Oud 24-07-2020, 15:41
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Okay ik was in het begin sceptisch over een niet medische mondmasker in de trein, want dat werkt natuurlijk niet als een medisch mondmasker. Maar soit, ik vind dat men zich in de trein daar echt wel zeer keurig aan houdt. Ik heb misschien ook mazzel qua trajecten, want ik zie ook foto's in mijn app voorbij komen met sukkels die geen dragen, of half dragen. Maar goed, het helpt dus wél degelijk.

Nu wordt er dus niet gepropageerd om ook in het openbaar en met name met boodschappen doen een mondmasker te dragen. Ik snap dat niet.

Anderen landen doen het wel, waarom zijn wij beter? Als ik de deur uit loop en het centrum inga, dan denk ik, godverdomme. Als ik mijn werk binnenloop, denk ik, godverdomme. Gewoon GEEN afstand.

Vrienden, niet Nederlands, hebben standaard mondmaskers bij zich, als het druk wordt zetten ze die op, met als idee, ja schijt maar met jullie niet mondkapjes in het openbaar beleid.
Ik heb tot nu toe in de trein elke keer in een coupe gezeten met minimaal 1 persoon die zijn of haar mondkapje niet of maar half op had. Ook in de tram schijnen mensen niet te begrijpen hoe het werkt.

Ik zat gisteren in een trein waar de conducteur bij elk station omriep dat je een mondkapje moest dragen, VOLGENS VOORSCHRIFTEN, dus over zowel mond als neus <3

Een gast zat de hele tijd te bellen met zijn mondkapje af, behalve als er een conducteur langs liep, dan deed hij hem snel op.

Vorige week was er ook iemand die zn mondkapjes maar half op had, en handhaving had blijkbaar vanaf het balkon staan kijken, want ondanks dat hij hem opzette toen ze binnenkwamen, kreeg hij toch een uitbrander en boete
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Advertentie
Oud 24-07-2020, 16:55
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn moeder wil de discussie niet aangaan want dat heeft ze al vaak genoeg gedaan.

Ja mam, ik wil ook helemaal niet met je in discussie als je zulke idiote dingen zegt.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 24-07-2020, 17:41
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik ben van de week weer voor het eerst met de trein geweest en het viel me wel op dat altijd wel mensen zijn die het mondkapje niet of maar half op hebben een dat vond ik wel een beetje storend. Kleine moeite, kut. Op dat ding.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 24-07-2020, 17:58
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
het is niet alleen in het OV, maar je ziet het overal, in de supermarkten, de leuke winkels, de terrasjes, kantoren overal. en ook niet alleen de jonge mensen zoals je in de media hoort, maar echt alle leeftijden lopen door elkaar heen of blijven midden in een gangpad staan beppen


tegelijkertijd vind ik het ook wel logisch, want met name buiten de grote steden is het risico ook echt minimaal op het moment. dat zal binnenkort wel weer anders zijn
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 24-07-2020, 18:31
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
It's prime time jongens
Oud 24-07-2020, 19:35
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Toen ik gisteren ging testen kreeg ik "bedankt dat u een masker draagt" te horen bij de GGD. Die dan ook wel af moet omdat ze juist in die gaten gaan roeren natuurlijk, maar ik dacht straks moet ik in de rij staan en al die tokkies om me heen die lopen te kuchen en te proesten zit ik echt niet op te wachten.
Had ik ook inderdaad. Vond de test trouwens wel meevallen. Eventjes onprettig, that's it.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 24-07-2020, 20:31
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Df wtf
__________________
Forumdownie
Oud 24-07-2020, 21:33
Verwijderd
Df is lekker
Oud 26-07-2020, 12:10
Verwijderd
Lekkere staaf weer diep in mijn keel.
Oud 27-07-2020, 14:09
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Terug naar bubbels van 5 hier.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 27-07-2020, 14:49
Struilhuik
Struilhuik is offline
Vanochtend bij GGD RAI de test gedaan. Ben benieuwd of de <48h gehaald wordt. En ook of alles OK is. Ik verwacht van wel, maar ja, bij twijfel is er niet echt luxe tot "het loopt wel los".
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 27-07-2020, 15:06
Verwijderd
Omg inderdaad zeg....
Oud 27-07-2020, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Vanochtend bij GGD RAI de test gedaan. Ben benieuwd of de <48h gehaald wordt. En ook of alles OK is. Ik verwacht van wel, maar ja, bij twijfel is er niet echt luxe tot "het loopt wel los".
Ik had 26h.
Oud 27-07-2020, 15:22
Struilhuik
Struilhuik is offline
22C!
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 27-07-2020, 15:23
Verwijderd
Taakstraf?
Oud 27-07-2020, 15:25
Struilhuik
Struilhuik is offline
Schepenwet?
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 27-07-2020, 17:56
Verwijderd
Hihi.

