Oud 08-04-2010, 17:42
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Hoe ga jij je examens voorbereiden?

Sluit je je twee weken op in je kamer met je boeken? Leer je alleen uit de examenbundels of gebruik je ook je boeken? Wat doe je op de dag voor je examen? Neem je een stressbal overal mee naartoe?
Advertentie
Oud 08-04-2010, 19:08
keepdreaming
keepdreaming is offline
Ik zou vandaag beginnen met leren en pak het per vak anders aan. Zo is het bij Engels en Nederlands de bedoeling dat je: een brief, artikel, afiche o.i.d. maakt, hierbij hoef je alleen maar een beetje te weten hoe je (bijv) een brief opbouwt etc. Een beetje woordenschat is ook handig, maar gelukkig hebben we ook een woordenboek beschikbaar tijdens het examen! =) Voor deze vakken leer ik dus niet echt, hoog uit dat ik wat dingetjes doorlees. Buiten Nederlands en Engels heb ik ook nog: economie, natuurkunde, scheikunde en wiskunde.

Aan wiskunde en economie zal ik wel wat meer tijd besteden tijdens de voorbereiding. De samenvatting per hoofdstuk/mijn aantekening zal ik wel doorlezen en e.v.t. nog wat vragen maken uit het (werk)boek. Deze vakken liggen mij ook wel aardig, dus ik voorzie geen problemen op het examen.

Tot slot heb ik nog natuur/schei-kunde, deze vakken liggen mij wat minder. Bij het leren/voorbereiden voor het examen ga ik mij dan ook het meest focussen op deze vakken. Dit doe ik eigenlijk op dezelfde manier als bij economie en wiskunde, maar dan nog meer oefenen, oefenen en oefenen. Het enige grote voordeel wat je wel bij deze vakken hebt (zo fluisterde mijn docenten mij in de oren) is dat ongeveer het halve examen bestaat uit een definitie geven voor bepaalde begrippen. Ofwel als je de begrippen kent, kom je al een heel eind.

En of ik een stressbal overal mee naartoe neem? Nee hoor, ik heb geen examenvrees of stress of whatever..
Ik doe examen voor: VMBO-GTL
Oud 10-04-2010, 17:34
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Voor de vakken waar ik moeite mee heb (Natuurkunde en Wiskunde), ga ik wel wat doen, maar voor de overige vakken niet of zeer weinig. Stress heb ik niet echt, mijn schoolexamencijfers zijn al zo goed dat ik eigenlijk niet meer kan zakken .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 15-04-2010, 08:01
davidvdoesburg
davidvdoesburg is offline
Vorig jaar heb ik een examentraining gevolgd. Dat heeft me superveel geholpen. Ik kan het iedereen aanraden! Je krijgt heel veel aandacht en na die uitleg begreep ik eindelijk wiskunde!

Hier kan je zien hoe je je het beste kunt voorbereiden: http://www.lyceo.nl/trainingen/voorbereiding/
Oud 16-04-2010, 21:26
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
De stof van de meeste vakken heb ik met schoolexamens al geleerd; daar hoef ik zodoende 0,0 meer voor te doen.

Voor Latijn en Kunst Algemeen moet ik nog wél een hoop leren; Dat ga ik in de komende 3 weken doen. De week voor de examens en de examenweken zelf, ga ik geen fluit uitvoeren. Voor- en na de examens volkomen tot rust komen. Ik geloof dat een mens (en toch zeker ik!) niet langer dan 3 uur per dag écht goed kan concentreren; ik wil m'n concentratiespanne volledig op het examen zélf 'concentreren', zogezegd, en dat niet verspillen aan onnodig extra leerwerk.
Oud 16-04-2010, 23:40
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
ik ga van elk examen die van vorig jaar oefenen, gaat dat goed, dan leer ik niet meer voor dat vak, en anders ga ik leren wat ik fout doe. maar ik sta op het moment geen onvoldoende, dus kan wat hebben..
het enige waar ik nog voor ga leren is geschiedenis.
Oud 21-04-2010, 08:29
Verwijderd
Ik pak mijn examenbundels en samengevats erbij. Zeker met een vak als Geschiedenis werd me aangeraden gewoon proefexamens te doen en niet meer de boeken erbij te pakken. Dus dat zal ik dan maar doen, anders ben ik eeuwen bezig. Verder gewoon heel veel examens oefenen en eerlijk de cijfers berekenen. En een Examencursus volgen als dat nog nodig is.

En onze school heeft volgende week een aantal proefexamens, dus dat is ook weer een goede gelegenheid om te oefenen.
Oud 22-04-2010, 12:31
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ik ga alleen leren voor Natuurkunde en Wiskunde-A. Voor de overige vakken zal ik weinig doen hoor, na m'n overstap van de mavo (nu 5 havo) heb ik letterlijk niets gedaan voor Engels en ik sta een 7.0. Voor NA en WisA zal ik wel wat oefenexamens moeten maken hoor, ik sta er net een voldoende voor
__________________
Haters gonn' hate
Oud 22-04-2010, 12:50
knuffelbeartje
Avatar van knuffelbeartje
knuffelbeartje is offline
Heey,

Ik hoef nauwelijks meer te leren. Dus dat zijn geen weken meer opsluiten op mijn kamer. Ik heb van de beta vakken (natuurkunde, scheikunde, wiskunde en biologie) samengevat. Ik ga voornamelijk examens oefenen. In het begin (dat ik heb al heb gehad ivm schooltentamens), ga ik de examens oefenen met behulp met samengevat naast me, te maken. En steeds en steeds minder. Zo heb ik nu bijvoorbeeld de afspraak dat ik een x aantal keer in de samengevat mag kijken, tijdens het oefenen van de examens. In de laatste week voor de examens ga ik dus zonder samengevat maken. Voor de vakken Nederlands, Engels en Duits, ga ik niet leren, maar dan ook weer voornamelijk examens oefenen. En tijdens de examentrainingen ga ik het samenvatten voor Nederlands oefenen. Voor het vak kunstgeschiedenis, is voor mij dan het enige leervak, en ik ga nu nog even voor mezelf bekijken hoe dat het beste ga doen. Ik heb heel veel samenvattingen ervan, die ik dus ga leren. Ik denk dat ik ongeveer een dag of twee van te voren (want ik ben dacht ik, iets van 4 dagen er tussen vrij) het examen van 2009 ga maken. Het probleem wat er namelijk met tekenen is, is dat de examenstof om de 2jaar volledig veranderd (door middel van een uitgeven reader).

Ohja.. en tussen de examens door neem ik volledige rust. Een dag van te voren kun je niet meer leren. Dus gewoon lekker relaxen! Maar niet te, want straks kom je niet meer uit je relaxgevoel. Ohjaa! En ik drink vanaf dit weekend geen alcohol meer, tot aan met het einde van mijn examens.

God, o God... Wat ben ik dan toe aan vakantie zeg!
__________________
Flateus en glamereus
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2011 hoe bereiden jullie je voor?
Verwijderd
11 14-05-2011 15:29
Liefde & Relatie Het grote zwangerschaps- en babytopic #9
Verwijderd
500 20-01-2010 17:43
Eindexamens 2005 Hoe ga jij je voorbereiden op de examens?
Phlox
31 17-04-2005 14:42
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 02:12
Verhalen & Gedichten [verhaal] Tanja.
Vlooienband
47 12-10-2002 14:15
Software & Hardware IRC Funnies (Deel 2)
Koen
133 21-12-2001 22:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.