Oud 13-02-2011, 19:44
ImTheWolf
Avatar van ImTheWolf
ImTheWolf is offline
Hay mensen!

Met bio hebben wij vorige week een schapenhart moeten ontleden.
Hier zag ik enorm tegenop, en ik dacht ook (We kwamen oneven uit en bijna iedereen had al een partner) dat ik het nog alleen zou moeten doen ook. Gelukkig niet! 1 van de jongens moest naar de ortho dus een aardig meisje moest het samen met mij doen.

Dus wij zitten daar in het lokaal, en eerst legt die docent het nog ff uit wat je moet doen met behulp van een plastic mensenhart. Daarna kregen we allemaal 2 handschoentjes. Ik vond het echt niet leuk! Dan worden die snijplankjes uitgedeeld, waar gewoon nog rood/oranje vlekken opzaten. Ook werden er mesjes uitgedeeld (waar soms nog een beetje vlees aanzat) die meid was echt bang gewoon en stak mij daarmee aan..
Toen werd er zo'n hart gewoon op de snijplank gekwakt en ik vond het egt vies.
Ik keek echt helemaal weg en toen ging een meisje nog iets vragen. Dan zegt een ander meisje: Niets vragen! Ik wil snijden!
toen ben ik gewoon met die meid naast me het lokaal uit gelopen.

Aan het eind van de les kwamen we terug en het was echt smerig, (geen details)
Na een lang gesprek met die docent hoefden wij niet meer te snijden en hebben we het later met het model van een mensenhart gedaan.

Mijn vraag: Ben ik nou gek of raar enz. Dat ik het echt (met die meid) als enige enorm goor vond?!?!?

Of is het normaal dat je het echt vies vind?
__________________
It's not that I have problems in communicating with people...
It's just that I don't like you

Laatst gewijzigd op 14-02-2011 om 15:49.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2011, 21:13
Lieke94
Lieke94 is offline
Ik moest laatst een inktvis ontleden bij biologie. Ik vond het niet walgelijk, het stonk een beetje maar het was best interesant. Een hart is natuurlijk anders en ik denk dat de ene er gevoeliger voor is dan de ander. Ik ben ook niet zo'n overtuigde dierenliefhebber. En als je vegetarisch bent is het natuurlijk wel vervelend...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 21:33
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik moest laatst een inktvis ontleden bij biologie. Ik vond het niet walgelijk, het stonk een beetje maar het was best interesant. Een hart is natuurlijk anders en ik denk dat de ene er gevoeliger voor is dan de ander. Ik ben ook niet zo'n overtuigde dierenliefhebber. En als je vegetarisch bent is het natuurlijk wel vervelend...
Nou ja, volgens mij ben je meestal geen vegetariër (vegetarisch zijn is op zich al vervelend, tenzij je een plant bent, huhu ) omdat je dode dieren/vlees 'vies' vindt - uitzonderingen daargelaten - maar vanwege je overtuigingen. En ik geloof dat het hier gaat om 'vies vinden', niet om 'ahw wat zielig'.

Zelf vind ik het altijd een beetje aanstellerig (ook van mezelf trouwens, ik vind mezelf soms uitermate aanstellerig) om dat vies te vinden. Joh, je bent zelf van vlees gemaakt, en het is tenminste al dood. Het is gewoon materie en daar ben jij van gemaakt en daar is je toekomstige droompartner van gemaakt en je beste vriendin óók. Maar ik vrees dat je er niet de enige in bent, die dat soort dingen heel vies vindt. En hoewel ik het maar een stomme angst vind, ben ik zelf ook heel onlogisch bang voor spinnen, dus ja. Onlogische angsten/vies vinden zijn ook angsten.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 22:08
Verwijderd
Ik kan me wel voorstellen dat je het idee vies vindt, maar je walgt toch ook niet van vlees in de supermarkt ofzo? Misschien kun je je de volgende keer - als die ooit nog komt - proberen voor te stellen dat het gewoon vlees is.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 22:28
Verwijderd
Hadden ze bij mij niet hoeven te proberen . Ik eet gewoon vlees, en ik weet echt wel waar het vandaan komt, maar een schapenhart open snijden, dat ga ik echt niet doen. Dan vind ik het én smerig én zielig. Ik weet nog wel dat wij een proefje moesten doen met iets van lever, en zelfs dat wou ik niet snijden. Heeft iemand anders gedaan . Zo vies allemaal.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 23:12
Verwijderd
Wij moesten een paar maanden geleden ook schapenharten ontleden, ik zag er een beetje tegenop maar het viel best wel mee. Ik denk dat er best veel mensen zijn die er gewoon niet tegen kunnen, mijn partner kon er echt niet tegen en wou niet eens dat ik hem aanraakte met de hand waarmee ik het hart had vastgehouden.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2011, 07:28
ImTheWolf
Avatar van ImTheWolf
ImTheWolf is offline
Citaat:
Ik kan me wel voorstellen dat je het idee vies vindt, maar je walgt toch ook niet van vlees in de supermarkt ofzo? Misschien kun je je de volgende keer - als die ooit nog komt - proberen voor te stellen dat het gewoon vlees is.
Je hebt gelijk, maar een hart is wel iets anders. voordat je ging snijden moest je er ook met je vingers in lopen poeren enz....
__________________
It's not that I have problems in communicating with people...
It's just that I don't like you
Met citaat reageren
Oud 14-02-2011, 07:45
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Ik moest laatst met bio ook een innktvis ontleden, ik vond het niet enorm goor ofzo, maar het stonk wel
Met citaat reageren
Oud 14-02-2011, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Je hebt gelijk, maar een hart is wel iets anders. voordat je ging snijden moest je er ook met je vingers in lopen poeren enz....
Hmm, ja, ik zou daar zelf echt geen problemen mee hebben. Als je vlees snijdt, moet je het ook aanraken. En als je vis schoonmaakt, loop je ook te poeren. Ik kan het echt niet zien als iets anders dan vlees

En zielig vind ik al helemaal raar wanneer je ook gewoon vlees eet
Met citaat reageren
Oud 14-02-2011, 15:31
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Hay mensen!

Mijn vraag: Ben ik nou gek of raar enz. Dat ik het echt (met die meid) als enige enorm goor vond?!?!?

Of is het normaal dat je het echt vies vind?
Mwoa het is niet abnormaal om er afkeer van te hebben, maar ik verwacht doorgaans wel van mensen dat ze zich over een grens van weerzin kunnen brengen om een taak uit te voeren.

ik kan me best het nut van ontleden voorstellen in sommige arbeidsgebieden, maar op de middelbare heb ik er het nut nooit zo van ingezien.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [verhaal] Ik word nooit gewoon.
Verwijderd
313 02-12-2005 20:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 02:12
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Natte zoenen.
Ieke
0 16-02-2004 21:46
Levensbeschouwing & Filosofie Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God.
Iqra
94 30-07-2003 22:36
Algemene schoolzaken Leraar-anekdotes-citaten
ArieP
37 29-07-2003 23:21
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 22:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.