Ik kan in ieder geval me weer lekker niet aan de 1.5 houden want mijn test was negatief. sowieso denk ik dat het een hoax is allemaal.
Oud 28-07-2020, 12:59
Struilhuik
Struilhuik is offline
Test negatief Tijd tussen test afnemen en resultaat ~27h.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 28-07-2020, 14:26
Verwijderd
Haha ik was sneller
Oud 28-07-2020, 14:31
Struilhuik
Struilhuik is offline
"Oi, die chick oogt vreselijk promiscue, prioriteit!"
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 28-07-2020, 14:32
Verwijderd
Ja er moet weer geneukt worden namelijk.
Oud 29-07-2020, 05:36
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik ben wel benieuwd wat jullie mening is over artikels als de deze

https://www.hpdetijd.nl/2020-07-27/s...phgc88q0iw-l-s

Ik heb nu niet te tijd en/of de goesting om dieper te graven in de bronnen. Geen idee of er dingen verkeerd worden gepresenteerd of dat er bv cherry picking voorkomt.
Alleen valt het me wel weer op dat de auteur een dokter is met naar mijn gevoel ietwat zweverige overtuiging/businessmodel. Niet dat het een argument is.

Citaat:
Carla Peeters startte COBALA vanuit de visie dat lichaam en geest met elkaar en met de omgeving verbonden zijn als één ecosysteem. COBALA Good Care Feels Better® integreert de nieuwste wetenschappelijke inzichten in haar werkwijze.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 29-07-2020, 08:01
Verwijderd
Ik ben uiteraard niet onderlegd genoeg om haar tegen te kunnen spreken of te stellen dat ze gelijk heeft. Wel valt meteen op dat ze in haar eigen straatje praat - doet natuurlijk bijna iedereen, maar toch. Volgens haar eigen website is ze de laatste jaren gefocused op zaken als lifestyle en stress management. Ja, dan is een mondkapje (inclusief de bijbehorende millieuverontreiniging) en paniek om een virus niet goed inderdaad.
Oud 29-07-2020, 19:33
Verwijderd
Wat vinden jullie van het gedoe rondom de mondkapjes? Niet landelijk verplicht omdat ze maar weinig invloed hebben?
Oud 29-07-2020, 19:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb er voor de zekerheid toch nog maar één besteld.

Ik heb er sowieso één nodig voor bij de fysio en wilde nog graag één met koordjes zodat ik mijn bril op kan.
Oud 29-07-2020, 19:51
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Wat vinden jullie van het gedoe rondom de mondkapjes? Niet landelijk verplicht omdat ze maar weinig invloed hebben?
Ik zou het zelf zo handhaven als in Duitsland eigenlijk: verplicht in het openbaar binnen. Kwaad kan het namelijk niet.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 29-07-2020, 19:56
Verwijderd
Oh Duitsland doet het nu dus nú is het een goed idee?
Oud 29-07-2020, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Ik zou het zelf zo handhaven als in Duitsland eigenlijk: verplicht in het openbaar binnen. Kwaad kan het namelijk niet.
Maar wat is het idee er achter dan? "Kwaad kan het niet," zo ken ik er namelijk nog wel een paar.
Oud 29-07-2020, 20:12
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Als we mondkapjes verplicht maken moeten we mensen ook onderwijzen in het dragen van mondkapjes. Hier in Frankrijk zijn ze verplicht en het gros van de mensen draagt ze niet correct of zit alsnog continue met hun handen aan hun gezicht/mondkapje en daarna een deurklinken, boodschappen whatever. Hoewel ik hier geen wetenschappelijk bewijs voor heb lijkt me foutief gebruik wellicht nog meer besmettingsgevaar opleveren dan geen gebruik, want als men dan aan hun gezicht komt hangt er niet aan lapje voor waar al uren aan condens en bacterie/virus/younameit in zit te broeden.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 29-07-2020, 20:13
Verwijderd
Dat maakt het vooral gevaarlijk voor de mensen die het ding dragen maar niet voor de mensen om je heen.
Oud 29-07-2020, 21:25
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
misschien dat als iedereen mondkapjes draagt, dat er dan wel een groter gevoel van urgentie ontstaat. in het openbare leven lijkt vrijwel niemand zich meer aan de afstandsregels te houden; wellicht is een continue herinnering aan het virus een hulpmiddel om je er bewust van te blijven


