Oud 15-06-2009, 11:14
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
En Tankink uit de selectie, logische keus.
Benieuwd of Weening zijn oude niveau nog gaat halen voor de tour..

En jammer van Freire gister, die had 100% zeker gewonnen als de weg breder was geweest.
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2009, 16:26
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Heeft Menchov nog een beetje kans op de Tour of is de dubbel te veel?
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 22:10
PV
PV is offline
ik weet niet hoe het met de concurrentie zit van Menchov?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 02:43
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Ik schat Contador, Armstrong en zelfs Evans toch hoger in dan Menchov, als 't op de Tour aankomt.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 11:55
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Contador is de grote favoriet voor mij, daarachter is een groepje renners dat redelijk gelijkwaardig is aan elkaar maar alleen kans heeft als Contador faalt. Dat zijn dus Evans, Menchov, Sastre, de Schlecks en evt Armstrong.
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 08:19
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Contador maakte op mij niet zo'n super indruk afgelopen week.
Ik hoop op Menshov met Gesink en Ten Dam aan z'n zijde, maar denk dat de dubbel te veel is..
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 21:45
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Tourselectie van Rabo: Menchov, Gesink, Clement, Posthuma, Ten Dam, Niermann, Garate, Flecha, Freire

Ik had daar veel liever Moerenhout gezien dan Garate, daar heb je echt niks aan. Jammer dat die per se meemoet.

Breukink is het trouwens met me eens :

Ploegleider Erik Breukink weet dat hij een serieuze kanshebber in huis heeft. "Denis Menchov is uiteraard onze absolute kopman. Als Denis het niveau van de Giro haalt, kan hij meedoen om de hoogste plaatsen." ... Grote favoriet voor de eindzege blijft ook voor Breukink Alberto Contador. "Al kan ik nu niet inschatten hoe het allemaal met Astana gaat lopen. Achter Contador komt een groep waar ook Denis bij zit. Verder: Sastre, Evans, de Schlecks en misschien ook Leipheimer en Armstrong."
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 22:25
Verwijderd
Armstrong zeker niet. Contador hoop ik ook niet. Tja, Saste, schleck (een van de twee) of Menchov hoop ik op.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 10:44
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Omdat het weer bijna zo ver is. De tourselecties zijn bijna allemaal bekend en het geweld gaat losbarsten tijd voor een eigen tour-topic. De recente posts uit het wielrentopic maar even verplaatst naar deze

Zal het dit keer een dopingvrije Tour worden of krijgen we weer lange prodecures waardoor de winnaar van 2010 eerder bekend is dan die van 2009?
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.

Laatst gewijzigd op 19-06-2009 om 11:08.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 11:06
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Tankink uit de selectie is helemaal geen logische keus. Sport kijk ik nog altijd voor mn plezier. En Bram Tankink die zorgde daar zeker voor. Mooie man. Jammer dat hij niet meegaat.

Gaan we speculeren over de winnaar? Kunnen we dan niet beter heel snel een Tourpoule op gaan zetten. \o/
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 16:34
PV
PV is offline
dr zal vast wel weer gezeik over doping komen, dat is er elk jaar dus waarom zou dit jaar een uitzondering zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 20:43
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Goed Wolter

ik ben een beetje bang dat Contador te goed zal zijn en de spanning er vroeg uit is. En ik ben een beetje bang voor wat Petra zegt...
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2009, 18:33
Verwijderd
http://www.sportpools.net/
http://rondemaster.pascolo.com/asp/default.asp - Rondemaster
http://www.tourchampion.net/

Voor wat wielerpoules.

Ik denk trouwens dat Contador gaat winnen. Verder wat communiceerbeer zegt, al denk ik dat Fränk Schleck geen kans maakt op de eindzege. En misschien kan Kreuziger ook wel het podium halen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2009, 20:43
Verwijderd
Ik ben ook wel voor een poule
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 15:59
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
http://www.sportpools.net/
http://rondemaster.pascolo.com/asp/default.asp - Rondemaster
http://www.tourchampion.net/

Voor wat wielerpoules.

Ik denk trouwens dat Contador gaat winnen. Verder wat communiceerbeer zegt, al denk ik dat Fränk Schleck geen kans maakt op de eindzege. En misschien kan Kreuziger ook wel het podium halen.
Eerder Andy Schleck

wat een held is dat
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 16:11
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Ik begin gewoon al gespannen te worden. Ik heb zo een zin in deze tour. Het parcours is volgens mij echt heel gaaf.

