Riagg.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 16:28
Kid Morbid
Avatar van Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
sonho schreef op 28-11-2005 @ 17:14 :
Dat heb jij miss zo ervaren, maar ik ken ook zat mensen die veel gehad hebben aan de hulp van de Riagg.
Ja, ik spreek voor mezelf, klopt. Ik heb deze mening omdat mensen bij het riagg vaak mensen zijn die net van hun opleiding SCW komen, (of iets dergelijks.) Mensen die in ieder geval één of andere 'sociale' mbo opleiding hebben afgerond en op een zeer oppervlakkig niveau met je praten. Zo moest ik bijvoorbeeld het verschil tussen psychische en biologische stoornissen gaan uitleggen aan een tutje daar. Het is gewoon niet bepaald proffesionele werk en hulp daar, dat komt omdat ze vaak maar heel weinig kennis hebben bij zo'n soort van algemene instantie hulpverlening. Je kunt me niet vertellen dat psychologen die op zichzelf staan en niet bij bijvoorbeeld het riagg aangesloten zijn slechter zijn, deze zelfstandige psychologen zijn vele malen beter in wat ze doen. Maar anyway, ik kan goed begrijpen dat sommige mensen er toch steun aan kunnen hebben, zolang je maar in je hoofd houd (houdt?) dat je er niet teveel van moet verwachten.

Typfouten de gekste.
__________________
the plastics

Laatst gewijzigd op 28-11-2005 om 16:31.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Kid Morbid schreef op 28-11-2005 @ 17:28 :
Ja, ik spreek voor mezelf, klopt. Ik heb deze mening omdat mensen bij het riagg vaak mensen zijn die net van hun opleiding SCW komen, (of iets dergelijks.) Mensen die in ieder geval één of andere 'sociale' mbo opleiding hebben afgerond en op een zeer oppervlakkig niveau met je praten. Zo moest ik bijvoorbeeld het verschil tussen psychische en biologische stoornissen gaan uitleggen aan een tutje daar. Het is gewoon niet bepaald proffesionele werk en hulp daar, dat komt omdat ze vaak maar heel weinig kennis hebben bij zo'n soort van algemene instantie hulpverlening. Je kunt me niet vertellen dat psychologen die op zichzelf staan en niet bij bijvoorbeeld het riagg aangesloten zijn slechter zijn, deze zelfstandige psychologen zijn vele malen beter in wat ze doen. Maar anyway, ik kan goed begrijpen dat sommige mensen er toch steun aan kunnen hebben, zolang je maar in je hoofd houd (houdt?) dat je er niet teveel van moet verwachten.

Typfouten de gekste.
Het blijft jou eigen mening en ik blijf erbij dat dat niet voor alle Riagg's geldt. IK heb iig goede ervaringen met de Riagg.Ik praat niet met een 'mbo-tutje' zoals jij ze noemt, maar met een orthopedagoog. Het is niet zo wie er gelijk heeft maar om nou te zeggen dat DE hulp van de riagg waardeloos is. Nee; JOU hulp is waardeloos geweest. Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet onderzoeken of de hulp van de riagg voor hem/haar goed of niet goed is.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 16:38
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 28-11-2005 @ 17:28 :
Ja, ik spreek voor mezelf, klopt. Ik heb deze mening omdat mensen bij het riagg vaak mensen zijn die net van hun opleiding SCW komen, (of iets dergelijks.) Mensen die in ieder geval één of andere 'sociale' mbo opleiding hebben afgerond en op een zeer oppervlakkig niveau met je praten. Zo moest ik bijvoorbeeld het verschil tussen psychische en biologische stoornissen gaan uitleggen aan een tutje daar. Het is gewoon niet bepaald proffesionele werk en hulp daar, dat komt omdat ze vaak maar heel weinig kennis hebben bij zo'n soort van algemene instantie hulpverlening. Je kunt me niet vertellen dat psychologen die op zichzelf staan en niet bij bijvoorbeeld het riagg aangesloten zijn slechter zijn, deze zelfstandige psychologen zijn vele malen beter in wat ze doen. Maar anyway, ik kan goed begrijpen dat sommige mensen er toch steun aan kunnen hebben, zolang je maar in je hoofd houd (houdt?) dat je er niet teveel van moet verwachten.

Typfouten de gekste.
Niet alleen typfouten, maar je scheert alles ook nog eens over één kam. Niet iedereen bij het Riagg komt net van zijn opleiding af. Niet iedereen van het Riagg heeft mbo gedaan. Niet alle psychologen en/of psychiaters laten je het verschil tussen psychische en biologische stoornissen uitleggen. Dat het nou bij jou zo ging is erg jammer...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 16:40
Verwijderd
Ja dat wat Stefanie zegt, bedoelde ik...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 16:42
Kid Morbid
Avatar van Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Oke, dat het waardeloos is was misschien overdreven, maar er is echt zoveel betere hulp mogelijk dat als je ooit bij het riagg bent geweest en bij een goed gediplomeerde psycholoog je wel snapt wat ik bedoel. En verwijt het me niet dat ik alles over één kam scheer, dat is een fout die elk mens maakt als je snel wilt uitleggen wat je bedoelt.

Leuke topic-titel btw.
__________________
the plastics

Laatst gewijzigd op 28-11-2005 om 16:46.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten help zoek een boek!
Verwijderd
2 15-04-2015 21:29
De Kantine Helpen zoeken naar dvd?
Verwijderd
5 10-02-2012 14:19
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12
Software & Hardware *zoekt driver*
Verwijderd
1 20-02-2002 17:39
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Help zoek monoloog
Lightlady
1 29-12-2001 12:24
ARTistiek Een verhaaltje van mij...
Eend
5 03-12-2001 14:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:27.