Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2008
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2008, 10:06
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Een topic om in bij te houden hoe ver je bent en dit te vergelijken met anderen

Ben je al begonnen? Ben je al klaar? Heb je een planning gemaakt? Waar leer je? Wat ken je al? Wat moet je nog doen? Kost het meer tijd dan je gedacht had? Kun je goed leren? Valt het mee?
Advertentie
Oud 27-04-2008, 10:12
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
TS begint:

Gisteren ben ik braaf 's ochtends begonnen met leren, eerst in bed en later in mijn hangmat en daarna in de zon in de tuin. De standaardrekenregels van wiskunde even doorgenomen, wat spellingsregels voor Nederlands en verder ben ik nu bijna op de helft van mijn Natuurkunde-samengevat boekje.
Ik dacht: ik ga in de meivakantie beginnen. Maar toen was het meivakantie en ik dacht: hoe moet ik eigenlijk leren? Dus heb ik besloten om alle samengevat en examenbundels door te nemen van alle vakken en daarna van alles twee of drie examens te maken. Nog geen echte planning, maar wil vandaag natuurkunde wel af hebben. En voor het einde van de meivakantie klaar zijn, zodat ik op het laatst alleen nog mijn aantekeningen hoef door te nemen en relaxt mn examen in kan gaan.
De stof valt me erg mee, ik keek hier altijd tegenop maar ook wel een beetje naar uit. Eigenlijk ken ik alles wel, hoef niet veel meer te leren. Het is vooral veel waar je even aan moet denken, van 'oja! zó ging dat'.
Oud 27-04-2008, 11:34
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Slecht! Ik heb al drie dagen planning niet volgehouden en vandaag gaat het ook niet lukken. Shit!
Oud 27-04-2008, 14:51
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
Slecht! Ik heb al drie dagen planning niet volgehouden en vandaag gaat het ook niet lukken. Shit!
Moet jammer genoeg hierin meegaan . Ik zie echt laaiend op tegen Natuurkunde. Ik moest dit jaar 2 jaar inhalen en het verloopt wel goed alleen krachten/beweging lukt me niet . die pascal dingen en arbeid/druk et cetera. Scheikunde begin ik steeds leuker te vinden. Wiskunde, ik hoop dat ik daarmee met een 7 vanaf kom
__________________
Haters gonn' hate
Oud 27-04-2008, 19:46
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Vandaag is het gelukt! Ben er de hele dag mee bezig geweest, maar heb de hele Samengevat van natuurkunde doorgenomen.
Oud 28-04-2008, 08:15
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Props voor flyaway hoor . Ben stikjaloers op je motivering. Ik heb als extra steuntje in de rug een doos verzameld, en daarin ALLE boeken gezet die ik wil/moet leren voor m'n examens. Vanavond begin ik aan economie (want dat is laaiend veel ) en dan zie ik wel.
__________________
Haters gonn' hate
Oud 28-04-2008, 09:05
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Het helpt om op een opgeruimd bureau te werken met een kookwekker. En iets lekkers erbij. En dan zet je de wekker op een half uur en dan mag je even iets leuks doen, buiten een rondje om het huis lopen ofzo. En geen computer aan. En je kan een lijst maken met de dingen die je moet doen, en elke keer als je wat gedaan hebt een streep erdoor! Dat helpt heel goed. Zoals die doos boeken, vind ik ook een goed idee, heb al de examenbundels die ik wil doornemen op een stapel gelegd en dat werden er steeds minder.

Vandaag komt een vriendin en dan gaan we samen een examen Engels maken, kijken wat er fout gaat, elkaar de tekst voorlezen, gewoon gezellig. Maar vanochtend eerst in de praktijk brengen wat ik gisteren heb geleerd. Zo.
O en dit topic helpt me wel om me eraan te houden
Oud 28-04-2008, 09:34
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Ik heb mezelf voorgenomen om vanaf vandaag te leren. Alles ligt klaar, maar er echt aan beginnen heb ik nog niet gedaan. Ik heb een examen gemaakt voor Engels, Nederlands, Economie, M&O en Aadrijkskunde. Daar haal ik allemaal hoger dan een 6,5 voor. Nu ben ik bang dat ik er iets te makkelijk over denk van dat ik het haal. In ieder geval alle stof een keertje doornemen.

