Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2020, 19:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
We hebben wel het verzoek gekregen zuinig te zijn met oa handalcohol en handschoenen op werk
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Advertentie
Oud 10-03-2020, 19:53
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ik heb juist het verzoek gekregen mezelf volledig onder te dompelen in alcohol na ieder patiënten contact of contact met omgeving van patiënt
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 10-03-2020, 19:55
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
Inmiddels meerder verslaggevers gehoord in Italië, waar het zo zoetjes aan kiezen wordt wie de beademingsondersteuning in ziekenhuizen moet krijgen. Als in: concreet levensverwachting afwegen tussen patiënten.

Maar gelukkig hebben we genoeg mensen die denken dat ze zich niet ziek kunnen melden op werk of daar misplaatste grapjes over maken
ja moeilijke keuzes zijn dat. Hier hebben we nu de afspraak om bij opname in het ziekenhuis daar al duidelijke afspraken over te maken. Gaan we deze patiënt nog intuberen? Heeft een eventuele reanimatie nog een kans op een goede outcome? Zijn natuurlijk vragen die eigenlijk bij iedere patiënt gevraagd moeten worden, maar in tijden van potentiële schaarste van Beademings apparatuur en ic bedden al helemaal.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 11-03-2020, 07:54
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
https://ermaggezongenworden.nl/noodh...rde-provincie/
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 11-03-2020, 08:10
Verwijderd
<3
Oud 11-03-2020, 08:37
Verwijderd
Oud 11-03-2020, 15:21
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ze annuleren echt alle nascholingen etc
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 11-03-2020, 15:26
Verwijderd
TEFAF gaat dicht. Hoe die snoskommer van een directeur vanochtend nog vrolijk kan zeggen geen aanleiding te zien ontgaat me volledig.
Oud 11-03-2020, 16:01
Verwijderd
Citaat:
TEFAF gaat dicht. Hoe die snoskommer van een directeur vanochtend nog vrolijk kan zeggen geen aanleiding te zien ontgaat me volledig.
Ja vrij schandalig

Horeca krijgt wel echt zware klappen begreep ik van meerdere vrienden in die wereld
Oud 11-03-2020, 16:17
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
TEFAF gaat dicht. Hoe die snoskommer van een directeur vanochtend nog vrolijk kan zeggen geen aanleiding te zien ontgaat me volledig.
Ja hier moest ik ook een beetje van
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 11-03-2020, 17:39
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ja vrij schandalig

Horeca krijgt wel echt zware klappen begreep ik van meerdere vrienden in die wereld
In de winkel waar ik werk (zit ook horeca bij) merken we het ook. Er zijn echt minder klanten.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 11-03-2020, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Ze annuleren echt alle nascholingen etc
Ja, maar ik snap dit heel goed, dus vind ik het helemaal niet erg.
Oud 11-03-2020, 19:42
Verwijderd
Bedankt. <3
Oud 11-03-2020, 20:10
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ja, maar ik snap dit heel goed, dus vind ik het helemaal niet erg.
Ik ook wel. Mijn was vooral bedoeld omdat er een hele leuke nascholing aan zat te komen (met 2 overnachtingen en die waren wel welkom in de vorm van ongestoorde slaap na nu al een week of 2 nauwelijks slaap) waar ik echt super veel zin in had. Ik vind het gewoon jammer
Gelukkig was de herregistratie vorig jaar, dus zit ik nu niet om die punten verlegen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 11-03-2020, 20:44
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ja collega's van mij willen in juni dat monster examen gaan doen, vóór dat examen moet je een verplichte cursus hebben gevolgd. Die cursus is nu afgezegd, dus nu kan in principe niemand dat examen doen. beetje kut voor de persoon die het heeft uitgesteld tot de laatste mogelijkheid voor einde opleiding.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 11-03-2020, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Ja vrij schandalig

