Oud 07-04-2002, 12:45
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Goed, dit wordt de eerste Evaluatie-topic. De bedoeling hiervan is dat de leden meer inspraak krijgen, en meningen goed geuit kunnen worden. Hier is tevens Feedback voor, maar lang niet iedereen komt daar. Bovendien dit is, denk ik, overzichtelijker.
Hoe vinden jullie het gaan?
Wat vinden jullie topics waar slotjes opmoeten?
En naja geef jullie mening maar, maar houdt het een beetje vriendelijk en lief...
__________________
Freak me baby
Advertentie
Oud 14-05-2002, 16:40
Verwijderd
Citaat:
McMotion schreef:
waar wordt er eigenlijk over gediscussieerd?? met deze nieuwe forumsoftware is het niet meer nodig om topics bij de 250 te sluiten omdat ghosttopics niet meer bestaan... dan kunnen die fototopics toch gewoon openblijven en blijft er toch maar 1 fototopic?? en als hij echt gigantisch groot begint te worden, 2000 posts ofzo, dan kan er altijd nog es een nieuwe geopend worden
ik denk dat bezoekers het dan ook wel sneller hebben gezien, en na een tijdje staat die fototopic ook niet meer elk moment bij de eerste 3 topics
zo'n supergroot topic is ook irritant, dan vind ik het beter om bijvoorbeeld te zeggen dat er na 500 posts een nieuw topic geopend kan worden of dat zodra het huidige topic op de tweede/derde bladzijde staat..

ben het verder wel met je eens hoor
Oud 19-05-2002, 13:12
italianboy
Avatar van italianboy
italianboy is offline
ik vind het thema-gedoe veel te geforceerd!

De topics worden er echt met moeite uitgeperst en mensen dwingen om ergens over te praten zal ze alleen maar weghouden. Met name lifestylers, die juist niet in een "hokje" willen worden geduwd.

Nu is het geen leefstijlhokje, maar een gedachtehokje
Oud 25-05-2002, 00:11
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
italianboy schreef:
ik vind het thema-gedoe veel te geforceerd!

De topics worden er echt met moeite uitgeperst en mensen dwingen om ergens over te praten zal ze alleen maar weghouden. Met name lifestylers, die juist niet in een "hokje" willen worden geduwd.

Nu is het geen leefstijlhokje, maar een gedachtehokje
ik snap je volgens mij niet echt, maar ben het er iig wel mee eens dat je nu echt ergens over moet praten, nja, ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen, maar voor de sluiting was het idd minder geforceerd. nu is het formeler ofzo, niet heel erg veel, maar toch, toen was het 'gezelliger'. beetje onduidelijk uitgelegd
__________________
...amen...
Oud 26-05-2002, 09:57
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik snap jullie wel, het thema is zowiezo een eerste uitprobeersel.
Punkyfish, ik snap alleen niet waarom je nou weer begint over 'voor de sluiting'. Dat is echt al zo lang geleden! Je kunt wel zeggen dat je het toen gezelliger vond maar daar kunnen wij verder toch niks mee? Het is wat je er zelf van maakt. Je hoeft zowiezo niet persé op topics te reageren als je daar geen zin in hebt.
Oud 26-05-2002, 11:55
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Allereerst: ik vind dat Catwalk-thema helemaal niet te geforceerd. Veel leden denken er over na en komen dan met een catwalk-topic. Daarnaast openen mensen nog gewoon topics die er niets mee te maken hebben. Prima toch zo?



Ok.. ik wil de goede sfeer hier niet bederven door weer te beginnen over fototopics, maar nu zijn de regels zo:
- er is altijd 1 fototopic
- een fototopic wordt gesloten bij 450 reply's, dan wordt er dus weer een nieuwe geopend.

Is het niet handiger om zo'n topic gewoon tot 250 te laten lopen? Want nu is het best rottig (ik denk ook aan telefoonlijners) om bijvoorbeeld bij pagina 6,7,8 te komen, als er 9 pagina's zijn.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 27-05-2002, 16:56
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Goed, bijdeze leg ik mijn taak als forumbaas van Lifestyle zijnde neer.
Ik zal even de redenen noemen;
ik ben saggo (ja flip tis jouw schuld ),
nee oke even serieus,
ik zit ongeveer vanaf het begin van het bestaan van Lifestyle op het forum, en zo'n maand of 3,4 hier als FB. Ik heb het een beetje gehad met het forum, andere intresses en dergelijke. Bovendien hebben we thuis internet via de telefoon, en aangezien het forummen me veel tijd kost, kost het paps een hoop aan telefoontikken en daar is ie niet blij mee.
Ook heb ik een chronisch tijd tekort, en ik vind niet dat ik het kan maken tegenover leden, en mede-fb'ers om weinig online te zijn.
Buiten dat is m'n ponie hersteld van een langdurige blessure en kan ik weer die sport weer oppakken en als het een beetje mee zit me selecteren voor de Noordhollandse Kampioenschappen, wat ik erg belangrijk vind.
Ook denk ik dat een nieuwe FB ook leuk is voor de leden, ofzow, iig om zo'n vastgeroest persoon te worden hier lijkt me ook niets.
Dus ik heb de verantwoordelijkheid op me genomen en besloten om op te stappen als FB zijnde op Lifestyle. Flora&Fauna houd ik voorlopig nog een tijdje aan omdat dat forum me veel minder tijd kost.
Voorlopig blijf ik ook nog gewoon posten op Lifestyle dus jullie zijn nog niet van me af

