Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2002, 07:33
FB
Avatar van FB
FB is offline
Okee, here's the story:

De moeder van mijn vriendin is alcoholist, en is weer begonnen met drinken. Mijn vriendin heeft het er erg moeilijk mee, haar cijfers zijn gekelderd, en nu heeft ze het gisteravond met haar ouders erover gehad.

Ik weet niet wat er precies allemaal gezegd is gisteravond, maar ze mag dus vandaag niet meer naar me toe, en ik weet niet wat er verder nog voor straf volgt, maar ik vind haar ouders (en vooral haar moeder) gewoon BELACHELIJK streng.

Maar nu mijn eigenlijke vraag: Wat kan ik nu nog doen? Mijn hart zegt dat ik naar haar toe moet gaan, maar mijn verstand zegt dat ik haar daardoor alleen maar nog meer in de problemen krijgt. Ik wil er voor haar zijn, maar ik weet niet hoe.

Grtz,
F
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2002, 08:26
FB
Avatar van FB
FB is offline
Het dringt nu eigenlijk pas tot me door: ik begin gewoon een hekel te krijgen aan haar ouders.

Ik weet dat ik dat niet zou moeten doen, ik bedoel: het zijn toch je 'schoonouders', maar haar moeder stopt maar niet met drinken en haar vader doet er niets aan, en gaat regelmatig een week of langer naar de VS voor z'n werk, maar voor mijn gevoel is het gewoon alsof hij voor zijn problemen wegvlucht.

Ik ben sinds ik haar moeder voor het eerst aangeschoten heb gezien (op haar verjaardag!!!) nog maar 1 keer weer daar geweest, en ik had de grootste moeite om haar gewoon te begroeten... Ik weet niet wat dat moet worden als ik daar weer heen ga. En dan te bedenken dat mijn vriendin daar dag in dag uit moet zijn!

Ik begin hier gewoon verschrikkelijk gefrustreerd van te worden. Ik wil niets liever dan dat mijn vriendin gelukkig is, en ik wil haar eigenlijk daar weg hebben, maar ik kan ook niet in dat gezin gaan stoken...

Dus daarom nogmaals mijn vraag: Wat kan ik gvd doen om haar te helpen???
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 08:47
apart persoontje
apart persoontje is offline
Ik weet eerlijk gezegd ook nie wa je moet doen, maar ik zou haar huis zo min mogelijk gaan ontwijken, want ik denk da je haar dan het gevoel geeft da ze er echt voor moet schamen, ook tegen overjou, terwijl je toch haar vriendje bent.
Ok moet je die moeder en vader nie afzeiken tegenover haar, want al kunnen ze nog zo ontzettend belachelijk zijn, het zijn wel haar ouders waar ze van houd, ook al zeikt zij ze af, niet mee gaan doen (ik heb dit gezien bij een vriendin, zij wil alleen ff de agressie kwijt en der vriend begon die ouders ook helemaal af te zeiken en ja dan ga je die verdedigen)
__________________
'Frank' ..... 'Frank? ...... 'BOEIEN'
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 09:48
sientjuh
Avatar van sientjuh
sientjuh is offline
Het blijven HAAR ouders, mensen waar je vriendin waarschijnlijk (die in haar hart) heel veel van houdt, ik denk niet dat je er goed aan doet die mensen zo af te zeiken.
__________________
Be all you can be
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 10:39
FB
Avatar van FB
FB is offline
Citaat:
sientjuh schreef:
Het blijven HAAR ouders, mensen waar je vriendin waarschijnlijk (die in haar hart) heel veel van houdt, ik denk niet dat je er goed aan doet die mensen zo af te zeiken.
Ik WIL haar ook niet afzeiken, dat heb ik ook niet gedaan. Maar ik merk gewoon dat ik een hekel aan ze begin te krijgen - zonder dat ik het wil - en ik vraag me dus af wat ik daaraan kan doen.

Grtz,
F
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 06:22
FB
Avatar van FB
FB is offline
Het is een hele tijd geleden dat ik dit onderwerp heb geopend, ik weet het, maar ik heb dus net een mailtje van haar gekregen waarin tussen de regels door staat dat ze het bijna niet meer aankan, en dat ik zo'n beetje het enige ben dat haar nog op de been houdt...

Ik wil gewoon zoveel doen om haar te helpen, maar ik weet niet wat ik zou kunnen doen. Dus het enige dat ik doe is gewoon een beetje stompzinnig zeggen dat het wel goed komt, maar ik kan gewoon verder niks doen!!!

Sorry, dit wou ik gewoon even kwijt.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 09:28
Verwijderd
is het misschien niet iets dat je vriendin emt de huisarts gaat praten voor hulp voor der moeder want er zijn verenigingen voor die mensen met alcoholproblemen helpen....

ik zou het anders ook niet weten

veel succes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wil mijn ex me terug?
Siroli
8 20-02-2013 23:28
Psychologie Sociaal wenselijk gedrag
Verwijderd
31 18-03-2008 16:08
Liefde & Relatie angst om te worden verlaten
Verwijderd
13 02-02-2006 21:53
Algemene schoolzaken Niveau Lager, Hoe ga je hiermee om ??
WietseBoersma
4 30-06-2004 15:11
Psychologie hoe gaan jullie hiermee om?
AngelEyez
12 31-05-2003 17:01
Psychologie Hoe ga je hiermee om??
Tuuntje
13 03-05-2003 10:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.