Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2011, 18:45
Verwijderd
Hoi allemaal!

Gewoon ff een vraagje:
Maak jij altijd je huiswerk???
En voor welke vakken wel/niet, altijd als het wordt opgegeven e.d.

Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die het altijd perfect maakt, maar toch.

Zelf maak ik (met uitzondering van natuur- en scheikunde en wiskunde en de vakken waar gecontroleerd wordt) niet vaak me huiswerk.
Meestal maak ik voor die vakken wel een paar dagen voor het proefwerk wel een paar opgaven om te kijken ofdat ik het snap, en dat werkt tot nu toe prima.

Ben benieuwd naar jullie reacties!!!

B.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2011, 18:49
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Nee. Ik maak bijvoorbeeld Frans bijna niet meer, Engels ook niet altijd helemaal, wiskunde loop ik 'gewoon' achter. Vroeger werd het wel gecontroleerd, nu doen ze er eigenlijk niet meer aan (5 vwo). Ik sla soms ook dingen over (delen scheikunde, biologie) als ik weet dat ik het in principe al kan/het alleen maar tijd kost. Oh, en economie maak ik standaard niet als huiswerk, omdat ik altijd alles in de les kan afkrijgen en desnoods in de les kan bijwerken + afkrijgen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Nee. Ik maak bijvoorbeeld Frans bijna niet meer, Engels ook niet altijd helemaal, wiskunde loop ik 'gewoon' achter. Vroeger werd het wel gecontroleerd, nu doen ze er eigenlijk niet meer aan (5 vwo). Ik sla soms ook dingen over (delen scheikunde, biologie) als ik weet dat ik het in principe al kan/het alleen maar tijd kost. Oh, en economie maak ik standaard niet als huiswerk, omdat ik altijd alles in de les kan afkrijgen en desnoods in de les kan bijwerken + afkrijgen.
Haha, je zou bij eens je Engels niet moeten maken, wij hebben echt zo'n Engels bitch als docent
Maarja, ik zit pas in VWO3, dus bij mij wordt voor de meeste vakken (helaas) nog gecontroleerd (Duits, Frans, Levensbeschouwing, Engels, Aardrijkskunde)
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 20:45
Verwijderd
Wis en natuur-scheikunde wel, daar heb ik zo ontzettend veel moeite mee dat ik vaak anderhalf uur erover doe. Voor andere vakken maak ik meestal wel iets maar ik sla dingen die veel werk zijn over, die heb ik dan zogenaamd niet gesnapt
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 06:14
Verwijderd
Dingen als Frans, Duits, nederlands, Engels, Latijn en Grieks worden bij mij helaas altijd gecontroleerd, dus dat maak ik wel, en wiskunde heb ik bijna altijd al af in de les.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 06:56
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
bij mij word geschiedenis gecontroleerd en dat aak ik dan en aadrijkskunde hetzelfde verhaal...

voor de rest maak ik veel wiskunde net voor de repetitie als oefening en natuurkunde heb ik altijd af in de les
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 07:16
Verwijderd
In de onderbouw werd bij mij álles gecontroleerd. Als je het niet af had dan kreeg je een I'tje. Dit werd dan op internet ingevoerd en dan konden je ouders zien dat je het niet gemaakt had. Als je 3 I'tjes had dan moest je nablijven. Nu in de bovenbouw wordt er niet meer zo streng gecontroleerd, maar ik vind het wel fijner om mijn huiswerk te maken. Zo weet ik wel dat ik het echt snap. Soms sla ik wel eens iets over maar dat gebeurt eigenlijk niet vaak.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 07:48
Verwijderd
Vroeger, toen ik in de eerste/tweede/derde zat, maakte ik ook huiswerk. Nu niet meer. De meeste docenten geven niet eens huiswerk op en behalve mijn economiedocent controleert niemand. Maar bij economie krijg ik het werk altijd in de les af, dus doe ik thuis niks. Heel soms maak ik wel eens iets om de docent blij te maken.

Nog een leuk vraagje: bestaat er een verband tussen huiswerk maken en je cijfers?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 11:00
the economist
the economist is offline
Citaat:
Nog een leuk vraagje: bestaat er een verband tussen huiswerk maken en je cijfers?
Huiswerk heeft iets paradoxaals: Als je het snapt, zou je het eigenlijk niet meer hoeven maken, als je het niet snapt moet je je er juist in verdiepen. Maar meestal doet men het andersom (zie ook reacties boven).
Uitzondering hierop is als je iets een beetje snapt, dan moet je een aantal keren extra oefenen om het erin te stampen. Maar juist dan geldt dat je dat aantal keren beter kunt verspreiden over meerdere dagen. Want als je eenmaal bezig bent weet je het wel, een week later ben je het zo weer vergeten.

