Oud 10-12-2004, 14:21
Kabouter
Kabouter is offline
Ik schrijf dit op om 2 dingen: Ik denk dat het goed is voor mij om alles op te schrijven, en ik wil weten hoe jullie hier mee om zouden gaan.

Mijn ouders zijn 10 jaar geleden gescheiden. Mijn vader is in Amsterdam gaan wonen, en mijn broertje en ik bleven bij mijn moeder in Hoorn wonen. Mijn ouders zijn uit elkaar gegaan doordat mijn moeder verliefd werd op een ander, met die ander is ze nu ook nog steeds. Ze zijn getrouwd, en heel gelukkig.

Mijn vader heeft na de scheiding eerst een jaar bij zijn broer, mijn oom dus, gewoond, omdat hij geen huis kon krijgen. Toen kreeg hij een eigen huis.
Ik merkte wel dat hij veranderde, maar als 10 jarig meisje, denk je dat dat komt omdat hij alleen is enzo. Dan denk je niet zoveel na, als papa lief is, dan maakt het anders doen en zijn niet uit.

In de loop der jaren veranderde mijn vader steeds meer. Hij ging meer drinken, belde wel trouw elke woensdag, maar was helemaal niet zo geintereseerd. Het was meer van alles een grapje maken, het ging niet zo diep allemaal. We hadden heel oppervlakkig contact.

Hoe ouder ik word, hoe alerter ik ben. Ik zie dat hij veel drinkt, en dat hij belangrijke dingen gewoon vergeet. Zo vergeet hij te bellen als ik bijv. een sollicitatie gesprek heb gehad, wat hij wist, want ik had hem verteld. Ik werd daar altijd heel verdrietig van, maar ja, alles went.

Ongeveer een jaar geleden is mijn vader uit huis gezet. Sindsdien heeft hij een tijdje bij het ler des heils gezeten, en nu zit hij in een opvangtehuis voor daklozen.
Ik wist wel al dat hij geldprobemen had, maar dat heeft half Nederland tegenwoordig, en hij liet zich er niet veel over uit, dus ik had geen idee hoe erg het was.
Tot die bewuste avond dat ik bij mijn ex zat, en ik gebeld werd door mijn moeder die zei: Slecht nieuws, Papa heeft geen huis meer.
Ik ben gelijk naar huis gegaan, heb mijn vader gebeld, en die heeft in tranen uitgelegd wat er verder ging gebeuren.

Al zijn spullen gingen naar t grofvuil, de meubels dan. De rest mocht ie opslaan bij een vriend van hem.
We spreken hem nog vaak, spreken vaan wat af om te gaan eten ofzo, dus het contact is best goed. Zijn problemen worden ópgelost' door het maatschappelijk werk, en dat gaat best goed.

Nog steeds is ontact oppervlakkig. Al merk ik wel dat hij de laatste tijd wat geintereseerder is, en ook doorvraagt op dingen. Dat deed hij voorheen nooit.
Ik zie ook dat hij nog steeds veel drinkt. Hij krijgt ook steeds meer een bierbuik, en verteld soms dingen dat ik denk: jeetje man, denk ns naaa....

Hoe zouden jullie omgaan met zo'n vader?
__________________
Smile and the world smiles with you!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2004, 14:29
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Pfff moeilijke situatie hoor

Mijn ex-vriend zat ongeveer in hetzelfde schuitje, al sloeg zijn vader's drankgedrag helemaal door, dat weer tot zelfmoord leidde. In jouw geval is het gelukkig allemaal iets minder extreem, maar ik zou wel alert blijven. Je vader houdt zich wel nog aardig staande zo te horen; prpbeer het contact met hem te houden en als je er behoefte aan hebt, ook uit te diepen.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 14:31
Dobomobo
Dobomobo is offline
ik denk dat je het zult moeten accepteren... veel kun je er toch niet aan veranderen.. maar ik denk wel dat ik me ook rot zou voelen....
__________________
Go with the flow and the Sex
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 14:38
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Een biertje meedrinken. Hm, neh. Ik zou 't er heel moeilijk mee hebben, maar toch proberen om er voor hem te zijn.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 14:40
mrsjones
Avatar van mrsjones
mrsjones is offline
Hem steunen.. dat in iedergeval.

Sterkt en liefs!
__________________
Laat de honden maar blaffen de karavaan trekt verder
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 17:24
Verwijderd
klote iig al sterkte ermee..

ik zou hem blijven steunen, en proberen hulp voor hem te zoeken. Maar hij is een volwassen persoon, en moet voor zijn eigen daden in staan.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 17:33
filia dei
Avatar van filia dei
filia dei is offline
Ik zou misschien eens naar 'm toe gaan ofzo, of leuke dingen met 'm doen zodat ie aan iets anders denkt en niet hoeft te drinken.... en verder kan je niet veel doen denk ik. Behalve misschien 't gewoon te accepteren, dan hoef je je ook niet heel vreselijk rot meer te voelen.
__________________
Leve het heilige aluminium conserven blikje met haring in tomaten saus! Dood aan de spellingcorrector!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 17:36
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
blijf hem steunen!! dat hij nu meer geinterreseerd in jullie wordt, is omdat hij misschien nu in de gaten krijgt dat hij niet veel interesse in jullie heeft getoont!

Succes!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 17:40
100%hallal
Avatar van 100%hallal
100%hallal is offline
Citaat:
filia dei schreef op 10-12-2004 @ 18:33 :
Ik zou misschien eens naar 'm toe gaan ofzo, of leuke dingen met 'm doen zodat ie aan iets anders denkt en niet hoeft te drinken.... en verder kan je niet veel doen denk ik. Behalve misschien 't gewoon te accepteren, dan hoef je je ook niet heel vreselijk rot meer te voelen.
Ja ik denk dat dit wel een goede manier zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 17:44
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
ik ben even stil....

STERKTE!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 11:09
Verwijderd
... *stil* ...

Ik denk dat het voor je vader fijn is om nog contact met je te hebben, en ik zou dit ook zeker aanhouden als ik jou was. Verder tsjaa probeer een beetje gewoon met je vader om te gaan, mss is dat het fijnste voor je vader.
Als hij het moeilijk heeft, of weer een beetje in de problemen raakt, mss dat jij hem dan kan aansporen om hulp te zoeken...
Gelukkig krijgt je vader wel al hulp, hopelijk komt het langzaam maar zeker weer een beetje op het goede pad.

Sterkte
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Help! Mijn vader heeft therapie nodig?
Rikje18
1 24-09-2013 00:16
Psychologie Ik ben bang voor mijn vader
Brunette<3
6 11-08-2010 20:31
Liefde & Relatie Mijn vader :( ...
mbx
51 05-11-2009 06:04
Liefde & Relatie Mijn vader..
mbx
6 07-09-2009 17:49
Psychologie Mijn vader.
Verwijderd
24 15-11-2008 16:56
Psychologie Binnenkort is mijn vader dood
Verwijderd
65 26-03-2003 17:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.