Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2005, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-12-2005 @ 23:01 :
Dat is een term die ik ter plekke heb verzonnen om de groep jongeren die Lonsdale-kleding dragen aan te geven.
Kom op, er zijn grenzen. Of mogen meisjes niet meer met een rokje en ontbloot gezicht door Kanaleneiland lopen?
Advertentie
Oud 14-12-2005, 10:14
Verwijderd
Hirsi Ali komt met Submission III

AMSTERDAM (ANP) - Tweede Kamerlid Hirsi Ali (VVD) komt met een nieuwe Submission-film. In deel III zal ze God zelf opvoeren. ,,Dat wordt het moeilijkste deel'', zegt ze in het kerstnummer van het weekblad De Groene Amsterdammer. ,,Want wie zal Allah kunnen spelen?''

Een maand geleden werd bekend dat Hirsi Ali het script af had van Submission II, dat gaat over de discriminatie van homo's binnen de islam. Dat deel is het vervolg op de film die ze samen met de vermoorde regisseur Theo van Gogh maakte. Submission I was een aanklacht tegen de onderdrukking van vrouwen in de islamitische cultuur.

Bron: NRC
--------------------------
Ik vraag me af wat ze nog te zoeken heeft in de Kamer.
Oud 14-12-2005, 10:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Zeg je dat omdat ze geen bijdrage levert, of omdat ze kritiek levert op iets waarop jij geen kritiek toe wil laten?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-12-2005, 10:23
Verwijderd
In Duitsland ruim duizend bekeringen tot islam

BERLIJN - In Duitsland hebben zich dit jaar meer dan duizend mensen bekeerd tot de islam, het hoogste aantal in een jaar tot nu toe. Dat heeft dinsdag het instituut voor archieven van de islam in Duitsland meegedeeld.

„Een aanzienlijke verhoging”, bevestigde directeur Salim Abdullah van het instituut in de Berliner Zeitung. Van de 3,2 miljoen moslims in Duitsland zijn er bijna 15.000 van oorsprong Duits.

Van de bekeerlingen is tweederde vrouw, over het algemeen goed opgeleid met een goede baan. Slechts een klein deel van hen is moslim geworden omdat ze er met een zijn getrouwd. Het instituut heeft geen verklaring voor het verhoogde aantal bekeringen.

Bron: Telegraaf.nl
Oud 14-12-2005, 10:26
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 14-12-2005 @ 11:23 :
In Duitsland ruim duizend bekeringen tot islam
Haha, een typisch Telegraaf-bericht. 1000 Mensen op een bevolking van 85 miljoen, hellep!
Oud 14-12-2005, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-12-2005 @ 11:26 :
Haha, een typisch Telegraaf-bericht. 1000 Mensen op een bevolking van 85 miljoen, hellep!
Mja, misschien was het wel een noodkreet. Je weet het maar nooit met de Telegraaf.
Oud 14-12-2005, 11:21
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik las gisteren een artikel over moslims die zich tot het christendom hadden bekeerd. Het gaat om hele kleine aantallen, enkele tientallen per jaar, maar die mensen hebben het in hun land van herkomst bijzonder moeilijk. Hun bekering is een schande voor de hele familie, soms zelfs het hele dorp, en die schande wordt vaker wel dan niet gewelddadig opgelost.
Oud 14-12-2005, 11:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Yep, ik heb een Armeen gekent die bekeerd was tot het Christendom, hij woonde in Turkije, maar kwam hier naar toe omdat dat niet langer te doen was.

Aardige man, maar zowel in nationaliteit als geloof was hij daar niet welkom.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-12-2005, 11:25
Verwijderd
Ik ben ook een 'schande' voor mijn familie (vaders' kant). Ik heb er zelf voor gekozen om de Islam aan te nemen als mijn godsdienst en de mensen die mijn gedrag 'schandalig' vinden, boeien me verder niet.
Oud 14-12-2005, 11:27
Verwijderd
Mijn opa sprak ook 'schande' toen mijn ouders gingen samenwonen (later gingen ze wel trouwen), want dat was een concubinaat en dat mocht niet van god.