Zometeen ga ik echt beginnen!
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 28-04-2008, 09:48
tonio
tonio is offline
Heb 2 examens van engels gemaakt, ging wel redelijk
Nederlands hoef ik niks meer voor te doen, want daar heb ik in de les al 2/3 examens gemaakt en waren allebei hoger dan een 7. Misschien maak ik nog wel een examen, zodat ik er nog een beetje in blijf.
Vandaag denk ik maar eens aan natuurkunde beginnen. Samengevat helemaal doorspitten, ben daar denk wel een tijdje mee bezig..

Jammer dat het niet zo lekker weer is, anders had ik mooi ff in de tuin kunnen gaan zitten.
Oud 28-04-2008, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Het helpt om op een opgeruimd bureau te werken met een kookwekker. En iets lekkers erbij. En dan zet je de wekker op een half uur en dan mag je even iets leuks doen, buiten een rondje om het huis lopen ofzo. En geen computer aan. En je kan een lijst maken met de dingen die je moet doen, en elke keer als je wat gedaan hebt een streep erdoor! Dat helpt heel goed. Zoals die doos boeken, vind ik ook een goed idee, heb al de examenbundels die ik wil doornemen op een stapel gelegd en dat werden er steeds minder.

Vandaag komt een vriendin en dan gaan we samen een examen Engels maken, kijken wat er fout gaat, elkaar de tekst voorlezen, gewoon gezellig. Maar vanochtend eerst in de praktijk brengen wat ik gisteren heb geleerd. Zo.
O en dit topic helpt me wel om me eraan te houden
Behalve de kookwekker, goede tips, dankje! (Kookwekker tikt zo dat het me afleidt)
Hier gaat het bagger, maar ja, op mijn schema stond ook veel te veel.

Laatst gewijzigd op 28-04-2008 om 12:03.
Oud 28-04-2008, 12:21
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Vriendin is ziek, dus ga vandaag aan scheikunde. Hoewel ik meer zin heb in Nederlands eigenlijk, denk dat scheikunde meer werk is. Nouja ik zie nog wel.
Heb zonet het eindexamen natuurkunde van vorig jaar gemaakt, ligt het aan mij of is die echt een stuk simpeler dan de rest? Ga vandaag ook die van het jaar daarvoor maken. Ik heb zeker weten een voldoende voor deze, heb het een beetje met het antwoordmodel ernaast gemaakt dus kan het echte cijfer niet eerlijk berekenen.
Oud 28-04-2008, 12:25
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik ben ook afgelopen zaterdag begonnen. Heb nu 1 hoofdstuk biologie geleerd, 1 boek voor engels IB voorbereid en uitgelezen, scheikunde 4 hoofdstukken uit samengevat geleerd, en ben nu bezig met natuurkunde samengevat. Ik ga eerst proberen alles door te lezen en daarna de examenbundels door te gaan werken.
Ik vind dat het aardig goed gaat, het gaat sneller dan verwacht, dus dat is erg fijn! Ben tot nu toe nog wel happy over het leren en wil een lotingstudie doen, dus dat is ook een erg goede motivator!

Succes allemaal!
Oud 28-04-2008, 12:42
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Wat goed van jullie!
Ik ben opgaven biologie aan het maken.
Oud 28-04-2008, 12:45
tonio
tonio is offline
Citaat:
Vriendin is ziek, dus ga vandaag aan scheikunde. Hoewel ik meer zin heb in Nederlands eigenlijk, denk dat scheikunde meer werk is. Nouja ik zie nog wel.
Heb zonet het eindexamen natuurkunde van vorig jaar gemaakt, ligt het aan mij of is die echt een stuk simpeler dan de rest? Ga vandaag ook die van het jaar daarvoor maken. Ik heb zeker weten een voldoende voor deze, heb het een beetje met het antwoordmodel ernaast gemaakt dus kan het echte cijfer niet eerlijk berekenen.
Ik heb het examen van 2007-I en 2007-II ook al een paar weken geleden gemaakt, was idd een stuk makkelijker dan die van 2005 bijvoorbeeld.
Oud 28-04-2008, 12:52
tonio
tonio is offline
Ik wou vandaag heel samengevat van natuurkunde doorwerken, maar denk dat dat niet helemaal gaat lukken, aangezien ik nu pas bij hd 3 ben (maar ik vind elektriciteit en magnetische velden etc. ook wel het moeilijkste, dus hoop dat het hierna wat sneller gaat).
Oud 28-04-2008, 16:27
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Woehoe, 7.7 voor natuurkunde examen 2006-I ! Had makkelijk een 7.9 kunnen zijn als ik niet zo stom was een vraag over te slaan en mn berekening te complementeren en een eenheid niet was vergeten en de formule die ik had gebruikt opgeschreven. (7.9+7,1)/2 = 7.5 --> 8
8 gemiddeld is mogelijk opeens
Dit is serieus verslavend. Morgen aan scheikunde

