Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2006, 22:41
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Ik ben sinds een maand of vier erg vermoeid, ik heb weer steeds vaker last van migraine-aanvallen en ik ben vaak grieperig en heb vaak keelpijn. Ik voel me vaak vreselijk vermoeid, mijn conditie is finaal gekelderd en de laatste tijd krijg ik zelfs last van haaruitval.
Voor al deze vage klachten en ik naar de dokter gegaan, heb een bloedtest laten doen en daaruit bleek dat ik prima in orde was, genoeg vitamines, geen pfeiffer, zelfs nog nooit pfeiffer gehad.
Nu heb ik het redelijk druk op school en iedereen om me heen trekt stress als conclusie.

Ik heb echter niet het gevoel dat het dit is, omdat ik geen stresserig gevoel heb, er ligt wel druk op me maar ik heb niet het gevoel dat ik die druk niet aankan, en als ik het niet aan zou kunnen weet ik dat het geen ramp is om te falen. Ook omdat de klachten al langer duren dan dit schooljaar, denk ik niet dat ik de oorzaak in stress moet zoeken.

Ik ben benieuwd wie hier (wel) last heeft van stress, en hoe zich dat uit. Mijn dokter heeft me verteld het nog een tijd aan te kijken, wat ik een goed plan vind.
Ik heb overigens altijd al wel last van depressies gehad, zouden deze rare klachten daarmee in verband kunnen staan? het voelt alsof de depressiviteit een gevolg is van de vermoeidheid, niet andersom.

Kortom, wie herkent zich hierin of heeft ook te maken met stress die zo'n uitwerking zoekt? Ik heb geen pfeiffer of andere lichamelijke ziektes, maar ik weet niet goed wat ik moet doen als de vermeende stress van een geestelijke ziekte verandert in een lichamelijke ziekte. Als het stress is, althans.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 22:47
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
tsja er zijn wel vaker dingen waar geen lichamelijke oorzaak voor is, terwijl je wel echte klachten hebt. Dit hoeft niet perse stress te zijn. Gewoon lekker gezond doen, en wat meer tijd voor jezelf maken. Als het echt aanblijft terug naar de dokter maar dat was je toch al van plan
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 23:04
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ja ik doe op zich wel gezond, ik kom qua vitamines en bouwstoffen eigenlijk niet veel tekort. en tijd voor mezelf maken, dat doe ik op zich ook wel, maar dan krijg ik weer te horen dat ik juist actief moet worden omdat mijn bloeddruk laag is en ik meer zuurstof moet krijgen. of bedoel je met tijd voor jezelf nemen niet hetzelfde als slapen?
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 23:06
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Tonsillitis schreef op 04-11-2006 @ 00:04 :
of bedoel je met tijd voor jezelf nemen niet hetzelfde als slapen?
meer een beetje chillen opde bank en lekker nergens aan hoeven denken maar sporten is ook vet goed voor je.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 23:11
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ja ik heb op zich wel oren naar sport en ik heb er de faciliteiten voor ( er staat elke dag een pony op me te wachten die naar een intensieve training verlangt) maar ik heb daar op dit moment niet alle dagen tijd voor, maar al helemaal geen fut, meestal is het zo als ik uit school kom, dat mijn oren tuten van het lawaai en dat ik meteen voorzorgsmaatregelen moet nemen om de avond niet in een migraine-aanval te laten eindigen. Helaas zit het er voorlopig ook niet in om wel wat actiefs te gaan doen

Ik ben overigens ook niet lui ofzo, ik kom wel aan mijn beweging toe, maar voor leuke dingen heb ik echt geen energie
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 17:56
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Ik heb als kleuter ook haaruitval ten gevolge van stress gehad. (stress op de kleuterschool ja ) dat is zeker een gevolg van stress, ik heb daar toen creme tegen gekregen om mn haargroei terug te krijgen maar heb altijd 1klein plekje gehouden waar geen haar meer groeide. (zie je verder niks van ofzo) maar de laatst tijd wordt die plek weer groter, ik ben net met mn studie begonnen verhuis over een week naar n andere stad en alles gaat wel prima en ik vind alles leuk maar ik denk toch echt dat het stiekem met stress te maken heeft.
Je kunt onbewust een soort van druk op je voelen die zich niet meteen in een stress gevoel uit maar in andere dingen in je lichaam tot uiting komt..
Migraine, keelpijn etc, je hebt waarschijnlijk gewoon een heel lage weerstand, Is dat altijd zo geweest?
Psychische stress heeft invloed op het imuunsysteem, en dus een verlaging van je weerstand. Dit kan dus zorgen voor verkoudheden etc.
Ja, ik weet niet zo goed wat ik hier nou mee wil zeggen, maar als ik zo lees wat je beschrijft komt het voor mij wel bekend voor als een gevolg van stress.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 20:53
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik heb inderdaad altijd al een lage weerstand gehad, en dat was heel erg het gevolg van psychische stress ( en dat had ik ook op de kleuterschool, of misschien iets later). Ik denk dat het bij mij ook nog steeds psychische stress zal zijn dan, want van werkdruk-stress heb ik naar mijn idee niet snel last, ik heb altijd goed kunnen functioneren bij tijdslimieten en dergelijke.
Ik heb wel last gehad van depressies en de laatste tijd heb ik daar wel weer mee te maken gehad.

Het is na jouw post wel een heel stuk duidelijker waar ik het moet zoeken, bedankt daarvoor
misschien kan ik in plaats van naar de dokter beter naar iemand die naar mijn persoonlijke psychische stress kijkt.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 21:59
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Het klikt wat zwaar maar ga is met een psycholoog praten en kijken wat dat uithaalt. succes ig
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Hartproblemen of niet? (Zorgen...)
AceSpade
18 04-08-2012 22:17
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Iemand die goed engels kan!
Jandetimmerman
0 13-01-2009 19:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Stress is gezond
nijmegenaar
18 10-05-2005 12:03
Psychologie Burn-out en/of depressie.
Verwijderd
12 07-12-2003 16:33
Lichaam & Gezondheid Me & ms
Ninnoc
53 07-09-2003 13:33
De Kantine stressen met autorijles
Missy Muffett
34 17-09-2002 11:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.