Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2009, 00:43
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
wat nou als jullie allemaal niet gelijk hebben?
__________________
You're either very brave or very stupid.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2009, 01:58
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
die vraag hoef je niet te stellen want dat hebben ze al niet

Laatst gewijzigd op 21-08-2009 om 14:01. Reden: Ik was de ''niet'' vergeten D'oh
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 04:46
Spengler
Spengler is offline
Gelijk hebben waarin?
__________________
Ideas have consequences
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 10:01
Verwijderd
^ Ik denk dat hij de aanname dat God bestaat bedoelt.

Ontopic: Tja, wat nou als ze 'ongelijk' hebben? Dan niets, neem ik aan.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 15:16
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Wat maakt het uit als de gelovigen ongelijk hebben? Ze zullen het nooit merken als ze ongelijk hebben.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 17:36
nachtmens
nachtmens is offline
Dan gaan we 'rusten'...zoals alle anderen, maar als we gelijk hebben
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 00:10
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Dat hoeft natuurlijk niet. Het kan best dat jullie ongelijk hebben, maar er wél een god bestaat, alleen niet de god waar jullie in geloven, en dan gaan jullie alsnog lekker naar de hel.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 13:15
Zoidberg M.D.
Avatar van Zoidberg M.D.
Zoidberg M.D. is offline
Citaat:
en dan gaan jullie alsnog lekker naar de hel.
Tenzij het een rechtvaardige god is. Een god die zegt: "Tja, er zijn zoveel religies geweest op jullie planeet, ik kan niet verwachten dat jullie de juiste keuzes maken."

Daarom vind ik het zo raar dat de god van het christendom rechtvaardig zou zijn maar wel verwacht die keuze te maken.
__________________
"Extraordinary claims require extraordinary evidence."
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 13:30
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Dan kun je spreken over een hele berg verspilde tijd en valse hoop.
Misschien nog erger; geschaad vertrouwen in "profeten"/pausen/geestelijken/dominees/imams etc etc.
Maar ja, degenen die ermee begonnen zijn, zijn allang dood, degenen die de scepter overnamen wisten al niet beter.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 16:48
Verwijderd
Citaat:
wat nou als jullie allemaal niet gelijk hebben?

dan hebben we allemaal pech aangezien dat er dan geen leven bestaat.
want er is een regel ( wetenschapelijk regel zelfs )...alles wat leeft moet dood!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 18:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
wat nou als jullie allemaal niet gelijk hebben?
Zelf zou ik zeggen dat het exact dezelfde situatie zou opleveren als nu, aangezien alle gelovigen ongelijk hebben.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 19:25
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Volgens mij gaat het bij geloven niet zozeer om gelijk hebben.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 19:53
Verwijderd
Nou het kan in zoverre gaan om 'gelijk hebben', dat wanneer je nu in God gelooft en je hele leven aan hem geeft, dingen laat, dingen verplicht doet, en dan blijkt dat je het allemaal voor niets hebt gedaan, dan heb je dus je hele leven vergooit voor een leugen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 00:09
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Volgens mij gaat het bij geloven niet zozeer om gelijk hebben.
Jawel, want het doel is van veel mensen om in de hemel terecht te komen. Hebben ze niet gelijk, dan zal dat niet gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 06:46
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Siorin schreef:
Nou het kan in zoverre gaan om 'gelijk hebben', dat wanneer je nu in God gelooft en je hele leven aan hem geeft, dingen laat, dingen verplicht doet, en dan blijkt dat je het allemaal voor niets hebt gedaan, dan heb je dus je hele leven vergooit voor een leugen.
Citaat:
Jawel, want het doel is van veel mensen om in de hemel terecht te komen. Hebben ze niet gelijk, dan zal dat niet gebeuren.
Mijn doel bij het kopen van een staatslot is om die jackpot binnen te halen. Dat dat niet lukt wil nog niet zeggen dat ik mijn leven "vergooid" heb, hoogstens geld en tijd verspild.
Met geloof heb je in ieder geval het gevoel ergens bij te horen. Met het kopen van het lot een adrenalineshotje (om vervolgens maar weer naar de alcohol te grijpen)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 11:18
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
wat een ontopic zeg !! Wat maakt het nou uit ?? Laat iedereen geloven wie wil geloven,trek er geen rare conclusie's aan !!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 15:10
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Jawel, want het doel is van veel mensen om in de hemel terecht te komen. Hebben ze niet gelijk, dan zal dat niet gebeuren.
Nee, ze geloven dat ze in de hemel komen. Het boeit ze niet of dat echt zo is. Maar ze denken van wel. Daarom heet het geloven.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 15:23
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Indeed, de vraag van de TS is een beetjeuh vaag.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-08-2009, 15:34
Verwijderd
Citaat:
wat nou als jullie allemaal niet gelijk hebben?
Geen probleem. Wij winnen altijd. Is de Bijbel waar, en we zijn goede gelovigen, gaan we niet naar de Hel, maar naar de Hemel. Is de Bijbel niet waar, dan gebeurt er niets. Wij winnen altijd.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 16:01
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Geen probleem. Wij winnen altijd. Is de Bijbel waar, en we zijn goede gelovigen, gaan we niet naar de Hel, maar naar de Hemel. Is de Bijbel niet waar, dan gebeurt er niets. Wij winnen altijd.
Wat als de Joden gelijk hebben en je naar de hel gaat? Of als de Islam gelijk heeft, en je voor eeuwig wordt gemarteld? Of als de Romeinse goden nog steeds boos zijn op de Christenen voor het vernietigen van hun rijk en je voor eeuwig uit de Hades houden?

