Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2005, 20:25
Verwijderd
Voor sommige mensen is het leven een sleur, voor andere een avontuur. Je kan van dag op dag leven, of je leven plannen en uitstippelen.

In hoeverre zijn jullie al bezig met de toekomst, en wat hoop je te bereiken in je leven? Wat zorgt ervoor dat je je gelukkig voelt, en dat je zin hebt in het leven?

Kortom, waar put jij je levensenergie uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2005, 20:45
Verwijderd
Ik ben zeker bezig mijn mijn/onze toekomst, maar ik realiseer me ook dat het eigenlijk niet zoveel zin heeft, omdat dingen toch (bijna) altijd anders lopen dan je verwacht. Daarom probeer ik steeds meer dingen van dag tot dag te bekijken en niet te ver vooruit te kijken. Naast dat ik gelukkig word van mijn man, word ik gelukkig van hele kleine dingen...als iets lukt, als een klein kind of één van onze katten wat leuks doet of zegt (die katten zeggen niets, dat geldt dus alleen voor kinderen ), als het buiten lekker ruikt, als het gezellig is met vrienden, enz.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 20:56
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Ik heb al een hele toekomst uitgestippeld. Maar dan in het algemeen. Dat ik daar en daar wil gaan wonen zo en zo wil gaan leven en die en die baan wil hebben Kort samengevat.

Daarna zet ik elke jaar een paar dingen die ik wil bereiken dit jaar. Ik stel altijd vaste doelen op voor mezelf en kan dan ook vreselijk teleurgesteld worden als ik niet volgens deze maatstaven leef.
Maar ik weet nooit wat ik op een vrije dag ga doen. Bijvorbeeld zondag dat zie ik wel die dag.

Ik wordt gelukkig van de kleinste dingen. Meestal denken mensen dan wordt je nou van dat gelukkig. Dan loop ik weer met een brede grijns de hele dag
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 21:02
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
In hoeverre zijn jullie al bezig met de toekomst, en wat hoop je te bereiken in je leven?
Ik ben er mee bezig en denk erover na. Ik maak ruwe plannen. Maar ik stel nog niets vast, want dat kan ook niet. Hoe dan ook, het is leuk erover na te denken, zeker als je leuke dingen in het vooruitzicht hebt.

Wat zorgt ervoor dat je je gelukkig voelt, en dat je zin hebt in het leven?
Met mijn leven is niets mis, ik ben al blij met mijn leven. Mijn vriend is geweldig en ik kan me indenken dat de toekomst ook niet slecht is.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 21:10
Verwijderd
Ik heb mijn toekomst qua opleiding en baan voor de komende 13 jaar in grote lijnen al geplanned. En ja, dat maakt mij gelukkig.
Maar toch ook het avontuur in mijn leven (klint tegenstrijdig hè?).
En vriendschap, dat maakt mij ook gelukkig, heel gelukkig zelfs.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 21:27
Verwijderd
In hoeverre zijn jullie al bezig met de toekomst, en wat hoop je te bereiken in je leven?
Ik kijk niet heel ver vooruit in de toekomst. Ik bedenk wat ik de komende paar jaar wil gaan doen en wil bereiken. Niet in mijn hele verdere leven. Mijn doel op dit moment is mijn examen halen. Daarna studeren.

Wat zorgt ervoor dat je je gelukkig voelt, en dat je zin hebt in het leven?
Momenten waarop ik me goed voel. Dat kan van alles zijn, een mooie dag, een grappig gesprek met een leraar, een avond met 2 flessen rose op een bed zitten praten over vanalles en nogwat, een knuffel van iemand, een liedje, een telefoontje, een smsje, een paar dagen bij mijn familie zijn, het zijn de kleine dingetjes eigenlijk die voor mij maken dat ik zin heb om te leven. Dat ik gelukkig ben.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 21:31
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Doet me denken aan het liedje van Renee Froger

Een eigen huis....

En dan kwam het:

ALLES, JA ECHT ALLES KAN EEN MENS GELUKKIG MAKEN.

Ikzelf wordt vrolijk als het op school goed gaat, financieën goed op orde, en dan ontspannen met mijn vogeltjes spelen
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Juda[NL] schreef op 16-10-2005 @ 22:31 :
Ikzelf wordt vrolijk als het op school goed gaat, financieën goed op orde, en dan ontspannen met mijn vogeltjes spelen
Ik las vogeltjes als enkelvoud en toen dacht ik 'ja, daar kan je ook wel gelukkig van worden'.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 22:59
Generation Lost
Generation Lost is offline
In hoeverre zijn jullie al bezig met de toekomst, en wat hoop je te bereiken in je leven?
Ik ben in zoverre bezig met mijn toekomst dat ik al wel mijn studieplek ed. weet, al wel een beetje wat ik erna wil doen. Maar heb niet mijn hele leven vast staan omdat het dan simpelweg niet leuk meer is en de verrassingen weg zijn.


