Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2004, 21:35
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
phensicske schreef op 04-04-2004 @ 22:32 :
Je heb toch al zoveel zinvolle reacties gegeven, dus waarom zou dat nu niet meer lukken? Je moet je nu ook niet verplicht voelen dit forum draaiende te houden, het enige wat je kan doen is je steentje bijdragen. Lukt dit eventjes niet, zit daar dan toch niet mee in, is voor niets nodig.
omdat... omdat... omdat....
het gewoon niet goed gaat. (zie lucht je hard) als je het echt wilt weten, pm maar dan. en nu genoeg offtopic.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2004, 21:41
meisje
meisje is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 30-03-2004 @ 15:58 :
@ meisje,

wat jij stom vind hoeft niet gelijk stom te zijn. Als iemand dat nou wel helpt om het hier neer te zetten, wie ben jij dan om te zeggen dat dat stom is (en dus niet zou mogen?). Ik denk gewoon dat dat voor iedereen anders is. Net als het feit dat je zegt dat hier veel mensen rondlopen (rondforummen ) die gelijk hun hulp aanbieden waar een ander nix mee opschiet. JIJ zou er misschien niks mee op schieten, maar hoe kan je dat voor anderen zeggen? okeej, (bijna) niemand van ons is proffesioneel, maar dat wil niet zeggen dat je een ander niet 'enigzins' kan helpen.

Over 'discussietopics' die kan je zelf natuurlijk ook beginnen

xxx wen
Ik zeg nergens dat ik het stom vind en wanneer ik die indruk heb opgeroepen: mijn nederige excuses, maar ik vind dat dit een forum is en geen zelfhulpinternetgroep. En uiteindelijk moeten de meesten forummers professionele hulp krijgen en geen amateuristische. Dan spreek ik van een feit. De meesten staan hier sowieso al onder professsionele hulp.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 21:47
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
meisje schreef op 04-04-2004 @ 22:41 :
Ik zeg nergens dat ik het stom vind en wanneer ik die indruk heb opgeroepen: mijn nederige excuses, maar ik vind dat dit een forum is en geen zelfhulpinternetgroep. En uiteindelijk moeten de meesten forummers professionele hulp krijgen en geen amateuristische. Dan spreek ik van een feit. De meesten staan hier sowieso al onder professsionele hulp.
je hoeft je (nederige) excuses niet aan te bieden. je mag namelijk gewoon je mening hebben. idd staan velen onder proffesionele begeleiding, die er helaas ook niet 24/7 is. En behalve dat zijn er ook veel dingen, waar geen proff. hulp voor nodig hoeft te zijn, of gewoon vragen voor wat het zou kunnen zijn ed. het was niet de bedoeling je aan te vallen.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 21:53
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Om even samen te vatten was het hier dus te negatief qua sfeer en hebben de meesten onder ons besloten hier iets aan te doen.
Dit deden we door de emotioneel sterk geladen (vooral negatief) topics te reduceren en wat meer het rationele van de psychologie naar boven te laten komen.

Nu is er onenigheid over het al dan niet passen van de rationele topics op psych.

Wanneer is iets voor filosofie en wanneer voor psych?

