Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2009, 22:16
Bubbeldoosje
Avatar van Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Ik ben voor literatuur (6 vwo) op zoek naar 3 titels van Nederlandse literatuur van vóór 1880.
Op google vind ik wel lijsten, staat alleen niet bij waar de boeken over gaan...
Graag niet te saai en te moeilijk
__________________
De dorpsjeugd klit wat bij elkaar, in minirok en beatlehaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2009, 08:59
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Van der Vos Reijnaerde - Een school klassieker en een heel leuk boek vond ik zelf. Ergens 17de eeuw geloof ik. Gaat over een Vos die op allerlei manieren zijn tegenstanders te slim af is. Beetje bloedreig af en toe.
Max Havelaar (1860, Multatuli)- Over de problemen in Nederlands Indië en de behandeling van de locale bevolking.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 09:26
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
http://www.scholieren.com/boekversla...=nl&klassiek=1
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 20:58
Vici
Vici is offline
Lof der Zotheid is een briljant boek (moet je wel eerst vragen of het mag aangezien het origineel in het Latijn is geschreven, bij mij stonden ze het toe). Couperus is van na 1880 staat mij bij (Eline Vere is 1887?), anders was dat ook een goede keus. Beste werk is net van iets na 1880 mijns inziens.

Van Alphen en Beets zijn ook zeker nog wel interessant.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 12:18
Bubbeldoosje
Avatar van Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Dank jullie allemaal!
__________________
De dorpsjeugd klit wat bij elkaar, in minirok en beatlehaar.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 01:43
Freyja ja
Citaat:
Van der Vos Reijnaerde - Een school klassieker en een heel leuk boek vond ik zelf. Ergens 17de eeuw geloof ik. Gaat over een Vos die op allerlei manieren zijn tegenstanders te slim af is. Beetje bloedreig af en toe.
Max Havelaar (1860, Multatuli)- Over de problemen in Nederlands Indië en de behandeling van de locale bevolking.
Watwatwat, Van Den Vos Reynaerde is Middelnederlands hoor (13e-eeuws om precies te zijn), niet vroegmodern
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.