Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2011, 18:16
Naughty Clown
Naughty Clown is offline
Hey mensen, ik heb dringend hulp nodig.. ik heb een meisje ontmoet jaar of 1-2 terug die ik all een tijdje niet meer gesproke heb alleen nu komt ze opeens zeggen dat ik haar 36x heb gebeld, en dat ik heb lopen hijgen op de telefoon en dan opgehangen heb.. ze heeft er zelfs BEWIJS van.. ze heeft een papertje van haar provider gekregen, waarop staat dat ze 36x is gebelt met my nummer, en ze heeft me ervoor aangeklaagd.. Enige problem is
dat ik geen flauw benul heb waar de het in gods naam over heeft.. en in me telefoon staat dat ik haar maar 2x heb gebelt, maar er staat wel iets raars in me telefoon bij "Gekozen Oproepen" dat ik iets van 10-15 112 heb gebelt, waarvan ik niks weet? zou het mogelijk zijn dat ik gehackt ben of iets, ik wil hier heeeel graag een verklaring voor lol

Ik wil namelijk geen boete van 2000 boete, die kan oplopen tot 8000 voor stalken

bedankt alvast, en sorry ik weet dat het verkeerd staat alleen ik heb geen idee waar ik het moet zetten ;/

Ps: ik ben 17 en zij ook
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2011, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Hey mensen, ik heb dringend hulp nodig.. ik heb een meisje ontmoet een jaar of 1-2 terug die ik all een tijdje niet meer gesproke heb, alleen nu komt ze opeens zeggen dat ik haar 36x heb gebeld, en dat ik heb lopen hijgen op de telefoon en dan opgehangen heb.. ze heeft er zelfs BEWIJS van.. ze heeft een papertje van haar provider gekregen, waarop staat dat ze 36x is gebelt met my nummer, en ze heeft me ervoor aangeklaagd.. Enige problem is
dat ik geen flauw benul heb waar de het in gods naam over heeft.. en in me telefoon staat dat ik haar maar 2x heb gebelt, maar er staat wel iets raars in me telefoon bij "Gekozen Oproepen" dat ik iets van 10-15 112 heb gebelt, waarvan ik niks weet? zou het mogelijk zijn dat ik gehackt ben of iets, ik wil hier heeeel graag een verklaring voor lol

Ik wil namelijk geen boete van 2000 boete, die kan oplopen tot 8000 voor stalken.

bedankt alvast, en sorry ik weet dat het verkeerd staat alleen ik heb geen idee waar ik het moet zetten ;/

Ps: ik ben 17 en zij ook.
Punten, komma´s, hoofdletters en goede spelling hebben nog nooit iemand kwaad gedaan

Misschien kan je beter eerst eens uitvogelen wie er zo vaak naar haar heeft kunnen bellen, vraag haar of je die lijst eens mag zien, en bedenk wie er op die tijden met je telefoon had kunnen bellen. Dit kan ook gewoon een vuile streek zijn van iemand, is er iemand waarvan je denkt dat hij/zij hiertoe in staat is?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 20:45
Verwijderd
Vraag als eerst inderdaad eens het bewijs wat zij heeft op. Kijk naar de tijden, want als het midden in de nacht is, is het natuurlijk weer wat anders dan dat jij kan aantonen dat je gewoon in de les zat.
En natuurlijk werkt het ook andersom: Als zij een papiertje kan vragen van haar provider dat ze door jou gebeld schijnt te zijn, kun jij ook een papiertje bij jouw provider opvragen waarop dan dus staat dat er maar 2 keer is gebeld. Dan kan iedereen zien dat er iets niet klopt.

Wacht het eerst allemaal maar eens even af. Ik denk niet dat het zo hard gaat lopen dat jij al zo'n hoge boete moet gaan betalen .
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 20:49
Verwijderd
Als ik me niet vergis was er wel een programma´tje wat je op je telefoon kan installeren en waarmee je dan iemands telefoon hacken. Ik weet niet precies hoe dat werkt, maar zo kon je wel vanaf iemand anders´ telefoon bellen/sms´en, dus misschien is het zo gebeurd.