Laatst gewijzigd op 28-04-2008 om 17:13.
Oud 28-04-2008, 18:34
tonio
tonio is offline
Citaat:
Woehoe, 7.7 voor natuurkunde examen 2006-I ! Had makkelijk een 7.9 kunnen zijn als ik niet zo stom was een vraag over te slaan en mn berekening te complementeren en een eenheid niet was vergeten en de formule die ik had gebruikt opgeschreven. (7.9+7,1)/2 = 7.5 --> 8
8 gemiddeld is mogelijk opeens
Dit is serieus verslavend. Morgen aan scheikunde
Netjes, verslavend is wel weer iets té
Oud 28-04-2008, 20:59
MW
Avatar van MW
MW is offline
Bij mij gaat het wel redelijk.. ik ben gistermorgen begonnen en heb tot nu toe voor wiskunde differentiëren, lissajous-figuren en optimaliseren doorgenomen. Verder heb ik de eerste twee hoofdstukken van het PMN-dictaat geleerd en opdrachten daarvan gemaakt. Ook nog Frans 12 - 2007-I gemaakt.. had een 8,9 dus daar was ik wel blij mee. Morgen begint mijn driedaagse examencursus wiskunde B1,2.. dus dat wordt overdag wiskunde en 's avonds probeer ik alvast wat aan Grieks te doen.
Ads door Google
Oud 28-04-2008, 21:37
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Netjes, verslavend is wel weer iets té
Ik vond natuurkunde en wiskunde oefen-examens maken ook anders vrij 'verslavend' te noemen, omdat ze me best goed afgingen en hogere gemiddelden opeens mogelijk waren. Dat voelt goed! En ik wilde nog meer oefenen, omdat ik die hoge cijfers ook echt zou halen. En bij beide gelukt.
Oud 28-04-2008, 23:19
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Omg Flyaway!!!! Ik ga je brein stelen Voor natuurkunde op mavo-niveau heb ik al redelijk wat moeite. En jij komt met een 7.7 aankakken . Vanaf morgen begin ik echt te leren. Ik zie echt heel erg tegen Natuurkunde op .
__________________
Haters gonn' hate
Oud 29-04-2008, 07:39
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Ha daar komt de aap uit de mouw! Voor ik ging leren zag ik er enorm tegenop en vanaf de eerste klas al wist ik zéker dat ik nooit zou gaan slagen vanwege natuurkunde. Maar toen heb ik de hele Samengevat doorgenomen, bleek dat ik bijna alles al gewoon wist (wel even naar tralie gekeken en dubbelspleet en interferentie hoe dat moet met wegverschil en bij lenzen hoe een virtueel beeld werkt en dat de normaal bij sin(i)/sin(r)=n altijd loodrecht op het scheidvlak staat van de twee stoffen waar het tussen is en dat bij de momentenwet de arm de loodrechte lijn is tussen het scharnier en de pijl van de kracht zelf, maar dat is dan ook alles).
Toen dacht ik nou ik moet er maar aan geloven en ik ga die examens maken. En heus, ze zijn makkelijker dan de examentoetsen die je door het jaar gekregen hebt. Was een hele geruststelling, ik stress nu meer om andere vakken dan om natuurkunde
Ik heb wat rondgevraagd en precies die examens die ik gemaakt heb (07 en 06) zijn makkelijker dan die van de jaren ervoor. Dus die moet ik dan ook maar gaan maken.
En het gaat wel lukken! Hou je hoofd cool, het meeste wat ze vragen kon je in de derde klas al beantwoorden, heus
Oud 29-04-2008, 08:11
tonio
tonio is offline
Citaat:
Ik heb wat rondgevraagd en precies die examens die ik gemaakt heb (07 en 06) zijn makkelijker dan die van de jaren ervoor.
Hopelijk zet de trend zich voort
Oud 29-04-2008, 09:54
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Vandaag nog een natuurkunde-examen maken en daarna aan scheikunde.
Oud 29-04-2008, 10:19
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
ha ha ik ben nog niet begonnen hoor.
Oud 29-04-2008, 16:52
Roadrunner
Avatar van Roadrunner
Roadrunner is offline
Gaat redelijk goed. Ben vorige week begonnen met af en toe wat doorkijken en examenopgaven maken. Gisteren en vandaag heb ik totaal 5 uur aan mn examens gezeten. Ben alleen bang dat ik er te makkelijk over ga denken, aangezien ik oude examens heb gemaakt en daar allemaal goede cijfers voor had. Oke economie een 5.6 maar daar ben ik dan ook gewoon niet echt een ster in. Planning is elke dag 2 vakken wat voor te doen. maximaal 2,5 uur per dag want het is natuurlijk wel vakantie.
__________________
droeftoeter
Advertentie
Oud 29-04-2008, 17:27
weetweinig
weetweinig is offline
Hebben jullie ook dat de oefenexamens veel minder goed gaan dan de schoolexamens?
Ik haal op zo'n oefenexamen al gauw 2-3 punten minder dan mijn schoolexamengemiddelde.
Oud 29-04-2008, 17:40
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ik bladerde scheikunde-examens door en ik kon niet eens de reactievergelijking tussen NH3 en NaOH geven . En ook nog bij titratie 's kon ik de hoeveelheid citroenzuur in citroensap niet berekenen. -_-
__________________
Haters gonn' hate
Oud 29-04-2008, 19:00
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Heb vandaag alleen aan natuurkunde gewerkt, ivm een herkansing die nog even erdoorheen moet ivm omstandigheden en daar had ik vandaag wat hulp voor gekregen.

