Oud 30-03-2008, 16:18
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Wanneer ga je leren? Een week van te voren? Of ga je helemaal niet leren? Waarom? Ga je zes weken van te voren al leren? Ga je vlug doorlezen of goed leren? Hoe ga je dat doen? Ga je op je kamer leren of in de woonkamer?

Ga je vakken als Nederlands etc ook leren? Voor de mensen die al hun diploma op zak hebben: heb je nog leertips?
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Advertentie
Oud 30-03-2008, 17:44
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Ik ben al drie jaar aan het leren, al vanaf de vierde heb ik examentoetsen gehad en elke keer al het huiswerk gemaakt dat werd opgegeven omdat ik weet dat ik dat nodig heb om het goed te kunnen toepassen op toetsen. En voor de herhaling. Daardoor heb ik nu weinig herhaling meer nodig, ik ga alles een beetje doorlezen en een examentje oefenen en dingen waar ik altijd al op vastloop nog even een stappenplan maken hoe te handelen bij die vraag. En dat dan uit mijn hoofd leren.
Want als ik het nu nog niet kan zal ik het niet nog gaan kunnen in de komende twee maanden.

Leren doe ik het liefste met een examenbundel op schoot voor de tv of in de tuin, gewoon omdat dat mijn beeld al jaren is van hoe dat moet. Lijkt me heerlijk. Ik stress niet omdat ik weet dat het wel gaat lukken.
Oud 31-03-2008, 20:53
Verwijderd
Als ik thuis zit kan ik echt niet leren! Twee jaar terug (toen ik havo-examen deed) heb ik mijn bureau en alles helemaal leeggehaald, zodat ik geen afleiding had. Maar zelfs toen ik mijn comptuer op zolder had gezet kon ik me nog niet concentreren. Uiteindelijk heb ik twee weken in een übersaaie studienis op school gezeten, als enige examenleerling. Werkte voor mij prima! Totaal geen afleiding en als je je houdt aan de normale lestijden heb je een prima studieschema. Dus ik denk dat ik dat dit jaar weer doe .
Oud 31-03-2008, 22:57
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Wat fishbowl zegt. Als ik thuis zit kan ik écht NIET werken. Alles is veel te verleidelijk, tv aanzetten computeren etc. Dan ga ik naar de bibliotheek en dat werkt uitstekend. Dan stel ik voor mezelf op dat ik zoveel opgavens moet leren en dan lukt het.
Oud 01-04-2008, 01:02
Lynne
Avatar van Lynne
Lynne is offline
Wij hadden vorig jaar ontzettend mooi weer in de eindexamenperiode, en ik heb het grootste gedeelte van de tijd in de tuin zitten leren. In het zonnetje wanneer het nog niet al te heet was, en als het te heet werd de zonnewering naar beneden. Ik heb voor vakken als Geschiedenis en Filosofie samenvattingen gemaakt, omdat ik het op die manier echt goed door zou lezen en er actief mee bezig zou zijn, werkte voor mij wel goed. De talen enzo niets voor gedaan of geoefend, niet nodig. En ja het ging allemaal wel relaxed. Je moet je vooral niet te druk maken, gewoon je best doen en doen alsof het een 'gewone' toets is en niet in paniek raken omdat het zo 'groot' is ofzo. Als je zorgt dat je goed voorbereid bent, gaat het vast allemaal prima.

Succes allemaal!
__________________
We slip through the streets while everyone sleeps~
Oud 02-04-2008, 22:12
eef88
eef88 is offline
2 Jr geleden (havo) ben ik zoveel mogelijk naar school gegaan om daar te werken.. bij leraren examens gaan maken omdat daar gewoon ruimte voor was.. voor vragen.. maar ben daar gewoon gaan werken ook al snapte ik het wel.. thuis werk ik gewoon niet lekker.. komende weken gaan we op school examens oefenen.. daarna 2 weken vakantie en dan nog weekje hulpuurtjes als je wilt..

