Oud 08-03-2020, 11:27
Verwijderd
<3333
Advertentie
Oud 08-03-2020, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Doe effe chill fucko, ik kijk niet 24/7 op dit forum, jeez. Wat probeer jij te bereiken?
Alsof ik serieus bij mensen in hun bek ga hoesten ofzo.
Fucking kut voor mensen die een slecht imuunsysteem hebben (mijn moeder is er ook één van) maar dat is elke andere vorm van griep ook.
Dit ben ik niet met je eens. Je hoeft niet te hoesten naar iemand om pas besmettelijk te zijn.

En ik vind het nogal kort door de bocht om te zeggen dat elke vorm van griep ook niet goed is voor iemand met een slecht immuunsysteem. Hoe kun je dat nu zeggen met zulke grafieken en links in deze topic? Weet je wat voor medicatie iemand krijgt als die persoon met het virus opgenomen wordt?

Als je griep hebt, welke vorm dan ook, dan blijf je maar gewoon thuis. Voor jezelf om sneller uit te zieken, maar zeker voor de mensen om je heen.

Ik vind dit echt een beetje een anti-vaxxer-mentaliteit imho.
Oud 08-03-2020, 11:54
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 08-03-2020, 13:09
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Er was een reden waarom er stond niet quoten pls
Ze heeft geen corona, maar griep
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 08-03-2020, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Er was een reden waarom er stond niet quoten pls
Ze heeft geen corona, maar griep
Waarom niet quoten?
Oud 08-03-2020, 13:42
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Oud 08-03-2020, 13:57
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 08-03-2020, 22:16
Verwijderd
Zwitserland gaat hard.
Oud 09-03-2020, 08:48
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Doe effe chill fucko, ik kijk niet 24/7 op dit forum, jeez. Wat probeer jij te bereiken?
Alsof ik serieus bij mensen in hun bek ga hoesten ofzo.
Fucking kut voor mensen die een slecht imuunsysteem hebben (mijn moeder is er ook één van) maar dat is elke andere vorm van griep ook.
Een opmerking als "ik kan me niet ziekmelden" -- dan is er m.i. wat met je mis: óf je denkt dat je onmisbaar bent, óf je denkt dat dit je énige baan/werkgever is, óf je hebt een ziekelijk verantwoordelijkheidsgevoel naar je werkgever en volledig lak aan de rest van de wereld. Either way; it's not pretty en fix die shit.
Oud 09-03-2020, 17:37
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Hele ziekenhuis hier in rep en roer, vandaag allemaal corona simulaties gehad en het personeel restaurant is zo goed als dicht
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 09-03-2020, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Een opmerking als "ik kan me niet ziekmelden" -- dan is er m.i. wat met je mis: óf je denkt dat je onmisbaar bent, óf je denkt dat dit je énige baan/werkgever is, óf je hebt een ziekelijk verantwoordelijkheidsgevoel naar je werkgever en volledig lak aan de rest van de wereld. Either way; it's not pretty en fix die shit.
Oud 09-03-2020, 19:30
Verwijderd
Het is goed dat mensen beseffen hoeveel mensen eigenlijk om allemaal redenen een slechter immuunsysteem hebben. Ook als deze personen jong zijn ofzo, je ziet het niet altijd aan de buitenkant. En om eerlijk te zijn irriteert me dat echt heel vaak. Het is gewoon fucking desinteresse in je medemens.
Oud 09-03-2020, 20:55
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Wat mij dan verbaast is dat veel van die mensen gewoon geen griepprik halen, alleen al om zichzelf te beschermen. De vaccinatiegraad daalt duidelijk.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 09-03-2020, 21:43
Verwijderd
Ja, dat snap ik ook niet, ik haal hem altijd.
Oud 09-03-2020, 21:56
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ja, dat snap ik ook niet, ik haal hem altijd.
Ik ook en niet eens puur voor mezelf. Heb uiteraard ook gewoon geen zin in griep, maar als je de gezondheidswerkers allemaal zou vaccineren zou de verspreiding al zoveel minder zijn. Ik wil ook de mensen niet besmetten.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 09-03-2020, 22:27
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik kreeg zojuist een mail van het werk dat iedereen voorlopig thuis moet werken