Citaat:
bestaat er een verband tussen huiswerk maken en je cijfers?
Ik denk het wel, maar niet zo heel strak. en ik denk dus ook dat mensen eerder huiswerk niet maken als ze er niks van begrepen hebben. Dus dan is de redenering andersom.

Als sommigen het huiswerk controleren, en anderen niet, betekent dat dan dat je een minder verstandige verdeling maakt van je (beperkte) hoeveelheid huiswerktijd ?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 17:00
Verwijderd
In de hogere klassen maakte ik alleen voor Latijn en natuurkunde nog thuis huiswerk, omdat ik het voor de andere vakken in de les al af had. Leren deed ik ook alleen voor die vakken, omdat ik voor de andere vakken ook zonder leren wel een voldoende haalde.

Dat was overigens wel jammer toen ik ging studeren, want toen werkte het niet meer zo en had ik geen flauw idee hoe thuis leren ook al weer moest.

Laatst gewijzigd op 04-02-2011 om 20:15.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 18:53
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Huiswerk heeft iets paradoxaals: Als je het snapt, zou je het eigenlijk niet meer hoeven maken, als je het niet snapt moet je je er juist in verdiepen. Maar meestal doet men het andersom (zie ook reacties boven).
Uitzondering hierop is als je iets een beetje snapt, dan moet je een aantal keren extra oefenen om het erin te stampen. Maar juist dan geldt dat je dat aantal keren beter kunt verspreiden over meerdere dagen. Want als je eenmaal bezig bent weet je het wel, een week later ben je het zo weer vergeten.


Ik denk het wel, maar niet zo heel strak. en ik denk dus ook dat mensen eerder huiswerk niet maken als ze er niks van begrepen hebben. Dus dan is de redenering andersom.

Als sommigen het huiswerk controleren, en anderen niet, betekent dat dan dat je een minder verstandige verdeling maakt van je (beperkte) hoeveelheid huiswerktijd ?
Hoe meer huiswerk je maakt (tijd je eraan besteed) hoe hoger je cijfers in principe worden. Dus meer huiswerk = hogere cijfers. Maar er speelt meer mee bij hoge cijfers (intelligentie, interesse, concentratie, opletten in de les), dus de hoogste cijfers vallen niet automatisch bij degenen die het meeste huiswerk maken. Want die zijn misschien juist minder goed in dat vak, waardoor ze het huiswerk wel 'moeten' maken, en dan halen ze wel hogere cijfers dan als ze het niet maken, maar alsnog niet de hoogste cijfers. Alleen komt dat dus niet door het huiswerk-cijfers verband, maar door alle andere dingen die ook met (hoge) cijfers te maken hebben. Lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 22:14
Jefar
Avatar van Jefar
Jefar is offline
Ik maak sinds een tijdje nu wiskunde huiswerk en dat is het.
Wel leer ik altijd voor SO's
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 11:28
jeweetWelWie14
jeweetWelWie14 is offline
nou niet altijd maar wel heel erg vaak XD nou ja ik maar meesta frans,wiskunde,geschiedenis en nieuwe media niet...... maar ik ben wel altijd ''braaf'' maar ik leer wel altijd.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 15:47
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Ik maak meestal wel al me huiswerk (ja, ook nutteloze vakken als ANW, Godsdienst en KCV).
Ik plan heel erg veel, dus ik hou genoeg vrije tijd over, terwijl het op school goed gaat en ik gewoon me huiswerk maak.
Dus huiswerk is voor mij niet echt een probleem, alhoewel niemand, ook ik niet, het leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 15:49
Pakspul
Avatar van Pakspul
Pakspul is offline
Helaas niet..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 22:44
ImTheWolf
Avatar van ImTheWolf
ImTheWolf is offline
Licht eraan
nederlands: ja, ze kijkt
wiskunde : jup, controle
Engels: soms
Frans. ja, heb ik nodig
Duits: nog nooit gedaan
verder maak ik soms m'n huiswerk...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2011, 14:36
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
over het algemeen wel, en dan heb ik normaal gesproken het meeste al op school af.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 07:55
burnedgamer
burnedgamer is offline
s