@Rđa:

bij titraties is het handig om alle gegevens op een rijtje te zetten.
Stap 1: reactievergelijking geven (zodat je de verhouding weet)
Stap 2: je weet als het goed is 2 vd 3 gegevens zodat je de derde kan berekenen, dus bijvoorbeeld
3 mL 0,2 M van stof x --> 0,2 mol / L is 0,2 mmol / mL --> (3 * 0,2)mmol / 3 mL.
Stap 3: van de andere stof heb je 1 gegeven, deze reken je om naar het aantal (miili)mol door middel van het massagetal en dan kijk je naar de molverhouding (in de formule) en dan weet je dus ook het aantal mol en mg van die.
En dan kan het nog in een oplossing van 100 mL zijn, dan moet dat nog naar Liter enzo. Maar dit zijn de basisstappen.

Bij NaOH + NH3 heb je waarschijnlijk een zuurbasereactie? Dan moet je de zuur en de base eruit halen, dus houd je OH en NH3 over. Dan is er een H+ - overdracht, die moet dan de goede kant uit en eenheden erachter. Dus de Na kan je weglaten hierbij. Wel kan het in de substitutiereactie eronder staan, of later er nog mee reageren. Kijk dan in tabel 45 of er neerslag plaatsvindt, bijvoorbeeld.

Ik zeg niet dat bovenstaande goed is, maar hoe ik denk dat het moet en wat mijn ervaringen zijn. Geef dus geen 100% garantie. Ga nu pas scheikunde leren, namelijk.
Oud 29-04-2008, 19:50
tonio
tonio is offline
Ben nu ook begonnen aan natuurkunde examen 2006-I. Zit na 1 opgave al op een 2.9, moet nog 1.6 punt voor een 5.5 (gemiddeld). Moet wel lukken denk ik (A)
Oud 29-04-2008, 20:08
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
O die is prima te doen Vandaag van '05 gemaakt, zat geen puntenbeoordelingding bij dus heb op gevoel een beetje gedaan (punten per vraag stond er wel), zat rond de 8 (puntenaantal / totale-aantal-punten * 9 + 1. Maar zal wel wat lager hebben, die nakijkmodellen vind ik lullig. Ik weet namelijk niet of als ik het anders doe het ook goed is.

@Tonio: Kijk vooral ook even naar de laatste vraag, dat is de moeilijkste. Hoewel ik zelf meer moeite heb met elektriciteits-sommen en krachten... maar in schakelschema's heb je weinig oefening gehad, dus dat is wel een leuke. Zo moeilijk zijn die normaal nooit op examens!
Oud 29-04-2008, 20:19
tonio
tonio is offline
Citaat:
O die is prima te doen Vandaag van '05 gemaakt, zat geen puntenbeoordelingding bij dus heb op gevoel een beetje gedaan (punten per vraag stond er wel), zat rond de 8 (puntenaantal / totale-aantal-punten * 9 + 1. Maar zal wel wat lager hebben, die nakijkmodellen vind ik lullig. Ik weet namelijk niet of als ik het anders doe het ook goed is.

