Oud 04-04-2018, 13:56
Verwijderd
Jawel, dat zit nu net in de definitie van nut. Maar waarom heb je het zo uitgebreid over de wet van Gossen? Dat was puur als illustratie van een simpel feit. Vergeet Gossen.

Voor iedere combinatie van een persoon en een beroep geldt dat er een punt is dat een uur extra studeren minder dan een uur efficiëntiebesparing oplevert. Jij stelde:

Citaat:
Ik zeg ook niet dat dat niet kan, maar dat er geen beroep is waarvoor men 'te veel' kan hebben gestudeerd.
In de context van je eerdere post:

Citaat:
Omdat dat simpelweg beter voelt? Daarbij wie zegt dat men niet 8 jaar kan studeren voor elk beroep? Ik kan me geen beroep voorstellen waarbij men ooit alles onder de knie heeft. Zelfs na zestig jaar werken zijn er meer dan genoeg mensen die nog steeds niet dat ene kleine trucje kennen om nét wat efficiënter te werken.
En dat is simpel weerlegd, dat ene kleine trucje om nét wat efficiënter te werken is op enig moment zo moeilijk om te leren dat het meer tijd kost om te leren, dan het tijd bespaart. Ofte wel: men heeft 'te veel' gestudeerd voor dat beroep. Er zijn veel meer argumenten tegen je bewering te geven maar deze is zó voor de hand liggend én wordt door jou genegeerd....



En in grotere context, dit gebeurt dus de hele tijd. Je stelt iets, dat vrij gemakkelijk onderuit gehaald wordt. En dan begin je oeverloos te zwammen over een ander onderwerp dat er nauwelijks mee te maken heeft, maar wekt de indruk dat je zelf vindt dat je antwoord geeft/kritieken weerlegt. Erg vermoeiend.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2018, 21:22
nuclearjasper
Avatar van nuclearjasper
nuclearjasper is offline
Citaat:
Jawel, dat zit nu net in de definitie van nut. Maar waarom heb je het zo uitgebreid over de wet van Gossen? Dat was puur als illustratie van een simpel feit. Vergeet Gossen.

Voor iedere combinatie van een persoon en een beroep geldt dat er een punt is dat een uur extra studeren minder dan een uur efficiëntiebesparing oplevert. Jij stelde:



In de context van je eerdere post:



En dat is simpel weerlegd, dat ene kleine trucje om nét wat efficiënter te werken is op enig moment zo moeilijk om te leren dat het meer tijd kost om te leren, dan het tijd bespaart. Ofte wel: men heeft 'te veel' gestudeerd voor dat beroep. Er zijn veel meer argumenten tegen je bewering te geven maar deze is zó voor de hand liggend én wordt door jou genegeerd....



En in grotere context, dit gebeurt dus de hele tijd. Je stelt iets, dat vrij gemakkelijk onderuit gehaald wordt. En dan begin je oeverloos te zwammen over een ander onderwerp dat er nauwelijks mee te maken heeft, maar wekt de indruk dat je zelf vindt dat je antwoord geeft/kritieken weerlegt. Erg vermoeiend.
Nu snap ik de intonatie. ik had gehoopt dat ik dit duidelijk had gemaakt aan het begin van de post. Sorry daarvoor! Ik verklaar het wel zo dan:
Ik hou van discuseren, argumenteren en dromen. Maar, ik ben soms sociaal een tikkeltje te koppig, waardoor mensen me maar kopschuddend van zich af duwen. Snap ik ook wel, het is zoals je al zei, heel vermoeiend discuseren met iemand die niet zo zeer iets bereiken wil met zijn discussie methode, maar een zo groot mogelijk idee ontwikkelen van alles wat hij uit zijn mede-discuserenden kan persen.
Dus, dan komt het vaak over alsof ik de meest belachelijke ideeën probeer te verdedigen... En dat doe ik ook met alle plezier
Alleen, neem ik mezelf daarbij niet altijd serieus. Daarboven op komt nog dat ik erg van stemming wissel op het moment (weer dat tiener gedoe denk ik), dus zoals ik al had vermeld, het ene argument is het andere niet waard.
Nogmaals sorry dat ik dus jou in de maling nam, of, naja, dat we een andere blik hadden op onze discussie zelf dan dat we van elkaar verwachte.

In het kort: mijn discussie was van weinig directe betekenis en meer vanuit een nieuwsgierigheid naar andere standpunten, die ik verkrijg door het stellen van tamelijk absurde stellingen.
(Een nieuwsgierigheid die ik niet tot uiten kan brengen in mijn directe omgeving) :/

Maar toch bedankt voor het voeren van een vanuit mijn perspectief in ieder geval leuke discussie! :3
__________________
"Ever on and on I continue circling~With nothing but my hate in a carousel of agony~Till slowly I forget and my heart starts vanishing~ ..." -Bad Apple
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering
PetitieJeugd
39 31-10-2013 14:01
Psychologie Lucht-sessie
Stephen123
7 03-05-2007 21:59
Games World of Warcraft deel 9 alweer
Verwijderd
500 06-06-2006 13:58
Verhalen & Gedichten [Kortverhaal] "Nooit meer vakantie"
clubje
4 02-06-2006 18:38
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Nooit meer vakantie
Vlooienband
0 01-10-2003 15:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49.