Achja, religie de gekste.
Oud 14-12-2005, 11:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Huiszoekingen in Spanje vanwege moord Van Gogh

Madrid - De Spaanse politie heeft in de hoofdstad Madrid en de plaatsen Paterna en Furengirola huiszoekingen gedaan in panden die in verband woden gebracht met twee Tjetjenen. Zij worden verdacht van betrokkenheid bij de moord op de Nederlandse cineast Theo van Gogh, nadat van hen vingerafdrukken werden aangetroffen.
De politie in Spanje meldde gisteren dat ze de woningen onderzocht op verzoek van de Nederlandse autoriteiten. Daarbij zijn verscheidene documenten in beslag genomen waaruit mogelijk kan blijken dat er verband bestaat tussen de moord op Van Gogh en het Tjetjeense verzet.

Gooi- en Eemlander 14-12-2005

Quotes.txt voor de volgende die het heeft over 'vrijheidsstrijders'
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-12-2005, 11:34
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-12-2005 @ 12:24 :
Yep, ik heb een Armeen gekent die bekeerd was tot het Christendom, hij woonde in Turkije, maar kwam hier naar toe omdat dat niet langer te doen was.

Aardige man, maar zowel in nationaliteit als geloof was hij daar niet welkom.
Die Turreken toch.
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 14-12-2005, 11:34
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Vrijheidsstrijders zijn het!
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 14-12-2005, 11:36
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 14-12-2005 @ 12:33 :
Huiszoekingen in Spanje vanwege moord Van Gogh

Madrid - De Spaanse politie heeft in de hoofdstad Madrid en de plaatsen Paterna en Furengirola huiszoekingen gedaan in panden die in verband woden gebracht met twee Tjetjenen. Zij worden verdacht van betrokkenheid bij de moord op de Nederlandse cineast Theo van Gogh, nadat van hen vingerafdrukken werden aangetroffen.
De politie in Spanje meldde gisteren dat ze de woningen onderzocht op verzoek van de Nederlandse autoriteiten. Daarbij zijn verscheidene documenten in beslag genomen waaruit mogelijk kan blijken dat er verband bestaat tussen de moord op Van Gogh en het Tjetjeense verzet.

Gooi- en Eemlander 14-12-2005

Quotes.txt voor de volgende die het heeft over 'vrijheidsstrijders'
Wat heeft dat te maken met de kwestie tjetjenie

Ik dacht trouwens dat je na je vorige wetten die niet bestaan uitglijder de gooi en eemlander voortaan zou laten voor wat ie was?
Oud 14-12-2005, 11:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Iets dat ze overnemen van A&P durf ik nog wel te vertrouwen.

het heeft er trouwens mee te maken dat veel mensen zich omdat Rusland daar dingen fout doet, zich dan maar opstellen als Tjetjenië knuffelaars, en daarmee dingen steunen waar ze werkelijk geen flauw benul van hebben, en die geen ruk te maken hebben met verzet tegen het Russische leger, maar alles met internationale terreur tegen alles en iedereen dat niet streng islamitisch is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-12-2005, 11:59
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 14-12-2005 @ 12:46 :
Iets dat ze overnemen van A&P durf ik nog wel te vertrouwen.
Oke