maar netto denk ik dat het vooral ergernis oplevert
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 29-07-2020, 21:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn ervaring is dat mensen met een mondkapje zich onsterfelijk voelen en helemaal geen afstand houden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-07-2020, 21:42
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Maar wat is het idee er achter dan? "Kwaad kan het niet," zo ken ik er namelijk nog wel een paar.
Er zijn wat anekdotische meldingen dat het mogelijk besmettingen heeft voorkomen, het is geen al te grote inperking en het is ook wel handig maatregelen een beetje gelijk te trekken met de omgeving.

Citaat:
Mijn ervaring is dat mensen met een mondkapje zich onsterfelijk voelen en helemaal geen afstand houden.
Zonder mondkapje houdt iedereen wel afstand?
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 29-07-2020, 21:43
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
dat zou kunnen. ik kom af en toe in duitsland waar de mondkapjes in winkels verplicht zijn, en ik merk aan mezelf dat ik daar netter met de anderen omga dan in nederland waar alles net als vroeger gaat. kan natuurlijk ook een andere oorzaak hebben.
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 29-07-2020, 21:44
Verwijderd
https://www.ucsf.edu/news/2020/06/41...-masks-prevent

"Anekdotisch bewijs" Flikker toch op man, druiloor.
Oud 29-07-2020, 21:47
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
dat zou kunnen. ik kom af en toe in duitsland waar de mondkapjes in winkels verplicht zijn, en ik merk aan mezelf dat ik daar netter met de anderen omga dan in nederland waar alles net als vroeger gaat. kan natuurlijk ook een andere oorzaak hebben.
Something something lebensraum.

Nee maar denk dat Daantje wel gelijk heeft, hier zijn kapjes ook verplicht en ik lijk echt de enige in de winkels die ook maar een beetje moeite doet om zelfs maar de helft van de aanbevolen afstand van anderen vandaan te blijven.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 29-07-2020, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Something something lebensraum.

Nee maar denk dat Daantje wel gelijk heeft, hier zijn kapjes ook verplicht en ik lijk echt de enige in de winkels die ook maar een beetje moeite doet om zelfs maar de helft van de aanbevolen afstand van anderen vandaan te blijven.
Ja, mee eens. Fucking irritant.
Oud 29-07-2020, 21:49
Verwijderd
Kan iemand dat even quoten? Ik sta op z'n ignorelist
Oud 29-07-2020, 21:50
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
Citaat:
Ja, mee eens. Fucking irritant.
alstu!
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 29-07-2020, 21:51
Verwijderd
Citaat:
alstu!
Ja, nee, die links. Ik sta niet op die van NfS
Oud 29-07-2020, 21:56
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
https://www.ucsf.edu/news/2020/06/41...-masks-prevent

"Anekdotisch bewijs" Flikker toch op man, druiloor.
"Anekdotische meldingen." Dat is niet hetzelfde.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 29-07-2020, 22:07
Verwijderd
Er is keihard bewijs dat het wel werkt en jij gaat het hebben over "anekdotische meldingen"? Wat bedoel je precies te zeggen?
Oud 29-07-2020, 22:14
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Ik verwees o.a. naar dat incident in die kapsalon waar twee besmette kapsters (met mondkapje op) door bleven knippen en toch niemand hebben besmet.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 29-07-2020, 22:18
Verwijderd
Wat is nou precies je argument dan? "Ja je hebt gelijk maar ik blijf gewoon vinden dat het allemaal overtrokken is"??
Oud 29-07-2020, 22:21
Verwijderd
Van Dissel ook "er is geen bewijs dat het werkt bij Nederlanders" als De Speld het nieuws brengt.....

Maar euh, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2440799/

Zelfs door ons betaald....
Oud 29-07-2020, 23:55
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik vind het echt heel dwaas en bizar wat er nu bij jullie aan de hand is, wtf.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 29-07-2020, 23:56
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Ja, nee, die links. Ik sta niet op die van NfS
Klopt!
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 30-07-2020, 00:30
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het echt heel dwaas en bizar wat er nu bij jullie aan de hand is, wtf.
De smiley is hier voor uitgevonden.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.