Hoe veel groter is de kans op eeuwige straf als je overtuigd voor de verkeerde religie kiest, dan als je gewoon een moreel leven leeft?
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 16:07
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Het gaat er helemaal niet om dat wij winnen of niet !! Doe ff normaal !! tjonge..
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 16:10
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Wat als de Joden gelijk hebben en je naar de hel gaat? Of als de Islam gelijk heeft, en je voor eeuwig wordt gemarteld? Of als de Romeinse goden nog steeds boos zijn op de Christenen voor het vernietigen van hun rijk en je voor eeuwig uit de Hades houden?

Hoe veel groter is de kans op eeuwige straf als je overtuigd voor de verkeerde religie kiest, dan als je gewoon een moreel leven leeft?
De vraag van de TS is volgens mij wat er gebeurd als alle gelovigen ongelijk hebben.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 16:16
Verwijderd
Ik heb al niet het idee dat ze gelijk hebben, dus niets denk ik. Ze komen er alleen achter dat hun hele leven is verspild aan iets wat niet bestaat.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 16:20
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik heb al niet het idee dat ze gelijk hebben, dus niets denk ik. Ze komen er alleen achter dat hun hele leven is verspild aan iets wat niet bestaat.
Hoe komen ze er achter? Want als ze dood zijn is het een beetje te laat om er achter te komen.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 16:22
Verwijderd
Nou, je hebt van die mensen die een BDE ervaring ofzo gehad hebben. Die hebben misschien een klein ideetje van waar je na je leven heen gaat?
Of gewoon ontdekken dat zo ongeveer alles wetenschappelijk te bewijzen/verklaren is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2009, 16:24
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Hoe komen ze er achter? Want als ze dood zijn is het een beetje te laat om er achter te komen.
Nee..oke..je bent wel dood..maar je ZIEL/geest stijgt op zeg maar..naar Hemel..
En ik reageer hier niet meer op..snap je toch niet !
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 16:25
Verwijderd
Als je iets niet snapt, vraag het dan.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 17:14
PatoLoco
PatoLoco is offline
Citaat:
Nou, je hebt van die mensen die een BDE ervaring ofzo gehad hebben. Die hebben misschien een klein ideetje van waar je na je leven heen gaat?
Mnee die hebben gewoon effe stevig getript...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 17:21
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Ik heb al niet het idee dat ze gelijk hebben, dus niets denk ik. Ze komen er alleen achter dat hun hele leven is verspild aan iets wat niet bestaat.
De mensen die 100% van hun leven wijden aan hun geloof; ja, dat noem ik verspild. Hoewel deze persoon er misschien veel voldoening aan heeft gehad.
Datzelfde geldt voor mensen die hun leven wijden aan:
- rolschaatsen
- tatoeages aanbrengen
- hun honden
- hun katten
- werk..
Verspild is het altijd, er blijft aan het einde niets voor jezelf over.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 18:21
Verwijderd
Citaat:
De mensen die 100% van hun leven wijden aan hun geloof; ja, dat noem ik verspild. Hoewel deze persoon er misschien veel voldoening aan heeft gehad.
Datzelfde geldt voor mensen die hun leven wijden aan:
- rolschaatsen
- tatoeages aanbrengen
- hun honden
- hun katten
- werk..
Verspild is het altijd, er blijft aan het einde niets voor jezelf over.
Wat is dan wel nuttig tijdsverdrijf?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 20:46
Verwijderd
Het verschil tussen het geloof en honden/katten/rolschaatsen/etc. is dat het van het geloof niet zeker is of God/Allah/dinges wel bestaat. Honden/katten en dat soort gedoe bestaan, dus ben je in dat geval met iets bezig geweest dat in elk geval bestaat. Wat is nou mer verspilling, je leven wijden aan iets dat je kunt zien of aan iets dat je niet kunt zien en misschien niet eens bestaat?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 20:47
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Alles is nuttig tijdverdrijf. Als het maar iets is waar je achter staat.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 20:50
Verwijderd
Maar als het niet bestaat?