Dit keer (vwo) weer het zelfde doen denk ik
Nederlands en Engels leer ik niet.. ga nog wel examentje oefenen voor allebei maar dan is het wel mooi. examenvakken wel super leren en geschiedneis wordt ook nog wel even wat werk.. maar komt goed
Oud 03-04-2008, 12:41
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik heb t/m morgen m'n laatste SE week, dan ff een weekend niks. De komende week ga ik voor mijn herkansingen leren en aan mijn profiel werkstuk werken. Dan na mijn herkansingen begin ik écht te leren voor de CE's, dat is dus 4 weken vantevoren. Dan heb ik gewoon lekker lang de tijd en kan ik nog overal vragen stellen. Leren doe ik trouwens gewoon thuis, bij ons op school kan je niet zo goed leren..
Oud 09-04-2008, 21:25
Verwijderd
Citaat:
aan mijn profiel werkstuk werken
Nu nog? Wij moeten die allang af hebeen. Anders zijn we bij voorbaat gezakt.

Herkansingen kunnen ook al niet meer. Van de laatste toetsweek mogen we niks herkansen, want daar is geen tijd voor. In één keer goed maken dus.

Ben al begonnen met leren. Ik ga zo min mogelijk naar school nu het niet meer verplicht is. Als ik dingen niet snap, ga ik proberen zoveel mogelijk vragen in één keer te stellen als ik toch bij een leraar ben.
Thuis kan ik me veel beter concentreren dan op school. In de studieruimtes op school rennen allemaal bruggers langs en zitten mensen te kletsen.
Oud 09-04-2008, 22:19
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ons profiel werkstuk moet de komende tijd gewoon afgemaakt worden. Voor de CE's. En zelfs daar wordt makkelijk over gedaan. Maar ik wil hem komende week afmaken.

(há. 500ste post van dit wisselforum)
Oud 09-04-2008, 22:44
Verwijderd
het lijkt allemaal nog zo ver weg, maar ik realiseer me echt dat ik op tijd moet beginnen.
zal ik het ook doen?
Oud 10-04-2008, 10:26
tonio
tonio is offline
Citaat:
Ben al begonnen met leren. Ik ga zo min mogelijk naar school nu het niet meer verplicht is. Als ik dingen niet snap, ga ik proberen zoveel mogelijk vragen in één keer te stellen als ik toch bij een leraar ben.
Thuis kan ik me veel beter concentreren dan op school. In de studieruimtes op school rennen allemaal bruggers langs en zitten mensen te kletsen.
Wij moeten nog verplicht naar school tot de examens, dus ook nog dat weekje na de meivakantie.
Ik ben nog niet begonnen met leren, heb eerst nog een herkansing.
Maar leren ga ik echt niet op school doen, daar kan ik me niet concentreren.
Oud 10-04-2008, 21:46
Verwijderd
Citaat:
het lijkt allemaal nog zo ver weg, maar ik realiseer me echt dat ik op tijd moet beginnen.
zal ik het ook doen?
Ja!
Oud 10-04-2008, 22:44
Verwijderd
ok, dit weekend
Oud 10-04-2008, 23:35
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
nu in mijn toetsweek: de hele dag uitstellen en dan van 11 tot 12 even alles doornemen.
Oud 11-04-2008, 12:47
kassamiep90
kassamiep90 is offline
ik hoop dat ik in de tuin kan leren
btw volgende week vrijdag zijn alle schoolexamens voorbij dus dan ga ik maar ongeveer beginnen met leren
Oud 11-04-2008, 23:03
EXBO
Avatar van EXBO
EXBO is offline
Ik doe eigenlijk niet meer aan 'leren' voor een toets. Ik zorg ervoor dat ik bij ben met mn huiswerk en ik neem het nog een uurtje door voor de dag van mn toets. Verder zie ik het wel..