Citaat:
het heeft er trouwens mee te maken dat veel mensen zich omdat Rusland daar dingen fout doet, zich dan maar opstellen als Tjetjenië knuffelaars, en daarmee dingen steunen waar ze werkelijk geen flauw benul van hebben, en die geen ruk te maken hebben met verzet tegen het Russische leger, maar alles met internationale terreur tegen alles en iedereen dat niet streng islamitisch is.
De tjetjeense strijd tegen de russen lijkt me hier toch niet echt terzake doen. Ten eerste zijn die mannen slechts verdacht ten tweede staat de tjetjeense nationaliteit nog niet meteen garant voor een vrijheidstrijd licentie
Oud 14-12-2005, 12:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Makali schreef op 14-12-2005 @ 12:59 :
De tjetjeense strijd tegen de russen lijkt me hier toch niet echt terzake doen. Ten eerste zijn die mannen slechts verdacht ten tweede staat de tjetjeense nationaliteit nog niet meteen garant voor een vrijheidstrijd licentie
Ow, het is geen op zichzelf staand geval. Zo zijn eerder het Islamic Chechnya Aid Fund en het Islamic Benevolence Fund in zowel Rusland, de EU als in de VS op de verboden lijst geplaatst vanwege het kopen van wapens en explosieven voor terreuractiviteiten.

Ondanks dat zou je de mensen de kost moeten geven die denken dat dat soort fondsen gesteund moeten worden omdat ze voor een goede zaak zijn.


Ik geloof niet in het gelijk van welke van de twee partijen in dat conflict, maar ik weet wel dat Rusland nooit of te nimmer zal stoppen met vechten zolang er Tjetjeeense terreur bestaat, omdat ze dat zowel voor de mensen als voor het imago van willekeurig welke leider ook niet kunnen hebben.

Eerst moeten de terroristen weg voordat er uberhaupt een begin kan komen aan het beëindigen van het conflict, en ik heb er een hekel aan als mensen het conflict in feite verlengen door steun aan dat soort semi-legale terreurorganisaties. Het kost alleen maar meer levens.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 14-12-2005 om 12:20.
Oud 14-12-2005, 14:45
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Liefdespolitie patrouilleert in Amsterdam

Uitgegeven: 14 december 2005 14:26
Laatst gewijzigd: 14 december 2005 14:37

AMSTERDAM - Kent de liefde wetten? En zo ja, houden we ons eraan? De zogeheten liefdespolitie patrouilleert zaterdag op het Leidseplein in Amsterdam en kijkt of voorbijgangers overtredingen begaan op liefdesgebied. Ze delen geen boetes uit, maar proberen het goede voorbeeld te geven en helpen een handje om liefde te vinden en te delen.

De bijzondere politie maakt deel uit van het kunstproject dat 'Liefde in de stad' heet. Vorig jaar werd Amsterdam in het kader van dit initiatief voor een dag omgetoverd tot 'zoenstad'. Kunstenaars houden het publiek een spiegel voor, gaan de confrontatie aan of stellen simpelweg wat vragen. Doel van het project is de liefde in de stad te bevorderen.


Behalve de liefdespolitie vinden zaterdag nog andere voorstellingen plaats in de stad. In de tram kunnen reizigers worden overvallen door een smoorverliefde jongeman. Mariëlle Videler geeft verder op het Leidseplein een liefdeswijding met wierook, waarmee ze zintuigen wil stimuleren en associaties en gevoelens van liefde wil activeren. Zij laat ex-prostituees de liefdeswierook over het plein verspreiden.

Het project is een initiatief van poptempel Paradiso. Op 6 januari zijn tijdens het evenement 'Café Liefde in de stad' videopresentaties te zien van de verschillende voorstellingen.

Bron; www.nu.nl
__________________
move your body next to me
Oud 14-12-2005, 14:51
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Makali schreef op 14-12-2005 @ 12:59 :
De tjetjeense strijd tegen de russen lijkt me hier toch niet echt terzake doen. Ten eerste zijn die mannen slechts verdacht ten tweede staat de tjetjeense nationaliteit nog niet meteen garant voor een vrijheidstrijd licentie
Er is geen Tsjetsjeense nationaliteit
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 14-12-2005, 14:55
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 14-12-2005 @ 15:51 :
Er is geen Tsjetsjeense nationaliteit
Hoezo spreekt men van 'Tsjetsjenen" dan?






Een op de tien scholen scoort onvoldoende

Uitgegeven: 14 december 2005 07:04
Laatst gewijzigd: 14 december 2005 07:36


RIJSWIJK - Veel meer middelbare scholen presteren matig dan tot nu bekend was. Een op de tien scholen scoort een onvoldoende, waaronder opvallend veel havo-afdelingen. Dat is woensdag gebleken uit het jaarlijkse onderzoek van het dagblad Trouw naar schoolprestaties.

