Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2001, 14:06
ArtemizZz
ArtemizZz is offline
Hey iedereen!
Ik ben erg benieuwd wie jullie allemaal zijn en wat jullie met La&Gr hebben!

Ik ben 16, ik zit in 5gym en ik heb La en GR in mn pakket! zijn er veel van jullie die ook allebei de KT hebben/hebben gehad en ging dat een beetje met jullie rooster want ik heb erg veel overlappingen!

xxx
__________________
* Be @n original! *
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2001, 17:02
E!!en
E!!en is offline
Hey "Artemis"

Ik zit ook in 5 lyceum of 5 gymnasium, hoe je het noemen wilt. Ik heb alleen latijn, want dat vind ik meer dan genoeg. Veel succes met beide talen!

-x- E!!en
Met citaat reageren
Oud 08-09-2001, 21:16
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Ik ben Trijntje, ik ben 18 jaar en heb vorig jaar mijn gymnasiumdiploma gehaald (met Grieks en Latijn). Ik ben nu eerstejaars student Griekse en Latijnse Taal en Cultuur aan de Rijksuniversiteit Groningen. Ik ben afgelopen week begonnen en heb dus nog niet zoveel colleges gehad, maar tot nu toe vind ik het wel leuk. Ik hoop dat het allemaal gaat lukken!
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2001, 11:34
Serebeii
Serebeii is offline
Hey Artemis (ofzo)

Ik denk dat latijn en grieks echt zuigt! Zo erg dat ik weiger om het met een hoofdletter te schrijven

(Tip: plaats ook eens een INTERRESSANT artikel in een INTERRESSANT forum, misschien krijg je dan meer reply's)
__________________
..:: $JsV$ : *4-EvEr* ::..
Met citaat reageren
Oud 11-09-2001, 20:37
gelteksten.com
gelteksten.com is offline
Nou,

Ik zit in de 4e, en doe gym met latijn en heb KCV! Spannend hè!

Nou denk ik eerlijk gezegd niet dat dit iemand gaat interesseren, omdat:
- a Mijn berichteje best wel onderaan staat
en
- b Het vast niemand iets interesseert!

mazzeltjes!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 10:29
He Artemiz,

ik heb het allebeo laten vallen en dat is het beste wat ik ooit gedaan heb.....
ik ben echt blij dat ik eraf ben..
doei doei,
belerophon
Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 20:10
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Haai,

ik ben Ellen, ik ben 16 jaar en ik zit in 5 gym, C&M met Latijn en Grieks.
Ik vind het hartstikke leuk en wil dan ook hoogstwaarschijnlijk iets met talen gaan doen later.

PS ALs je vind dat klassieke talen zuigen, waarom bezoek je dit forum dan?
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 14-09-2001, 19:28
eefpeef
eefpeef is offline
Haai!
Ellen heeft gelijk; je moet niet op een forum komen als het over iets gaat waar je een hekel aan hebt.
Maar ik ben 14 zit in 4 gym met grieks en het is supertof!
-x- Eef
Met citaat reageren
Oud 17-09-2001, 18:51
Verwijderd
ik ben Dieuwertje, zit in 5 ath.
ik heb latijn en kcv in mijn vrije ruimte.
het is een leuke taal (wel moeilijk)
Met citaat reageren
Oud 17-09-2001, 19:10
Thania
Thania is offline
Hallo Artemizzzz

Ik zit ook in 5gym met Latijn EN Grieks.
Wil wellicht ook gaan studeren als de kleinkunst academie niet lukt!

Tis echt onwijs boeiend, wel moeilijk, maar dat moet je maar op de koop toe nemen, niet dan?

Welke Methodes heb jij?
Ik heb Fortuna voor Latijn en Pallas voor Grieks....

Lotsa Love!
__________________
Maarja.....wie ben ik om dat te zeggen?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2001, 19:13
Thania
Thania is offline
Oh Jah, ik heb dus 4 uur Grieks en 4 uur Latijn, met bij elk incl. 1 uur KCV..