ik doe NT+Bio 1,2 en ik leef onder het motto van: Als ik het niet goed genoeg snap dat ik het niet opgenomen heb in een les of tijdens hw, dan zal ik het nooit kunnen. Misschien een gek ideaal, maar zo werkt het voor mij het best en zolang ik maar slaag met een mooie lijst toch?
__________________
Don't take your organs to heaven. Heaven knows we need them here.
Oud 11-04-2008, 23:04
EXBO
Avatar van EXBO
EXBO is offline
Citaat:
Ons profiel werkstuk moet de komende tijd gewoon afgemaakt worden. Voor de CE's. En zelfs daar wordt makkelijk over gedaan. Maar ik wil hem komende week afmaken.

(há. 500ste post van dit wisselforum)
\


Omg, mijn pws moest voor de kerstvakantie al af
__________________
Don't take your organs to heaven. Heaven knows we need them here.
Oud 16-04-2008, 13:44
Verwijderd
Ik begin zometeen (ècht!).
Ik heb absoluut geen moeite met thuis of op school leren, beide gaat goed.
Ik lees een paragraaf door; lees dezelfde stof in een bibliotheekboek/boek van thuis/wikipedia, vat het samen en ik ken het.

Leren jullie anders voor vakken waar jullie slecht voor staan of vinden jullie de vakken waar je goed voor staat even belangrijk?
Ads door Google
Oud 17-04-2008, 09:20
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
\


Omg, mijn pws moest voor de kerstvakantie al af
Die van mij ook.. Ik ben blij dat ik die al af heb zeg!

Volgende week ga ik beginnen met leren. Deze week heb ik nog tentamens, volgende week heb ik wel herkansingen en kolderdag, dus veel zal er van leren niet terecht komen. Ik ga alles zo snel mogelijk afleren, zodat ik een week voor mijn examens niets meer hoeft te doen Hopelijk schijnt de zon een beetje want buiten leren was toch altijd mijn idee van de examentijd.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Oud 17-04-2008, 09:49
wilfred
wilfred is offline
Ik ben van plasn van elk vak zo'n 3-5 examens te maken...
En als ik dan wat tegen kom wat ik niet meer weet kijk ik ff in mn boek...

Ik begin vogende week....deze week zijn nog tentamens...
Volgende week nog wel cijfers ophalen, bijles (door een zieke leraar hebben we wat gemist), herkansing, kolderdag...
Oud 20-04-2008, 00:10
damsco
damsco is offline
2 weken vakantie, 1e dag begin ik te leren.
centrale bibliotheek denk ik, 5e etage is te chill voor woorden.
eerst alles nog een keer doornemen, dan examenbundel.
__________________
I'm not a player. I just fuck a lot.
Oud 20-04-2008, 14:05
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Ai, ai, ai. Ik ben deze week nog even bezig met de herkansingen van de schoolexamens dus ga eigenlijk echt pas in de meivakantie beginnen met leren.. Als ik jullie reacties lees is iedereen al druk bezig terwijl er van mijn klasgenoten nog niemand echt begonnen is.. is dat laat?
Meteen het eerste weekend van de vakantie (volgend weekend) ga ik op wiskunde training voor twee dagen. Ik ga voornamelijk thuis leren dus en met sommige vakken zoals geschiedenis of aardrijkskunde, zal ik ook met klasgenoten leren, omdat ik het fijn vind dat nog door te spreken. Voor de talen ga ik gewoon de hele () examenbundel maken en voor alle vakken ga ik proberen zoveel mogelijk oefenexamens te maken. Waarschijnlijk ga ik ook wel in de bibliotheek leren want vaak word ik thuis teveel afgeleid door allerlei andere zaken/rotzooi. Ik hoop dat het lukken wil en dat ik niet al te snel mijn concentratie verlies. Ik hoop dat ik het zo voor elkaar krijg dat ik na de vakantie met de facultatieve lessen alles al ken en alleen nog maar hoef te herhalen/doorlezen, zodat ik in de examenweken zelf me wat relaxter kan voelen..
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 21-04-2008, 10:27
Kaaspeer
Kaaspeer is offline
Niet dat ik hier mensen in een hokje wil plaatsen maar volgens mij zijn het wel de wat meer gemotiveerde mensen die op dit forum schrijven.

