Oud 20-12-2001, 19:16
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Ik was erbij en ik heb Hem beetgehouden. Ik was die herder met dat schaap. Ik had een staf in mijn hand en een bruin kleed om me heen geslagen. Ik was er echt bij!
Het was een koude nacht. We zaten met onze schapen in het veld en het was erg helder. Mijn vrienden deden een wedstrijd wie de meeste sterrenbeelden kon opnoemen, maar ik deed niet mee. Ik moest de schapen in de gaten houden. Dat deden we om de beurt en het was nu mijn beurt. Af en toe keek ik even naar de lucht als mijn vrienden met leuke sterrenbeelden kwamen, om te kijken of ik ze ook zag. En toen zag ik die ster...
Een heldere ster. Ik had nog nooit een ster zo zien stralen en ik stootte mijn vrienden aan. "Dat is een koningsster!", bedacht ik en we besloten om te kijken wat er aan de hand kon zijn.
We riepen onze schapen bijeen en we gingen op weg. Door de heuvels en de velden liepen we, tot we bij een klein stalletje kwamen. En daar zagen we de ster weer, die het stalletje verlichtte. De deur stond op een kier en voorzichtig liepen we naar binnen.
Het was er schemerig. We zagen stro, toen een os en een ezel en daarna de mensen pas. Een vrouw met een blauwe omslagdoek en een man met een baard. We waren teleurgesteld. Hoe kon hier nou een koningskindje zijn?
De vrouw liep naar een voederbak toe en ze haalde er iets uit. Een bundeltje doeken. Ze liep naar mij toe en toen zag ik het. Donkere haartjes, kleine vingertjes en een heel klein hoofdje. Een baby! Ik keek haar aan, ze lachte naar me en legde Hem in mijn armen. En ik wist gelijk dat dit het koningskindje moest zijn.
Toen kwamen er drie koningen binnen. Ze droegen geschenken die ze aan de ouders gaven en bewonderden het kindje in mijn armen. Het was mijn mooiste ervaring.
Ik was erbij.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2001, 19:29
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
koel geschreven
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 20:00
asterisk
asterisk is offline
Als God alles kan maken, kan Ie dan een steen maken die Ie niet op kan tillen?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 21:08
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
asterisk schreef:
Als God alles kan maken, kan Ie dan een steen maken die Ie niet op kan tillen?
Heeft dat hier mee te maken?
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 23:51
independancy wanted
Avatar van independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
asterisk schreef:
Als God alles kan maken, kan Ie dan een steen maken die Ie niet op kan tillen?
sorry, ik ben niet christelijk of wat dan ook, maar dat vind ik gewoon zo'n domme stelling... Volgens mij zie jij God ook als een vent in de wolken met een lange witte baard, wedden?

__________________
Sig Heil
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 13:34
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Voor discussies over God e.d. graag even naar filosofie en levensbeschouwing gaan en in dit topic je reacties op dit verhaal richten.

Bedankt!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 22:05
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
ekki schreef:
Voor discussies over God e.d. graag even naar filosofie en levensbeschouwing gaan en in dit topic je reacties op dit verhaal richten.

Bedankt!

Thank You!

__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 24-12-2001, 11:18
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
heeeeeeeeeel
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 11:57
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Internationalist schreef:
heeeeeeeeeel

Bedankt!
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 17:48
MilieuGaatVoor
Avatar van MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline
erg leuk. als je het langer maakt (5x zo lang, meer inhoud dus) en iets meer in bijbelstijl ("ik was er echt bij!" > "ik was aanwezig, op dat grote moment" (of zoiets)) dan wordt het een heel aardig verhaaltje.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 22:21
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Socratesss schreef:
erg leuk. als je het langer maakt (5x zo lang, meer inhoud dus) en iets meer in bijbelstijl ("ik was er echt bij!" > "ik was aanwezig, op dat grote moment" (of zoiets)) dan wordt het een heel aardig verhaaltje.
Het was juist modern bedoeld en niet in van die ouderwetse bijbeltaal
Maar verder heb je gelijk: het is idd te kort!
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 28-12-2001, 00:31
Hannibal
Hannibal is offline
Iemand die zegt 'Ik was erbij' kan er niet bij geweest zijn, Christenen begrijpen wat ik bedoel.
__________________
We are all one. I do not follow a better path, I just follow another path.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2001, 12:03
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
Iemand die zegt 'Ik was erbij' kan er niet bij geweest zijn, Christenen begrijpen wat ik bedoel.

Ben een Christen, maar begrijp niet wat je bedoelt... misschien ben ik toch niet zo'n Christen als ik dacht
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Het bewijs (over het bestaan van god)
Lord Dolphin
144 09-12-2007 19:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27.