Rotterdam telt de meeste 'slechte' scholen op zowel vmbo-, havo- als vwo-niveau. Bijna de helft van de Rotterdamse scholen heeft de afgelopen jaren onvoldoende gescoord. Voor het eerst zijn de resultaten van scholen gemeten over een periode van vijf jaar, tussen 2000 en 2004. Daardoor kunnen schooldirecteuren niet meer zeggen dat ze "dit keer een mindere lichting eindexamenkandidaten hadden" en dat het "volgend jaar weer beter zal gaan."


Bovenaan in de top tien van best scorende mavo/vmbo-scholen staan de Pontes Scholengroep in Goes en het Liemers College in Didam. De beste havo's staan in Deurne (Deelschool Peellandcollege), Papendrecht (CSG De Lage Waard) en Hulst (Reynaertcollege). Op vwo-niveau komen in het Trouw-onderzoek als beste naar voren Trevianum scholengroep gymnasium (Sittard), Marnix College gymnasium (Ede) en het Sint Stanislas College in Delft.

Landelijk scoort bij vwo's 6 procent onder de maat, op de havo's is dat zelfs 13 procent. Op veel scholen lukt het ruim de helft van de havisten niet om het diploma te halen zonder te blijven zitten. Wie slaagt doet dat vaak met een mager zesje.
http://www.nu.nl/news/641763/10/Een_...voldoende.html

Laatst gewijzigd op 14-12-2005 om 14:59.
Oud 14-12-2005, 15:49
Verwijderd
Benieuwd of dat voor een deel te wijten is aan de invoering van de tweede fase en het studiehuis.
Oud 14-12-2005, 16:17
Verwijderd
'Verdonk lichtte Kamer 100 keer verkeerd in'

Uitgegeven: 14 december 2005 16:32
Laatst gewijzigd: 14 december 2005 17:04


DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) heeft de Tweede Kamer in het afgelopen jaar ruim honderd keer verkeerd geïnformeerd. Dat stelde Tweede Kamerlid De Vries van de PvdA woensdag aan het begin van een door hemzelf aangevraagd spoeddebat over de verstrekking van asielgegevens aan Congo en andere landen.

Hij had vrijdag naar aanleiding van het rapport van de commissie-Havermans, die de gang van zaken rond Congo onderzocht, al gezegd dat Verdonk moet opstappen. De Vries hield Verdonk nu onder meer voor dat ze al op 23 november vorig jaar in de Kamer heeft gezegd dat "nimmer aan de Congolese immigratieautoriteiten gemeld wordt dat het om ex-asielzoekers gaat".


Maar volgens De Vries is dat wel gebeurd en heeft Verdonk dit herhaaldelijk en "met veel aplomb" ontkend. Hij vroeg zich af hoe Verdonk kan beweren dat ze de Kamer niet onjuist heeft geïnformeerd. "Dan staat mijn verstand dus stil", zei het Kamerlid.

Verboden

Volgens de commissie is er geen inhoudelijke informatie over de achtergrond van uitgeprocedeerde asielzoekers in Congo aangetroffen, maar zijn er in zeker twintig gevallen wel gegevens doorgegeven waaruit blijkt dat een betrokkene een voormalige asielzoeker was. Het is verboden dergelijke informatie te geven, omdat het betrokkenen na terugkeer in gevaar kan brengen.

Uit een intern onderzoek van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) bleek vrijdag ook dat in de afgelopen jaren bij ruim honderd uitgeprocedeerde asielzoekers uit 31 andere landen aan de autoriteiten van hun herkomstland duidelijk is gemaakt dat ze hier asiel hadden aangevraagd.

Aftreden

GroenLinks wil dat Verdonk aftreedt. "Mijn fractie heeft niet langer het vertrouwen in deze minister. Hier past maar een sanctie: vertrekken", zei GroenLinks-Kamerlid Vos.