Het rondje van de tijdrit van Annecy heb ik zelf een keer gefietst. En dat maakt het toch exta leuk. Al is het jammer dat ze niet ook de Crêt de Chatillon in dat rondje pakken, er kan wat mij betreft nooit genoeg geklommen worden

Verder pakken ze de jura, de Alpen en de pyreneeen en eindigen ze met de Mont Ventoux. Beter kan bijna niet.

Ik heb er zo onwijs veel zin in. En ik wil ook snel de etappes kunnen vinden in google maps/earth.
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 08:25
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Same here!

Doen jullie mee met de Tour poule? Zo niet - help mij, en zet 20 renners neer.
9 mag je kiezen per etappe dus we gaan voor een klassement/etappewinnaars/tijdrijders.

Cavendish
Freire

Cancellara

Contador

Zijn tot nu toe mijn 4 zekerheidjes.
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Armstrong zeker niet. Contador hoop ik ook niet. Tja, Saste, schleck (een van de twee) of Menchov hoop ik op.
Contador, Sastre, Andy Schleck, Menchov.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-06-2009, 16:46
Verwijderd
Ingeschreven voor die rondemaster van AD.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2009, 15:34
Melkfles
Avatar van Melkfles
Melkfles is offline
Rabo liet Dennis Menchov vorig jaar voor het eerst de giro rijden.
Dit omdat Menchov in zijn 2e ronde altijd sterker was dan zn 1e in het jaar, op die manier heeft hij al 2 keer de ronde van spanje op zijn naam geschreven. Ik schat hem dus zeker hoog in voor de tour de france.

Favoriet blijft voor mij Contador, die langzaam maar zeker in tour vorm komt. Evans is nu al heel sterk, dat is uitkijken, vaak zie je renners die top zijn in de dauphinee er doorheen zakken in de 3e tourweek.

Armstrong kwam af en toe al redelijk op stoom in de giro, maar ik denk dat een tourwinst momenteel voor hem te hoog gegrepen is. Top 10 zie ik zeker wel rijden.

Ik ben ook erg benieuwd naar Thomas Dekker, die weer op zijn oude niveau begint terug te keren, Ik zie hem nog wel een tijdrit pakken, en hoop ook dat hij hier zijn eerste klassement in een grote ronde gaat neerzetten.

De sterkste ploegen vind ik Astana en Rabobank. Astana heeft 4 mogelijke rondewinnaars, Rabo heeft met Menchov iemand die al 3 grote rondes op zijn naam schreef, omringt door een heel contigent aan renners die redelijk tot goed omhoog kunnen (Garate, Clement, Ten Dam en Gesink)

Ik vind garate persoonlijk een goede renner, maar moerenhout is bergop even goed, en komt beter van pas in een ploegentijdrit. Ook leek hij me goed in vorm, ben dus benieuwd hoe ze op die keuze gekomen zijn.


Heb al heel veel zin in deze tour in elk geval!
__________________
.
In my world everybody's a pony and they all eat rainbows and poop butterflies
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 16:08
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Same here!

Doen jullie mee met de Tour poule? Zo niet - help mij, en zet 20 renners neer.
9 mag je kiezen per etappe dus we gaan voor een klassement/etappewinnaars/tijdrijders.

Cavendish
Freire

Cancellara

Contador

Zijn tot nu toe mijn 4 zekerheidjes.
Beter doet iedereen gewoon mee aan de tour poule
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 22:00
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Ik doe weer mee met Rondemaster, helaas niet voor het algemeen klassement vanwege vakantie. Maar ik vind het te leuk om helemaal niet mee te doen.
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 00:16
PV
PV is offline
Heb voor Rondemaster een s.com league aangemaakt, als iedereen zich daarbij aan wil sluiten?

Rabo AD Rondemaster (http://www.sportwereld.nl/rondemaster):
Naam van de league: scholieren.com
Wachtwoord voor deze league: forum

Laatst gewijzigd op 30-06-2009 om 08:47. Reden: Link werkend gemaakt
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 16:09
Verwijderd
Gefeliciteerd!
U bent nu lid van de league!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Dopingzondaar Dekker niet naar Tour

AMSTERDAM - Wielrenner Thomas Dekker gaat niet naar de Tour de France. Dat is woensdag bekendgemaakt. Silence-Lotto heeft hem uit de ploeg gezet.

Er zou in december 2007 epo bij hem zijn gevonden tijdens een onaangekondigde dopingcontrole.

De test was aanvankelijk negatief, maar omdat de waarden bij controles in 2008 toch verdacht bleken, heeft het wereldantidopingbureau WADA dit jaar opnieuw een test uitgevoerd met verbeterde controlemethodes.