Wat zorgt ervoor dat je je gelukkig voelt, en dat je zin hebt in het leven?
Gewoon de kleinste, simpelste dingen.
Na intensief gymmen een verfrissende regenbui op een warme dag.
Het zachte ge-tjirp van vogels als je net wakker wordt.
Rustig buiten naar de sterren kijken.
Net dát ene nummer dat op de radio komt als je wakker wordt.
Volop verdwijnen in de melodie als ik aan het bassen ben.
Ineens een liedje dat in je hoofd springt als je rustig rondloopt.
Met vrienden op de bank hangen en het simpelweg gezellig hebben.
De geur van pas gemaaid gras.
Zwemmende jonge eendjes.
Als je dag lijkt alsof het niet slechter kan gaan gebeurd er dan net zo'n klein iets wat het weer allemaal goed maakt
__________________
“A chimpanzee could learn to do what I do physically. But it goes way beyond that. When you play, you play life."
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 18:03
Verwijderd
In hoeverre zijn jullie al bezig met de toekomst, en wat hoop je te bereiken in je leven?
Ik heb al wel een hele hoop plannen, dingen die ik ooit nog eens wil doen, plaatsen die ik wil bezoeken, enzo maar eigenlijk is het 'hoofddoel' gewoon gelukkig zien, wat iedereen wel heeft denk ik

Wat zorgt ervoor dat je je gelukkig voelt, en dat je zin hebt in het leven?
In dit opzicht lijk ik wel op Amélie Poulain; ik kan echt gelukkig worden van hele kleine dingen, vaak mensen die ik rare of grappige dingen zie doen als ik op de bus zit
Van contact met mensen en vooral vrienden dan word ik ook wel gelukkig, soms ook van muziek, boeken, films, ..

Leuk topic!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 18:15
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
In de toekomst wil ik graag lekker buitenaf wonen met een paar paarden en nog wat dieren en een leuke man Verder hoop ik dat iedereen gezond blijft en dat ik een leuk baantje vind en kinderen zou fijn zijn.

Waar ik gelukkig van word.
Paardrijden...ik kan echt genieten als ik aant rijden ben
Familie, gewoon als we savonds bij elkaar zitten, beetje maf doen.
Kleine dingetjes,,,de zon
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 18:20
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Owja, net ff wezen fietsen met t hondje Lekker koude wind en een hondje die bijna meegeblazen wordt heerlijk.
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 21:01
Spiteful
Spiteful is offline
Zolang ik de indruk heb dat mijn leven redelijk op het spoor staat, maak ik niet zo'n lange-termijnplannen. Ik vind het net leuk om het allemaal zo'n beetje te laten gebeuren. Komt wrs omdat ik vroeger zo angstig was dat het niet goed zou komen.
Kben eig gewoon gelukkig als ik mij een beetje kan amuseren, en als ik een of andere moeilijkheid overwonnen heb.
De laatste tijd voel ik mij wel eens slecht omdat ik geen vriendin heb, hoewel ik weet dat dat verkeerd is.
__________________
There's a time and a place for everything, and it's called college
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 21:56
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Ik wordt gelukkig van hoop, hoop doet de gekken in vreugde leven, en gek ben ik. Ik wordt gelukkig van verwondering, de verwondering die ik vind als ik kijk naar hoe mooi het leven in elkaar kan zitten. eerlijk waar, ik heb geen idee hoe ik het vol houdt, maar ik ben zo gelukkig. misschien is het omdat ik totaal niet heb wat ik het liefst zo willen, hoewel ik daar alleen maar gelukkiger van zou worden
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 10:04
Encrypted
Encrypted is offline
Wat mij gelukkig maakt? Het klinkt misschien raar, maar ik vind het prachtig om te zien dat andere mensen gelukkig zijn of plezier hebben. Daar kan ik echt van genieten. En dan vooral als bekenden van mij genieten, maar het kunnen net zo goed vreemden zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 17:15
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Encrypted schreef op 18-10-2005 @ 11:04 :
Wat mij gelukkig maakt? Het klinkt misschien raar, maar ik vind het prachtig om te zien dat andere mensen gelukkig zijn of plezier hebben. Daar kan ik echt van genieten. En dan vooral als bekenden van mij genieten, maar het kunnen net zo goed vreemden zijn.
ook en dan vooral van die lieve oude mensen die helemaal stralen als ze iets krijgen of iets doen wat ze leuk vinden.
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 19:27
Spiteful
Spiteful is offline
Citaat:
Encrypted schreef op 18-10-2005 @ 11:04 :
Wat mij gelukkig maakt? Het klinkt misschien raar, maar ik vind het prachtig om te zien dat andere mensen gelukkig zijn of plezier hebben. Daar kan ik echt van genieten. En dan vooral als bekenden van mij genieten, maar het kunnen net zo goed vreemden zijn.
Dat was ik nog vergeten. Daar kan ik dus ook vrolijk van worden. Tenzij ik om een of andere reden al een pesthumeur heb, dan kan ik er soms net niet tegen.
__________________
There's a time and a place for everything, and it's called college
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Wat maakt jou gelukkig?
Sneeuwwitje
68 14-03-2011 19:55
Psychologie Wat maakt jou gelukkig???
xXxEvaxXx
13 10-07-2004 14:27
Psychologie het grote 'wat maakt jou gelukkig'forum!!
Vinceeyy
1 21-11-2003 12:35
Psychologie Wat maakt jou uniek?
Sysy
63 27-04-2003 16:55
Psychologie Jouw defenitie van geluk.
dreamflight
28 14-04-2003 21:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.