Oud 07-10-2002, 16:31
skullsplitter
skullsplitter is offline
Gisteren was door een diep gesprek het hoog nodig om mijn hart eens te luchten bij mijn vriendin: ik heb de afgelopen anderhalve week gespeibeld om meerdere redenen, maar als voornaamste om weg te zijn van school. Ver weg. Constant op de vlucht, bang dat je bekenden tegenkomt, etc.
Ik heb een redelijke bij 1 vak, en ik zie er wel zo tegenop dat het voor mij aanleiding was om een dagje te spijbelen, wat er al snel 6 werden. En elke dag meer maakt het moeilijker om terug te gaan of om te beginnen aan die opdrachten (en echt moeilijk is het niet, maar het is gewoon een opsomming van dingen, hieronder meer te lezen)

Begin dit jaar be ik naar St. Lucas te Boxtel geweest, leek me wel tof, in tegenstelling tot de andere open dagen die ik heb bezocht... Dus ik heb me ingeschreven, veel testjes en gesprekken voor de toelating (die blijkbaar streng is)
Nu ik er binnen ben en er les heb valt het grootste gedeelte me vies tegen, en zelfs de vakken die ik wel leuk vind worden behoorlijk verziekt door het kleuterklas niveau ("Nol, je hebt je schrift niet volledig ingevuld, ik mis aantekeningen, wat, heb je je schrift niet bij je? Das dan 2 punten in mindering..." God, do I love MBO ! )

Oorspronkelijk wilde ik het jaar afmaken, maar nu weet ik het even niet meer hoor. Ben ook pas 5/6 weken bezig, maar het wil niet echt klikken... (zeg maar rustig echt niet dus)

Ik interesseer me wel, maar vind het instap niveau gewoon te laag en van leren is weinig spraken, het grootste gedeelte heb ik allemaal wel gezien... En je leert er bij de meeste vakken feitelijk maar 1 ding, en dat is haasten, wat ik geen goede ontwikkeling vindt... verder ligt de nadruk veel verder richting het economische dan dat ik verwacht had, en als IETS wel NIET moet, dan is het economie (het heeft de wereld al naar de klote geholpen in mijn ogen)

Toch wil ik een (semi-) creatieve opleiding doen, maar ik weet niet welke hoek ik het wil zoeken.

De Filmacademie begint wel interessant te worden, industrieel ontwerpen heeft altijd mijn aandacht gehad, net als special effects (monsters, wonden en dergelijke, CGI spul vind ik wel mooi enzo, maar te technisch, ik wil gewoon dingen ontwikkelen...)
Dan is er nog Theater/drama/toneel, waar ik vrij laat mee begonnen ben, maar wat ik wel reuze interessant vindt...
En voorwerpen en dergelijke voor films/reclame en theater ontwikkelen lijkt me gewoon verdomd vet...

Special effects/make-up heeft mijn voorkeur, maar ik kan er geen opleiding voor vinden (bestaat er dan nog echt vraag naar auto-didacten zoals ik? ik hoop het)...

de rest kwam de afgelopen maanden goed in beeld, en ik teken al zolang ik weet ontwerpen voor van alles van autos en vliegtuigen via kleding naar tassen, een echt manusje van alles dus, en ik zou het liever niet willen beperken door alleen mode of alleen techniek te willen kiezen...


Film academie begon mijn moeder over, en aangezien ik veel films kijk, van acteren en dergelijke houd leek me dit ook wel interessant. Nu ik echter op het St. Lucas zit begin ik het nog interessanter worden... Het vak Audio Visuele Vormgeving laat ons namelijk kennismaken met de camera, storyboarding, belichting, dat soort dingen....

Echter, ik ben zo ambitieus dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien.... Gisteren dus bij mijn vriendin alles in het begin met tranen in mijn ogen verteld, eerst wilde ik het niet vertellen, door een soort schaamte denk ik...

Dit moest ik gewoon even van mij afschrijven, en misschien dat iemand hier weet waar ik info en dergelijke kan vinden....

een wanhopige skullsplitter...

Ps, mijn mentor belde vrijdag avond op en vroeg waarom ik zolang thuis zat, ik zei dat ik me gewoon niet lekker voelde, en dat het niets met school te maken had....
Mijn ouders weten ook nog niets, en ik heb ook geen idee hoe ik het beide partijen moet vertellen, zonder emotioneel eronderdoor te moeten gaan (de enige manier waarop mijn ouders mij serieus nemen lijkt het wel, ik moet janken willen ze begrijpen dat ik het meen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2002, 15:01
skullsplitter
skullsplitter is offline
isset nou echt te moeilijk om ook maar iets te zeggen?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 15:29
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Om te beginnen zou ik het je ouders vertellen. Je weet dus niet precies wat je wilt, is het dan niet verstandig een jaar te gaan werken en na te denken over de rest van je leven?
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 10:48
skullsplitter
skullsplitter is offline
Ouders weten het inmiddels, Mentor als het goed is ook...

