Oud 22-02-2002, 11:02
Hetser
Hetser is offline
Ik zit erover te denken om 5 en 6 vwo in Amerika te gaan doen. Nu ben ik op zoek naar een geschikte manier. Met de meeste organisaties is het zo dat je een uitwisseling doet, of dat je met meerdere studenten op een campus zit en les krijgt. Ik wil gewoon naar een highschool zoals iedere normale 17-jarige in Amerika doet. Weet iemand een organisatie die dit regelt of een andere oplossing, of moet ik dit gewoon particulier regelen?
Advertentie
Oud 22-02-2002, 11:13
Verwijderd
Misschien heb je hier iets aan: http://www.alkwin.nl/DECANAAT/buitenland.htm
Oud 22-02-2002, 23:52
miep
Avatar van miep
miep is offline
ik denk dat je aan je vwo diploma heel wat meer hebt dan zo'n trieste highschool diploma waar je niks hebt geleerd...
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Oud 23-02-2002, 13:25
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
miep schreef:
ik denk dat je aan je vwo diploma heel wat meer hebt dan zo'n trieste highschool diploma waar je niks hebt geleerd...
Precies, highschool daar staat hoogstens gelijk aan een goede MAVO hier.

__________________
plop
Oud 23-02-2002, 13:26
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
miep schreef:
ik denk dat je aan je vwo diploma heel wat meer hebt dan zo'n trieste highschool diploma waar je niks hebt geleerd...
Precies, highschool daar staat hoogstens gelijk aan een goede MAVO hier. Ik heb eens gehoord van een meisje dat een jaar in de VS naar school is geweest als uitwisseling, dat ze daar ook vakken als gewichtheffen en koken hebben. Ik bedoel, dat zegt wel genoeg.
__________________
plop
Oud 23-02-2002, 13:49
Verwijderd
High school stelt geen reet voor...
dus please doe het niet...
misschien is er wel een universiteit waar je de mogelijkheid hebt om in de vs een stage te lopen of mee te doen aan een uitwisseling...
Oud 23-02-2002, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Vincent Vega schreef:
[B] Precies, highschool daar staat hoogstens gelijk aan een goede MAVO hier.
/B]
Klopt! EN misschien nog niet eens een goede Mavo.

Oud 26-02-2002, 20:46
Verwijderd
Citaat:
stefano schreef:
Misschien heb je hier iets aan: http://www.alkwin.nl/DECANAAT/buitenland.htm
Offtopic: He! Da's mijn school!!! Kewl!

Oud 27-02-2002, 00:01
maar
Avatar van maar
maar is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Precies, highschool daar staat hoogstens gelijk aan een goede MAVO hier.

Beetje oppervlakkige opmerking.
Heb je ooit op een high school gezeten? Ik zou met goede cijfers naar 5 gym gaan in Nederland, maar we zijn naar California verhuisd. Op High School, Vincent e.a., kun je vakken kiezen op verschillende niveaus. Het hoogste niveau, AP, is imo minstens even zwaar als het gymnasium, en 1 uur meer huiswerk per vak per dag dan in NL.
Je kunt je er makkelijk vanaf maken en dan is je diploma niet veel waard, maar ik werk echt hard hier hoor en ik ben niet de enige.

Besides, als je de 5e en 6e klas in Amerika doet, doe je ontzettend leuke en goede ervaringen op waar je je hele leven nog iets aan hebt. Als je zorgt dat je de vakken waarin je verder wil later op AP-niveau doet, word je met alle waarschijnlijkheid zo toegelaten op de universiteit van jouw keuze in Nederland.