Even een concreet voorbeeld over het geloof: In het vliegtuig van Chicago naar Amsterdam zat naast mij een Joodse man die de hele vlucht (van 8,5 uur lang) aan het bidden was en de Thora oplas. Vervolgens ging hij proberen het oosten te vinden wat nogal moeilijk was want uiteindelijk had hij 360 graden in de rondte gedraaid zonder het echt gevonden te hebben.

Stel nou dat deze man er achter komt dat er niet zoiets als een God bestaat. Dan is zijn leven en alle uren die hij aan zijn geloof heeft besteed toch nutteloos en tijdverspilling? Hij had het beter kunnen besteden aan bijvoorbeeld werken of ontspannen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 21:00
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
http://en.wikipedia.org/wiki/Pascal%27s_wager

/thread.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 00:15
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Wat is dan wel nuttig tijdsverdrijf?
Een topic starten om andere mensen bewust te maken van hun tijdverspilling, een sponsorloop organiseren in de tijd dat je anders naar de kerk ging elke zondag, en daarmee duizenden euro's ophalen zodat Kinderkanker of mensen met MS geholpen kunnen worden, andere mensen helpen met het overleven van hun leven, genieten van het leven zonder dat je daarmee anderen bezwaard (Jehova?) of anderen mee schaadt.

Tal van dingen beter dan met het geloof aan het colporteren of in een vliegtuig 3,5 uur bidden, of met een groepje van 35 negers staan bidden midden in de stad omdat ze iedereen willen laten meegenieten.

Het zijn je eigen keuzes om je leven te wijden aan het geloof. Als het geloof echter het centrum van je leven word, en je het zo leuk vind dat je anderen ermee gaat lastigvallen, gaat rondschreeuwen dat je maria zag toen je naar een vogeltje keek, dan is er iets goed mis. En ik zie dit soort dingen heel vaak gebeuren.

Aan de andere kant heb ik respect voor mensen die voor zichzelf geloven. En als de kerken niet aan zo'n slecht geschreven boek gewijd was, was ik er vast vaak gekomen.

Nog een vraag waar je op mag teren:

Hoe kan het scheppingsverhaal nog kloppen na de vondst van dinosaurusbotten?

en hoe kan het dat hij eerst het licht maakte en daarna pas de zon en de sterren, terwijl wij toch echt licht van de zon en de sterren hebben?
__________________
Zeg maar Jan.

Laatst gewijzigd op 24-08-2009 om 00:21.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 02:27
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Geen probleem. Wij winnen altijd. Is de Bijbel waar, en we zijn goede gelovigen, gaan we niet naar de Hel, maar naar de Hemel. Is de Bijbel niet waar, dan gebeurt er niets. Wij winnen altijd.
Ik win ook altijd. Als jij gelijk hebt ben ik tenminste bij mijn voorouders.
Wanneer ik gelijk heb, vergaat mijn zijn in de omgeving en is het goed..
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-08-2009, 06:37
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Wat is dan wel nuttig tijdsverdrijf?
Goede vraag, net zoiets als "wat is de zin van het (menselijk) leven?"
Ik hou het maar op "het streven naar de voortzetting ervan".

Persoonlijk vind ik mensen die 100% van hun leven wijden aan hun religie en verder niet meedoen aan de maatschappij nogal egoistisch. Nog erger vind ik het als ze ook nog eens een hele lading kinderen voortbrengen om hetzelfde te doen. Meestal echter zijn ook deze mensen gedwongen te werken om te kunnen eten.

Om dan terug te komen op mijn eerste alinea; nuttig tijdsverdrijf is leren en werken om de maatschappij te helpen dragen, om daarmee samen een hoger welvaartsniveau te kunnen bereiken, ook voor het nageslacht.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 11:57
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Goede vraag, net zoiets als "wat is de zin van het (menselijk) leven?"
Ik hou het maar op "het streven naar de voortzetting ervan".
Waarom? Als er iets is dat me niet kan schelen, is het wat er na mijn dood gebeurt. Dat je graag kinderen wil krijgen, oké, maar toch niet omdat je het menselijk ras wil voortzetten?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 12:18
PatoLoco
PatoLoco is offline
Citaat:
Geen probleem. Wij winnen altijd. Is de Bijbel waar, en we zijn goede gelovigen, gaan we niet naar de Hel, maar naar de Hemel. Is de Bijbel niet waar, dan gebeurt er niets. Wij winnen altijd.
Offffff misschien vindt de echte god al die diepreligieuze lui maar wereldvreemde rare lui en stuurt hij jullie daarom naar de hel terwijl de atheïstische jongens en meisjes een ereplaatsje krijgen in de hemel!