Oud 10-03-2020, 00:14
Verwijderd
Citaat:
Wat mij dan verbaast is dat veel van die mensen gewoon geen griepprik halen, alleen al om zichzelf te beschermen. De vaccinatiegraad daalt duidelijk.
Ik snap dit dus ook niet. Alsof griep niet iets ernstigs is.
Oud 10-03-2020, 00:14
Verwijderd
Citaat:
Ik ook en niet eens puur voor mezelf. Heb uiteraard ook gewoon geen zin in griep, maar als je de gezondheidswerkers allemaal zou vaccineren zou de verspreiding al zoveel minder zijn. Ik wil ook de mensen niet besmetten.
Genau en wat ook niet helpt is dat het sommige jaren maar 40% helpt ofzo, maar dat neemt niet weg dat het alsnog veel milder verloopt en er praktisch niemand meer aan dood gaat.
Oud 10-03-2020, 00:34
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Afgelopen griep seizoen was in tegenstelling tot die van vorig jaar sowieso maar mild dodelijk (geen literatuur, meer cijfers van ic in mijn ziekenhuis) , al hebben we daar nu dus een ander virus voor in de plaats gekregen.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 10-03-2020, 00:51
Verwijderd
Ik kwam mijn huisarts in de kroeg tegen en die zei hetzelfde over de gevallen in zijn praktijk
Oud 10-03-2020, 00:53
Verwijderd
Vorig jaar heb ik drie vaccinaties voor griep gehad, voor alle drie de gedeeltes van het Noordelijk Halfrond. Of Boreale wereld zoals Bidet zou zeggen. En ik kreeg het alsnog 2 keer. Dit jaar klopt volgens mij de vaccinatie gewoon ook goed t.o.v. vorig jaar.
Oud 10-03-2020, 00:59
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ik weet het niet, haal normaal trouw de vaccinatie maar moet bekennen dat ik 'm dit seizoen geskipt heb. Werd uitgedeeld twee dagen voor m'n grootste examen ooit en ik word er altijd subfebriel en matig lekker van en dat risico wilde ik echt niet lopen. Ter compensatie ben ik daarna een maand van het griepseizoen in het buitenland gaan zitten.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 10-03-2020, 01:01
Verwijderd
Begrijpelijk! En de griepvaccinatie is van allemaal ook wel echt oprecht het minst belangrijk vanwege alleen al de statistische kans. Goede motivatie enzo.
Oud 10-03-2020, 01:03
Verwijderd
Iedereen moet dit nog even kijken voor ze naar bed gaan. Als je dan nog niet gelooft dat aardigheid oprecht kan zijn dan ben je geen mens https://www.reddit.com/r/aww/comment...eeting_bb8_at/
Oud 10-03-2020, 01:11
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Kijk 'm morgen, bang dat ik ertur wakker maak.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 10-03-2020, 02:11
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Afgelopen griep seizoen was in tegenstelling tot die van vorig jaar sowieso maar mild dodelijk (geen literatuur, meer cijfers van ic in mijn ziekenhuis) , al hebben we daar nu dus een ander virus voor in de plaats gekregen.
Viel me ook op, dit seizoen was juist aardig rustig. Wel wat hardnekkige verkoudheidjes met ene na andere, maar echt veel minder problemen. Veel minder echt zieke griep patiënten, dus aan de voorkant al minder instroom.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 10-03-2020, 02:20
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Genau en wat ook niet helpt is dat het sommige jaren maar 40% helpt ofzo, maar dat neemt niet weg dat het alsnog veel milder verloopt en er praktisch niemand meer aan dood gaat.
En het scheelt dat als je hem jaren haalt je natuurlijk ook meer varianten hebt gezien.
Overigens is er best flinke sterfte aan geweest sommigen van de afgelopen jaren. Zaten wat venijnige jaren bij, m’n 2018 met een oversterfte van bijna 10.000 mensen. (https://www.volksgezondheidenzorg.in...ontext/sterfte)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 10-03-2020, 07:47
Verwijderd
Mensen die in een bus gaan niezen zonder elleboog of hand mogen aan de galg.
Oud 10-03-2020, 09:21
Verwijderd
Citaat:
6 MINUTEN GELEDEN
Paus spoort priesters aan bij zieken langs te gaan
De paus heeft priesters opgeroepen een bezoek te brengen aan mensen die besmet zijn met het coronavirus. Italië kondigde gisteren juist reisbeperkingen aan voor het hele land om de verspreiding van het virus tegen te gaan.