Volgens haar bedrijft Verdonk "struisvogelpolitiek". Vos stelt dat het onderscheid dat Verdonk maakt tussen inhoudelijke asielinformatie en de "administratieve slordigheden" die zijn begaan door op formulieren het aangevinkte hokje 'asiel' niet af te plakken, "niet relevant" is.

Vos: "De minister heeft de Tweede Kamer onjuist geïnformeerd en ze is politiek verantwoordelijk voor de uitvoering van internationale verplichtingen en de dure plicht om mensenlevens te beschermen".

CDA

Het CDA wil dat Verdonk (uitlegt hoe het kan dat er toch asielgerelateerde informatie naar Congo is gegaan, terwijl de minister eerder in de Kamer "met grote stelligheid" had gesteld dat dat niet gebeurde. Ook moet Verdonk uitleggen waarom ze vindt dat ze de Kamer niet onjuist heeft geïnformeerd.

Dat zei CDA-Kamerlid Van Haersma Buma in het debat. Hij vroeg zich af hoe de eerdere stellige beweringen van de minister met elkaar te rijmen zijn. "Het is nu aan de minister om het uit te leggen. Bij haar ligt de bewijslast, ik wacht haar antwoord af."

Dat er documenten naar landen van herkomst zijn gegaan waarop het aangekruiste vakje 'asiel' niet was afgeplakt, noemde Van Haersma Buma "ernstige slordigheden die nooit hadden mogen voorkomen".

D66

D66 vindt dat Verdonk ruiterlijk moet erkennen dat ze de Tweede Kamer verkeerd heeft geïnformeerd over het doorgeven van de asielstatus van uitgeprocedeerde asielzoekers aan herkomstlanden. Dat zei Tweede Kamerlid Lambrechts van regeringspartij D66 woensdag in het spoeddebat.

Ze is min of meer opgelucht dat uit onderzoek van de commissie-Havermans is gebleken dat Nederland geen inhoudelijke informatie over asielzoekers aan Congo heeft verstrekt. Maar de asielstatus van ex-asielzoekers uit Congo en 31 andere landen is in ruim honderd gevallen wel degelijk doorgegeven.

Administratieve slordigheden

Verdonk mag dat niet bagatelliseren door de fouten af te doen als administratieve slordigheden, aldus Lambrechts. Een "iets meer oprecht mea culpa" is volgens haar op z'n plaats. Dat zou "zeer betekenisvol" zijn. Lambrechts vroeg zich af hoe het heeft kunnen gebeuren dat Verdonk er zolang van uit is gegaan dat de asielstatus niet werd verstrekt.

Parlementair onderzoek

D66 pleitte verder voor een parlementair onderzoek naar de gang van zaken bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) in de afgelopen tien jaar. Ook in de kwestie-Congo is volgens Lambrechts gebleken dat het administratief een rotzooitje is bij de IND. Er zijn al vaker pogingen ondernomen om de IND te verbeteren, maar dat heeft volgens haar nog altijd niet geleid tot een snelle, goedwerkende en effectieve organisatie.
http://www.nu.nl/news/642106/11/%27V...erd_in%27.html
------------------------------------------
Hihihi, Verdonkey toch.
Oud 14-12-2005, 16:21
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Ik ben het wel eens met de 'move bitch, get out the way' tactiek van groenlinks. Het is gebleken dat ze incompetent is en ook nog eens durft te beweren dat ze kamer niet onjuist heeft ingelicht. Aftreden

"Quotes.txt voor de volgende die het heeft over 'adequaat' handelen van tante Rita "
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 14-12-2005, 16:24
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 14-12-2005 @ 15:55 :
Hoezo spreekt men van 'Tsjetsjenen" dan?
Dus ik heb de Zeeuwse/Wemeldingse/Wilhelminastraatse nationaliteit?
Oud 14-12-2005, 16:24
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
McCaine schreef op 14-12-2005 @ 15:51 :
Er is geen Tsjetsjeense nationaliteit
Nee, het zijn allemaal Russen die denken dat ze Tsjetsjenen zijn, gelukkig hebben we Ome Putin, die hen dat wel even duidelijk zal maken.
__________________
Let the world change you... and you can change the world