@Tonio: Kijk vooral ook even naar de laatste vraag, dat is de moeilijkste. Hoewel ik zelf meer moeite heb met elektriciteits-sommen en krachten... maar in schakelschema's heb je weinig oefening gehad, dus dat is wel een leuke. Zo moeilijk zijn die normaal nooit op examens!
Dat is ook netjes..

Bij mij is dat niet de laatste geen schakelschema (want heb natuurkunde 1,2), maar neem aan dat je luchtverfrisser bedoelt?
Oud 29-04-2008, 21:37
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Bedankt Flyaway. Je geeft een echte middelbare-scholier uitleg, zo snap ik het .


Ik heb net natuurkunde gemaakt (heel erg handig, want in mijn werkboek natuurkunde zijn veel toepassingsvragen gewoon examenvragen van mavo-D niveau voor 2001, en dus iets pittiger dan de centrale examens van nu) op mavo-D niveau en het is gewoon geweldig. Ik snapte ALLES. <3

Verder flyaway .

http://examenbundel.roadside.nl/vwo/

Als je hier je puntenaantal (als je het aantal punten weet wat je hebt gehaald) zet dan berekent 'ie het voor je. Dan kies je bijvoorbeeld 2005, Na1,2 1ste of 2de tijdvak.
__________________
Haters gonn' hate

Laatst gewijzigd op 29-04-2008 om 21:43.
Oud 30-04-2008, 09:30
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Graag gedaan Ik weet namelijk wat ik zelf eerst niet begreep, heb dat toen in schema gezet en op die manier onthoud ik het dan. In je boek staat niet 'haal de Na weg', dat moet je zelf uit het maken van oefeningen halen. Vind ik niet zo handig, ik leer mischien het beste op die manier maar de meeste mensen niet.
Als je nog vraagjes hebt, laat maar weten Misschien weet ik het uit te leggen.
Oud 30-04-2008, 09:33
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Pfoeha. Ik zit aan m'n engels voor het IB-examen.. Dat is namelijk maandag al. Maar ik krijg er steeds minder zin in. Ik heb wel al veel gedaan, maar ik heb ook het gevoel dat ik nog zoveeeel moet!
Oud 30-04-2008, 10:21
tonio
tonio is offline
Heb het natuurkunde examen afgemaakt, had een 6.1, nog wel redelijk voor alleen het lezen van samengevat. Morgen maar ff wat opgaven uit de examenbundel maken (de opgaven die per onderwerp staan), want sommige onderwerpen vind ik nog wel lastig.
Oud 30-04-2008, 10:49
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Wooehie Heb biologie al helemaal geleerd en scheikunde op 2 hoofstukken na. Volgende week examens voor die vakken oefenen en dan ben ik klaar ermee. Vrijdag + zaterdag ga ik natuurkunde en wiskunde leren. Het gaat goed!
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Ads door Google
Oud 01-05-2008, 08:27
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Ik denk dat je bij meerdere vragen beter even kan PMen.

Ontopic: Het wil niet echt.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 01-05-2008, 09:08
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Heb nu alles van sk geleerd. Nu hoef ik voor dat vak alleen nog maar te oefenen. Verder heb ik m'n bio samengevat weer gevonden, dus die ga ik ook maar eens doorlezen. *dikke samenvatting *
Oud 01-05-2008, 09:29
Verwijderd
Vinden jullie bio samengevat niet vreselijk irritant?

Alles staat er net anders in dan in de lesboeken.
Oud 01-05-2008, 10:37
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Ik heb een Nederlands examen gemaakt. De samenvatting gaat heel goed. Andere teksten ook redelijk. Ik heb het streng nagekeken en had een 8.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 01-05-2008, 11:01
tonio
tonio is offline
Ik heb van Nederlands 2 examens gemaakt, eerste was 2006-II, daar had ik een 8.4 voor. De tweede was 2005-II en daar had ik een 7.5 voor.
Vandaag of morgen nog 1 examen maken, denk dat het 2007-I wordt. 2007-II heb ik al de samenvatting van gemaakt en daar had ik ongeveer 70% van goed.