Maar aangezien ik de enige ben met beide KT, zitten ze in het zelfde cluster, dus alle KT uren zijn dubbeluren!
Moet dus 8 uur in 4 uur proppen!
Is toch niet normaal?
Ze moeten juist trots zijn op mensen die het op een catagoriaal gymnasium allebei doen!

__________________
Maarja.....wie ben ik om dat te zeggen?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2001, 19:16
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Citaat:
Thania schreef:
Oh Jah, ik heb dus 4 uur Grieks en 4 uur Latijn, met bij elk incl. 1 uur KCV..

Maar aangezien ik de enige ben met beide KT, zitten ze in het zelfde cluster, dus alle KT uren zijn dubbeluren!
Moet dus 8 uur in 4 uur proppen!
Is toch niet normaal?
Ze moeten juist trots zijn op mensen die het op een catagoriaal gymnasium allebei doen!



Jeetje wat raar, bij ons waren er maar drie met Grieks én Latijn, waaronder ik, en daar moesten ze gewoon het rooster aan aanpassen.
Het gebeurde dus dat alle anderen minstens drie tussenuren hadden en mensen zonder KT zelfs zes. Ik vind het belachelijk hoor, dat jij dan dubbeluren hebt!

Ik heb trouwens ook Pallas voor Grieks (wie niet?) en Fortuna voor Latijn.
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 17-09-2001, 21:07
Crispijn
Crispijn is offline
Hallo ArtemizZz

Hee - wat heb je zelf eigenlijk met "klassieke" talen?

Ik hou Grieks vanwege Homerus...

Crispijn
Met citaat reageren
Oud 17-09-2001, 21:23
ArtemizZz
ArtemizZz is offline
Hey Crispijn,

Afgezien dat het de enige vakken zijn waar ik een klein beetje goed in ben < exacte vakken & me are not meant to be!> vind ik de verhaaltjes leuk/mooi...

Een vraagje aan jou; is Crispijn je echte naam?
__________________
* Be @n original! *
Met citaat reageren
Oud 17-09-2001, 21:54
Crispijn
Crispijn is offline
Hallo ArtemizZz

Het is mijn naam voor "intimi". (Vanaf dat ik kon praten, geloof ik.)

Wat exacte vakken betreft: Ik ben alleen goed in wiskunde. (Schijnt ook wat met de oude Grieken te maken te hebben.)

Crispijn
Met citaat reageren
Oud 22-09-2001, 10:51
mixer
mixer is offline
Heeejj...
Ik ben 17 en zit in de 6e. Ik doe Grieks en KCV!
groetjezz
Met citaat reageren
Oud 23-09-2001, 13:41
Rosali
Rosali is offline
KCV is booooooring!!!
Latijn is booooooring!!!
Grieks is boooooring!

