Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2008, 16:06
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
ikkuh, ik ben door een narcose wel eens bijna een jaar niet ongesteld geweest terwijl er verder niks met me aan de hand was. Je lijf kan best even tijd nodig hebben om weer een goed ritme te krijgen, zeg maar. Maar als je je zorgen maakt kan een bezoekje aan je huisarts ook geen kwaad!
Oud 24-06-2008, 19:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb twee weken terug een fittest gedaan op m'n stage waaruit bleek dat ik ongemerkt vijf kilo aangekomen ben, 1 kilo moet afvallen om m'n vetpercentage in een betere categorie te krijgen en m'n cholesterol iets te hoog is. Heel veel daarvan (ook andere dingen uit die test) zijn te verbeteren door te gaan sporten dus ik wil nu het liefst 2x per week (maar zeker 1x per week) gaan hardlopen, ben gisteren begonnen

Verder wil ik graag weten of ik nog iets bij kan schaven aan mijn eetpatroon (en dan vooral om m'n cholesterol omlaag te krijgen). Ik heb volgens mij best een goed eetpatroon maar misschien kan er nog iets aan verbeteren, ik eet nu op een dag:

Ontbijt (7.15 uur): twee boterhammen, zoet beleg, beschuitje, kop thee
Tussendoortje (rond 10.00 uur): pakje Liga/Sultana oid en kop zwarte koffie
Lunch: (rond 12.30 uur): vier boterhammen, twee met kaas, twee met vleeswaar, pakje wicky oid
Tussendoortje: (rond 15.30 uur): fruit (appel, banaan, mandarijn oid), kop thee, soms een koekje en heel soms taart als er iemand trakteert
Tussendoortje: (rond 17.30 uur): glas frisdrank, koekje
Avondeten: (rond 18.15 uur): bord avondeten, varieert, ik ben een vrij grote eter
Later op de avond: nog twee koppen thee, een schaaltje vla, een of twee koekjes, glas frisdrank

- ik drink overdag ook nog minstens een halve liter water tussendoor
- ik bak altijd in olie of in van dat vloeibare bakspul, dus dat is toch goed?
- ik smeer alleen 's ochtends halvarine op brood, dat vind ik niet lekker met hartig beleg
- ik eet maar maximaal een stuk fruit per dag omdat ik heel slecht tegen fruit kan, sowieso kan ik maar een beperkt aantal soorten fruit eten maar als ik meer dan een stuk fruit eet dan krijg ik buikpijn, kramp en diarree dus dat is geen optie
- ik drink geen melk omdat ik het daar benauwd van krijg maar eet wel yoghurt, vla oid en ik eet wel kaas
- ik ben een vrij grote eter en heb ook echt om de drie uur honger.
- mijn zwakke plek is als ik thuiskom uit m'n werk, dan heb ik honger maar nog geen zin om gelijk te gaan koken en dan ga ik aan de koekjes, chips, etc. Misschien weet iemand iets wat ik dan ff kan eten?
- Chips eet ik alleen in het weekend. Snoep eet ik nooit.

Als er mensen nog tips hebben om 5 kilo af te vallen en mijn cholesterol te verlagen, heel graag Misschien zijn er dingen die ik nog kan verbeteren maar die ik zelf niet weet Ik wil niet heel streng gaan lijnen, maar misschien kan ik gewoon m'n eetpatroon een beetje aanpassen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-06-2008, 19:41
Verwijderd
Volgens mij is dit een gezond eetpatroon voor iemand van jouw leeftijd.
Als je wilt korten op caloriën zou je van frisdrank-->lightfrisdrank kunnen gaan (tenzij je dat al doet), maar ik heb verder niet het idee dat je (te)veel eet (al kan ik de hoeveelheid warm eten niet beoordelen).
Ik zou het eerder op meer bewegen gooien!
Oud 24-06-2008, 19:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als ik frisdrank drink dan is het altijd cola light of sinas (soms light als ze huismerk light sinas hebben) of iets van dubbelfriss of ranja.