Als het met je denkpatroon te maken heeft?
Met je visie?
...
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 21:55
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
oww en dan ook nog de discussie die meisje en ik voeren. over dat de topics die er invoor kwamen er niet in thuis horen.
want die discussie voeren we nu in haar topic, niet echt de geschikte plaats denk ik. pff... maargoed, ik houd verder zelf mn mond hier wel over want kennelijk wil zij alleen de mening van een fb.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 21:56
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 04-04-2004 @ 22:55 :
oww en dan ook nog de discussie die meisje en ik voeren. over dat de topics die er invoor kwamen er niet in thuis horen.
want die discussie voeren we nu in haar topic, niet echt de geschikte plaats denk ik. pff... maargoed, ik houd verder zelf mn mond hier wel over want kennelijk wil zij alleen de mening van een fb.
Dat is net de aanleiding van mijn vraag.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 22:03
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
phensicske schreef op 04-04-2004 @ 22:56 :
Dat is net de aanleiding van mijn vraag.
jouw vraag is wanneer iets op filosofie moet... dat ging meer over de nieuwe topics die er nu zijn toch?! maar deze vraag ging hoe het zat met de oudere 'ik heb dit en dat probleem' topics. of die op psych thuis horen. zelf ben ik der mening van wel. psyche = geest en dus wat er in iemand om gaat doet zeker OOK terzake. (althans, vind ik) bovendien staat dat ook onder het kopje psychologie als je op de indexpagina kijkt.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 22:05
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 04-04-2004 @ 23:03 :
jouw vraag is wanneer iets op filosofie moet... dat ging meer over de nieuwe topics die er nu zijn toch?! maar deze vraag ging hoe het zat met de oudere 'ik heb dit en dat probleem' topics. of die op psych thuis horen. zelf ben ik der mening van wel. psyche = geest en dus wat er in iemand om gaat doet zeker OOK terzake. (althans, vind ik) bovendien staat dat ook onder het kopje psychologie als je op de indexpagina kijkt.
Ben ik niet met je eens. Psychologie betekent gewoon de wetenschap van het menselijk gevoelsleven. Dat is iets fundamenteel anders dan wat hier voornamelijk gebeurt. Dat is geen wetenschap of psychologie, dat is psychotherapie. En nog slechte ook.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 22:06
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
meisje schreef op 04-04-2004 @ 23:01 :
ik val je aan omdat je mijn topic verneukt met je mededelingen. Prima dat jij vindt dat al die andere topics er ook mee te maken hebben, maar dat hoef je niet hier te zetten. Zet het maar in het evaluatietopic waar ik mijn mening al heb neergezet.
als je had gekeken, het stond hier al in. en als je had gelezen had je gezien dat ik al zei dat ik niet vond dat het in jouw topic thuishoort. en bovendien ga je zelf ook in discussie in je eigen topic. ik probeerde aardig te blijven, maar het gaat er nu ff niet in.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 22:13
meisje
meisje is offline
Prima, en je hebt gelijk ik had er niet op in moeten gaan, maar ik vind dat er ook, ik zeg OOK plaats mag zijn voor de wetenschappelijke benadering van psychologie. En als ik een topic post, en je hebt er wat op tegen pm je maar, of zet je het op M&M maar ga niet in het topic zelf zeiken. Nu is mijn topic verpest want er gaat nou toch niemand meer inhoudelijk reageren. Dit wijt ik niet alleen aan jou maar ook die 2 anderen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 22:17
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
meisje schreef op 04-04-2004 @ 23:13 :
Prima, en je hebt gelijk ik had er niet op in moeten gaan, maar ik vind dat er ook, ik zeg OOK plaats mag zijn voor de wetenschappelijke benadering van psychologie. En als ik een topic post, en je hebt er wat op tegen pm je maar, of zet je het op M&M maar ga niet in het topic zelf zeiken. Nu is mijn topic verpest want er gaat nou toch niemand meer inhoudelijk reageren. Dit wijt ik niet alleen aan jou maar ook die 2 anderen.
open een nieuw topic en laat die andere sluiten..
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 22:17
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
meisje schreef op 04-04-2004 @ 23:13 :
Prima, en je hebt gelijk ik had er niet op in moeten gaan, maar ik vind dat er ook, ik zeg OOK plaats mag zijn voor de wetenschappelijke benadering van psychologie. En als ik een topic post, en je hebt er wat op tegen pm je maar, of zet je het op M&M maar ga niet in het topic zelf zeiken. Nu is mijn topic verpest want er gaat nou toch niemand meer inhoudelijk reageren. Dit wijt ik niet alleen aan jou maar ook die 2 anderen.
dit stond dus ook in je pm. en aangezien ik die eerst had gelezen heb je daarin reactie terug.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 22:18
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 04-04-2004 @ 23:17 :
open een nieuw topic en laat deze sluiten..
jah, dat zei ik ook al in mn pm tegen dr.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 22:24
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Ik heb geen zin om deze hele evaluatietopic door te spitten maar zoals ik het nu zie haal ik er de kern uit.