Zeur toch niet over school, wees happy dat hut weekend is! Tog???
Met citaat reageren
Oud 24-09-2001, 20:24
NxDgurl
NxDgurl is offline
Ik ben Lauren en ik ben 15, zit op 4 atheneum en heb ik de 2de Latijn erbij gekozen nu heb ik 't in 't vrije deel van m'n profiel (N&G)en wat ik van exacte vakken vind...naja laat ik zeggen dat we 't niet goed met elkaar kunnen vinden (zacht uitgedrukt!)
Ik vind 't bij Latijn vooral leuk om de tekstjes te vertalen en steeds wat meer over 't grote verhaal te weten te komen (Bij ons op school werken we trouwens met de Roma methode...niet de beste methode denk ik,maar ja...)Nou dat was het wel zo'n beetje.
__________________
~NxDgurl~
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-09-2001, 17:55
gunaika
gunaika is offline
Ikke ben Sophie, zit bij Ellen in de klas en ben een van de drie .. heb dus ook la+gr+kcv, heb het gekozen omdat ik dit de leukste vakken vind. grieks vind ik het leukste door de verhalen, je leert er echt wat van, bij latijn heb ik dat niet echt...
liefs Sophie
Met citaat reageren
Oud 27-09-2001, 17:41
Ik zit in 3 Gym, vind latijn en grieks eigenlijk super saai maarja.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2001, 07:20
mammamia
Avatar van mammamia
mammamia is offline
Ik zit in Ath 5 met Latijn en KCV, als dubbeluren onder Engels, Economie en Godsdienst. (kheb express de saaiste vakken uitgekozen. )Grieks wordt bij onds jammer genoeg niet gegeven. Latijn is hartstikke leuk, vooral het culturele en taalkundige. de verhaaltjes ook wel maar toch minder.
Ik heb eerst de Roma gehad, en nu Ovidius en Caesar.
__________________
Vandaag is heden
Met citaat reageren
Oud 29-09-2001, 20:58
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Citaat:
gunaika schreef:
Ikke ben Sophie, zit bij Ellen in de klas en ben een van de drie .. heb dus ook la+gr+kcv, heb het gekozen omdat ik dit de leukste vakken vind. grieks vind ik het leukste door de verhalen, je leert er echt wat van, bij latijn heb ik dat niet echt...
liefs Sophie

Precies Fie, zo is het, maar wij snapen mekaar ook bijna altijd he...
Al moet ik zeggen dat het wel ietsje beter wordt...
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 07-10-2001, 19:37
Citaat:
Onbekende schreef:
Ik ben Trijntje, ik ben 18 jaar en heb vorig jaar mijn gymnasiumdiploma gehaald (met Grieks en Latijn). Ik ben nu eerstejaars student Griekse en Latijnse Taal en Cultuur aan de Rijksuniversiteit Groningen. Ik ben afgelopen week begonnen en heb dus nog niet zoveel colleges gehad, maar tot nu toe vind ik het wel leuk. Ik hoop dat het allemaal gaat lukken!
Hoi Trijntje, ik zit nu in de derde en wil misschien ook Gr & La studeren. (nee idd ik ga nog laaaaaaaaaaaaaaaaang niet van school maar ja) Maar ik wilde toch even weten of het je bevalt. Wat kun je er later mee "worden"?
Kusjes Marthe
Met citaat reageren
Oud 08-10-2001, 16:18
Sithan
Sithan is offline
'k zit nu in 6 Gym 2de fase en heb La en Gr in mijn pakket (heb gelukkig KCV al afgerond...vond er eigenlijk geen hout aan)
Maar nee dat ging eerst (de 4de) ook nie zonder problemen in het rooster...nu is dat gelukkig allemaal opgelost!
ben trouwens de enige van de 6de die Grieks doet (errug hè!) En een van de twee die Latijn doe...
Bij ons zullen er dit jaar dus maar maximaal 2 gymniasten slagen...ik heb BTW nu helaas les met de 5de, had vorig jaar nl. Priveles en dat was best wel relaxed
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 08-10-2001, 16:50
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Dan zal ik ook maar even:
Ik ben Jasper, 16 jaar oud, kom uit Eindhoven. Da's genoeg algemene info lijkt me.
Wat ik heb met Latijn/Grieks (Grieks in mijn geval)?...Ik vind het een mooie taal, mooie cultuur en ik interesseer me er voor (ookal geef ik die indruk niet echt als je me kent).
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2001, 11:18
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
M@rthe schreef:
Maar ik wilde toch even weten of het je bevalt. Wat kun je er later mee "worden"?
Kusjes Marthe
Sorry voor de late reactie, deze reply had ik even niet gezien.
De studie bevalt mij nog niet zo goed jammergenoeg. Ik vind het nog niet erg leuk. Het zit me vooral ook dwars dat je niet zoveel direct met deze studie kunt doen. Je kunt als je heel goed bent wetenschappelijk onderzoek op de universiteit gaan doen, maar dat is maar voor weinigen weggelegd en verder kun je de lerarenopleiding erachteraan doen en leraar worden. Dat wordt ook veel gedaan. Het leraarschap trekt me niet meer zo en nu weet ik eigenlijk niet zo goed waarom ik de studie doe. Ik heb niet echt een doel om naartoe te werken en dat werkt niet erg moitverend. Ik ben aan het rondkijken voor andere studies, maar ik kan niet echt iets vinden wat me verder heel leuk lijkt, dus ik ga nu proberen wel mijn propedeuse te halen.
Als je vragen hebt over de studie kun je mij altijd mailen trijntjev@hotmail.com
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2001, 16:00
filosoofje?
filosoofje? is offline
Hoi