Laatst gewijzigd op 14-12-2005 om 16:33.
Oud 14-12-2005, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-12-2005 @ 17:24 :
Dus ik heb de Zeeuwse/Wemeldingse/Wilhelminastraatse nationaliteit?
We weten allemaal wie we bedoelen met Tsjetsjenen. Waarom moeilijk doen?
Oud 14-12-2005, 16:31
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 14-12-2005 @ 17:28 :
We weten allemaal wie we bedoelen met Tsjetsjenen. Waarom moeilijk doen?
Daar is dit forum toch voor?
Oud 14-12-2005, 16:58
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 14-12-2005 @ 17:28 :
We weten allemaal wie we bedoelen met Tsjetsjenen. Waarom moeilijk doen?
We weten ook allemaal wie we bedoelen met Zeeuwen, maar ze hebben niet de Zeeuwse nationaliteit.
Oud 14-12-2005, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-12-2005 @ 17:58 :
We weten ook allemaal wie we bedoelen met Zeeuwen, maar ze hebben niet de Zeeuwse nationaliteit.
Stel je niet aan.
Oud 14-12-2005, 17:13
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 14-12-2005 @ 18:09 :
Stel je niet aan.
Ik stel me niet aan, ik geef aan waarom McCaine in dit geval gelijk heeft.
Oud 14-12-2005, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-12-2005 @ 18:13 :
Ik stel me niet aan, ik geef aan waarom McCaine in dit geval gelijk heeft.
Dan gaan die artikelen ook nergens over? Daar begon men met de termen Tsjetsjenen te smijten. Is het niet?
Oud 14-12-2005, 17:32
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 14-12-2005 @ 18:15 :
Dan gaan die artikelen ook nergens over? Daar begon men met de termen Tsjetsjenen te smijten. Is het niet?
Snap je me nou niet of wil je me nu niet snappen? Ik ontken het bestaan van Tsjetsjenen niet, ik ontken het bestaan van de Tsjetsjeense nationaliteit.
Oud 14-12-2005, 17:54
one.
one. is offline
Citaat:
S. schreef op 14-12-2005 @ 18:15 :
Dan gaan die artikelen ook nergens over? Daar begon men met de termen Tsjetsjenen te smijten. Is het niet?
Niet elk volk heeft een nationaliteit. De Koerden, Friezen en Tsjetsjenen zijn daar een uitstekend voorbeeld van. Er staat niet op je paspoort dat je een Fries bent, maar een Nederlander, dat wil niet zeggen dat je geen Fries meer bent. Snap je?
__________________
.
Oud 14-12-2005, 17:55
one.
one. is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 14-12-2005 @ 17:24 :
Nee, het zijn allemaal Russen die denken dat ze Tsjetsjenen zijn, gelukkig hebben we Ome Putin, die hen dat wel even duidelijk zal maken.
Zo klopt het wel, denk ik.
__________________
.
Oud 14-12-2005, 18:49
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-12-2005 @ 17:24 :
Dus ik heb de Zeeuwse/Wemeldingse/Wilhelminastraatse nationaliteit?
Jezus, kom jij uit Zeeland?

Wat erg. ( )
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 14-12-2005, 20:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 14-12-2005 @ 17:21 :
Ik ben het wel eens met de 'move bitch, get out the way' tactiek van groenlinks. Het is gebleken dat ze incompetent is en ook nog eens durft te beweren dat ze kamer niet onjuist heeft ingelicht.
Gelukkig staat er een hoop tussen de droomwereld waar Groenlinks met toevoeging van Klaas De Vries in leeft en de harde werkelijkheid:

Bos en Verdonk beste politici

DEN HAAG De leden van de Tweede Kamer hebben PvdA-leider Bos gekozen tot de beste politicus van het jaar. Ruim de helft van de Kamerleden deed mee aan de verkiezing, die georganiseerd was door het programma TweeVandaag. Bos, die vorig jaar ook al won, wordt gevolgd door CDA- voorman Verhagen en premier Balkenende.