Ninnoc hebben we als opvolgster gekozen, we hopen en gaan dr ook vanuit dat ze dr taken goed uit voert. Uit de analyses van de leden kwam ze er goed, positief uit. Post serieus en regelmatig. Meissie ik hoop dat je het naar je zin hebt, succes
__________________
Freak me baby
Oud 27-05-2002, 18:51
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
rodina schreef:
Ninnoc hebben we als opvolgster gekozen, we hopen en gaan dr ook vanuit dat ze dr taken goed uit voert. Uit de analyses van de leden kwam ze er goed, positief uit. Post serieus en regelmatig. Meissie ik hoop dat je het naar je zin hebt, succes
well,
ook voor mij was dit een verassing en ik vind erg jammer dat je weg gaat rodina, maar goed ik begrijp het wel na al het commentaar(mede van mij).

welnu ik zal proberen een goed FB te zijn, als er commentaar is op mij of mijn actie's heb ik graag dat je me meelt of op msn add(ninnoc@hotmail.com). Verder heb ook ik een telefoonverbinding, ik zal dus niet vaker aanwezig zijn dan ik nu ben en verwacht eerlijk gezegd ook niet dat dat nodig is.
Maar goed ik ga het dus proberen en hoop dat alles goed gaat
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Oud 27-05-2002, 19:50
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
rosi schreef:

Ok.. ik wil de goede sfeer hier niet bederven door weer te beginnen over fototopics, maar nu zijn de regels zo:
- er is altijd 1 fototopic
- een fototopic wordt gesloten bij 450 reply's, dan wordt er dus weer een nieuwe geopend.

Is het niet handiger om zo'n topic gewoon tot 250 te laten lopen? Want nu is het best rottig (ik denk ook aan telefoonlijners) om bijvoorbeeld bij pagina 6,7,8 te komen, als er 9 pagina's zijn.
ik vond zelf vroeger altijd fototopics leuk, nu kijk ik er vaak niet eens meer (maar vanaf nu moet dat wel).
Fototopics staan zo vol en ik denk dat je m elke keer sluit bij 250 dat er dan te vaak een nieuwe geopent moet worden. Maar goed weet het eigenlijk ook niet, heb me nooit zo bezig gehouden met het fototopic-probleem.
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Oud 27-05-2002, 21:42
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Mjah als we de fototopics beperken tot 250 kunnen we dat met de rest denk ik ook beter doen. Dus alle topics dicht bij 250 zoals vroeger.
Mij maakt het op zich niet zoveel uit.
Oud 28-05-2002, 19:05
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Mjah als we de fototopics beperken tot 250 kunnen we dat met de rest denk ik ook beter doen. Dus alle topics dicht bij 250 zoals vroeger.
Mij maakt het op zich niet zoveel uit.
k daar heb je een punt. Maar ik vind het altijd erg vervelend als andere topics al bij 250 dicht gaan. Dus dan zo ik zeggen, pech voor de fototopics
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Oud 29-05-2002, 08:08
je$u$ crust
Avatar van je$u$ crust
je$u$ crust is offline
boeind dat een fototopic tot 450 gaat ... ten eerste de mensen die er in kijken kijken er regelmatig in dusis het niet zo dat je in een keer 450 post door meot lezen.. ten 2e maakt het geen reet uit of je nou 1 fototopic van 450 hebt of 2 van 250 dat is gewoon alleen maar psychologisch je kijkt precies dezelfde hoeveelheid fotows door... maar goed