Ik vind ook dat het veel minder klagerig mag worden hierzo op Psychologie. Al die topics van ' ik red het niet meer' 'help me' en 'ik kan het niet meer aan' gevolgd door 'ook ik kan het niet meer aan' komen me (bot gezegd) de neus uit.

Ik vind dat er ook ruimte mag zijn voor de iets meer wetenschappelijke kanten van de psyche, maar op het niveau waarin meisje het brengt, krijg ik een beetje hoofdpijn. (niet lullig opvatten, zo bedoel ik het niet. de onderwerpen zijn goed, maar voor mij soms te onbenaderbaar. voor mijn simpele ziel ligt het niveau soms wat hoog. daarom ga ik niet zo graag naar F&L) Daarom vind ik het soms wel prettig om hier op psych te komen, omdat ze vragen vaak net iets minder gecompliceerd zijn en je er minder intensief overna hoeft te denken dan op F&L

Als mensen dit veranderd willen zien; prima. Maar ik vind dat er wel een tussenweg mogelijk moet kunnen zijn.
De topic waarop ik reageerde dat ik het iritant vond worden (die van meisje dus) vind ik téveel ingaan op het aspect van onderzoek, filosoferen en dat soort zaken. natuurlijk zit er een psychologische kant aan maar dat wordt naar mijn idee teveel 'overruled'
__________________
BE the *miracle* !

Laatst gewijzigd op 04-04-2004 om 22:27.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 22:27
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
@ snow white; agree. maar er moet gewoon plaats blijven voor mensen die wél even hun verhaal willen doen. het moet niet helemaal aan de kant geschoven worden.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 22:28
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 04-04-2004 @ 23:27 :
@ snow white; agree. maar er moet gewoon plaats blijven voor mensen die wél even hun verhaal willen doen. het moet niet helemaal aan de kant geschoven worden.
Jawel, gewoon naar een ander forum ermee. De Serieuze Klaagmuur ofzo.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 22:30
meisje
meisje is offline
Citaat:
Snow White schreef op 04-04-2004 @ 23:24 :
Ik heb geen zin om deze hele evaluatietopic door te spitten maar zoals ik het nu zie haal ik er de kern uit.

Ik vind ook dat het veel minder klagerig mag worden hierzo op Psychologie. Al die topics van ' ik red het niet meer' 'help me' en 'ik kan het niet meer aan' gevolgd door 'ook ik kan het niet meer aan' komen me (bot gezegd) de neus uit.

Ik vind dat er ook ruimte mag zijn voor de iets meer wetenschappelijke kanten van de psyche, maar op het niveau waarin meisje het brengt, krijg ik een beetje hoofdpijn. (niet lullig opvatten, zo bedoel ik het niet. de onderwerpen zijn goed, maar voor mij soms te onbenaderbaar. voor mijn simpele ziel ligt het niveau soms wat hoog. daarom ga ik niet zo graag naar F&L) Daarom vind ik het soms wel prettig om hier op psych te komen, omdat ze vragen vaak net iets minder gecompliceerd zijn en je er minder intensief overna hoeft te denken dan op F&L