Ik zie nu dat ik 2007-I ook al heb gemaakt, dat wordt dan maar 2006-I.
Oud 01-05-2008, 11:31
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
Vinden jullie bio samengevat niet vreselijk irritant?

Alles staat er net anders in dan in de lesboeken.

Ik vind hem juist fijn en overzichtelijk. Sommige dingen vind ik een beetje onzin om te leren, maar goed. Beter dan al die bla verhaaltjes in het lesboek.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Oud 01-05-2008, 13:13
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ik heb haar ge-pm'd. Biologie gaat heel goed <3
__________________
Haters gonn' hate
Oud 01-05-2008, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een Nederlands examen gemaakt. De samenvatting gaat heel goed. Andere teksten ook redelijk. Ik heb het streng nagekeken en had een 8.
whoow
Oud 01-05-2008, 15:20
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Ben scheikunde aan het leren, gaat goed Duurde éindeloos, het doornemen. En toen ik in de examenbundel keek dacht ik 'aaaaah', maar ik heb mezelf gedwongen toch naar de eerste som te kijken en het valt mee. Pfoeh
Oud 01-05-2008, 16:09
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Net Natuurkunde en Scheikunde gehad. Gingen beiden heel erg goed. Maar dat komt ook omdat bij Natuurkunde het veel theorie-vragen waren, en niet echt het toepassen van formules. Scheikunde ging heel goed, massaprocenten etc. Vanavond Biologie. Ik verheug me op Biologie omdat dat juist heel goed gaat en ik nu alleen echt anatomie heb enzo. Dus planten en ecologie al gehad!

En hebben jullie dat ook? Dat als het leren niet goed gaat de dag dan wat ook minder is?
__________________
Haters gonn' hate
Oud 01-05-2008, 18:41
Verwijderd
Vandaag drie uur aan bio gezeten en toen had ik er geen zin meer in. Máár, ik ben in ieder geval eindelijk begonnen
Oud 02-05-2008, 13:25
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Goedzo Ramsusje!!

Gaat echt zo sloom hier, probeer het erdoorheen te persen hoewel mijn hoofd niet meer wil. Nu even rust.
Oud 02-05-2008, 14:42
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Oké, ik heb het idee dat ik echt flink achterloop en dat iedereen verder is dan ik ben.. Ben twee dagen op wiskunde-training geweest van 9.00 - 17.30 en heb daar dus echt superveel uitleg/oefenopgaven etc gehad dus heb het idee dat ik voor wiskunde al een eind ben.
Verder heb ik voor Duits, Engels en Frans al een hoop examenteksten uit de examenbundel gemaakt. Voor Engels en Frans 13 respec. 12 (+ véél in de les) en voor Duits examen 2007-I en ben nu halverwege 2007-II.
Voor Geschiedenis heb ik allebei de onderwerpen helemaal samengevat en geleerd, doorgelezen en oefenopgaven voor gemaakt.
Kunstgeschiedenis heb ik hoofdstuk 1 & 2 helemaal samengevat en geleerd.
Voor aardrijkskunde kwam ik er gisteren achter dat ik voor Politiek & Ruimte al mijn aantekeningen/samenvatting kwijt ben dus daardoor moet ik daar nu weer helemaal overnieuw beginnen.

Verder loop ik nu al giga achter op de planning die ik had gemaakt voor mezelf dus heb 't alweer helemaal gehad. M'n motivatie is ver te zoeken en het lijkt bij iedereen zo lekker te gaan aiaiai, ik heb een schop onder mijn kont nodig!
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 02-05-2008, 14:52
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Biologie gaat goed. Alleen wiskunde zit ik met goniometrie. Ik vind dat serieus moeilijk terwijl het simpel kan zijn. Natuurkunde vind ik ook wel pittig. Krachten enzovoorts. Scheikunde gaat wel goed, reactievergelijkingen snap ik al wat beter.

Ik loop iets achter op schema maar dat haal ik vanavond wel in, voor welke vakken moeten jullie nog leren?
__________________
Haters gonn' hate
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
VWO Je examens tot nu toe
blubblubblub
22 19-05-2006 19:12
Verhalen & Gedichten [verhaal]schrijftstijl
T_ID
10 28-10-2005 21:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Verhalen & Gedichten [verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??)
Lindatje
2 17-10-2002 14:40
Psychologie Te veel meegemaakt en nog steeds het stopt niet. ik kom er niet overheen. HELP ME!!!!
*leintje*
20 12-03-2002 20:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.