Ik ben in die tijd dat ik heb gespijbeld al op zoek gegaan naar opleidingen, maar ik ben nog lang niet klaar....
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 15:02
QuietNoise
Avatar van QuietNoise
QuietNoise is offline
heb een klein beetje t zelfde probleem, alleen dan in 4 havo. waar ze me nu dus weg willen hebben omdat ik te vaak te laat ben of er niet ben.

Ik zou eens goe dom je heen gaan kijken wat je wil gaan doen. maar a;s ik t goed begrijp kan je alleen nog maar MBO doen, en blijft dat voor jou te simpel, dus daar moet je, wat je ook gaat doen, eerst doorheen... niet leuk, maar achteraf waarschijnlijk wel de moeite waard.
zorg dat je buiten school genoeg leuke dingen hebt om t leuk te maken, en vraag iemand of die je wil helpen met je achter de vodden aan te zitten voor al die opdrachten.
de kleuterklas, t lage niveau, en de opdrachten blijven toch, daar moet je doorheen, maar waarschijnlijk dus niet met deze opleiding..


veel succes met zoeken, en veel succes met je volgende studie, of als je besluit met deze verder te gaan, met deze!

Suuz'
__________________
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 15:16
Tha_indo_Boy
Tha_indo_Boy is offline
Ach ja ik heb hetzelfde met mijn huidige MBO, de ict kant dus.Ik kom van de havo af, 4 havo ben blijven zitten en het jaar erop heb ik het weer geprobeerd maar ben van school gegaan.

MBO is echt wennen als je van de havo+ afkomt, het niveau is van dergelijk niveau dat ik me dood verveel en vaak niet eens op kom dagen, tot m'n spijt.Ik ben van plan om gewoon weer terug te keren naar de havo, en ff goed m'n best moet doen voor 2 jaar en dan daarna op het HBO mezelf lekker kan vermaken.

Maar of ze me nog aannemen na mijn spijbel geschiedenis. i don't know.

Oh QuietNoise, ik zit in hetzelfde schuitje ongeveer als jij.Mag ik je op msn adden? o well veel sterkte topicstarter.

Het is niet het einde van de wereld, als het je niet bevalt ga dan gewoon opzoek naar iets waar je zeker van bent dat het leuk is en anders regel je het ff zo dat wanneer je een geschikte school vindt dat je ff een dagie mee kunt lopen om zo wat ervaring qua die school kunt opdoen, zodat je niet voor niks een jaar hebt verspilt.

ik heb er al 3 verspilt.... 2 x havo 1 x mbo....
__________________
hmzie
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 15:20
skullsplitter
skullsplitter is offline
Citaat:
QuietNoise schreef:
heb een klein beetje t zelfde probleem, alleen dan in 4 havo. waar ze me nu dus weg willen hebben omdat ik te vaak te laat ben of er niet ben.

Ik zou eens goe dom je heen gaan kijken wat je wil gaan doen. maar a;s ik t goed begrijp kan je alleen nog maar MBO doen, en blijft dat voor jou te simpel, dus daar moet je, wat je ook gaat doen, eerst doorheen... niet leuk, maar achteraf waarschijnlijk wel de moeite waard.
zorg dat je buiten school genoeg leuke dingen hebt om t leuk te maken, en vraag iemand of die je wil helpen met je achter de vodden aan te zitten voor al die opdrachten.
de kleuterklas, t lage niveau, en de opdrachten blijven toch, daar moet je doorheen, maar waarschijnlijk dus niet met deze opleiding..


veel succes met zoeken, en veel succes met je volgende studie, of als je besluit met deze verder te gaan, met deze!

Suuz'

Hmz... Niet helemaal duidelijk geweest vrees ik.

Ik heb gewoon HAVO op zak, dus dat is het probleem ook niet.
Probleem is wel dat ik OF een vervolgopleiding moet vinden waar ik na deze maand nog in kan stappen, OF moet gaan werken tot minstens Juli.

Zoals ik al zei is Special Make-up echt een jeugddroom, waar hier in nederland naar mijn weten geen normale opleiding voor bestaat. Misschien ook wel, heb er namelijk WEL ooit over gelezen.

Verder ben ik gewoon een persoon die nagenoeg alles interessant vindt, maar geen concrete keuze kan maken, en dus van alles wat leert, wat als gevolg heeft dat ik een hoge algemene ontwikkeling heb, waardoor ik zowieso vaak het gevoel heb dat ik er niets leer.

De vele gesprekken van de laatste weken met ouders, (oud-)leraren, kennisen, vriendin maken het er allemaal niet makkelijker op.

Wat ik zelf verwacht is dat ik ga werken omdat ik geen geschikte (in mijn ogen dan) opleiding kan vinden OF omdat ik niet meer kan inspringen na deze maand, en dan intussen blijf kijken naar opleidingen, desnoods cursussen of dergelijke. Om vervolgens volgend schooljaar opnieuw te beginnen.

Aaaah, tis gewoon zo moeilijk he....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Depressie of aanstellerij?
dreklop
8 02-05-2014 00:13
Psychologie School
Verwijderd
32 04-04-2006 11:18
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 11:00
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Algemene schoolzaken wanneer van school sturen?
QuietNoise
27 15-10-2002 16:40
ARTistiek Vuur (verhaal)
4 09-07-2001 16:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.