Als mensen dit veranderd willen zien; prima. Maar ik vind dat er wel een tussenweg mogelijk moet kunnen zijn.
De topic waarop ik reageerde dat ik het iritant vond worden (die van meisje dus) vind ik téveel ingaan op het aspect van onderzoek, filosoferen en dat soort zaken. natuurlijk zit er een psychologische kant aan maar dat wordt naar mijn idee teveel 'overruled'
Ik vind dat jij eerst maar eens moet opzoeken wat mijn topic inhoudt voordat je met gelul aankomt dat het wat met filosofie heeft te maken. Want het heeft er NIETS mee te maken. Het is een sociologisch vraagstuk en gelukkig ben jij geen forumbaas en gelukkig kun je niet beslissen of mijn topic er mag staan of niet. Sociologie is een onderdeel van psychologie en is een wetenschap integendeel tot filosofie.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 22:32
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-04-2004 @ 23:28 :
Jawel, gewoon naar een ander forum ermee. De Serieuze Klaagmuur ofzo.
nou nee. vind ik vrij respectkloos klinken. een KLAAGmuur. waarom kan het niet gewoon allebei in één subforum?!
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 22:33
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 04-04-2004 @ 23:27 :
@ snow white; agree. maar er moet gewoon plaats blijven voor mensen die wél even hun verhaal willen doen. het moet niet helemaal aan de kant geschoven worden.
nee, dat bedoel ik juist ook
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 22:35
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
meisje schreef op 04-04-2004 @ 23:30 :
Ik vind dat jij eerst maar eens moet opzoeken wat mijn topic inhoudt voordat je met gelul aankomt dat het wat met filosofie heeft te maken. Want het heeft er NIETS mee te maken. Het is een sociologisch vraagstuk en gelukkig ben jij geen forumbaas en gelukkig kun je niet beslissen of mijn topic er mag staan of niet. Sociologie is een onderdeel van psychologie en is een wetenschap integendeel tot filosofie.
waarom moet dit zo?
jammer

ik heb gewoon een goedbedoelde insteek gehad. misschien ben ik wel een no-no wat betreft deze zaken en misschien had ik mijn nek wat meer uit moeten steken, maar om zo te reageren vind ik al wat overdreven....
nee, gelukkig ben ik geen forumbaas. het spijt me als ik je topic verkeerd heb geintepeteerd. zoals hier al eerder is omschreven; het is soms wat lastig om te bepalen wat wél en wat níet bij een forum hoort. Ik was in de war. oke, ik geef mijn fout toe.
Kunnen we nu dan de vredespijp doorgeven? of moet ik nog heel lang op mijn blaren zitten. Want dat vind ik niet zo'n aanlokkelijk idee.
Ik vind het goed dat je het forum eens van een andere kant belicht meisje. en ik lik nu geen hielen. ik kijk gewoon naar de kritiek en ik doe er wat mee.
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 22:36
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 04-04-2004 @ 23:32 :
nou nee. vind ik vrij respectkloos klinken. een KLAAGmuur. waarom kan het niet gewoon allebei in één subforum?!
Waarom begin je nou over respect? Respect of waardering heeft hier helemaal niks mee te maken. Je moet je gewoon afvragen wat voor nut het heeft om een compleet apart forum te hebben voor mensen die elkaar willen laten weten dat ze zich kut voelen. Waarom maken we daar geen IRC-kanaal voor aan?

Wat ik maar wil zeggen, is datgene wat hier gebeurt, niets meer te maken heeft met de wetenschap der psychologie. Dat iemand in de put zit en zich afvraagt wat hij/zij kan doen om er weer bovenop te komen, oké. Daar zit nog wel íets in. Maar dat gemekker dat mensen zich zo kut voelen heeft hier m.i. echt geen plaats.

Maar goed, da's mijn mening, je hoeft die niet te delen. Ik vind het niveau van dit subforum alleen gewoon dieptriest, terwijl het ooit zo veelbelovend begon. Maarja, als mensen al gaan miepen dat ze 'hoofdpijn' krijgen van vrij normale vragen....
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 22:39
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-04-2004 @ 23:36 :
Waarom begin je nou over respect? Respect of waardering heeft hier helemaal niks mee te maken. Je moet je gewoon afvragen wat voor nut het heeft om een compleet apart forum te hebben voor mensen die elkaar willen laten weten dat ze zich kut voelen. Waarom maken we daar geen IRC-kanaal voor aan?