Daarbij zijn eporesten gevonden in Dekkers urine. Silence-Lotto heeft een verklaring op de website gezet.

Marc Sergeant, ploegleider van Silence-Lotto, heeft geprobeerd contact op te nemen met Dekker, maar dat is niet gelukt.

Rabobank

Dekker (24) reed destijds onder de vlag van de Rabobank. Of deze ontdekking consequenties heeft voor de Raboploeg is nog niet bekend.

Dekker, prof sinds 2005, reed vorig jaar ook niet meer in Frankrijk. De Nederlander werd destijds niet opgeroepen wegens vormverlies.

Dekker wordt bij Silence-Lotto vervangen door de Brit Charles Wegelius. Zondag bij de strijd om de Nederlandse titel op de weg gaf Dekker op. Hij zou getroffen zijn door een voedselvergiftiging. Tijdens de wedstrijd moest hij diverse keren overgeven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2009, 21:15
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Tsja, dat dit er ooit van zou komen was natuurlijk te verwachten.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 15:37
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Jammer. De verdachte bloedwaarden waren al eerder aan het licht gekomen en het in zee gaan met een dubieuze Italiaanse arts sprak ook niet echt in zijn voordeel. Toch vind ik het een beetje raar dat het UCI eerst de test negatief keurt en later - met de reeds aangescherpte regels - positief keurt.

Mooi interview met Thomas Dekker:


Verder heb ik mij ook ingeschreven voor de Rondemaster. Contador vind ik de grootste favoriet. Evans, Sastre en Menchov gaan het hem moeilijk maken. Armstrong komt te kort voor een top 5 klassering, top 10 lijkt wel haalbaar. Outsiders voor het algemeen klassement: A. en F. Schleck, Anton, Leipheimer, Gesink. Ik denk dat Freire een goede kans maakt op de groene trui, hoewel hij ook flinke concurrentie heeft van Cavendish en Boonen. Het wit gaat vooral tussen A. Schleck en Gesink uitgevochten worden denk ik. En de bollentrui gaat of iemand uit de top 10 worden die een top 3 klassering niet meer kan halen of een Fransman als Moncoutié / Chavanel.

Succes iedereen!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 16:57
Verwijderd
Wegens een blessure van Martin gaat Maaskant wel naar de Tour.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Jammer. De verdachte bloedwaarden waren al eerder aan het licht gekomen en het in zee gaan met een dubieuze Italiaanse arts sprak ook niet echt in zijn voordeel. Toch vind ik het een beetje raar dat het UCI eerst de test negatief keurt en later - met de reeds aangescherpte regels - positief keurt.
De controlemethoden zijn verbeterd.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 18:24
Verwijderd
Ja, het was een menselijke epo-variant of zoiets.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 18:35
Verwijderd
Ik lees nu geruchten dat er nog "vier tot zeven" dopinggevallen zijn uit de Ronde van Romandië en Zwitserland. Cancellara? Schleck? Of nog meer mindere goden?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 20:19
PV
PV is offline
Citaat:
Ik lees nu geruchten dat er nog "vier tot zeven" dopinggevallen zijn uit de Ronde van Romandië en Zwitserland. Cancellara? Schleck? Of nog meer mindere goden?
godver, ik moet morgen mijn toto inleveren op mn werk wanneer maken ze die namen bekend?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 20:52
Verwijderd
Tja, het zijn geruchten.

Citaat:
L'Equipe says cases from Romandie and Suisse

There could be four to seven more doping cases announced before the start of the Tour de France Saturday, the French sports publication L'Equipe reported on Thursday. Those cases will not be biological passport cases but stem from positive controls at this year's Tour de Romandie and the Tour de Suisse, according to the French newspaper, which is owned by the Tour organiser ASO.

The UCI would not confirm that information, but also did not deny it. "I cannot confirm that there will be further riders closed out from the Tour because of doping after the Dekker case," UCI spokesman Enrico Carpani told the German press agency dpa.

Dekker was charged earlier this week with having a positive control for EPO, in a re-tested sample. The UCI further said that the Dutch rider was caught under the bio-passport programme due to irregular blood values.
cyclingnews.com
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 22:47
PV
PV is offline
jaja, voor de start van de tour. zaterdagochtend om 9.00 zeker
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 22:52
Verwijderd
Waarom wachten ze daarmee dan
Met citaat reageren
Oud 03-07-2009, 19:04
Verwijderd
Wat denken jullie dat het podium wordt? Ik ga voor:

1. Contador
2. Evans
3. Sastre
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-07-2009, 19:28
Verwijderd
En wie gaat er positief testen? Noem maximaal drie namen!