"Laat ons bidden tot de Heer, ook voor onze priesters", sprak de paus in de ochtendmis. "Dat zij de moed mogen hebben eropuit te gaan en de zieken de kracht van Gods woord en de eucharistie te brengen, en de gezondheidswerkers en vrijwilligers te vergezellen bij het werk dat zij doen."
VOORAL DOEN
Oud 10-03-2020, 09:35
Verwijderd
Toch gek dat landen zoals Turkije niks vrijgeven over hun nummertjes.
Oud 10-03-2020, 09:56
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik denk eerlijk gezegd dat ze het in veel landen ook amper onder controle hebben, laat staan alle mogelijke gevallen getest worden.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 10-03-2020, 12:59
Verwijderd
Ja precies, net als in Syrië, ook geen getallen over.
Oud 10-03-2020, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Ik kreeg zojuist een mail van het werk dat iedereen voorlopig thuis moet werken
Ook als er geen contact is geweest met een patiënt? Of is een iemand in jullie bedrijf die het heeft (gehad)? Of werk je in Brabant?

Bij ons is het echt totaal onduidelijk, het lijkt er op dat geld ook nogal belangrijk is...
Oud 10-03-2020, 13:12
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
VOORAL DOEN
Wat een dommigheid toch altijd. Kut kerk.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 10-03-2020, 13:14
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
ik zie er wel voordelen in als al die bejaarde katholieke priesters corona krijgen
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 10-03-2020, 13:58
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ja precies, net als in Syrië, ook geen getallen over.
Daarom is het denk ik ook niet meer tegen te houden. Hoop dat ze het vooral wat kunnen remmen waardoor het wat uitgesmeerd wordt en je niet een te grote druk op ziekenhuizen, IC’s etc krijgt.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 10-03-2020, 14:34
Verwijderd
Ik heb vorige week nog vrolijk meermaals Nederland doorgecrosst (in de trein!) voor mijn werkgever, krijg nu te horen dat ik (samen met de helft van mijn collega's) vanaf morgen thuis moet werken vanwege besmettingsgevaar
Oud 10-03-2020, 14:48
Verwijderd
Ik wacht ook al een tijdje op een update... De vorige keer duurde het ook al zo lang. Toen waren ze vrij radicaal met beslissingen.
Oud 10-03-2020, 14:51
Verwijderd
Ik ben ruzie aan het schoppen met m'n werkgever omdat je voor de coronainformatie moet inloggen op Sharepoint. Deze informatie moet zo laagdrempelig mogelijk toegankelijk zijn; TEKST EMAILS dus
Oud 10-03-2020, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Ik heb vorige week nog vrolijk meermaals Nederland doorgecrosst (in de trein!) voor mijn werkgever, krijg nu te horen dat ik (samen met de helft van mijn collega's) vanaf morgen thuis moet werken vanwege besmettingsgevaar
Het is maar een weekje toch
Oud 10-03-2020, 15:20
Verwijderd
382
Oud 10-03-2020, 16:25
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
382 weken thuiswerken vind ik wat overdreven
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 10-03-2020, 16:32
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Mijn sollicitatie gesprek donderdag is ook geannuleerd vanwege het virus.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 10-03-2020, 16:46
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Stelen ze in Nederland ook al alcoholgel en mondkapjes uit de ziekenhuizen?

Hier moet alles vast met zipties.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 10-03-2020, 17:19
Verwijderd
Oud 10-03-2020, 17:44
Struilhuik
Struilhuik is offline
Inmiddels meerder verslaggevers gehoord in Italië, waar het zo zoetjes aan kiezen wordt wie de beademingsondersteuning in ziekenhuizen moet krijgen. Als in: concreet levensverwachting afwegen tussen patiënten.

Maar gelukkig hebben we genoeg mensen die denken dat ze zich niet ziek kunnen melden op werk of daar misplaatste grapjes over maken

Laatst gewijzigd op 10-03-2020 om 17:51.
Oud 10-03-2020, 18:10
Verwijderd
Ja, HO, gaat het nog een beetje, met werken?
Oud 10-03-2020, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Stelen ze in Nederland ook al alcoholgel en mondkapjes uit de ziekenhuizen?

Hier moet alles vast met zipties.
Ja trouwens
Oud 10-03-2020, 18:13
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Het is Nederland.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15.