Hoera! Ik win!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 12:51
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
De vraag van de TS is volgens mij wat er gebeurd als alle gelovigen ongelijk hebben.
Dan kan er alsnog een hiernamaals bestaan met een kwaadaardige god. De kans dat er een god bestaat waarin niemand ooit geloofd heeft, is immers veel groter dan de kans dat er een god bestaat waarin mensen wel geloven of geloofd hebben.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Hoe kan het scheppingsverhaal nog kloppen na de vondst van dinosaurusbotten?
Dieren die zijn uitgestorven

Citaat:
en hoe kan het dat hij eerst het licht maakte en daarna pas de zon en de sterren, terwijl wij toch echt licht van de zon en de sterren hebben?
Eerst het licht scheppen, en dan dingen die het licht maken. Eerst moet het begrip, het concept licht er zijn. Daarna schiep hij dingen die zelfstandig licht kunnen maken.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 13:54
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Dieren die zijn uitgestorven
wtf?
Hij schiep eerst de mens, en daarna dieren die zijn uitgestorven? , met botten die vele malen ouder zijn dan botten van de oudste mens?
__________________
Zeg maar Jan.

Laatst gewijzigd op 24-08-2009 om 14:01.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 14:37
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
wtf?
Hij schiep eerst de mens, en daarna dieren die zijn uitgestorven? , met botten die vele malen ouder zijn dan botten van de oudste mens?
Hij gelooft niet dat onze talloze dateringsmethoden die dit duidelijk hebben gemaakt kloppen.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 19:16
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Waarom? Als er iets is dat me niet kan schelen, is het wat er na mijn dood gebeurt. Dat je graag kinderen wil krijgen, oké, maar toch niet omdat je het menselijk ras wil voortzetten?
Da's waar, maar dan zou mijn streven zijn de voorzetting van het leven van mijn zoon of dochter, en die van hun. En daarmee ook meedenkend over het milieu waarin zij moeten leven, hetgeen ik achterlaat.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 19:29
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Mijn doel bij het kopen van een staatslot is om die jackpot binnen te halen. Dat dat niet lukt wil nog niet zeggen dat ik mijn leven "vergooid" heb, hoogstens geld en tijd verspild.
Met geloof heb je in ieder geval het gevoel ergens bij te horen. Met het kopen van het lot een adrenalineshotje (om vervolgens maar weer naar de alcohol te grijpen)
Maar als je er jaren aan hebt verspild is het minder. Want ik neem aan dat je de kerk(vooral als je jonger bent) minder leuk vindt, dan bijvoorbeeld voetballen met je vrienden.

Citaat:
Nee, ze geloven dat ze in de hemel komen. Het boeit ze niet of dat echt zo is. Maar ze denken van wel. Daarom heet het geloven.
MAar het probleem is dat ze vreselijk veel tijd hebben verspild.

Citaat:
Geen probleem. Wij winnen altijd. Is de Bijbel waar, en we zijn goede gelovigen, gaan we niet naar de Hel, maar naar de Hemel. Is de Bijbel niet waar, dan gebeurt er niets. Wij winnen altijd.
Goedgelovigen hebben genoeg zonden hoor Ik had eerst gehoord dat er maar ongeveer 100.000 mensen naar de hemel zouden gaan. Onbetrouwbaar natuurlijk, maar het zou best eens kunnen. Misschien is het zelfs minder. Dan had je beter alles kunnen doen wat je had willen doen, want de kans dat je in de hel terechtkomt is dan vreselijk groot. Maarja, er bestaat geen hel, aangezien god dan vreselijk gek is, want niemand kan zelf keuzes maken. Die keuzes hangen af van god en de natuurwetten.