1. Fränk Schleck
2. Cancellara
3. Tony Martin
Met citaat reageren
Oud 03-07-2009, 19:36
Verwijderd
Tom Boonen
Met citaat reageren
Oud 04-07-2009, 01:12
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Van wie verwachten jullie de beste tijdrit van de klassementsrenners?
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 04-07-2009, 09:56
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Ik doe ook mee in de AD rondemaster.

Dit jaar niet op vakantie tijdens de tour dus kan hem eindelijk eens 'uitspelen'.


Moeilijke keuze voor vandaag..
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 04-07-2009, 12:06
Verwijderd
Moeilijk? Valt mee, tijdritten zijn meestal vrij goed te voorspellen. Al zijn er natuurlijk ook altijd wel een paar verrassingen in de top tien.

Ik denk dat Cancellara de tijdrit wint, en van de klassementsmannen zal Evans, Contador of Menchov waarschijnlijk de beste tijd rijden.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2009, 19:35
Verwijderd
Mooie 52e plaats voor Menchov... die kan ook wel meteen een streep door zijn mogelijke Touroverwinning halen en gaan knechten voor Gesink. Verder was mijn voorspelling wel redelijk, met de nummers 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9 en 14. Klöden vond ik verrassend sterk, de rest van het seizoen heeft hij bar weinig laten zien.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2009, 20:58
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Tja, verwachting redelijk uitgekomen. Ik had Menchov, Grabsch en Sastre alleen in de top 10 verwacht. Ik had verder de nummers: 1, 2, 5,6,8 en 14. Heb spijt dat ik Wiggins heb omgeruild voor een andere renner. Ik zie dat Kazet al weer een voorsprong heeft gepakt
Met citaat reageren
Oud 04-07-2009, 21:56
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Morgen lijkt een dag voor de sprinters te zijn, vooral omdat het de eerste vlakke rit is. De sprintersploegen laten de groepjes niet lopen verwacht ik.
Kan Kenny van Hummel wat laten zien en zich meten met de topsprinters Cavendish, Freire, Hushovd en Boonen? en is er ruimte voor een verassing in de sprint voor bijvoorbeeld een Yauheni Hutarovich?

Ik verwacht voor morgen: 1 Cavendish 2 Hushovd 3 Freire. Stiekem hoop ik toch op een aanvallende renner - die zich niet het klassement in kan rijden - de etappe wint. Lijkt me erg leuk als iemand als Beppu van SKS wint.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 15:04
Verwijderd
Die drie verwacht ik ook in de top drie vandaag. Van Boonen verwacht ik niet dat hij meedoet voor de winst, hij heeft aangegeven zich niet fit te voelen en hij heeft natuurlijk ook geen optimale voorbereiding voor de Tour gehad, maar wellicht geeft het hem juist extra motivatie (even mezelf indekken ). Farrar zou misschien ook nog kunnen verrassen, en heel misschien Ciolek, van anderen verwacht ik niet dat ze meedoen voor de winst.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 15:18
Verwijderd
Al is een laatste kilometer-ontsnapping van Cancellara natuurlijk altijd een mogelijkheid...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 18:47
Verwijderd
Heb uiteindelijk Feillu gewisseld voor Napolitano, geen goede beslissing geweest! Maar goed, Napolitano, Boonen en Freire werden opgehouden in de valpartij, dus is het nog niet duidelijk hoe de verhoudingen (achter Cavendish) liggen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 23:15
Verwijderd
fail, ik dacht dat die rondemaster een keer voor de hele ronde was
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 18:16
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Deze etappe was niet goed voor mijn poule, maar wel tof om te zien. Hoewel ik natuurlijk wel Cavendish en Hushovd had opgeschreven, maarja wie niet?
Ook veel Skil-Shimano mee in de kopgroep van 28, wat het leuk maakte, Lemoine van Skil werd nog 3de ook.

Freire mist nu ook weer de sprintersboot, hetzelfde geldt voor Benatti, Napolitano en Boonen. En bij Astana gaat het nu wel rommelen nu Armstrong met zijn makkers Popovych en Zubeldia tijd van Contador hebben afgesnoept. Menchov en zijn hele Rabobank team zaten weer te slapen, misschien wordt het eens tijd om zijn tactiek van achterin hangen bij te stellen, is hem wel vaker overkomen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 18:55
Verwijderd
Ja, voor mij hetzelfde, alleen Cavendish en Hushovd.

Ik denk niet dat Contador zich erg druk maakt, de grote favorieten zaten allemaal in zijn groep. Wel slim gespeeld van Bruyneel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.