Horeca krijgt wel echt zware klappen begreep ik van meerdere vrienden in die wereld
In Regensburg zitten de tenten nog redelijk vol.
Oud 12-03-2020, 06:00
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Zo gaan we in 24 uur van "mensen mogen vanuit thuiswerken maar let op dat ze er geen misbruik van maken" naar "oke vanaf nu mag alleen nog kantoorpersoneel komen om spullen op t ehalen om vanuit thuis te werken".
Prima
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 12-03-2020, 08:08
Verwijderd
Ik heb ook eindelijk die fiat, ik kom dus alleen als het noodzakelijk is. Verder alle congressen en reizen ed verboden.
Oud 12-03-2020, 09:24
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Hier zijn inmiddels eigenlijk alleen supermarkten nog open zelfs de 7/11 en kiosken zijn dicht. Ik ben op kantoor zodat t team shit kan ophalen en zo nog even maar de super. En dan lekker 2 weken bivakkeren.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 12-03-2020, 09:41
Verwijderd
Ik mag van de werkgever van m'n huisgenoot niet naar huis en hij raakt z'n baan mogelijk kwijt (ik weet dat dat niet mag maar in de praktijk zijn dat soort dingen nogal anders dan op papier), dus ik ga één nacht in Zwolle in een hotel zitten, dan brengt hij mijn spullen naar het hotel, vervolgens gaan we naar zondag naar Den Haag een week in het Marriott hotel zitten, dan een week in een huisje op Terschelling en dan mag ik weer naar huis.
Oud 12-03-2020, 11:09
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Op kosten van de werkgever van je huisgenoot mag ik hopen?
Echt, volgens mij slaan we door. Alsof de maatregelen die er nu genomen worden ook genoeg helpen om de verspreiding tegen te gaan. Dan zou iedereen 2 weken niet meer met anderen in contact mogen komen, anders houd je de kans op verspreiding.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 12-03-2020, 11:14
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Wanneer sluiten de scholen in Noord-Nederland.
Oud 12-03-2020, 11:16
Verwijderd
Ik heb collega's die er van overtuigd waren dat, als wij op de groep te maken krijgen met corona en in quarantaine moeten, degene die dan aan het werk is, twee weken lang daar moet blijven.
Oud 12-03-2020, 11:19
Verwijderd
"Hoe moet je anders geïsoleerd blijven?"

Toen ik ze er op wees dat de mensen die op de isolatieafdeling werken toch ook naar huis kunnen dankzij beschermende kleding en voorzorgsmaatregelen, snapten ze het pas.
Oud 12-03-2020, 11:19
Verwijderd
Hopelijk sluiten de restaurants niet
Oud 12-03-2020, 11:32
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
Op kosten van de werkgever van je huisgenoot mag ik hopen?
Echt, volgens mij slaan we door. Alsof de maatregelen die er nu genomen worden ook genoeg helpen om de verspreiding tegen te gaan. Dan zou iedereen 2 weken niet meer met anderen in contact mogen komen, anders houd je de kans op verspreiding.
Het grote doel is nu niet meer om verspreiding te voorkomen, maar om het te reguleren. Dat er niet een mega piek komt aan besmettingen die alle ziekenhuizen doet overlopen, maar om het meer geleidelijk te laten gaan.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 12-03-2020, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Op kosten van de werkgever van je huisgenoot mag ik hopen?
Echt, volgens mij slaan we door. Alsof de maatregelen die er nu genomen worden ook genoeg helpen om de verspreiding tegen te gaan. Dan zou iedereen 2 weken niet meer met anderen in contact mogen komen, anders houd je de kans op verspreiding.
Nee, natuurlijk niet op hun kosten. We schrijven het weg als derving conferentie ivm Corona bij een softwarebedrijf met een omzet van 50 miljard dus boeit toch geen fuck.
Oud 12-03-2020, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Het grote doel is nu niet meer om verspreiding te voorkomen, maar om het te reguleren. Dat er niet een mega piek komt aan besmettingen die alle ziekenhuizen doet overlopen, maar om het meer geleidelijk te laten gaan.
Precies. En aangezien m'n huisgenoot werkt in de voedselverpakkingsindustrie en ik dit zo kan oplossen gaat het prima werken.
Oud 12-03-2020, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Hopelijk sluiten de restaurants niet
Ik vermoed dat alles verplicht gesloten wordt op supermarkten en apotheken en huisartsen na volgende week. Mogelijke uitzondering is restaurants in hotels.

We volgen op dit moment exact de lijn zoals die in Italië gevolgd werd.
Oud 12-03-2020, 12:34
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Op kosten van de werkgever van je huisgenoot mag ik hopen?
Echt, volgens mij slaan we door. Alsof de maatregelen die er nu genomen worden ook genoeg helpen om de verspreiding tegen te gaan. Dan zou iedereen 2 weken niet meer met anderen in contact mogen komen, anders houd je de kans op verspreiding.
Eh, nee. Internationaal slaan wij, de Nederlanders, al een enorm pleefiguur door het gebrek aan maatregelen.