Wat ik maar wil zeggen, is datgene wat hier gebeurt, niets meer te maken heeft met de wetenschap der psychologie. Dat iemand in de put zit en zich afvraagt wat hij/zij kan doen om er weer bovenop te komen, oké. Daar zit nog wel íets in. Maar dat gemekker dat mensen zich zo kut voelen heeft hier m.i. echt geen plaats.

Maar goed, da's mijn mening, je hoeft die niet te delen. Ik vind het niveau van dit subforum alleen gewoon dieptriest, terwijl het ooit zo veelbelovend begon. Maarja, als mensen al gaan miepen dat ze 'hoofdpijn' krijgen van vrij normale vragen....
je doet je naam wel eer aan zeg

iig, lees het kopje onder psychologie maar eens op de indexpagina: 'geinteresseerd in de psyche van de mens of zie je het even niet meer zitten...' ofwel. het moet beide in één subforum passen. maak voor beide plaats. en als je het neit wilt lezen, doe je dat gewoon niet.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 22:39
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-04-2004 @ 23:36 :
Maarja, als mensen al gaan miepen dat ze 'hoofdpijn' krijgen van vrij normale vragen....
daarmee bedoel je dus mij.
Ik zal niet ontkennen dat ik soms moeite heb met een manier van vragen of een post die naar voren komen. En ach, ik ben ook een mens. Ik heb ook wel eens een mindere dag, en dan reageer ik ook niet al te sterk.
Verder ben ik het eens met je bericht dat het een slecht idee is en nergens goed voor is, om er een subforum van te maken.
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 22:42
meisje
meisje is offline
Citaat:
Snow White schreef op 04-04-2004 @ 23:35 :
waarom moet dit zo?
jammer

ik heb gewoon een goedbedoelde insteek gehad. misschien ben ik wel een no-no wat betreft deze zaken en misschien had ik mijn nek wat meer uit moeten steken, maar om zo te reageren vind ik al wat overdreven....
nee, gelukkig ben ik geen forumbaas. het spijt me als ik je topic verkeerd heb geintepeteerd. zoals hier al eerder is omschreven; het is soms wat lastig om te bepalen wat wél en wat níet bij een forum hoort. Ik was in de war. oke, ik geef mijn fout toe.
Kunnen we nu dan de vredespijp doorgeven? of moet ik nog heel lang op mijn blaren zitten. Want dat vind ik niet zo'n aanlokkelijk idee.
Ik vind het goed dat je het forum eens van een andere kant belicht meisje. en ik lik nu geen hielen. ik kijk gewoon naar de kritiek en ik doe er wat mee.
Prima dat je zo'n insteek hebt, maar pm dan ff, of zoek het even op. Want nu werden al die kritiekpunten in het topic gezet waardoor het onderwerp niet meer centraal stond. Ik sta open voor kritiek, maar niet voor gezeik of het op slot kan of verplaatst moet worden, daar hebben we forumbazen voor die niet blind zijn. En hierbij geef ik de vredespijp terug
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 22:43
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
meisje schreef op 04-04-2004 @ 23:42 :
Prima dat je zo'n insteek hebt, maar pm dan ff, of zoek het even op. Want nu werden al die kritiekpunten in het topic gezet waardoor het onderwerp niet meer centraal stond. Ik sta open voor kritiek, maar niet voor gezeik of het op slot kan of verplaatst moet worden, daar hebben we forumbazen voor die niet blind zijn. En hierbij geef ik de vredespijp terug
Jup. forumbazen zijn niet blind. I know. overigens; ik heb leonoor wel een mail gestuurd met daarin de vraag wat te doen met deze post (maar het was handiger geweest als ik het wellicht in een PM had gestopt)
soms ben ik al te voorbarig. maar ik ontloop ook de kritiek niet die anderen geven. (weer wat geleerd dan maar)
Bedankt voor de vredespijp. Iemand nog een trekje?
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 22:44
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 04-04-2004 @ 23:39 :
je doet je naam wel eer aan zeg

iig, lees het kopje onder psychologie maar eens op de indexpagina: 'geinteresseerd in de psyche van de mens of zie je het even niet meer zitten...' ofwel. het moet beide in één subforum passen. maak voor beide plaats. en als je het neit wilt lezen, doe je dat gewoon niet.
Pf, ik doe mijn naam soms eer aan, maar nu niet. Ik ga toch hartstikke respectvol met je om, ik lees je posts goed en reageer normaal