ninnocje krijgt een zoen ik heb vertrouwen in der
__________________
Met de vlam in de pijp scheur ik door de Brennerpas,Met m'n dertig tonner diesel, ver van huis, maar in m'n sas *Henk Wijngaard groupie*
Oud 29-05-2002, 18:53
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:
boeind dat een fototopic tot 450 gaat ... ten eerste de mensen die er in kijken kijken er regelmatig in dusis het niet zo dat je in een keer 450 post door meot lezen.. ten 2e maakt het geen reet uit of je nou 1 fototopic van 450 hebt of 2 van 250 dat is gewoon alleen maar psychologisch je kijkt precies dezelfde hoeveelheid fotows door... maar goed
Well duh je leest mijn post niet goed.
Als een topic 8 pagina's heeft, kan je niet gelijk naar pagina 6 en 7. Misschien voor jou niet zo'n ramp, maar voor mensen met een telefoonlijn of ander sloom internet wel.
En aangezien je zojuist beweert dat het jou 'geen reet uitmaakt' of een fototopic tot 450 gaat of tot 250...
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 09-06-2002, 15:12
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
Ik vind dat er te veel wordt gevraagd naar de mening van de andere forummers over een bepaalde stijl of (soort) kledingstuk. Er wordt dan op geantwoord:
1. ja vind ik wel leuk
2. nee, ik vind het niets

of iets in die richting, er komt niets uit voort, kan ook niet echt een discussie uit voort komen, omdat er meningen worden gevraagd. Stop ze dan in algemene topics, zoals bij de broeken is gedaan
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Oud 11-06-2002, 21:51
Verwijderd
Het komt vaak voor dat voor ieder kledingstuk dat gezocht wordt een nieuw topic geopend wordt. Voor de rest van de leden is zo'n topic niet interessant. Dit soort topics moeten dan weer gesloten worden.
Zou het daarom geen goed id zijn om een algemeen topic te maken voor vragen zoals "waar kan ik dit kledingstuk kopen"?
Oud 11-06-2002, 21:57
de
de is offline
@Bertbart:

Ik dacht dat dat soort vragen hier niet getolereerd werden,
of is het beleid veranderd?
Oud 11-06-2002, 22:08
Verwijderd
Citaat:
de schreef:
@Bertbart:

Ik dacht dat dat soort vragen hier niet getolereerd werden,
of is het beleid veranderd?
Nee, het beleid is niet veranderd. Dit soort vragen worden NOG steeds niet getolereerd. Maar dit topic is bedoeld voor overleg, dus we horen graag jullie mening over dit punt...
Oud 11-06-2002, 22:13
de
de is offline
Citaat:
bertbart schreef:


Nee, het beleid is niet veranderd. Dit soort vragen worden NOG steeds niet getolereerd. Maar dit topic is bedoeld voor overleg, dus we horen graag jullie mening over dit punt...
persoonlijk hoeven van mij deze topics niet..

Als er genoeg animo voor is, zou je het natuurlijk best kunnen overwegen.
Ik vraag me persoonlijk alleen af wat voor meerwaarde deze topics op de kwaliteit van het forum hebben, deze informatie kan mijns inziens net zo goed op een willekeurige zoekmachine gevonden worden.
Ads door Google
Oud 12-06-2002, 10:07
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
de schreef:


persoonlijk hoeven van mij deze topics niet..

Als er genoeg animo voor is, zou je het natuurlijk best kunnen overwegen.
Ik vraag me persoonlijk alleen af wat voor meerwaarde deze topics op de kwaliteit van het forum hebben, deze informatie kan mijns inziens net zo goed op een willekeurige zoekmachine gevonden worden.
ik denk niet dat dat zo makkelijk is voor het zoeken van kledingstukken bij winkels. Als je bijvoorbeeld een 'oranje wegwerkersbroek'wilt en je typt het in bij google, krijg je echt niet allemaal adressen van winkels waar je dat kunt kopen.

Ik vind het wel een goed id, aangezien sommigen dr tog nog snel een topic over maken, zodat hun vraag in ieder geval beantwoord is.
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Oud 12-06-2002, 11:00
de
de is offline
Citaat:
boardbabe schreef:


ik denk niet dat dat zo makkelijk is voor het zoeken van kledingstukken bij winkels. Als je bijvoorbeeld een 'oranje wegwerkersbroek'wilt en je typt het in bij google, krijg je echt niet allemaal adressen van winkels waar je dat kunt kopen.

Ik vind het wel een goed id, aangezien sommigen dr tog nog snel een topic over maken, zodat hun vraag in ieder geval beantwoord is.
Mijns inziens worden er teveel topics geopend met de vraag 'waar kan ik een gothicjurk vinden?', terwijl ze het dondersgoed weten.
Maar dit en alleen om hun stijl duidelijk te maken.
Opzich heb ik hier niet eens zoveel problemen mee, mits het een beetje in goede banen geleid wordt.
En inderdaad zoals Bertbart zei, één topic voor deze vragen, maar dan ook echt voor serieuze vragen waar het antwoord niet op een willekeurige zoekmachine gevonden kan worden.
Oud 12-06-2002, 11:22
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Misschien is een algemeen winkel topic ook een idee, dat hebben we wel vaker gehad.