Ik ben Marit en ik ben 15 jaar. Ik zit in Lochem (waar ligt dat?????) op school. Daar kun je na de brugklas naar 2 gym gaan. Daar krijg je Latijn en Grieks. In de derde krijg je ook nog latijn en grieks. Maar in 4, 5 en 6 gym heb je alleen latijn en KCV.

De methodes die onze school gebruikt zijn:
Latijn: Fortuna
Grieks: Pallas
KCV: Forum

Forum is heeeeel uitgebreid over een onderwerp die ze op dat moment behandelen. Als je niet van theorie houdt is dat behoorlijk lullig. Het wordt geschreven op een redelijk hoog niveau en dat is bij het hoofdstuk dat over filosofie gaat, soms best lastig. Niet alles valt te begrijpen

Pallas en Fortuna vind ik goed geschreven boeken. De verhalen zijn interessant en zijn goed opgebouwd. Naarmate je verder in het boek komt wordt het vreselijk moeilijk. De nederlandse teksten die er in staan vind ik leuk en boeiend. De grammatica staat duidelijk vermeld, alleen wordt het te weinig uitgelegd. Als je een goede docent hebt legt hij/zij dat hopelijk uit. Het past alleen niet echt in de sfeer van de 2e fase waarin je alles zelf hoort te doen. Grammatica is dus het enige minpunt van deze methodes.
__________________
non omnia possumus omnes, errare humanum est>>>><<<nihil sine causa>>><<<cogito, ergo sum
Met citaat reageren
Oud 17-10-2001, 18:37
Nuck
Nuck is offline
Hoi,

Ik zit in 5 gym met Latijn en Grieks dus, met profiel N&G.

Ach, ik vind het gewoon leuk, maar ik ga het niet studeren...dat wordt geneeskunde, denk ik
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2001, 20:22
Stier17
Stier17 is offline
Ik zit in 6 VWO, heb alleen Latijn en ben superblij dat we Ovidius voor het eindexamen hebben (tenminste leuke verhalen)