Qua warm eten, eet ik meestal iets van anderhalf bord vol. Vraag me niet om dat uit te drukken in grammen, eetlepels of wat dan ook
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-06-2008, 19:48
Verwijderd
Dat klinkt als een normale hoeveelheid.
Heb je de laatste tijd ineens minder beweging gehad? Als je dan hetzelfde blijft eten kan dat best schelen.
Oud 24-06-2008, 19:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben eerder meer dan minder gaan bewegen. Ik heb vrij zwaar astma waardoor ik een hele tijd nauwelijks heb kunnen sporten oid. Ik kon amper naar m'n stage fietsen (20 minuutjes heen, 20 minuutjes terug). Nu doe ik dat wel bijna dagelijks op de fiets dus dat is al meer beweging dan ik had.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-06-2008, 21:13
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Citaat:
- mijn zwakke plek is als ik thuiskom uit m'n werk, dan heb ik honger maar nog geen zin om gelijk te gaan koken en dan ga ik aan de koekjes, chips, etc. Misschien weet iemand iets wat ik dan ff kan eten?
Ik neem dan meestal Cup a Soup; weinig calorieën, veel smaak en stilt de honger wel vind ik. Bovendien kan je soep alleen langzaam eten en doe je er dus lang mee, wat ervoor zorgt dat je niet naar nog meer dingen gaat grijpen.
Als "gezond tussendoortje" kun je natuurlijk ook gewoon iets van groente eten, zoals komkommer of paprika. En anders gewoon een boterham.
__________________
Elu on ilus.
Oud 25-06-2008, 08:13
ogendicht
Avatar van ogendicht
ogendicht is offline
Volgens mij eet je opzich prima, wellicht zou je wat kunnen doen aan je kaas? Ik ging namelijk zoeken op internet en daar stond :
Gebruik zo min mogelijk verzadigde vetten
Verzadigde vetten kunt u beter vermijden, want cholesterol gebonden aan verzadigde vetzuren zet zich gemakkelijker af in de bloedvaten. Verzadigde vetten zijn meestal hard bij kamertemperatuur. Ze komen vooral voor in producten van dierlijke oorsprong: vet rood vlees (schaap, rund), fijne vleeswaren, boter, harde margarines (van dierlijke of plantaardige oorsprong), reuzel, kaas, volle melk, producten op basis van volle melk, enz. Maar ze kunnen ook "verborgen" zijn in gebak, taart, bereidingen met chocolade, ijsroom, verse room, chips, grills en aperitiefhapjes, enz.

Maar ik vind je eigenlijk wel gewoon prima eten verder!
Oud 25-06-2008, 13:19
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
- mijn zwakke plek is als ik thuiskom uit m'n werk, dan heb ik honger maar nog geen zin om gelijk te gaan koken en dan ga ik aan de koekjes, chips, etc. Misschien weet iemand iets wat ik dan ff kan eten?
idd cup a soup zoals subject zei, maar ik ben ook altijd heel erg fan van noodles! Vult best goed, maar verteerd relatief snel zodat ik tijdens het avond eten wel weer honger heb. Ik heb alleen geen verstand van caloriën maar kan me niet voorstellen dat er heel veel in zit.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 25-06-2008, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij eet je opzich prima, wellicht zou je wat kunnen doen aan je kaas? Ik ging namelijk zoeken op internet en daar stond :
Gebruik zo min mogelijk verzadigde vetten
Verzadigde vetten kunt u beter vermijden, want cholesterol gebonden aan verzadigde vetzuren zet zich gemakkelijker af in de bloedvaten. Verzadigde vetten zijn meestal hard bij kamertemperatuur. Ze komen vooral voor in producten van dierlijke oorsprong: vet rood vlees (schaap, rund), fijne vleeswaren, boter, harde margarines (van dierlijke of plantaardige oorsprong), reuzel, kaas, volle melk, producten op basis van volle melk, enz. Maar ze kunnen ook "verborgen" zijn in gebak, taart, bereidingen met chocolade, ijsroom, verse room, chips, grills en aperitiefhapjes, enz.