Daar kan je vragen "waar kan ik dit vinden" en andere mensen tippen over leuke winkels, vertellen waar je winkelt, wat leuke winkels zijn etc. Zo is het wat uitgebreider.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 16-06-2002, 16:26
utopian me
utopian me is offline
tja, van mij hoeft het niet zo, maar anders krijg je idd toch steeds van die berichtjes over waar wat te koop is en waar je winkelt, die hou je dan wel tegen natuurlijk.. het ligt er een beetje aan hoevaak 1 zo'n topic geopend word of zo'n algemeen topic geopend moet worden..

+nu gebeurt het opeens wel heel veel, misschien is het idd wel handig+
__________________
Dus daar liep ik als in een sprookje, toen ik een man met konijn tegenkwam. Het konijn liep weg. 'Ach, dat doet ie wel vaker' zei de man.

Laatst gewijzigd op 16-06-2002 om 21:36.
Oud 20-06-2002, 00:30
Verwijderd
*naar aanleiding van Ninnoc's post in het waar-vind-ik topic*

het waar-vind-ik topic is echt een heel goed idee geweest.. ik wist helemaal niet dat er zo veel mensen waren die iets nodig hadden, en ik heb zelf een aantal nieuwe winkels ontdekt waar ik niets van af wist - maar die blijkbaar wel leuke dingen verkopen..
Oud 20-06-2002, 20:42
punkyfish
punkyfish is offline
*gaat ook maar weer eens evalueren* ofzo.

ik vind dat waar-koop-ik-topic idd wel fijn, omdat dan tenminste alles in één topic zit en omdat je, zoals paranoide al zei, 'nieuwe' winkels leert kennen.

verder nog even over dat aantal bladzijdes. kan dat echt aangepast worden, dus dat er niet 'laatste pagina' staat, maar gewoon 1 t/m 9 (of welk nummer dan ook). rosi zei al dat dat fijner is voor mensen die internetten met een telefoonlijn, maar ik vind het zelf sowieso gewoon stukken fijner... zou dit dus aangepast kunnen worden? of misschien moeten we dan toch weer terug naar 250 posts. ik snap zelf niet echt wat daar (nog) tegen is, omdat er gewoon altijd (foto)topics geplaatst mogen worden.

dus?
__________________
...amen...
Oud 22-06-2002, 13:24
Verwijderd
ik vind de waar-vind-ik topic een erg goed idee, zo worden al die aparte topics in 1 topic gezet, erg handug, en zo kom je nog op ideeen voor winkeltjes etc....
dus houden die topic
Advertentie
Oud 22-06-2002, 18:48
Ninnoc
Ninnoc is offline
en wordt het forum V&A niet te erg benadeelt
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Oud 23-06-2002, 13:54
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
en wordt het forum V&A niet te erg benadeelt
geen idee, maar hoe veel mensen komen er van lifestyle oop V&A, ik denk niet echt heel veel. Hier loopt zo'n topic imho beter...

De tekst op de index wordt die nog eens veranderd, of niet?
__________________
Freak me baby
Oud 24-06-2002, 13:52
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
rodina schreef:
De tekst op de index wordt die nog eens veranderd, of niet?
Zoals het er nu uitziet niet
Jij had trouwens hetvolgende voorgesteld eerder in het topic:
Lifestyle, alles over jouw levenstijl, normen&waarden, kleding, make-up en inrichting is hier te vinden

En er werd toen gezegd dat iemand het aan Simon moest vragen.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 24-06-2002, 20:10
punkyfish
punkyfish is offline
ik vind btw dat de sfeer de laatste tijd een héél stuk achteruit is gegaan...
__________________
...amen...
Oud 24-06-2002, 22:14
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
waarschijnlijk is het altijd al zo geweest, maar valt het me nu pas op ofzo. in de fototopics wordt best wel veel afgezeikt, en al dat sarcasme werkt ook niet echt positief, omdat dat nou eenmaal niet altijd goed uitpakt op internet. verder zijn er veel kliekjes en 'populaire personen' die (zo lijkt het) alles kunnen maken. maarja.
Overal zijn kliekjes en populaire personen, ook IRL. Mensen ontmoeten elkaar en kunnen het goed met elkaar vinden.
Kijk, ik heb met Li zitten lachen om die foto van DWJ, vonden we echt leuk. Andere mensen (die hier wellicht niet zo lang zitten) hebben het opgevat als een soort belediging voor de mensen die zich echt zo kleden. Zo ontstaan er misverstanden.
Misschien moeten we niet zo op elkaar vitten en irritaties opzoeken, hetgeen in het fototopic veel gebeurd.

Voorbeeldje: een meisje had zwarte lippenstift op. Hier zijn echt ruim 20 reacties opgekomen. Drie mensen zeggen dat ze het niet mooi vinden, hierop reageren dan weer andere mensen die zeggen dat de vorige mensen niet zo negatief moeten doen, de andere groep zegt dan weer dat ze best mogen zeggen wat ze vinden, etc, etc, etc..