Als ik op mijn school rond kijk, heb ik het idee dat mensen het allemaal wel aan laten waaien.
We krijgen examens van leraren maar die worden zelden gemaakt als het huiswerk is. Nu hoeven we geen verplichte zelfstudie uren in te vullen en dan doet niemand dat ook. Zonnetje buiten is te verleidelijk.

Wat leren betreft, ik maak tussendoor wat examens en dingen die ik tegenkom die ik niet snap herhaal ik nu nog. Als je nog moet gaan leren voor vakken zoals Economie en Biologie word je gek. Daar ga ik me dan ook niet aan wagen. Vakken zoals aardrijkskunde en geschiedenis is wel goed te doen om nog even te leren, dat ga ik nog wel doen.
Oud 25-04-2008, 23:44
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Veel samenvatten, examens maken voor economie, veel lezen, afwisselen, talen laten voor wat ze zijn, niet langer dan 2 uur non-stop leren. En ook tijd vrij maken voor leuke dingen. Moet lukken denk ik
Oud 26-04-2008, 10:42
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Vandaag begin ik. Maar hoe? Ik denk eerst maar wat bundels doorbladeren en daarna een planning maken voor deze vakantie waarin ik alles geleerd wil hebben, zodat ik met de examens alleen nog even aantekeningen hoef door te nemen. Elke dag een examen van iets maken en dan de week erna nog een keer.
Advertentie
Oud 26-04-2008, 14:57
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Maandag begin ik. Met Nederlands, Duits en Engels. Die wil ik graag binnen 5 dagen helemaal geleerd hebben en dan denk ik Biologie en Scheikunde, binnen 4 dagen. En daarna Economie, Natuurkunde en Wiskunde, volgens mij vergeet ik een vak .
__________________
Haters gonn' hate
Oud 26-04-2008, 20:53
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Heerlijk vandaag om te leren in de tuin! Fijn op het gras gelegen, glaasje drinken erbij en MP3 op en examenbundel natuurkunde doornemen. Prima Morgen scheikunde en biologie.
Oud 26-04-2008, 21:21
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Vandaag begonnen. Inderdaad ook in de tuin. Ben nu wel een beetje verbrand.. Voortaan maar ook goed insmeren. Heb vandaag bio, engels (IB) en sk gedaan... De stress is trouwens nu wel een goede motivator...
Oud 27-04-2008, 00:02
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ja inderdaad. Stress = een geweldig motivator . Ik maak me het meest zorgen om Natuurkunde. Duits ook een beetje, want ik ben bang dat ze gaan vragen om een brief te schrijven en dat is echt een kill voor m'n cijfer
__________________
Haters gonn' hate
Oud 27-04-2008, 00:02
Bertje B.
Bertje B. is offline
Denk dat ik morgen of maandag ga beginnen. Met mooi weer in de tuin, 's avonds weer in bed. Old school
Oud 28-04-2008, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Duits ook een beetje, want ik ben bang dat ze gaan vragen om een brief te schrijven en dat is echt een kill voor m'n cijfer
Het Duits-examen bestaat toch alleen maar uit leesteksten?
Dan hoef je niet bang te zijn.
Oud 28-04-2008, 13:44
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Ik raak gestresst van jullie allemaal, harde werkers !
Anyway, ze zijn hiernaast aan het verbouwen al een tijd, het had allang af moeten zijn, maar dat is het dus niet. Fijn. Echt heel fijn. Want ik heb al geen concentratie.
Ik wilde op school leren, maar nu is het vakantie. Thuis geen concentratie.