Maar ik vind je eigenlijk wel gewoon prima eten verder!
Het is geen probleem om wat kaas per dag te eten. Totaal vetloos eten is ook weer ongezond.
Oud 25-06-2008, 22:10
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
Het is geen probleem om wat kaas per dag te eten. Totaal vetloos eten is ook weer ongezond.
maar je kunt beter onverzadigde vetzuren eten. Denk aan noten(pasta's), olijven, avocado, vis, soja, vloeibare oliën,...
Je hoeft dus niet persé vetloos te eten om te minderen in verzadigde vetzuren.
__________________
dracula is sexy
Oud 26-06-2008, 10:03
ogendicht
Avatar van ogendicht
ogendicht is offline
Citaat:
Het is geen probleem om wat kaas per dag te eten. Totaal vetloos eten is ook weer ongezond.
Vetloos hoeft ook zeker niet hoor, maar het gaat om de verzadigde vetten. Kan je beter pindakaas of iets dergelijks nemen.
Oud 26-06-2008, 12:00
Verwijderd
Citaat:
maar je kunt beter onverzadigde vetzuren eten. Denk aan noten(pasta's), olijven, avocado, vis, soja, vloeibare oliën,...
Je hoeft dus niet persé vetloos te eten om te minderen in verzadigde vetzuren.
Weet ik, maar dan nog mag je gerust kaas eten.
Oud 26-06-2008, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Vetloos hoeft ook zeker niet hoor, maar het gaat om de verzadigde vetten. Kan je beter pindakaas of iets dergelijks nemen.
Daar zitten naast onverzadigde vetzuren ook een boel verzadigde in, dus van ''beter'' is niet echt spraka. Afwisseling blijft het beste.
Oud 26-06-2008, 15:55
ogendicht
Avatar van ogendicht
ogendicht is offline
pindakaas, totaal vet 52 gram, verzadigd vet 9,2 gram
48+ kaas, totaal vet 32 gram, verzadigd 20 gram.
Lijkt mij dus wel beter qua verzadigde vetten
Oud 26-06-2008, 18:38
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
+ dat het inderdaad prima is om kaas te eten, maar als je je cholestrol naar beneden wilt hebben is het wel een makkelijke manier om 30+ ipv 48+ kaas te eten.
Oud 27-06-2008, 01:20
Verwijderd
Citaat:
pindakaas, totaal vet 52 gram, verzadigd vet 9,2 gram
48+ kaas, totaal vet 32 gram, verzadigd 20 gram.
Lijkt mij dus wel beter qua verzadigde vetten
Ja nou én? Zo kun je ook stellen dat het beter is om selderij te eten want daar zit helemaal geen vet in. Iedere keer pindakaas nemen terwijl je kaas wilde slaat gewoon nergens op. Zolang je niet continue hagelslag op je brood doet, maakt het echt niet veel uit wat je broodbeleg is, als het maar afwisselend is. ''Iets aan je kaas doen'' vind ik daarom vreselijk overdreven klinken.
Oud 27-06-2008, 06:53
Verwijderd
Citaat:
Zolang je niet continue hagelslag op je brood doet, maakt het echt niet veel uit wat je broodbeleg is, als het maar afwisselend is.
Ik leef al maanden op chocopasta
Oud 27-06-2008, 08:11
Verwijderd
En zelfs dat is niet zo'n ramp
Oud 27-06-2008, 08:38
Verwijderd
Citaat:
Ik leef al maanden op chocopasta
mijn enige broodbeleg is pindakaas, chocopasta, hagelslag, kaas of worst
Oud 27-06-2008, 09:50
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Ja nou én? Zo kun je ook stellen dat het beter is om selderij te eten want daar zit helemaal geen vet in. Iedere keer pindakaas nemen terwijl je kaas wilde slaat gewoon nergens op. Zolang je niet continue hagelslag op je brood doet, maakt het echt niet veel uit wat je broodbeleg is, als het maar afwisselend is. ''Iets aan je kaas doen'' vind ik daarom vreselijk overdreven klinken.
Grappig dat je hagelslag aanhaalt, in kaas zit namelijk meer verzadigd vet dan in hagelslag, dacht ik En zij wil er toch op letten? En kaas bevat toch veel verzadigd vet? Dan is het toch een makkelijke manier om voor 30+ kaas te kiezen of iets minder kaas te eten?
Oud 27-06-2008, 10:27
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
Ik leef al jaren op chocopasta al dan niet met extra hagelslag er boven op
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 27-06-2008, 10:54
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Thanx voor jullie reacties! Mijn lichaam zal nog wel even moeten wennen, ik geef mezelf nog 2 a 3 maanden en dan zie ik wel weer verder