Het publiek kon ook stemmen. De 21.515 deelnemers aan een opiniepanel kozen minister Verdonk als beste politicus. Bos komt bij hen op twee en Balkenende wordt genoemd als slechtste politicus.

Het kabinet krijgt van het publiek het rapportcijfer 4,6.Dat is iets beter dan in september, toen het nog 4,3 was.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005...060060817.html

You were saying?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-12-2005, 20:18
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 14-12-2005 @ 21:15 :
De 21.515 deelnemers aan een opiniepanel kozen minister Verdonk als beste politicus.
Het beste argument tegen democratie.
Oud 14-12-2005, 20:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-12-2005 @ 21:18 :
Het beste argument tegen democratie.
Ach, het slechtste alternatief, behalve alle andere oplossingen, etc etc...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-12-2005, 20:23
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 14-12-2005 @ 21:15 :
(...)

You were saying?
Wat maakt dat duidelijk? Dat het grootste gedeelte van het volk (immers het gaat om een representatieve steekproef neem ik aan) inderdaad alleen denkt 'allogtone zijn slegt > verdonk wil allogtone eruit sgoppe > verdonk is goet'.
Oud 14-12-2005, 20:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-12-2005 @ 21:23 :
'allogtone zijn slegt > verdonk wil allogtone eruit sgoppe > verdonk is goet'.
Dat was niet eens het punt. Tussen al het bewinsman-bashen door nog even een teken dat een minister wel degelijk bestaat om het beleid waarvoor gekozen is uit te voeren.

Als alle spandoeken-schilderaars eens konden stoppen met hun hysterie en dat beseften, zou de politiek er direct wat minder grimmig uit zien.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-12-2005, 20:37
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-12-2005 @ 21:27 :
Dat was niet eens het punt. Tussen al het bewinsman-bashen door nog even een teken dat een minister wel degelijk bestaat om het beleid waarvoor gekozen is uit te voeren.

Als alle spandoeken-schilderaars eens konden stoppen met hun hysterie en dat beseften, zou de politiek er direct wat minder grimmig uit zien.

21515 mensen op let's say 9 miljoen kiesgerechtigden, nou dat is me toch wat, wat een teken ! Ik val bijna val m'n stoel, zo'n impact heeft dit onderzoek op me gedaan. Welgeteld 21515 die Verdonk een goede politicus vinden Dit bewijst dat ze een zeer goede politicus is Voor de rest, zie nare's reply.

Ja, de spandoeken schilderaars die dragen ook echt bij aan het grimmige beeld wat mensen hebben van de politiek
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 14-12-2005, 20:47
Verwijderd
Citaat:
dingokoning schreef op 14-12-2005 @ 21:37 :
21515 mensen op let's say 9 miljoen kiesgerechtigden, nou dat is me toch wat, wat een teken ! Ik val bijna val m'n stoel, zo'n impact heeft dit onderzoek op me gedaan. Welgeteld 21515 die Verdonk een goede politicus vinden Dit bewijst dat ze een zeer goede politicus is Voor de rest, zie nare's reply.

Ja, de spandoeken schilderaars die dragen ook echt bij aan het grimmige beeld wat mensen hebben van de politiek
Citaat:
representatieve steekproef
Tip: leer statistiek begrijpen.

Daarbij plaats ik overigens wel de voetnoot dat ik niet weet óf deze steekproef representatief is. Maar het ligt in elk geval niet aan het aantal ondervraagden.
Oud 14-12-2005, 20:53
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-12-2005 @ 21:47 :
Tip: leer statistiek begrijpen.