Het feit dat het onderaan de forumtitel staat maakt voor mij niet uit. Dat is iets waarvan ik ook vind dat het veranderd moet worden.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 04:28
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 04-04-2004 @ 23:03 :
jouw vraag is wanneer iets op filosofie moet... dat ging meer over de nieuwe topics die er nu zijn toch?! maar deze vraag ging hoe het zat met de oudere 'ik heb dit en dat probleem' topics. of die op psych thuis horen. zelf ben ik der mening van wel. psyche = geest en dus wat er in iemand om gaat doet zeker OOK terzake. (althans, vind ik) bovendien staat dat ook onder het kopje psychologie als je op de indexpagina kijkt.
Idd, het liep wat door elkaar en ik had het over het hoofd gezien.

Amai, ik heb hier blijkbaar veel gemist.

Toch leuk om te weten dat iedereen (~Fantome~, Snow White en Nare man, toch?) het over eens is dat de emo-topics mogen blijven, maar dat er dus ook een wetenschappelijke insteek moet zijn.

Nu weten we nog steeds niet wanneer het op psych hoort en wanneer niet.

Ik, persoonlijk, zou aanraden om het niveau niet te hoog te beginnen. Want het is dan wel een hele grote ommekeer van het psychforum, wat beter in stapjes gaat, denk ik.
Anders zou heel het psychforum wel eens durven leeglopen...

Maar we zijn al één stap vooruit, er zijn al een paar mensen die wetenschappelijk (rationele) topics aanmaken en er wordt in gereageerd. Wie er in reageert zullen we nu maar even vergeten.

Dus al bij al zijn we goed bezig, vind ik.

Er is al actie gekomen bij ons (de leden).
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 04:32
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
meisje schreef op 04-04-2004 @ 23:13 :
Prima, en je hebt gelijk ik had er niet op in moeten gaan, maar ik vind dat er ook, ik zeg OOK plaats mag zijn voor de wetenschappelijke benadering van psychologie. En als ik een topic post, en je hebt er wat op tegen pm je maar, of zet je het op M&M maar ga niet in het topic zelf zeiken. Nu is mijn topic verpest want er gaat nou toch niemand meer inhoudelijk reageren. Dit wijt ik niet alleen aan jou maar ook die 2 anderen.
Dit heb je dus ook op mij.

Ik zou dan toch nog even willen opmerken dat het mijn idee was dit in het evaluatie topic te bespreken en dat het nog steeds met jouw topic te maken had mijn antwoord.

Ik had niet de bedoeling je topic te verprutsen en je kon idd gewoon een nieuw aanmaken, nadat de discussie naar hier werd verplaatst (door mij ). Maar dit heb je blijkbaar al gedaan.

Enneuh, jij mocht ook wel een pm sturen, hoor. Er waren maar drie mensen...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 10:47
meisje
meisje is offline
Point taken, maar ik wil gewoon een leuk topic maken en ik denk dat het best interessant kan zijn. Ik zal eens een topic openen wat meer te maken heeft met psy en een voorbeeld erbij doen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 10:51
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
meisje schreef op 05-04-2004 @ 11:47 :
Point taken, maar ik wil gewoon een leuk topic maken en ik denk dat het best interessant kan zijn. Ik zal eens een topic openen wat meer te maken heeft met psy en een voorbeeld erbij doen.
Leuk idee.