Daarom is het misschien toch verstandig als er enige chatbeperking is. Niet omdat er niet gechat mag worden, want dat mag, maar om dit soort "flames" te vermijden. Want die verpesten de sfeer.

Daarnaast wordt er nogal lau gereageerd op topic die door nieuwe mensen worden geopend. Ik noem "wat doe jij met je haar om HIP te zijn?". 50% van de berichten bestond uit "ik ben niet hip" o.i.d.

Iedereen doet er aan mee, het is ook irritant als zo'n newbie een topic opent over "hockey is voor kakkers, eens of oneens". Daarom is het ook zo moeilijk tegen te gaan, want niemand heeft zin om al z'n argumenten weer uit de kast te trekken. Daarna kunnen die topicstarters ook niet weten dat dat zo'n afgezaagd onderwerp is.


Maar ik vind juist dat het leuker wordt op Lifestyle. Ik heb het idee dat er meer topics zijn geopend, en dat ze ook origineler zijn. Ik zit vrij veel thuis wegens ziekte, maar de laatste tijd kan ik niet eens alle topics lezen (moet toch eens een andere hobby erbij zoeken )

Wat een geblaat, maar het lucht op
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 25-06-2002, 10:34
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
rosi schreef:
Overal zijn kliekjes en populaire personen, ook IRL. Mensen ontmoeten elkaar en kunnen het goed met elkaar vinden.
Kijk, ik heb met Li zitten lachen om die foto van DWJ, vonden we echt leuk. Andere mensen (die hier wellicht niet zo lang zitten) hebben het opgevat als een soort belediging voor de mensen die zich echt zo kleden. Zo ontstaan er misverstanden.
Misschien moeten we niet zo op elkaar vitten en irritaties opzoeken, hetgeen in het fototopic veel gebeurd.

Voorbeeldje: een meisje had zwarte lippenstift op. Hier zijn echt ruim 20 reacties opgekomen. Drie mensen zeggen dat ze het niet mooi vinden, hierop reageren dan weer andere mensen die zeggen dat de vorige mensen niet zo negatief moeten doen, de andere groep zegt dan weer dat ze best mogen zeggen wat ze vinden, etc, etc, etc..

Daarom is het misschien toch verstandig als er enige chatbeperking is. Niet omdat er niet gechat mag worden, want dat mag, maar om dit soort "flames" te vermijden. Want die verpesten de sfeer.
idd. bij sommigen lijkt het wel alsof ze er alleen op uit zijn om negatief over anderen te praten, die grijpen zo ongeveer elke gelegenheid aan om weer iets stoms te zeggen, omdat ze als het ware een 'back-up' hebben, de rest van de groep dus. als je snapt wat ik bedoel...

Citaat:
rosi schreef:
Daarnaast wordt er nogal lau gereageerd op topic die door nieuwe mensen worden geopend. Ik noem "wat doe jij met je haar om HIP te zijn?". 50% van de berichten bestond uit "ik ben niet hip" o.i.d.

Iedereen doet er aan mee, het is ook irritant als zo'n newbie een topic opent over "hockey is voor kakkers, eens of oneens". Daarom is het ook zo moeilijk tegen te gaan, want niemand heeft zin om al z'n argumenten weer uit de kast te trekken. Daarna kunnen die topicstarters ook niet weten dat dat zo'n afgezaagd onderwerp is.
ja klopt, maarja, zoals je zegt, het is niet echt tegen te gaan. nieuwe mensen zullen ook niet meteen in de announcement gaan lezen om te zien wat wel en niet mag...

Citaat:
rosi schreef:
Maar ik vind juist dat het leuker wordt op Lifestyle. Ik heb het idee dat er meer topics zijn geopend, en dat ze ook origineler zijn. Ik zit vrij veel thuis wegens ziekte, maar de laatste tijd kan ik niet eens alle topics lezen (moet toch eens een andere hobby erbij zoeken )
er komen wel idd meer nieuwe topics bij, en dat vind ik zelf ook leuk, maar ik vind het zo jammer dat er ín die topics zo tja, hoe moet ik het zeggen, onvriendelijk (???) wordt gedaan...

waarschijnlijk overdrijf ik mja.
__________________
...amen...
Oud 25-06-2002, 13:39
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
idd. bij sommigen lijkt het wel alsof ze er alleen op uit zijn om negatief over anderen te praten, die grijpen zo ongeveer elke gelegenheid aan om weer iets stoms te zeggen, omdat ze als het ware een 'back-up' hebben, de rest van de groep dus. als je snapt wat ik bedoel...

