Citaat:
nare man schreef op 23-01-2006 @ 02:41 :
Van dergelijke dingen geloof ik geen donder. Als er in die kruiden of planten echt werkzame stoffen zijn, dan zijn ze meestal wel beschikbaar in de vorm van tabletten of voedingssupplementen, en hoef je niet een hele alternatieve kuur te volgen. Gewoon geld-uit-de-zak-klopperij als je het mij vraagt.
|
Dat is dus niet waar. Net als dat 'alternatieve brandstof' af wordt gehouden door de overheid (omdat ze veel aandelen hebben in Shell ofzo, iig belangenverstrengelingen) gebeurt dit ook met medicijnen. Het zou wel een probleem worden voor de medicijnindustrie als er werkzame stoffen in planten zouden worden gevonden en daar medicijnen van zouden worden gemaakt. Dat zou de medicijnindustrie geld gaan kosten (minder winst, etc).
De natuur zit ingenieus in elkaar. Ingewikkelde moleculen die in de natuur worden gevonden, kunnen door mensen vaak niet worden nagemaakt. Wanneer er dus werkzame stoffen zijn in een plant, dan kan de mens die niet namaken. Daar is de wetenschap gewoon nog niet ver genoeg mee. Ik kan me juist voorstellen dat er planten zijn die geneeskrachtige eigenschappen hebben. De natuur zou zichzelf in balans moeten houden, mensen wisten vroeger (toen er nog geen medicijnen waren) ook goed welke planten ze waarvoor moesten gebruiken.
Nou zeg ik niet dat je alleen maar voor kruiden enzo moet gaan, want dat is onzin. Kanker kun je niet zomaar genezen, net als vele andere ziektes. Maar die rommel die je van de huidarts tegen acné krijgt is wel zo slecht, dat ik dat niet zo snel zou nemen.