Oud 08-02-2011, 09:48
Do_Anne
Do_Anne is offline
Wij zijn bezig met een documentonderzoek. Welke dingen zou er op school veranderd kunnen worden (bijv. leraren en het uiterlijk van de school);i Laat een bericht achter...xd

Laatst gewijzigd op 23-02-2011 om 16:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2011, 16:05
En.Jay
En.Jay is offline
Je moet misschien ietsje specifieker zijn, want ik snap niet helemaal wat je nou precies vraagt...

Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 16:26
Do_Anne
Do_Anne is offline
we hebben het aangepast, als je het nog niet snapt moet je het maar even laten weten.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 16:50
En.Jay
En.Jay is offline
Nou, maak anders een lijstje van alle dingen die je stom vind aan je school? Dat is waarschijnlijk een goed beginpunt
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 17:44
Lennn
Lennn is offline
Van binnen en buiten zou een school een vrolijk, warm uiterlijk moeten hebben, zou het gevoel dat je je er veilig en op je plaats voelt erg versterken denk ik.

Ook denk ik dat het slim zou zijn om bepaalde mensen aan te wijzen om goed te controleren of iemand gepest word, en zonodig dit proberen op te lossen, docenten proberen dit natuurlijk, maar die zien lang niet alles, dus mensen die zich hier 100% op focussen zouden erg handig zijn..

En bij sommige vakken zou je bijvoorbeeld naar buiten kunnen voor een les, biologie, de natuur, natuurlijk wel gericht op het leren, maar dan meer in de praktijk.

Weet niet of dit het leuker zou maken voor iedereen, maar het zijn maar een paar ideetjes
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 10:01
turps
turps is offline
Citaat:
Wij zijn bezig met een documentonderzoek. Welke dingen zou er op school veranderd kunnen worden (bijv. leraren en het uiterlijk van de school);i Laat een bericht achter...
  1. Werk net zoals op onze school alleen maar op laptops... erg veel lol mee te beleven
  2. Geef de hele school velle kleuren, wat onze school ook heeft
  3. Naap onze school na ( unic colege utrecht )
No veel sucses
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 20:20
Anne_Do
Anne_Do is offline
.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2011, 14:43
Pompoen
Pompoen is offline
Veel scholen zien er nog best saai uit dus iets moderner mag het ook wel! Verder een plek waar je gewoon bij een kan komen zodat het gezellig word .. soort centrale punt.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2011, 15:01
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Fijne leraren. Fijne goede geschoolde leraren die les kunnen geven. En gemotiveerde leerlingen. Een goede administratie, dingen die duidelijk zijn, goede communicatie over bijvoorbeeld eerste uren die uitvallen, geen roosters vol tussenuren, geen hele late hele lange uren. Goede planning van toetsen, dus niet alles aan het eind van de periode zoals ze bij ons steeds flikken. Dat scheelt al heel veel.

En niet wanhopige pogingen om dingen leuk te maken, als in: verplichte excursies e.d. en bovendien leraren die geen orde kunnen houden omdat ze te graag 'aardig' willen zijn. En ook geen 'leuke' projectes die helemaal niet leuk zijn, omdat ze zo 'educatief' en verantwoord als ik weet niet wat zijn. Wel écht leuke projecten, denk aan dingen als een kerstdiner en een goed georganiseerde jaarsluiting. En dingen als examenstunten en weet ik veel wat die écht groot (mogen) zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 12:43
Verwijderd
haha das n hele lijst

1. al die belachelijke ophokuren kunnen weg, vul die tijd dan nuttig in of laat mensen vooruit werken voor een vak dat ze dan daarna niet meer naar die les hoeven ofzo.

2. leerlingen meer respect voor leraren maar omgekeerd zeker ook, veel leraren zijn fel tegen een andere ''behandeling'' voor mensen met dyslextie, autisme, discalculie, faalangst of wat dan ook maar net iets anders dan'' gewoon'' is.

3. De maatschappelijke stage moet afgeschaft worden of aangepast, veel mensen moeten nu rotklusjes opknappen zoals poep scheppen bij de kinderboerderij of van die flauwekul, maatschappelijke stage? Prima!! maar je moet er wel wat van op kunnen steken!

4. Laat mensen zelf hun mentor kiezen, geloof me als je een mentor hebt waar je jezelf niet goed bij voelt ga je er echt niet snel heen als er wat aan de hand is.

5. wat betere geluidsisolatie zou prettig zijn, mijn school ligt aan een drukke weg en wij horen gewoon de hele dag door autos voorbij razen, enorm storend tijdens proefwerken etc. Ook horen we alles wat er op de gang gezegd word, ookal praat diegene helemaal niet hard.

6. de temperatuur in klaslokalen mag wel wat beter geregeld worden, zo ga ik vaak van een bloedheet naar een ijskoud lokaal, en dat is echt geen fijne leeromgeving.

7. de lockers mogen logischer neergezet worden, wij hebben nu 1 lange gang met alleen lockers en verder niets, als je na school je jas wil pakken en je locker zit achteraan in die gang dan ben je gewoon ontzettend lang bezig met daar te komen doordat iedereen dan tegelijk bij zijn/haar locker moet zijn en het is een groot geduw en getrek daar in die gang.

8. wat em zegt, leraren zijn leraren, daar hoef ik echt geen invallers voor in de plaats die nog nooit lesgegeven hebben of zelfs nog aan de opleiding moeten beginnen.

9. wij krijgen vaak leraren die op een andere school in de buurt al bijna overspannen zijn geworden, dus die flippen dan regelmatig helemaal bij mij op school waardoor wij telkens invallers hebben en die andere school niet.