Haha, ik eet eigenlijk ook vooral kaas, pindakaas en hagelslag Veel lekkerder dan appelstroop en 20+ kaas enzo
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 27-06-2008, 11:09
ogendicht
Avatar van ogendicht
ogendicht is offline
Citaat:
Grappig dat je hagelslag aanhaalt, in kaas zit namelijk meer verzadigd vet dan in hagelslag, dacht ik En zij wil er toch op letten? En kaas bevat toch veel verzadigd vet? Dan is het toch een makkelijke manier om voor 30+ kaas te kiezen of iets minder kaas te eten?
Precies wat ik bedoel ja.
Oud 27-06-2008, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Grappig dat je hagelslag aanhaalt, in kaas zit namelijk meer verzadigd vet dan in hagelslag, dacht ik
Ik doelde vooral op het ''contiunue'' omdat ik m.i. niet goed is altijd hetzelfde te eten, of dat nou hagelslag, kaas of sandwichspread is.
Oud 27-06-2008, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Thanx voor jullie reacties! Mijn lichaam zal nog wel even moeten wennen, ik geef mezelf nog 2 a 3 maanden en dan zie ik wel weer verder


Haha, ik eet eigenlijk ook vooral kaas, pindakaas en hagelslag Veel lekkerder dan appelstroop en 20+ kaas enzo
appelstroop op een boterham vind ik ook niet zo, maar op een cracker of beschuitje is het superlekker
Oud 27-06-2008, 19:21
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Ik zou idd voor 30+ kaas kiezen, net ff wat minder onverzadigt vet enzo dus ook minder hoog cholesterol
Oud 27-06-2008, 20:55
Verwijderd
Citaat:
En zelfs dat is niet zo'n ramp
Dat hoopte ik ook. Maar van wat ik hier lees begrijp ik dat het niet goed is?
Oud 27-06-2008, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Thanx voor jullie reacties! Mijn lichaam zal nog wel even moeten wennen, ik geef mezelf nog 2 a 3 maanden en dan zie ik wel weer verder


Haha, ik eet eigenlijk ook vooral kaas, pindakaas en hagelslag Veel lekkerder dan appelstroop en 20+ kaas enzo

Voordat ik in mijn huidige chocopasta-fase belandde heb ik maandenlang bijna alleen maar appelstroop gegeten. Kennelijk komt het met vlagen ofzo.
Oud 27-06-2008, 21:10
ikkuh15
ikkuh15 is offline
eet gewoon wat je lekker vind, zou ik zeggen...
ik vind 30+ kaas echt niet te eten, en vind 48+ kaas en dan oude echt superlekker, dus dan weet ik 't wel
Boeiend, zolang je geen stapels boterhammen met dikke lagen beleg eet, dan boeit het naar mijn idee echt niet of er nou hagelslag of jam opzit.
Ach, en cholesterol? Volgens mij ligt dat echt niet zo aan hoeveel vet erin de kaas zit...je doet zo weinig op een bth, dat kan weinig verschil maken, lijkt mij.
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 27-06-2008, 21:34
Verwijderd
Tis 'maar' beleg, zoveel eet je er niet van op een dag. Leven op chocopasta is een ander verhaal en variatie is altijd goed, maar dat betekent niet dat dit direct 'slecht' is
Oud 28-06-2008, 07:30
Verwijderd
Citaat:
Tis 'maar' beleg, zoveel eet je er niet van op een dag. Leven op chocopasta is een ander verhaal en variatie is altijd goed, maar dat betekent niet dat dit direct 'slecht' is
Naja, het is ook niet dat ik echt niks anders eet, maar het begon me op te vallen. 'k Verwacht dat het me vanzelf wel tegen gaat staan, dan zoek ik een ander beleg!
Oud 29-06-2008, 21:32
Verwijderd
Even een hele andere vraag.
Ik heb veel allergieën waardoor ik geen zuivel of producten waar zuivel in voorkomt kan eten, ook ben ik allergisch voor rood vlees, citrusvruchten, noten, eieren en dierlijk vet. Ik heb een intolerantie voor tomaten. Kom ik zo voedingsstoffen te kort? Ik slik nu calcium en vitamine C tabletten.
Oud 30-06-2008, 08:49
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Even een hele andere vraag.
Ik heb veel allergieën waardoor ik geen zuivel of producten waar zuivel in voorkomt kan eten, ook ben ik allergisch voor rood vlees, citrusvruchten, noten, eieren en dierlijk vet. Ik heb een intolerantie voor tomaten. Kom ik zo voedingsstoffen te kort? Ik slik nu calcium en vitamine C tabletten.
Waarschijnlijk wel ja... heb je geen gesprek gehad met een arts of dietiste toen je hier achter kwam?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-06-2008, 11:17
Verwijderd
Nee, ik kon nog niet praten. Sterker nog, toen ik zo klein was waren mijn allergieën nog veel erger. Ik kon gewoon veel dingen gewoon niet verdragen, dus dan was het maar zorgen dat ik van de rest in ieder geval niets tekort kwam.
Met de tijd ben ik over veel heen gegroeid, dus ik ben opzich best tevreden dat ik nu al zoveel kan hebben. Maar ik begin me dus af te vragen of ik wel alle voedingststoffen binnenkrijg.
Heb de huisarts ook verbaast dat ik (al!) 18 ben geworden.
Oud 30-06-2008, 11:42
Verwijderd
Maak eens een afspraak bij een (goede) dietist, die kan je hier ongetwijfeld verder mee helpen.
Oud 01-08-2008, 20:34
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oke, vanaf vandaag ga ik ook weer starten. Wish me luck
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 02-08-2008, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Oke, vanaf vandaag ga ik ook weer starten. Wish me luck
*wishes luck*