ja klopt, maarja, zoals je zegt, het is niet echt tegen te gaan. nieuwe mensen zullen ook niet meteen in de announcement gaan lezen om te zien wat wel en niet mag...

er komen wel idd meer nieuwe topics bij, en dat vind ik zelf ook leuk, maar ik vind het zo jammer dat er ín die topics zo tja, hoe moet ik het zeggen, onvriendelijk (???) wordt gedaan...
Tis moeilijk op te lossen, dus laten we zeggen: een beter Lifestyle begint bij jezelf (bij IEDEREEN zelf)
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 25-06-2002, 19:41
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Die hele kakker/alto-kwestie begint me te irriteren...
Oud 25-06-2002, 19:46
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
wallflower schreef:
Die hele kakker/alto-kwestie begint me te irriteren...
uhu.

in het after-meeting-topic gaat het er echt verschrikkelijk aan toe, maar daar zal ik me maar niet mee bemoeien, ofzo.
__________________
...amen...
Oud 26-06-2002, 03:26
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
k vin t wel goed gaan opzich
Oud 26-06-2002, 11:21
Ninnoc
Ninnoc is offline
Ik zit hier al vanaf ontstaan van lifestyle (eigenlijk nog vanaf bestaan klaagmuur een AG, jaja ik ben een echte diehard)
Maar het is altijd zo geweest, groepjes zijn er altijd, zoals bijv. de altogroep (als ik even zo vrij mag zijn ze zo te noemen) waar drama en cemslut ed bij horen, die kennen elkaar irl, dan is het logisch dat je eerst hun posts leest en ook hier met elkaar omgaat zeg maar. Zo kennen ook een aantal 'kakkers' elkaar.
Ik vind persoon dat het na de sluiting van lifestyle een stuk beter gaat (hoewel ik destijds tegen de sluiting was vind ik het achteraf toch wel effectief), de topics over 'hoe word ik gothic' zijn in veel kleinere getalen aanwezig en er is minder gechat.

Het hele kakker vs alto gedoe is altijd zo geweest en ik denk ook niet dat je daar ooit af komt. Bovendien vind ik het niet slecht om te spreken over altos omdat we het op lifestyle vaak hebben over groepen en dan is het wel zo gemakkelijk om over de altos of de kakkers te spreken. Bovendien moet je wel kijken, dit is een forum voor mensen van de middelbare school en de leeftijd ligt hier zo rond de 13-20, veel mensen zitten (no offense) in de pubertijdd en dan draait het grotendeels om bij wat voor groepje hoor ik en wat voor stijl heb ik enzo
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Ads door Google
Oud 26-06-2002, 11:23
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
uhu.

in het after-meeting-topic gaat het er echt verschrikkelijk aan toe, maar daar zal ik me maar niet mee bemoeien, ofzo.
..

In t foto-topic word ook vet oorlog gevoerd ofzo..
Oud 26-06-2002, 11:57
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
SpiT schreef:


tis niet alleen kakker vs alto gedoe, tis ook alto vs alto...
oh ja wannabe of niet is ook een van de hoofdonderwerpen hier (helaas imho)
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Oud 26-06-2002, 12:01
Verwijderd
Dat alto-kakker gedoe valt volgens mij wel redelijk mee. In fototopics komt af en toe nog wel negatief commentaar, maar dat hou je overal. Een fototopic is ook hartstikke saai als je alléén foto's mag posten en geen commentaar leveren. Kijken en bekeken worden, dat is toch het devies van Lifestyle ... dan lijkt bekritiseren en bekritiseerd worden mij een logisch gevolg. Dat moet IMO kunnen.

Verder: van wat ik gelezen heb is die after-meetingtopic gewoon verneukt, ook gewoon door ontzettend flauwe onzinposts, niet zozeer door die opmerkingen van de meeters over de Bonneterie.
Oud 26-06-2002, 16:29
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ten eerste wil ik ff zeggen dat ik de topics die ninnoc net heeft geopend echt geweldig zijn...hebben we ook nog nooit gehad geloof ik
Over de fototopics...tja..als iedereen alleen zn foto's er neerzet dan is het wel leuk plaatjes kijken,maar waar doe je het dan voor?...imo toch om elkaar te bekritiseren zowel positief als negatief,al kan dat beide op een normale manier.
Kritiek kunnen sommige mensen goed aan en andere wat minder en dan onstaat er een spanning en gaat iedereen zich er mee bemoeien,er worden onbewust en bewust toch partijen getrokken en dan word het een zooitje...als iemand kritiek leverd moet die persoon er zelf op reageren en niet gelijk het hele forum er boven op duiken.
Ik heb int fototopic ook gemerkt dat als 1 iemand een beledigende opmerking maakt...dat het deuren opend voor andere,en die daar lekker op ingaan en er nog even een trap achter na geven...dat vind ik jammer,en dat gebeurd dan vooral bij de newbies...op de 'oldskool lifestylers' word bijna nooit tot niet gezeken.
In de aftermeeting topic was het inderdaad een zooitje geworden het ging niet meer over de meeting dus vrij terrecht dat die gesloten is.