Citaat:
Nee..oke..je bent wel dood..maar je ZIEL/geest stijgt op zeg maar..naar Hemel..
En ik reageer hier niet meer op..snap je toch niet !
Het bestaan van een ziel is vrij onwaarschijnlijk Jij ziet een ziel waarschijnlijk als een persoon; als alle karaktereigenschappen van iemand. Die staan allemaal vast in je genen. Wat voor functies zouden zielen dan nog moeten hebben? Het mogelijk maken dat iemand leeft? Mieren hebben geen ziel, maar leven toch... Ik kan geen functies van een ziel meer bedenken.
En wat als een ziel naar de hemel gaat? Daar heeft hij geen lichaam met hersenen, om dingen te voelen en om dingen te verwerken in de hersenen. Het kan niet denken, niet bewegen en niet waarnemen. Het leeft dus niet. Als het al zou bestaan.

Citaat:
Wat is dan wel nuttig tijdsverdrijf?
Een goed leven lijden: veel plezier. Kerk is niet leuk, dus daarmee verpruts je al tijd. Je kunt wel zeggen dat als je je leven wijdt aan plezier, dat je dan geen geruststelling vindt in een leven na de dood, maar dat is niet zo. Als je een geweldig leven hebt gehad, kan je tevreden terugkijken naar alles wat je hebt gedaan en dan kan je vredig sterven. Dat terwijl chistenen vreselijk veel hebben gedaan voor god en die blijkt niet te bestaan. Ze hebben vreselijk veel plezier gemist.

Citaat:
Hoe kan het scheppingsverhaal nog kloppen na de vondst van dinosaurusbotten?
En nu de big bang theorie en de evolutietheorie vrijwel bewezen zijn

Citaat:
Dieren die zijn uitgestorven
Uhu, dieren die zijn uitgestorven voordat de aarde bestond

Citaat:
Eerst het licht scheppen, en dan dingen die het licht maken. Eerst moet het begrip, het concept licht er zijn. Daarna schiep hij dingen die zelfstandig licht kunnen maken.
Idd, ik kook ook altijd soep, voordat ik een pan en een gasfornuis heb aangeschaft
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 19:33
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Met jou kan ik praten, geweldig!
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Maar als je er jaren aan hebt verspild is het minder. Want ik neem aan dat je de kerk(vooral als je jonger bent) minder leuk vindt, dan bijvoorbeeld voetballen met je vrienden.
En als de gelovige ouder wordt, en trouw blijft, weet hij dat het héél nuttig besteed is, die tijd in de Kerk.
Citaat:
Een goed leven lijden: veel plezier. Kerk is niet leuk, dus daarmee verpruts je al tijd.
Ik ga met plezier naar de Eucharistieviering.
Citaat:
Uhu, dieren die zijn uitgestorven voordat de aarde bestond
Nee. Ze zijn gecreëerd op dezelfde dag als de mens, maar later uitgestorven.
Citaat:
Idd, ik kook ook altijd soep, voordat ik een pan en een gasfornuis heb aangeschaft
Zie het zo: Als ik een hond een krant wil laten halen, moet er eerst een krant zijn. Zo ook moet er eerst het concept licht zijn, voor iets zelfstandig licht kan produceren.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 19:50
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
De dino's en de mensen KONDEN niet tegelijk leven, omdat de Dino's overheersden op de aarde.

De mensen kwamen (bewezen) LATER dan de dino's en dus KLOPT het niet. face it.
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 20:08
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Zie het zo: Als ik een hond een krant wil laten halen, moet er eerst een krant zijn. Zo ook moet er eerst het concept licht zijn, voor iets zelfstandig licht kan produceren.
Dat is heel iets anders; een krant is niet inherent aan de hond verbonden. Een betere vergelijking: als een hond wil kunnen blaffen, moet er eerst het concept 'blaffen' bestaan.

En dat is natuurlijk onzin.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Dat is heel iets anders; een krant is niet inherent aan de hond verbonden. Een betere vergelijking: als een hond wil kunnen blaffen, moet er eerst het concept 'blaffen' bestaan.

En dat is natuurlijk onzin.
Dat is geen onzin. Stel dat er niets was zoals blaffen, dan kon de hond zo hard probeerde als het wilt, maar nog steeds niet kunnen blaffen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Waarheid, methode en geloof
Verwijderd
19 31-03-2012 11:16
Levensbeschouwing & Filosofie >> Geloven in God <<
Lord Dolphin
378 17-11-2005 22:03
Levensbeschouwing & Filosofie Vragen of dat Jezus/Socrates topic aan de gelovigen
Equilibrium
20 17-07-2005 23:27
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap BRIEF.. van Mohammed B AAN HIRSHI ALI
IGRA
36 08-11-2004 17:26
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom is iemand christelijk, cq. hangt iemand het geloof aan?
Prime Evil
46 15-10-2003 15:48
Psychologie Aan allen die vinden dat ze geen leven hebben, een nerd zijn, niet interessant zijn,
John Sickbock
28 15-09-2003 16:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.