Misschien proberen wat meer voorbeeldjes of zo te geven, dat maakt het wat duidelijker voor iedereen. (minder abstract)

'k Ga dan ook nog eens denken wat ik nog eens zou kunnen posten.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 12:42
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-04-2004 @ 23:44 :
Pf, ik doe mijn naam soms eer aan, maar nu niet. Ik ga toch hartstikke respectvol met je om, ik lees je posts goed en reageer normaal

Het feit dat het onderaan de forumtitel staat maakt voor mij niet uit. Dat is iets waarvan ik ook vind dat het veranderd moet worden.
ik niet. ik blijf erbij dat voor beide soort topics (persoonlijke problemen aswell als de wetenschap 'psychologie') plaats moet blijven.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 12:44
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Snow White schreef op 04-04-2004 @ 23:43 :

Bedankt voor de vredespijp. Iemand nog een trekje?
ughuhughuh! nee dankje, ik shud wel handjes
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 14:38
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-04-2004 @ 23:36 :
Waarom begin je nou over respect? Respect of waardering heeft hier helemaal niks mee te maken.
*zich opeens in discussie mengt*

Ja, ik denk dat respect en waardering hier wel degelijk mee te maken hebben. Mensen zoeken een bepaalde vorm van erkenning voor hun problemen en een virtuele arm om hen heen. Zodra iemand anders een teken geeft dat wat een ander voelt echt een probleem is geeft dat veel duidelijkheid, niet alleen voor de concrete situatie maar ook voor het zelfbeeld.

En ik denk dat op een forum over de wetenschap psychologie ook prima de sla-eens-een-armpje-om-mij-heen topics kunnen. De mensen die dat niet willen lezen klikken fijn ergens anders op en op die manier wordt dat niet zo geïsoleerd. Ik denk niet dat dat zo fijn zou zijn.
En als je eens een wetenschappelijk topic wilt, open er dan één.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 14:51
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Het is allemaal wel heel leuk om meer in te gaan op de psychologie dan de 'zeurtopics', maar er is al meerdere keren gebleken dat er gewoon te weinig interesse voor is. De topics zakken snel weg...
Prima als je zo'n topic wil openen, maar de gemiddelde psychologiebezoeker zal zich niet in zo'n topic (kunnen) mengen... tijdje terug is er geprobeerd zulke topics te maken, maar die zakte echt in no time weg.

Ik denk dat als je echt geinteresseerd bent hierin, dat je je heil niet op een scholieren forum moet zoeken, maar speciaal een forum alleen daarvoor... (of probeer het op F&L)
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 14:53
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik heb geen idee wat voor soort topic het was, maar ik wil me er toch even mee bemoeien.
Als eerste. Het tekstje in de index onder psychologie sluit precies aan op datgene waar dit forum voor bedoeld is. Misschien moeten een paar mensen een keer ons beleid lezen?
Citaat:
We hebben een doelstelling: Een uitlaatklep voor scholieren met problemen vormen, een mogelijkheid om ervaringen uit te wisselen en hen de weg wijzen naar de juiste instanties.
Natuurlijk mogen hier ook topics die iets wetenschappelijker zijn en meer met de wetenschap te maken hebben. Alleen komt dat vrij weinig voor, waardoor mensen die daarin geïntereseerd zijn niet op psychologie komen. Qua wetenschappelijke psychologische topics is een grote overlappig met F&L. Over het algemeen worden twijfeltopics laten staan waar ze gepost zijn, tenzij dat door sociale controle (heet dat zo?) dat niet gaat. Ik denk dat nu zoiets gebeurd is. Vaste psychologie bezoekers zitten niet te wachten op zulke topic's en ik ben dan van mening dat het beter op F&L kan. (F&L valt niet voor niks onder de categorie Computer en wetenschap.

Officieel hoort het dus op Psychologie, maar in de praktijk is F&L gewoon praktischer.
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 15:09
meisje
meisje is offline
Psychologie en Sociologie zijn een totaal andere wetenschap dan filosofie, dan krijg je te veel verdeeldheid op F&L.