"The position of Dutch authorities was that only people with symptoms could transmit coronavirus. It was repeated by the government, national and local health authorities, justifying a cascade of decisions that allowed the Netherlands to keep up a “business as usual” attitude even as the virus exponentially spread.

The problem was, it was wrong. As early as February 21st, Chinese doctors published a case of apparent asymptomatic transmission; German doctors wrote to the New England Journal of Medicine on March 5th to warn of a case near Munich. The World Health Organisation advises transmission without symptoms is possible.

Despite this the Dutch government and health authorities stuck to looser quarantine advice than other European countries up to the time of publishing, telling people who had travelled from China, outbreak spots in Italy, and Iran, that they need only self-quarantine if experiencing symptoms.

As well as being underpinned by a flawed assumption, the advice relies on people knowing whether they have symptoms or not. This is questionable: Chris Higgins, a GP in Australia, provoked an outcry after treating 70 patients while he had what he thought was the tail end of a mild cold, before he tested positive for Covid-19.

It’s also in stark contrast to the approach in the countries most successful at containing the virus, such as Taiwan and Singapore, where authorities drew on their experience of the Sars outbreak to implement strict travel checks and preventative quarantine before even registering a first confirmed case."
click
Oud 12-03-2020, 13:00
Verwijderd
Gisteren was er een Duitse wetenschapper in de lokale media hier die zei dat het er op begint te lijken dat mensen die asymptomatisch zijn juist gevaarlijker zijn.

Wolter: Jouw soort praat is nou juist ongeïnformeerdheid die grote gevolgen kan hebben. Stop daarmee.
Oud 12-03-2020, 13:02
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ja, dat zeg ik toch? Dat de maatregelen hoe we ze nu nemen niet genoeg helpen. We slaan door in het nemen van maatregelen die niet effectief zijn.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 12-03-2020, 13:05
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik had me bewust afzijdig gehouden uit dit topic om dit soort aanvallen te voorkomen, maar het is me al wel weer duidelijk dat de mensen die in dit topic de met scepter zwaaien de rest afvallen op elke poep en scheet die hun niet zin, zoals gewoonlijk.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 12-03-2020, 13:21
Verwijderd
Nee je maakte gewoon een domme opmerking.
Oud 12-03-2020, 13:24
Verwijderd
Wolter, ik las jouw post ook zoals de anderen. Ik keek er ook van op om eerlijk te zijn. Er zijn een aantal redenen dat mensen hier getriggerd zijn, ivm een verminderd immuunsysteem en de daarbij komende risico's, maar ook omdat velen van ons zoveel intermenselijk contact hebben, dat het risico gewoon heel hoog is. En we zijn nu eenmaal niet allemaal zoals HO. Ik heb er vrede mee al dat het me zal overkomen, ik hoop dat ik het dan een beetje oke doorkom en niet in het ziekenhuis beland, maar sterker nog is nu dat ik het NIET onbewust wil oppikken en het aan andere mensen wil doorgeven waarvan zeker is dat ze het niet zouden overleven.

Ik denk dat we idd echt moeten social distancen nu. Maar dat zeg ik al heel lang.
Oud 12-03-2020, 13:32
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
Citaat:
Ik mag van de werkgever van m'n huisgenoot niet naar huis
hoe dit?
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 12-03-2020, 13:32
Verwijderd
Ik dacht eerlijk gezegd hetzelfde als Wolter. Niet over dat we doorslaan, maar wel over op de kosten van de werkgever van je huisgenoot.

Ik denk niet per se dat we doorslaan, daar heb ik verder geen verstand en dus geen mening over. Maar ik weet ook echt niks van hoe dat soort dingen in de zakelijke wereld werken om te weten hoe dat gaat, dus mijn eerste reactie was ook "hij wil dat je weg blijft, dan betaalt hij ook maar." En als ik DL's reactie dan lees denk ik wel "oh ja, dat kan ook."
Oud 12-03-2020, 13:37
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
Citaat:
Eh, nee. Internationaal slaan wij, de Nederlanders, al een enorm pleefiguur door het gebrek aan maatregelen.
hoe vind je dat we het doen ten opzichte van de landen om ons heen? toch niet zoveel anders dan de rest van europa? als ik de tv een beetje mag geloven zijn europese landen qua aantallen patiënten vergelijkbaar, en doen alleen denemarken en italië (met goede redenen) veel strenger in de aanpak toch?
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 12-03-2020, 13:37
Verwijderd
Het punt is dat geld even niet meer een issue zou moeten zijn. Dat bedoelt deadlock denk ik. En als hij het niet heeft, heeft hij een chille vakantie met zijn vriend. Dus dubbel geluk: EN geen corona EN vakantie waar hij als een echte human being andere mensen NIET besmet.
Oud 12-03-2020, 13:41
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Ik had me bewust afzijdig gehouden uit dit topic om dit soort aanvallen te voorkomen, maar het is me al wel weer duidelijk dat de mensen die in dit topic de met scepter zwaaien de rest afvallen op elke poep en scheet die hun niet zin, zoals gewoonlijk.
Eh, want het is ondenkbaar dat je zelf een ongelukkig geformuleerde post doet waar je alle kanten mee op kunt..?