De strijd tussen alto's en kakkers valt hardstikke mee volgens mij,er word meer 'gedolt' dan dat er echt spanningen zijn.
Oud 26-06-2002, 16:32
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:


oh ja wannabe of niet is ook een van de hoofdonderwerpen hier (helaas imho)
Ja dat is inderdaad jammer,maar het speelt wel in het dagelijkse leven tussen mensen van onze leeftijd...het is gewoon heel erg belangrijk om te weten of mensen wannabe zijn of niet.
Imo zijn die topic's gewoon niet nodig omdat er nooit wat nuttigs uitkomt,maarja...blijkbaar is het voor andere mensen belangrijk genoeg aangezien ze er topíc's over openen.
Oud 26-06-2002, 16:37
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
Ik zit hier al vanaf ontstaan van lifestyle (eigenlijk nog vanaf bestaan klaagmuur een AG, jaja ik ben een echte diehard)
Maar het is altijd zo geweest, groepjes zijn er altijd, zoals bijv. de altogroep (als ik even zo vrij mag zijn ze zo te noemen) waar drama en cemslut ed bij horen, die kennen elkaar irl, dan is het logisch dat je eerst hun posts leest en ook hier met elkaar omgaat zeg maar. Zo kennen ook een aantal 'kakkers' elkaar.
Ik vind persoon dat het na de sluiting van lifestyle een stuk beter gaat (hoewel ik destijds tegen de sluiting was vind ik het achteraf toch wel effectief), de topics over 'hoe word ik gothic' zijn in veel kleinere getalen aanwezig en er is minder gechat.

Altogroep ...orgieclan is the name
Ik vind eigenlijk wel dat het meevalt met dat groepjes gebeuren,ik vind dat de omgang tussen de kakkers en de alto's hier de laatste vrij goed gaat.
Ik vind ook niet dat de groepsvorming zulke vormen aanneemt dat er mensen echt buitengesloten word of dusdanig ontgroend worden tot ze ook tot een groepje worden toegelaten,groepjes treden niet op de voorgrond ofzo.
Posts van mensen die je kent springen er gewoon automatisch uit,maar ik lees net zogoed de posts van mensen die ik niet irl ken
Als ik alleen maar met de mensen die ik irl ken zou willen praten zou ik msn wel aanzetten,ik kom op dit forum om te discussieren over bepaalde onderwerpen,of ze nou bekend of onbekende van me zijn
Oud 26-06-2002, 17:23
SpiT
Avatar van SpiT
SpiT is offline
Ik vind dat kritiek in fototopics zeker moet kunnen, anders is het natuurlijk ook 'n btje saai
Maar sommige mensen kunnen idd niet echt goed tegen kritiek, en sommigen mensen leveren kritiek op 'n nogal botte manier. Dat zou ook best anders kunnen denk ik.
__________________
..'cause we all get tired. I mean eventually there is nothing left to do but sleep.
Oud 27-06-2002, 10:52
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
SpiT schreef:
Ik vind dat kritiek in fototopics zeker moet kunnen, anders is het natuurlijk ook 'n btje saai
Maar sommige mensen kunnen idd niet echt goed tegen kritiek, en sommigen mensen leveren kritiek op 'n nogal botte manier. Dat zou ook best anders kunnen denk ik.
Ja inderdaad.
Het moet wel van 2 kanten komen. Als je op positieve reacties hoopt, en je krijgt voornamelijk negatieve, sja, dat had je kunnen bedenken. Het is een forum, iedereen kan z'n mening geven over jouw hoofd. Kun je daar niet tegen, dan moet je je foto niet posten.

Aan de andere kant vond ik in het huidige fototopic het gezeur over het meisje met zwarte lippenstift onzin. Het is zoals Cemslut zei: 1 iemand zegt "mooi meisje, maar die lippenstift vind ik niet zo". Prima reactie, niets op aan te merken. De volgende 10 mensen zeggen dan "jah inderdaad, niet zoveel drop eten dat is lelijk" etc. Het is als een soort kettingreactie.

Dus het moet van 2 kanten komen
1: als je echt niet tegen kritiek kan, je foto niet posten (je kan nare reacties krijgen)
2: als je een foto ziet die je echt belachelijk vindt, houd je in, scroll er gewoon voorbij of zeg het met andere woorden.