ik zou ook een paar kilo kwijt willen trouwens, dus nu probeer ik weer een beetje minder te eten.
twee borden avondeten ipv drie, bijvoorbeeld en 's morgens en 's middags 1 zelf afgesneden (en bijgevolg superdikke en grote) boterham ipv 2
ik eet echt verschrikkelijk veel, het verbaast me eerlijk gezegd dat ik op een jaar tijd maar twee kilo ben bijgekomen.
Oud 02-08-2008, 13:50
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb een vraag over hoe je nou gezond aan kan komen. Ik ben echt al jaren bezig naar de 67 kilo te werken (bij lengte van 1.80) en een paar maanden geleden woog ik dan ook 66 kilo. Ik sta eens per 4 maanden op een weegschaal ofzo en nu ben ik al een paar maanden nét 64 kilo, te licht in mijn ogen dus. (De laatste tijd weeg ik vaker, om te kijken hoe mijn gewicht schommelt na wc-bezoek enzo.)

Om inzicht te krijgen in wat ik dagelijks eet:
- 5 a 6 bruine of volkoren boterhammen
- beleg als kaas (jong belegen vaak), vleeswaren (boerenmetworst, salami, enz.), pindakaas, hagelslag
- 2 glazen melk per dag
- voldoende tussendoortjes (ontbijtkoek, gevulde koek, granenkoekjes, ijsjes, bakje chips en tijdens studietijd zeker 2maal per dag sultana, mueselirepen)
- normale hoeveelheid avondeten (paar schepen groente, stuk vlees a 150/200 gram, 2 aardappels, 1 hele pizza, conimexpakketen o.i.d. voor 2 à 3 personen altijd in 2 porties geheel op, enz.)
- 1 a 2 stuks fruit

Haha, nou eet ik dit niet allemaal op een dag; groente/vlees/aardappels en pizza zijn natuurlijk op verschillende dagen. Net als dat ik niet en gevulde koek en ontbijtkoek eet.

Ik eet in mijn ogen vrij gezond, voldoende groente en fruit en niet onnodig teveel vet. Oke, gevulde koek en magnums wel, maar zolang ik daarvan niet elke dag heel veel eet lijkt me dat prima.

Alleen, hoe kan ik dit aanvullen om zwaarder te worden? Meer eiwitten eten? Roomboter op m'n boterham (niet zo heel gezond..?)? Van alles gewoon méér?
Oud 02-08-2008, 19:58
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Meer vet eten is idd niet zo verstandig
Probeer de volgende structuur een beetje aan te houden: ontbijt, tussendoor, lunch, tussendoor, avond, tussendoor. Je zou wel méér kunnen eten, bijv. 7/8 boterhammen per dag. Ook kun je bijv. vaker kiezen voor drinken met calorieën ipv een gewoon glas water. Zo krijg je wel de extra calorieën binnen, zonder zo'n vervelend vol gevoel te krijgen. En verder, veel geduld hebben! Aankomen is vaak moeilijker dan afvallen.
En je eet idd gezond, super!

