Oud 30-03-2009, 10:50
Verwijderd
Door bijwerkingen van medicijnen en stress ben ik de afgelopen weken wat kilo's afgevallen. Ik ben van mijzelf al vrij slank en ik zit volgens het bmi toch wel op redelijk ondergewicht nu. Dat vind ik nog niet het allerergste, maar wat wel heel vervelend is is dat het vet dus vooral van mijn kont en borsten afgaat en dat is niet echt leuk.
Ik heb veel last van eetlustvermindering, maar daar wordt met hulp al beetje aan gewerkt. Ik vroeg me af of iemand nog tips had over of ik misschien tot meerdere maaltijden moet eten op een dag en van welk eten je snel in gewicht aankomt?
Ik probeer nu wel in ieder geval ontbijt, middageten en avondeten te nemen maar vooral bij het middageten heb ik echt geen honger
Oud 30-03-2009, 13:40
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Kcal rijke producten eten, dus volle melk, volle kaas, volle yoghurt, etc. En noten, die zijn gezond en bevatten redelijk veel kcal.
Oud 30-03-2009, 16:08
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Zijn volle zuivelproducten wel zo gezond? (Slechte vetten enzo)
__________________
En dat meen ik!
Oud 30-03-2009, 16:12
ganralph
ganralph is offline
ken ook iemand die aan moest komen en die werd door een diëtiste aan de Cashewnoten-pasta (broodbeleg) gezet. ik geloof niet dat het bijzonder lekker is, maar misschien kun je het eens opzoeken.
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 30-03-2009, 16:25
Verwijderd
Dankje voor de tips ik ga gewoon een aantal dingen proberen en dan zou het wel moeten goedkomen.
Oud 30-03-2009, 16:33
blablatje
blablatje is offline
Caloriën in je eten verstoppen. Spekjes of kaas of room door je warme maaltijd (is niet gezond trouwens, maar wel beter dan ondergewicht hebben als je toch al ziek bent), scheutje olijfolie door de saus, dubbel beleg op je brood, nootjes en pinda's eten. Sap drinken in plaats van water.
Om betere eetlust te krijgen: een halfuur voor je gaat eten niets meer drinken, maar wel iets kleins en friszuurs eten, bv. een augurkje of een kwart appel. Niet tegen heug en meug volproppen, dan ga je er tegenop zien. Dingen kiezen die je lekker vindt. Het kan helpen om dingen te eten die makkelijk weg te slikken zijn, zoals pap, aardappelpuree of pasta met saus, maar niet als je juist van eten met veel structuur houdt. Eet rustig zodat je geen lucht mee inslikt.
Witte producten vullen minder dan volkoren, maar van verstopping krijg je ook een vol gevoel, dus daar moet je zelf een balans in vinden.
Je kunt proberen of zes kleine maaltijden voor jou beter werkt dan drie grote.

Laatst gewijzigd op 30-03-2009 om 16:40.
Oud 30-03-2009, 16:36
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Zijn volle zuivelproducten wel zo gezond? (Slechte vetten enzo)
Valt wel mee. Elke dag een pak vanille vla is wat veel van het goede, maar je normale halfvolle of magere producten omruilen voor de volle variant wordt vaak aangeraden als mensen moeten aankomen.
Oud 30-03-2009, 16:46
Verwijderd
Het Voedings- en Gezondheidstopic is er niet alleen voor vragen over afvallen, maar ook voor dit soort vragen.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Een gedeelte uit mijn leven..
U*NiQ
3 28-09-2005 19:06
Flora & Fauna 'Haj zeehondje! Wat heb jij een mooie pels, die wil ik wel hebben!'
Dark Psycho
89 18-04-2004 22:05
Liefde & Relatie Liefde is raar...
Marsel
30 19-09-2003 12:56
Drugs & Alcohol Het gebruik van middelen
Internationalist
6 20-04-2002 11:39
Liefde & Relatie contact leggen met een leuke meid
Dotcom
13 05-03-2002 17:14
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 22:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:36.