10. ook weer iets slims van Em, idd die excursies lijken leuk, maar als je slecht bent in sporten vanwege iets waar je zelfs niets aan kunt doen en bijna elke excursie is iets met sport en elke projectweek heb je een sporttoernooi dan is dat echt zo leuk niet meer.

11. als er basisscholen langskomen worden wij vaak gestoord of van ons werk af gehouden waardoor we veel meer thuis moeten doen. mag ook best eens anders.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 23:21
ImTheWolf
Avatar van ImTheWolf
ImTheWolf is offline
Haha, wat ik zou doen was zorgen voor een leuk, zacht muziekje in de aula ofzow
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 10:59
Do_Anne
Do_Anne is offline
Citaat:
haha das n hele lijst

1. al die belachelijke ophokuren kunnen weg, vul die tijd dan nuttig in of laat mensen vooruit werken voor een vak dat ze dan daarna niet meer naar die les hoeven ofzo.

2. leerlingen meer respect voor leraren maar omgekeerd zeker ook, veel leraren zijn fel tegen een andere ''behandeling'' voor mensen met dyslextie, autisme, discalculie, faalangst of wat dan ook maar net iets anders dan'' gewoon'' is.

3. De maatschappelijke stage moet afgeschaft worden of aangepast, veel mensen moeten nu rotklusjes opknappen zoals poep scheppen bij de kinderboerderij of van die flauwekul, maatschappelijke stage? Prima!! maar je moet er wel wat van op kunnen steken!

4. Laat mensen zelf hun mentor kiezen, geloof me als je een mentor hebt waar je jezelf niet goed bij voelt ga je er echt niet snel heen als er wat aan de hand is.

5. wat betere geluidsisolatie zou prettig zijn, mijn school ligt aan een drukke weg en wij horen gewoon de hele dag door autos voorbij razen, enorm storend tijdens proefwerken etc. Ook horen we alles wat er op de gang gezegd word, ookal praat diegene helemaal niet hard.

6. de temperatuur in klaslokalen mag wel wat beter geregeld worden, zo ga ik vaak van een bloedheet naar een ijskoud lokaal, en dat is echt geen fijne leeromgeving.

7. de lockers mogen logischer neergezet worden, wij hebben nu 1 lange gang met alleen lockers en verder niets, als je na school je jas wil pakken en je locker zit achteraan in die gang dan ben je gewoon ontzettend lang bezig met daar te komen doordat iedereen dan tegelijk bij zijn/haar locker moet zijn en het is een groot geduw en getrek daar in die gang.

8. wat em zegt, leraren zijn leraren, daar hoef ik echt geen invallers voor in de plaats die nog nooit lesgegeven hebben of zelfs nog aan de opleiding moeten beginnen.

9. wij krijgen vaak leraren die op een andere school in de buurt al bijna overspannen zijn geworden, dus die flippen dan regelmatig helemaal bij mij op school waardoor wij telkens invallers hebben en die andere school niet.

10. ook weer iets slims van Em, idd die excursies lijken leuk, maar als je slecht bent in sporten vanwege iets waar je zelfs niets aan kunt doen en bijna elke excursie is iets met sport en elke projectweek heb je een sporttoernooi dan is dat echt zo leuk niet meer.

11. als er basisscholen langskomen worden wij vaak gestoord of van ons werk af gehouden waardoor we veel meer thuis moeten doen. mag ook best eens anders.
het is inderdaad een hele lijst maar er staan wel goede op!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 12:03
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Haha, wat ik zou doen was zorgen voor een leuk, zacht muziekje in de aula ofzow
Wij hebben dat, soms. Maar eh, dat hoor je alleen als er minder dan tien mensen zijn. En meestal zijn er ongeveer 400 in de pauze. Dus het werkt niet echt.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2011, 07:32
ImTheWolf
Avatar van ImTheWolf
ImTheWolf is offline
ow haha.

Bij ons was er laatst een DJ voor iets van klein ICT-afval. Het was een introductie op zo'n actie. De hele aula ging los!

Maar dat is natuurlijk geen zacht muziekje

Zorg dat wij niet alleen aardig en respectvol moeten zijn naar de docenten, maar ook andersom. Dat wil nog wel eens niet gebeuren bij ons. ( Docent grieks gooit met een baksteenspons. Eerder altijd met zn etui, maar zijn mentorklas heeft hem die spons gegeven omdat het dan minder hard aankomt. Die spons is keidroog dus het doet wel zeer. Hij moet echt gaan honkballen ofsow, zo goed kan ie gooien... )
__________________
It's not that I have problems in communicating with people...
It's just that I don't like you
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 12:49
Do_Anne
Do_Anne is offline
.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 16:32
Do_Anne
Do_Anne is offline
Citaat:
ow haha.

Bij ons was er laatst een DJ voor iets van klein ICT-afval. Het was een introductie op zo'n actie. De hele aula ging los!

Maar dat is natuurlijk geen zacht muziekje

Zorg dat wij niet alleen aardig en respectvol moeten zijn naar de docenten, maar ook andersom. Dat wil nog wel eens niet gebeuren bij ons. ( Docent grieks gooit met een baksteenspons. Eerder altijd met zn etui, maar zijn mentorklas heeft hem die spons gegeven omdat het dan minder hard aankomt. Die spons is keidroog dus het doet wel zeer. Hij moet echt gaan honkballen ofsow, zo goed kan ie gooien... )
dat is we een beetje duur....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Zeker de moeite waard om dit te lezen!
Je89
12 26-10-2014 15:10
Lifestyle Uniform met rok op school, hoe leuker maken?
mirte22
12 28-05-2013 18:58
Lifestyle Pimp my life
lol_nl
64 28-03-2010 20:33
Algemene schoolzaken leraren pff
ninke88
18 22-06-2005 19:02
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 19:11
Liefde & Relatie ik mis hem zo..
devilcat
74 23-10-2002 21:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.