Laatst gewijzigd op 20-07-2018 om 11:56.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-02-2011, 15:43
loveforfashion
loveforfashion is offline
Citaat:
Ik maak meestal wel al me huiswerk (ja, ook nutteloze vakken als ANW, Godsdienst en KCV).
Ik plan heel erg veel, dus ik hou genoeg vrije tijd over, terwijl het op school goed gaat en ik gewoon me huiswerk maak.
Dus huiswerk is voor mij niet echt een probleem, alhoewel niemand, ook ik niet, het leuk vindt.
Ik plan ook maar vaak kan ik me niet goed aan mijn planning houden, heb je tips, of hoe doe jij dat?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 15:47
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
ik plan alles perfect maar dan voer ik het nooit uit xD
te lui
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 16:40
loveforfashion
loveforfashion is offline
Citaat:
ik plan alles perfect maar dan voer ik het nooit uit xD
te lui
Ja dat heb ik ook, of bij mij is het eerder dat ik te precies plan, dan komt er iets tussen en dan klopt mijn hele planning niet meer. Soms moet je denk ik ook voor je luie momenten plannen
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 17:07
Verwijderd
Eigenlijk maak ik bijna nooit huiswerk meer Zit nu in 5 havo, en omdat ik meestal wel hoge cijfers haal mag ik van de leraren doen (en niet doen) wat ik wil. In de les doe ik dan gewoon extra goed mee met de uitleg. Als ik merk dat ik er geen *** van snap, ga ik het liefst diezelfde middag alsnog mijn huiswerk maken

Er zijn ook vakken waar ik totaal geen moeite mee heb zoals economie en informatica, daarbij skip ik de uitleg en maak ik in die tijd m'n huiswerk. Hoef ik m'n klapper niet mee naar huis te zeulen In informatica geef ik trouwens ook af en toe de leraar en/of klas les.

Leerwerk doe ik wel altijd en deadlines mis ik ook nooit.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Eigenlijk maak ik bijna nooit huiswerk meer Zit nu in 5 havo, en omdat ik meestal wel hoge cijfers haal mag ik van de leraren doen (en niet doen) wat ik wil. In de les doe ik dan gewoon extra goed mee met de uitleg. Als ik merk dat ik er geen *** van snap, ga ik het liefst diezelfde middag alsnog mijn huiswerk maken

Er zijn ook vakken waar ik totaal geen moeite mee heb zoals economie en informatica, daarbij skip ik de uitleg en maak ik in die tijd m'n huiswerk. Hoef ik m'n klapper niet mee naar huis te zeulen In informatica geef ik trouwens ook af en toe de leraar en/of klas les.

Leerwerk doe ik wel altijd en deadlines mis ik ook nooit.
Zo lang je het leren maar wel doet, want dat is echt belangrijk om te onderhouden het zou mij een jaar studievertraging (en dus niet alleen tijd, maar ook veel zorgen, en een hoop geld) hebben gescheeld als ik in de bovenbouw van de middelbare school niet had afgeleerd om te leren.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 20:26
Verwijderd
Er zijn n aantal vakken waar ik nooit of nauwelijks voor leer en toch mooie cijfers haal
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 15:28
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Er zijn n aantal vakken waar ik nooit of nauwelijks voor leer en toch mooie cijfers haal
Welke vakken dan (als ik vragen mag)?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2011, 15:50
LW
Avatar van LW
LW is offline
Op de middelbare school deed ik echt niks aan mijn huiswerk. Nu ik mijn opleiding SPW volg maak ik alles netjes.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Welke vakken dan (als ik vragen mag)?
Nederlands, Engels, duits,(nee ik heb geen talenknobbel) en economie,maatschappijleer en kunstvakken leer ik ook niet zo gek veel voor
Ik heb vooral moeite met wiskunde en natuur-scheikunde maar verder eigenlijk met maar weinig vakken, najaa biologie dan....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 17:09
Algemene schoolzaken Hoe erg gemotiveerd of studie-ontwijkend ben jij met huiswerk?
Missy
23 08-07-2007 16:47
Algemene schoolzaken Waar luister jij naar terwijl je huiswerk maakt?
JeffreyH
68 10-12-2006 19:27
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd - Ik mis je voor altijd
Verwijderd
0 08-03-2006 21:44
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Zolang ze je niet zien
Verwijderd
0 03-06-2004 20:47
Verhalen & Gedichten [Verhaal (begin van.. eigenlijk)] Miriam
BrightEyes
5 04-05-2004 16:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.