En ik mag het toch wel proberen...we zullen zien.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 15:19
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
meisje schreef op 05-04-2004 @ 16:09 :
Psychologie en Sociologie zijn een totaal andere wetenschap dan filosofie, dan krijg je te veel verdeeldheid op F&L.

En ik mag het toch wel proberen...we zullen zien.
Heb je m'n verhaal nou gelezen of niet?
Ik heb uitlegd waarom het beter op F&L past.

En bovendien, waarom zou je het nog een keer proberen als je de eerste keer al niet geslaagd was?

Waar ging je topic over btw?
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 15:22
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-04-2004 @ 23:28 :
Jawel, gewoon naar een ander forum ermee. De Serieuze Klaagmuur ofzo.
Je komt al lang op het forum, misschien herinner je je ook één van de hoofdredenen waarom het psychologieforum ooit in de wereld is gekomen?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 15:34
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ik denk niet dat veel psychforummers er iets tegen zullen hebben als hier topics met wetenschappelijke inhoud worden geplaats, maar WEL als daarbij de anderen niet meer zijn toegestaan.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 15:36
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 05-04-2004 @ 16:34 :
ik denk niet dat veel psychforummers er iets tegen zullen hebben als hier topics met wetenschappelijke inhoud worden geplaats, maar WEL als daarbij de anderen niet meer zijn toegestaan.
Dat gebeurt heus niet.
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 15:44
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 05-04-2004 @ 16:36 :
Dat gebeurt heus niet.
Lijkt mij ook niet, want dat is dus één van de hoofdredenen dat het psychologieforum op werd gericht, dan gaan we niet die topics wéér naar een ander forum verplaatsen.

Mensen die meer ander soort topics willen, die mogen die openen en misschien kunnen ze er ook op reageren (en ook op dat soort topics van anderen). Je bent er zelf bij, als je wilt dat er iets veranderd in het soort topics: geef het goede voorbeeld.

"Een beter forum begint bij jezelf."
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 15:57
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Dames en heren, willen jullie het kronieken topic nog opnieuw open hebben, of is daar geen belangstelling meer voor?

Zo ja, kom ajb met nieuwe ideeën!!!
__________________

Laatst gewijzigd op 05-04-2004 om 16:13.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 15:59
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
dreen schreef op 05-04-2004 @ 16:57 :
Dames en heren, willen jullie het kronieken topic nog opnieuw open hebben, of is daar geen belangstelling meer voor?
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa *springt vrolijk*
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 16:03
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Marcade schreef op 05-04-2004 @ 16:59 :
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa *springt vrolijk*
Koest jij!
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 16:03
Verwijderd
Ik heb nog steeds geen heel originele ideeën gezien...?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 16:07
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
dreen schreef op 05-04-2004 @ 17:03 :
Koest jij!
pfff probeer ik is vrolijk te doen en een blije stemming te brengen, omdat alles zo negatief en donker is, is 't weer niet goed. Vrouwen



Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 16:07
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-04-2004 @ 17:03 :
Ik heb nog steeds geen heel originele ideeën gezien...?
Nee, ik ook niet.

Ik wilde het alleen even onder de aandacht brengen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 16:10
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Marcade schreef op 05-04-2004 @ 17:07 :
pfff probeer ik is vrolijk te doen en een blije stemming te brengen, omdat alles zo negatief en donker is, is 't weer niet goed. Vrouwen



Mannen

Zo, en nu weer ontopic.
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 16:12
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 05-04-2004 @ 17:07 :
Ik wilde het alleen even onder de aandacht brengen.
Ik denk dat je dat dan moet zeggen.
Nu kun je het nl op verschillende manieren opvatten.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 16:14
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-04-2004 @ 17:12 :
Ik denk dat je dat dan moet zeggen.
Nu kun je het nl op verschillende manieren opvatten.
Zo goed?
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23.