Ik ken een paar die L en G hebben, maar dat is bij ons rooster totaal geen probleem.
__________________
Shit happens...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2001, 15:20
Tjemplok
Tjemplok is offline
Ik zit in de 4v/gym. -hoe het nu ook mag heten- en heb latijn. Waarom zeggen velen van jullie "ik heb latijn/grieks en KCV" ? dat lijkt me logisch, want als je grieks, latijn of beide hebt heb je zowiezo KCV.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2001, 09:01
judak
judak is offline
Ik zit zo goed als bij stier17 in de klas, maar heb beide klassieke talen, en heb er heeeeeeelemaal geen spijt van Bij ons op school is het roostertechnisch inderdaad niet zo ingewikkeld, maar er zijn er dan ook 6 die beide klassieke talen hebben. Het enige grote probleem, of nee, problemén moet ik zeggen, is/zijn de enorme lappen tekst die je voor een tentamen moet kennen, maar als je niet een deel vergeet( ) is dat ook overkomelijk. Verder is het handig om wat extra aandacht aan grammatica Grieks te besteden, want dat is best pittig....
Met citaat reageren
Oud 06-11-2001, 18:37
heavinly
heavinly is offline
Hmz..
ik zit in 5 gymnasium en heb latijn
en ga het dit jaar gigantisch verkloten
het is dat het verplicht is bij mij op school, anders had ik het allang niet meer. Maar waarom kies je Grieks EN Latijn?? Nou ja, ik vind Latijn echt vreselijk en Grieks vond ik ook niet zo boeiend. Ik had voor mn vertaling van vorige week wel een 2.8!!! Na goed, iedereen die Latijn of Grieks heeft: succes !! hahahha...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 19:20
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Hoi allemaal, ik ben 16 en zit in 5 gym op dezelfde school als Marit (Ik doe C&M). Zoals zij al vertelde kun je bij ons geen Grieks meer volgen na de derde, en dat vind ik balen, want dat vond ik veel leuker dan latijn!
Nu heb ik dus 3 uur Latijn per week en 3 uur KCV. Wij zijn op dit moment bezig in Sapientia, dat zijn brieven van Seneca, een stoicijn. Verderop dit jaar gaan we de boeken Liefde, lust en leven gebruiken.
Ik begin latijn nu trouwens wel steeds leuker te vinden, als je bijvoorbeeld echte gedichten vertaald in plaats van die domme verhaaltjes in Fortuna!
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 15:35
manonnutju
manonnutju is offline
hay hay, ik zit ook in 5 gym, NG met Grieks, en zit dus bij Grieks bij ellen en fie, (heel gezellig toch???echt wel!!) ik vind het wel leuk, maarook wel vrij (lees:heel erg)moeilijk, maar het is denk ik wel te doen, en anders heb ik een beetje een groot probleem...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2001, 17:15
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
manonnutju schreef:
hay hay, ik zit ook in 5 gym, NG met Grieks, en zit dus bij Grieks bij ellen en fie, (heel gezellig toch???echt wel!!) ik vind het wel leuk, maarook wel vrij (lees:heel erg)moeilijk, maar het is denk ik wel te doen, en anders heb ik een beetje een groot probleem...
ahh, nog iemand uit hoorn
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 14:19
J@N
J@N is offline
hee,
ik zit dus in vier gym. ik heb nu nog allebei.m aar ik ga grieks laten vallen. ik haal het anders echt niet.(ik doe N&G) ik heb nl. ook frans 2 en economie 1. dus dat word teveel.
ik heb pallas voor grieks(wie niet?)
en ovidius en caesar voor latijn.
BTW. ik zit op een catagoraal gym. dus bij ons niets mis met dubbeluren. diekomen nl. bijna niet voor dus als het een keer gebeurt is het alleen leuk
__________________
*weersverwachting voor morgen: plaatselijke lage druk gebieden met weinig zon vlak boven mijn hoofd en voorlopig geen opklaring*
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-11-2001, 16:52
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Citaat:
J@SPER schreef:
ahh, nog iemand uit hoorn


Ja Japs, wij willen niet achterblijven, na al die mensen uit Eindhoven!

__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 18:03
Iejoor
Iejoor is offline
Hoi,

Ik ben 17 en ik zit in de 6e met Latijn. (KCV vorig jaar afgesloten)
Met citaat reageren
Oud 15-11-2001, 15:33
Woodstock
Avatar van Woodstock
Woodstock is offline
ik doe dit jaar examen Grieks en Latijn, Herodotos en Ovidius, en dan kcv maar da's een lachertje. het is errug leuk!
__________________
Eat jazz, drink sunshine, listen to honey, talk to tea
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie About me
Southtown
18 22-07-2007 23:34
Verhalen & Gedichten Over James, Marek en de Stalinistische censuur (brief aan iedereen)
Hoofd&Schouders
7 01-07-2005 00:30
Beleidszaken De softe approach op dit forum
Prime Evil
136 30-08-2004 16:25
Verhalen & Gedichten Een knuffel (posi gedichtje van mij)
~Black~Angel~
15 01-10-2001 23:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.