Ik ben bang dat dit een flop wordt (oké ik ben nu ook heel gestresst, dus ik zie het even heel heel somber in!)
Oud 29-04-2008, 00:11
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
Het Duits-examen bestaat toch alleen maar uit leesteksten?
Dan hoef je niet bang te zijn.
Ja. Daarvoor ben ik ook niet bang. Maar ik moet nog wel schriftelijke examens doen bij de IB-groep. En wedden dat die me het leven willen zuur maken
__________________
Haters gonn' hate
Oud 30-04-2008, 18:45
Verwijderd
Wat is iedereen al hard bezig zeg, ik moet nog beginnen ! Denk dat ik ook maar in de bibliotheek ga zitten, want als ik thuis zit ga ik toch steeds aan andere dingen zitten denken..
Oud 04-05-2008, 13:21
Mrs Jester
Avatar van Mrs Jester
Mrs Jester is offline
Ik ga vooral Grieks heel hard herhalen omdat het hele boek en alle teksten voor het examen zijn, en verder examens Natuurkunde, Wiskunde, Scheikunde en Biologie oefenen. En ik denk dat ik ook nog een keer een oud examen Nederlands ga maken, maar verder ga ik voor de talen niets doen want dat zit toch wel goed. Waar ik leer verschilt voor mij per dag: de ene dag op mijn kamer, de andere dag in de tuin, weer een andere dag in de auto als we ergens heengaan.

Mijn bureau is een grote zooi maar dat leidt me niet af, want als ik met een examen bezig ben ben ik ook echt alleen daar mee bezig. Ik laat me als ik op mijn kamer zit dan weer wel snel afleiden door geluiden van buiten...
__________________
...
Oud 05-05-2008, 13:47
Voleuse
Avatar van Voleuse
Voleuse is offline
Ik was echt van plan om deze week te beginnen. maar mijn boeken liggen nog op school, in mijn kluis, het is vakantie, alles zit potdicht
Dus dat word alles in een week leren. Achja.
__________________
Exchanging body heat, in the passenger seat
Ads door Google
Oud 06-05-2008, 12:59
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
Okay, ik ga vandaag beginnen

Maar eigenlijk zie ik alleen echt tegen Nederlands op, weet niet waarom. Dus ik ga waarschijnlijk volgende week wat oude examens maken om te oefenen. Verder ga ik alleen echt leren voor Geschiedenis en Maatschappijleer. Economie ga ik nog doorbladeren qua formules. Maar voor de rest maak ik me geen zorgen.
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Oud 06-05-2008, 16:05
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
In de tuin leren is echt waanzinnig. Ben echt zwaar verbrand, maar goed. Het gaat wel lekker, loop voor op schema
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Oud 06-05-2008, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Ik was echt van plan om deze week te beginnen. maar mijn boeken liggen nog op school, in mijn kluis, het is vakantie, alles zit potdicht
Dus dat word alles in een week leren. Achja.
Leer de d/t regels ook goed
Oud 06-05-2008, 17:15
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
Leer de d/t regels ook goed
Voor zover ik weet doet een 13-jarige lullo geen examens dus kun je ook uit dit subforum wegblijven. Al helemaal als je niets nuttigs toe te voegen hebt .
__________________
Haters gonn' hate
Oud 06-05-2008, 17:27
tonio
tonio is offline
Citaat:
Leer de d/t regels ook goed
Ga jij maar verstoppertje spelen
Oud 06-05-2008, 17:30
Verwijderd
Citaat:
ik wil ik wil zij kikkerbil
Pot, ketel, enzo.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 15:40
Verhalen & Gedichten Verpest mijn avond!
Sasjeliefff
21 05-04-2006 09:48
Psychologie Het Grote Aanpak-Topic
Dreamerfly
4 03-01-2004 13:57
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen kroongetuige
SuSaNnE
4 12-02-2002 15:18
Software & Hardware IRC Funnies (Deel 2)
Koen
133 21-12-2001 22:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05.