Oud 13-09-2004, 00:09
DG
Avatar van DG
DG is offline
iedereen ze mening is er over verdeeld,de een vind graffiti oerlelijk de ander vind t kunstu gaan ze t moeilijker maken voor de artiest:


Stappenplan tegen graffiti
UTRECHT - 12/09/04 - Het CDA en de PvdA hebben een stappenplan ontwikkeld dat de bestrijding van graffiti beoogt. De initiators van dit plan zijn de Kamerleden Peter Van Heemst (PvdA) en Siebrand Haersma Buma van het CDA. "Graffiti is de eerste stap naar verloedering van de omgeving", meldde Van Heemst.

In het plan staan tien concrete voorstellen die de bestrijding van graffiti moet bewerkstelligen. Er zou een identificatieplicht voor het kopen van verfbusjes moeten komen. Tevens zullen bedrijven een 'opruimplicht voor graffiti' moeten hebben.

Van Heemst: "We zijn hier al een tijdje mee bezig, maar de ministers laten het nog een beetje op hun beloop. Maandag gaan we praten met organisaties die met deze problematiek te maken hebben, zoals de NS, bedrijven, de provincie Zuid-Holland en Rijkswaterstaat. Daarna kunnen we echt aan de gang."

Bij nieuwbouwprojecten zou standaard een graffitiwerende coating moeten worden aangebracht, zodat de graffiti zich niet makkelijk aan de muren kan hechten. Daar zijn al wel materialen voor maar die zouden volgens de Kamerleden moeten worden gespecificeerd. "Deze problemen zijn in veel westerse landen aanwezig; de te ontwikkelen coating zal dan ook kunnen worden geëxporteerd naar het buitenland", zei het PvdA-Kamerlid.

De voorstellen van de beide Kamerleden zijn dus nog niet officieel ingediend, maar dat zal snel gebeuren, zo hoopt Van Heemst. " Ik hoop alles binnen een maand rond te hebben, zodat we het ook daadwerkelijk kunnen indienen."


Bron:
www.tiscali.nl
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2004, 00:12
Verwijderd
Goed plan. Graffiti op niet speciaal daarvoor bestemde plekken is niet alleen vandalisme (je beschadigt immers andermans zaak) maar draagt ook nog eens bij aan een gevoel van onveiligheid in een wijk.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 00:48
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Wat een gedoe. Klinkt allemaal wel goedbedoeld, maar ik vraag me af of het iets gaat helpen.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 00:49
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Nogal een non-issue dit.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 09:45
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-09-2004 @ 00:12 :
Goed plan. Graffiti op niet speciaal daarvoor bestemde plekken is niet alleen vandalisme (je beschadigt immers andermans zaak) maar draagt ook nog eens bij aan een gevoel van onveiligheid in een wijk.
mee eens maar of het gaat werken is een ander verhaal
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 10:11
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Of het echt werkt weet ik nog niet, maar het is wel terecht graffiti
is alles behalve kunst, probeer je huis maar eens te verkopen als de rest van de wijk onder zit, je loopt een hele hoop geld mis om maar een voorbeeld te geven.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 10:14
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Graffiti *kan* kunst zijn; zo is er hier ergens in de buurt een hele mooie muurschildering, maar 99% ervan is troep. Terecht dat ze dit aanpakken maar inderdaad nogal een non-issue.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 11:18
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
tsja je wordt niet vrolijk wanneer iemand je hele garagedeur onderklad met graffity in je monumenteel beschermd pand in een binnenstad. Dit is al een paar keer bij mijn vader gebeurd en de kosten van het verwijderen hiervan zijn bedragen waar je niet vrolijk van wordt. Ik ben van mening dat men stukken moet toekennen waar het gewoon mogelijk is. In Dordrecht is dat al enige tijd mogelijk op bepaalde muren en delen in de stad.
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 11:21
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Een monumentaal pand, in de binnenstad, met een garagedeur?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 11:25
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
hahaha... ja echt serieus ! Deze ruimte was eerst een laden- en losplaats. Toen mijn vader het pand kocht is er een garagedeur ingebouwd met heel veel moeite (wat betreft vergunningen, etc.).
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 15:08
MH
Avatar van MH
MH is offline
Die muurschilderingen zijn vaak legaal aangebracht, onder toezicht van de gemeente (met natuurlijk veel vrijheid voor de kunstenaar). Dat vind ik ook niet zo ernstig, maar bijvoorbeeld treinen en zelfs stadsbussen die worden ondergeklad (volgens mij rijdt er in Amsterdam geen smetteloze metro meer en zijn alle haltes ook al wel beklad, wegens gebrek aan onbespoten metro's), dan is het ontsierend.
Ook tegen het kerven van banken, bomen en stoelen in de bus moet strenger worden opgetreden (al is dat niet altijd de verantwoordelijkheid van de politie, maar dan mogen de instanties en vooral de daders zelf ook wel eens worden aangesproken).
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 17:28
Verwijderd
gayheid, dat haalt t hele idee achter de graffiti weg...dat hoort illegaal te zijn

en wtf hou die identificatieplicht in? dat iedereen zn tagnaam op een kaartje meot hebben en dan gaan ze controleren of je braaf doet ofzo
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 17:33
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 13-09-2004 @ 17:28 :
gayheid, dat haalt t hele idee achter de graffiti weg...dat hoort illegaal te zijn
Dan hoort aangepakt worden er ook bij.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 17:49
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Tsja graffiti blijft gewoon vandalisme, en zeker de tag-mongolen die enkel hun oerlelijke handtekening achterlaten op muren door het hele land mogen wat mij betreft hopsaflots de cel in.

Als je het goed doet, zet dan een teringmooie piece op een treinstel die te mooi is om er af gehaald te worden

voor de rest: stickerplakken maar weer dan!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 20:45
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Het grootste gedeelte van de graffiti bestaat toch uit lelijke tags.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 23:36
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 13-09-2004 @ 20:45 :
Het grootste gedeelte van de graffiti bestaat toch uit lelijke tags.
Ja, maar die proberen ze op de meest gevaarlijke plaatsen neer te kalken...zo lost het probleem zich soms vanzelf op
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Skyrise schreef op 13-09-2004 @ 17:49 :
Tsja graffiti blijft gewoon vandalisme, en zeker de tag-mongolen die enkel hun oerlelijke handtekening achterlaten op muren door het hele land mogen wat mij betreft hopsaflots de cel in.

Als je het goed doet, zet dan een teringmooie piece op een treinstel die te mooi is om er af gehaald te worden

voor de rest: stickerplakken maar weer dan!
ben t compleet met je eens, die idioten die van die aarslelijke tags neerzetten mogen van mij part spuitbusverbod krijgen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Hoi, wat duurt dat lang! #1894
Haubenmeise
500 15-10-2016 00:18
Verhalen & Gedichten Het categoriserende Nederland - column
Rianne95
3 28-11-2012 12:45
Films, TV & Radio Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je etc etc. deel 17
Dinalfos
500 09-11-2005 12:53
Verhalen & Gedichten Dit zijn nog leuke dromen #1 - Het Offer
Type
2 11-10-2003 10:30
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 09:40
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Wat is Kunst
FiXato
1 02-11-2001 17:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.