Tenminste, dat denk ik
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 27-06-2002, 10:54
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
How trouwens, misschien is het een goed idee om in het volgende fototopic nog ff expliciet de regels/gedragnormen bovenaan te zetten, vetgedrukt ofzo. Als een geheugensteuntje
Als er dan op pagina 4 weer teveel gechat wordt, kan je dat stukje gewoon ff quoten.
Want nu zeggen mensen "jongens, stop met dat gechat", en reageren de chatters vervolgens op hen.
(mja, tis maar een ideetje )
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 27-06-2002, 11:00
SpiT
Avatar van SpiT
SpiT is offline
Citaat:
rosi schreef:


Ja inderdaad.
Het moet wel van 2 kanten komen. Als je op positieve reacties hoopt, en je krijgt voornamelijk negatieve, sja, dat had je kunnen bedenken. Het is een forum, iedereen kan z'n mening geven over jouw hoofd. Kun je daar niet tegen, dan moet je je foto niet posten.

Aan de andere kant vond ik in het huidige fototopic het gezeur over het meisje met zwarte lippenstift onzin. Het is zoals Cemslut zei: 1 iemand zegt "mooi meisje, maar die lippenstift vind ik niet zo". Prima reactie, niets op aan te merken. De volgende 10 mensen zeggen dan "jah inderdaad, niet zoveel drop eten dat is lelijk" etc. Het is als een soort kettingreactie.

Dus het moet van 2 kanten komen
1: als je echt niet tegen kritiek kan, je foto niet posten (je kan nare reacties krijgen)
2: als je een foto ziet die je echt belachelijk vindt, houd je in, scroll er gewoon voorbij of zeg het met andere woorden.

Tenminste, dat denk ik
ja idd, dat vind ik ook.
"mooi meisje, maar die lippenstift vind ik niet zo" klinkt nog heel normaal maar om dan gelijk van die sarcastische (soms best kwetsende) opmerkingen te gaan maken, vind ik weer onnodig..
__________________
..'cause we all get tired. I mean eventually there is nothing left to do but sleep.
Oud 27-06-2002, 20:59
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
rosi schreef:
How trouwens, misschien is het een goed idee om in het volgende fototopic nog ff expliciet de regels/gedragnormen bovenaan te zetten, vetgedrukt ofzo. Als een geheugensteuntje
ja zoals vroeger

formuleer commentaar alsjeblieft beetje fatsoenlijk
quote geen fotos
alleen nieuwe fotos

dat soort dingen, daarom had ik bovenaan deze ook al gezet 'alleen nieuwe fotos posten' maar meteen de eerste die post houd zich er al niet aan. Ik bedoel ik kan wel waarschuwen maar ben geen god die het ook daadwerkelijk volledig kan voorkomen. En een ban is ook weer zo xtreem
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Oud 27-06-2002, 22:29
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:


ja zoals vroeger

formuleer commentaar alsjeblieft beetje fatsoenlijk
quote geen fotos
alleen nieuwe fotos

dat soort dingen, daarom had ik bovenaan deze ook al gezet 'alleen nieuwe fotos posten' maar meteen de eerste die post houd zich er al niet aan. Ik bedoel ik kan wel waarschuwen maar ben geen god die het ook daadwerkelijk volledig kan voorkomen. En een ban is ook weer zo xtreem
idd NIEUWE foto's. sommige mensen zetten in elk fototopic dezelfde foto('s), daar zie ik het nut dan weer niet van in. mja.
__________________
...amen...
Oud 28-06-2002, 13:29
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
formuleer commentaar alsjeblieft beetje fatsoenlijk
quote geen fotos
alleen nieuwe fotos
Precies, en dan kan je het op pag. 3 ofzo nog even herhalen voor de mensen die het vergeten zijn

Verder vind ik het goed gaan op LS! Ondanks die flamewars is het forum veel actiever en er zitten meer nieuwe/originele topics tussen
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 01-07-2002, 11:13
Black Sugar
Avatar van Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik vind eigenlijk het "Mooi bij dames ---->" topic behoorlijk lijken qua inhoud op mijn "wat vind je sexy" topic.
Ik stel dus voor om het "Mooi bij dames ---->" topic te sluiten.
Ik zie geen reden om hem open te houden.
__________________
Everything in moderation. Including moderation.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle evaluatie-topic
Verwijderd
500 18-03-2005 17:54
Beleidszaken 'gewone topic's op Lifestyle
Verwijderd
49 20-12-2004 13:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Zwaar antisemitisch incident Frankrijk
Verwijderd
245 02-08-2004 01:12
Lifestyle Een nieuwe poging tot analyseer je medeforummer topic
Ragnar
500 28-06-2004 22:19
Lifestyle lifestyle evaluatie topic
Verwijderd
480 26-04-2004 22:31
Beleidszaken A&N: Mag dit topic weer open?
Rabbi Daniel
8 26-05-2003 12:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.