Maar wat Sabir zegt kan ook!
Ik zou ook even vragen of je die lijst mag zien.
Verder zou ik gewoon eerlijk tegen haar vertellen hoe het zit (dat jij daar niet hebt gebeld enzo) en dan kunnen jullie het hopelijk verder wel samen oplossen.

B.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 06:48
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem ,maar ik had dat pas nadat mijn mobiel in de wasmachine is geweest. Nu belt mn mobiel 'zelfstandig' naar anderen. 25x naar 112 heb ik ook wel eens gehad.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 10:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ze heeft een papertje van haar provider gekregen, waarop staat dat ze 36x is gebelt met my nummer
Dat vind ik best knap, omdat het tegen de wet is voor jouw telefoonprovider om jouw belgegevens zomaar aan iemand anders te geven.

Of het is onzin, een fabricage e.d., of het is door de politie opgevraagd in het kader van de aangifte. Die mogen dat wel, maar als dat papiertje er al was voordat ze aangifte deed, is er iets heel raars aan de hand.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 21:57
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik denk dat het het beste op Geld en recht past, omdat het met recht te maken heeft (als ze je aanklaagt etc.). Ik verplaats het daarheen, als het niet goed is dan verplaatst iemand 'm maar weer naar een beter subforum.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 14:07
Straight 007
Straight 007 is offline
maak je niet druk als het per ongeluk was was het geen bewust handeling en zonder dat kan je niet gestaft worden
__________________
wees gewoon stil
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 15:45
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
maak je niet druk als het per ongeluk was was het geen bewust handeling en zonder dat kan je niet gestaft worden
Zo simpel werkt het helaas niet. Ook voor dingen die je per ongeluk doet, kun je gestraft worden. En los daarvan is het niet genoeg als jij zegt "het ging per ongeluk". (Dat zou wel erg makkelijk zijn, niet? )
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 15:50
Straight 007
Straight 007 is offline
als het geen bewuste rechtshandeling is kan je er ook niet voor berecht worden http://nl.wikipedia.org/wiki/Rechtshandeling
__________________
wees gewoon stil
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 15:58
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
als het geen bewuste rechtshandeling is kan je er ook niet voor berecht worden http://nl.wikipedia.org/wiki/Rechtshandeling
In je link staat letterlijk het tegenovergestelde van wat je beweert:

Citaat:
Niet elke handeling met juridische gevolgen is een rechtshandeling.
klik hier
Oftewel: het hoeft geen rechtshandeling te zijn om er toch juridische gevolgen (berechting) aan te kunnen verbinden.



Kijk eens bij Feitelijke handeling. Daar staat:
Citaat:
Bij de feitelijke handeling (...) is het niet nodig dat de wil tot het in het leven roepen van het rechtsgevolg verondersteld moet kunnen worden bij de actor. Een voorbeeld van een dergelijke feitelijke handeling is het plegen van een strafbaar feit. Ongeacht of de pleger dit wil, treedt een rechtsgevolg in: hij wordt strafbaar. Hetzelfde geldt voor acties waar een boete op staat.

Laatst gewijzigd op 20-02-2011 om 16:05.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 17:05
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik denk dat het hier niet gaat om juridische haarkloverij, maar gewoon om gezond verstand, en de vraag of het opzet was. Op één dag/nacht iemand een aantal keer bellen is geen stalken, dat kan verklaard worden door alternatieve verklaringen, zoals een 'broekzakgesprek'; iemand opbellen omdat de toetsen niet geblokkeerd waren.

Bij de meeste zaken van stalking draait het om lange tijd iemand hinderlijk lastig vallen waarbij iemand een paar keer opbellen peanuts is.

We hebben een aantal flink vreemde rechters in Nederland, maar zelfs de ergste is niet vreemd genoeg om een paar onbedoelde telefoonoproepen voor stalken te verslijten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Obsessie voor stalken
Schipper
11 03-04-2013 03:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Stalking, Telefoonterreur
Judici0us
16 16-12-2003 15:59
De Kantine stalken...
de
25 04-05-2002 20:09
Psychologie Word gestalkt en bedreigt door ex vriendin
CeeDeeTje
13 17-03-2002 19:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:36.