Daarbij plaats ik overigens wel de voetnoot dat ik niet weet óf deze steekproef representatief is. Maar het ligt in elk geval niet aan het aantal ondervraagden.
edit: lol
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront

Laatst gewijzigd op 14-12-2005 om 21:09.
Oud 14-12-2005, 20:59
Verwijderd
Citaat:
dingokoning schreef op 14-12-2005 @ 21:53 :
nou, als een groenlinks kamerlid haar incompetent vindt, vind ik dat nog belangrijker

1 kamerlid = 1 zetel = +/- 60000 stemmen

60000 > 21515
Tip: leer statistiek begrijpen.
Oud 14-12-2005, 21:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 14-12-2005 @ 21:53 :
nou, als een groenlinks kamerlid haar incompetent vindt, vind ik dat nog belangrijker

1 kamerlid = 1 zetel = +/- 60000 stemmen

60000 > 21515
steek·proef (de ~)
1 proef die men op een willekeurige plaats neemt om iets te onderzoeken
2 [stat.] deelverzameling van de populatie waarop de waarnemingen worden verricht


re·pre·sen·ta·tief (bn.)
1 in zijn kenmerken een groep of geheel vertegenwoordigend => karakteristiek
2 een goede indruk makend


Verder begrijp je zelf ook dat vast niet elke Groenlinkser zo kortzichtig is om te denken dat de persoonlijke aanval hét middel is in de politiek, aub een beetje respect voor mensen die GL stemmen voordat je zoiets raars beweerd.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-12-2005, 21:16
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-12-2005 @ 22:09 :


Verder begrijp je zelf ook dat vast niet elke Groenlinkser zo kortzichtig is om te denken dat de persoonlijke aanval hét middel is in de politiek, aub een beetje respect voor mensen die GL stemmen voordat je zoiets raars beweerd.
Jaa jaa ik heb het al gezien

Nee, stug blijven beweren dat ze de kamer niet onjuist heeft ingelicht, terwijl ze dat wel gedaan heeft, dat duidt op incompetentie, en daarom ben ik het ook met Groenlinks eens dat ze moet aftreden

__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 14-12-2005, 21:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Zodat er nog een zondebok mag aantreden en er twee goede bestuurders onterecht als demon de geschiedenis in verdwijnen?

No thank you.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-12-2005, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-12-2005 @ 21:47 :
Tip: leer statistiek begrijpen.
Als dat tegen mij gericht was: ik weiger statistiek te begrijpen, omdat ik door de incompetentie van mijn middelbare-schooldocenten een hartgrondige hekel heb gekregen aan wiskunde en alles wat ermee te maken heeft

Trouwens, 'onterecht', dat valt wel mee. Van de meeste ministers kun je zeggen dat ze in elk geval integer zijn - dom, maar integer. Verdonk daarentegen is echt iemand die gewoon bereid is te liegen om haar doel te bereiken. Achteraf legt ze dat dan uit als 'het is niet volgens het beleid gebeurd' - nee, niet alleen volgens het beleid, ook nog eens in strijd met elementaire fatsoensnormen, die ze niet schijnt te hebben, die wannabe-Margaret Thatcher-kloon.
Oud 14-12-2005, 21:35
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Op NOVA zijn nu fragmenten uit het debat te zien.

Ik vind het toch wel vrij grof hoe Verdonk en de IND geblunderd hebben. De IND heeft min of meer per ongeluk mensen de dood in gestuurd, Verdonk heeft de Kamer verkeerd voorgelicht. Ze zegt zelfs dat ze het toen niet wist, maar dat geloof ik niet.

Maar de motie heeft volgens mij geen meerderheid gekregen.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 14-12-2005, 21:41
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-12-2005 @ 22:35 :
Als dat tegen mij gericht was: ik weiger statistiek te begrijpen, omdat ik door de incompetentie van mijn middelbare-schooldocenten een hartgrondige hekel heb gekregen aan wiskunde en alles wat ermee te maken heeft
Nee, dat was aan Dingo gericht.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 10:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 17:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 12:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 26-11-2005 23:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 00:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 14:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35.