Oud 27-02-2002, 00:05
maar
Avatar van maar
maar is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Precies, highschool daar staat hoogstens gelijk aan een goede MAVO hier. Ik heb eens gehoord van een meisje dat een jaar in de VS naar school is geweest als uitwisseling, dat ze daar ook vakken als gewichtheffen en koken hebben. Ik bedoel, dat zegt wel genoeg.


nogmaals:

Daar blijkt uit dat High Schools een grote variëteit aan vakken hebben waar je uit kunt kiezen. In Nederland zijn daar aparte scholen voor, in Amerika kun je die vakken op High School volgen.
Oud 27-02-2002, 02:20
eva tim
eva tim is offline
hi, ik zat net te surfen en zag iets staan over Amerika en highschool, ik zit op dit moment op een highschool in Texas, ik ben afgelopen zomer geslaagd voor de Havo en het leek me leuk een jaartje te gaan, ik vind het echt heel leuk, en zou het iedereen aanraden, als je zolang zonder je ouders en vrienden kan, want een jaar is lang, bij mij zit het er bijna op, ik kom in mei terug, dit is natuurlijk ook een optie voor je, ik hoop dat je wat aan hebt, doei eva
Oud 27-02-2002, 02:22
eva tim
eva tim is offline
ik ben met de organisatie STS gegaan, dat is een hele goede organisatie en zou het zeker aanraden, en inderdaad de highschool is hier makkelijker dan in Nl, maar je kunt het moeilijker maken door AP klassen te nemen, ik heb klassen zoals pottenbakken en tennis, weer eens wat anders! groetjes
Oud 28-02-2002, 17:19
night
Avatar van night
night is offline
je kan ook met t uwc gaan moet je je wel snel aanmelden, ik weet niet of dat nu nog gaat eigenlijk --> www.uwc.nl dacht ik moet je wel goede punten hebben enzo en t diploma wat je dan krijgt is een IB dus das vergelijkbaar of misschien zelf beter dan t vwo, trw je zit dan met allemaal figuren vanover de hele wereld op 1 school, t is dus niet echt echt zeg maar
Oud 01-03-2002, 20:11
marla85
marla85 is offline
Hoi!

ik heb vorig jaar mijn diploma van MAVO gehad, en ben nu dus in Amerika voor 1 jaartje. Maar ik vind het hier echt wel veel makkelijker dan op de MAVO (waar ik al bijna niks deed) volgend jaar ga ik aan de HAVO beginnen.. Je kan wel naar Amerika gaan gewoon tussen door en dan weer verder gaan met VWO, dat is wat ze veel scholieren vertellen die een jaartje weggaan naar amerika die van het VWO komen. Ik ben met de organisatie YFU, ik geloof dat de website was zoiets van: http://www.yfu.com of anders ken ik nog wel een andere organisatie: EF. anders vraag het aan je decan op school.

Veel succes,

Marla
__________________
how can he see he's got flies in his eyes, if he's got flies in his eyes.
Oud 21-03-2004, 14:53
OceanEye
Avatar van OceanEye
OceanEye is offline
Citaat:
PCRodent schreef op 26-02-2002 @ 21:46:
Offtopic: He! Da's mijn school!!! Kewl!
mijne ook
__________________
Ik ben pas dood als niemand meer aan mij denkt.
Oud 21-03-2004, 15:08
Verwijderd
Citaat:
OceanEye schreef op 21-03-2004 @ 15:53:
mijne ook
Wat een smerige up zeg.
Oud 21-03-2004, 15:11
Verwijderd
Citaat:
OceanEye schreef op 21-03-2004 @ 15:53:
mijne ook
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren University College #10
Diamera
500 30-11-2013 09:00
Studeren studeren in het buitenland (Hongarije)
Robin_B
5 31-07-2009 15:36
Studeren Uitgeloot Wat Nu!!!!
Robin_B
1 23-06-2008 19:23
Psychologie Samenvatting
Sweet_Hadar
3 14-01-2004 17:22
Algemene schoolzaken vwo 5&6 in 1 jaar
saartje
11 02-10-2002 19:17
Psychologie Mijn leven 0-16
Rabbi Daniel
15 28-04-2002 14:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07.