Niemand zwaait hier overigens de scepter. Maar als je zo kleinzerig bent, is het inderdaad beter dat je weer stil bent.
Oud 12-03-2020, 13:42
Verwijderd
Overvolle bussen in deze tijd zijn ook niet echt een pretje.
Oud 12-03-2020, 13:42
Verwijderd
Overigens gaan er dus ook ARTSEN in Italië dood aan het coronavirus. Laten we vooral niet teveel doorslaan.
Oud 12-03-2020, 13:46
Verwijderd
Persoonlijk vind ik dat China hard moet worden gestraft voor Covid-19. Als de regering niet zo achterbaks was was er nu niets aan de hand.
Oud 12-03-2020, 13:47
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
hoe vind je dat we het doen ten opzichte van de landen om ons heen? toch niet zoveel anders dan de rest van europa? als ik de tv een beetje mag geloven zijn europese landen qua aantallen patiënten vergelijkbaar, en doen alleen denemarken en italië (met goede redenen) veel strenger in de aanpak toch?
We liggen ongeveer twee weken achter op Italië qua besmettingen. Ik denk dan ook dat social distancing kaliber Italië doorvoeren noodzakelijk is. En ik vind het ronduit verbijsterend dat de Champions League-wedstrijden nog in volle stadions zijn afgewerkt, bijvoorbeeld. Of dat de FIA niet heeft beslist de start van het F1-seizoen te postponen. Money talks -- in tegenstelling tot in Aziatische landen, waar men reeds met SARS heeft "gespeeld".

Ter illustratie:
"In de nacht van 7 op 8 maart is een decreet uitgevaardigd door de Italiaanse overheid om verspreiding van het Corona-virus verder tegen te gaan. De misure, maatregelen, houden in dat je alleen Lombardia in en uit mag bij zwaarwegende redenen op familie-gebied of voor werk. Trein- en vliegverkeer blijft wel mogelijk; de politie mag mensen aanhouden en vragen waarom ze onderweg zijn. Niet eerder heeft de Italiaanse regering zulke misure restrittive, beperkende maatregelen, getroffen. Alles om de besmetting verder in te perken.

Het decreet voorziet sluiting van plaatsen waar veel mensen bij elkaar komen zoals discotheken, sportscholen, dansscholen, gokhallen, theaters, musea, zwembaden, ski-liften etc. Scholen en universiteiten blijven in deze gebieden gesloten tot 3 april 2020. De maatregelen treffen een kwart van de Italiaanse bevolking."


En:
"Premier Giuseppe Conte kondigt woensdagavond 11 maart 2020 in een persconferentie aan dat alle commerciële activiteiten per direct worden gesloten. Oftewel winkels, kappers, beautysalons etc. In elk geval tot 25 maart a.s.

Supermarkten, apotheken en winkels voor de prima necessità, eerste levensbehoeften, blijven wel gewoon open. Ze dienen wel zorg te dragen dat er een meter afstand wordt gehouden van elkaar. Doel is het aantal besmettingen zoveel mogelijk te beperken.

Omdat de afstand van twee meter niet gegarandeerd kan worden, sluiten restaurants, bars en mensa's; ze mogen nog wel aan huis bezorgen. Het openbaar vervoer blijft wel werken. De maatregelen komen bovenop de eerdere acties."
Oud 12-03-2020, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Persoonlijk vind ik dat China hard moet worden gestraft voor Covid-19. Als de regering niet zo achterbaks was was er nu niets aan de hand.
Hoe bedoel je dit?
Oud 12-03-2020, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Persoonlijk vind ik dat China hard moet worden gestraft voor Covid-19. Als de regering niet zo achterbaks was was er nu niets aan de hand.
Ik hoor dit vaker maar wat hebben ze zoveel minder goed gedaan dan?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.