Veel succes
Oud 03-08-2008, 21:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
*wishes luck*
tnx

Ik ben trouwens benieuwd of mijn 'lijnmethode' gaat werken
Ik heb sinds vrijdag de Wii Fit en wil nu elke dag minimaal 30 minuten het step-programma gaan doen op maximale snelheid. En daarnaast nog 30 minuten gewone oefeningen, zoals yoga oefeningen en spieroefeningen. Heb nu 3x gehad en dat programma is een mooie stimulans. Maar nu maar hopen dat het niet te simpel is allemaal, want ook al krijg ik er wel spierpijn van, het is ook weer niet zo inspannend als een echt stepapparaat.
In ieder geval voer ik al meer uit dan als ik niks zou doen, dus het kan in elk geval geen kwaad. En natuurlijk ga ik ook op m'n eten letten.

Start BMI is trouwens 25,8 en ik hoop naar 23,0 te gaan
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 06-08-2008, 02:09
Verwijderd
Ik wil graag afvallen.. eet nu erg onregelmatig.. eigenlijk alleen savonds wat
vandaag
aaf:
aardappelpuree 2 scheppen
glas chocomel
glas dr pepper..

voor de rest niks meer omdat ik niks in huis had

eet wel veel 'slechte' dingen ipv goeie ( chips, frisdrank), weet iemand hoe ik kan beginnen met 'normaal' eten? eet eigenlijk liever geen brood/vlees/vis

maar zo val ik dus ook niet af .. ga wel beginnen met alleen water dat is toch al een stuk gezonder en groente en fruit elke dag

weeg nu 59 kilo bij 172. wil graag naar de 50 kilo

(offtopic ben hier allang niet meer geweest! sommige namen herken ik nog wel, leonoor kruimel gothic ikkuh enz)

Laatst gewijzigd op 06-08-2008 om 02:15.
Oud 06-08-2008, 02:30
Verwijderd
Ik ben bekend (of berucht? ).

Je gewicht is trouwens perfect bij je lengte...50kg is echt te weinig; je zou dan een BMI van onder de 17 hebben.

Vind je het lastig om 'normaal' te eten? Heb je enig idee waarom? Misschien kan je mbhv de site van het voedingscentrum een schema maken wat je op een dag moet eten en nav dat schema boodschappen doen?

Waarom wil je liever geen brood eten?
Oud 06-08-2008, 06:59
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Dat wat Leonoor al vraagt +

Waarom wil je naar de 50 kilo?
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 06-08-2008, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Je gewicht is trouwens perfect bij je lengte..
het is zelfs aan de lage kant...
Oud 06-08-2008, 10:02
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Hier ook alweer dag drie van een vernieuwde poging. Nog niet gaan sporten, maar wel al drie volle dagen niets slechts gegeten en liters water binnengedaan, dus...

Ben weer bezig op de diëtiste-manier, waar ik 12 maanden geleden op 6 weken tijd easy 10kg kwijt was, ik hoop dat ik nu hetzelfde effect ga hebben want tegen half september zou ik toch zeker onder de 100kg willen zitten... Echt stom dat ik toen dat dieet niet volgehouden heb tot ik op 'n degelijk gewicht zat... :/
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 06-08-2008, 10:15
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik wil graag afvallen.. eet nu erg onregelmatig.. eigenlijk alleen savonds wat
vandaag
aaf:
aardappelpuree 2 scheppen
glas chocomel
glas dr pepper..

voor de rest niks meer omdat ik niks in huis had

eet wel veel 'slechte' dingen ipv goeie ( chips, frisdrank), weet iemand hoe ik kan beginnen met 'normaal' eten? eet eigenlijk liever geen brood/vlees/vis

maar zo val ik dus ook niet af .. ga wel beginnen met alleen water dat is toch al een stuk gezonder en groente en fruit elke dag
Probeer eerst een 'gewoon' eetpatroon op te bouwen: gewoon 3 hoofdmaaltijden (en tussendoortjes).
Om goede dingen te eten in plaats van slechte, kun je ervoor zorgen dat je die slechte dingen niet in huis haalt. Dan kun je ze namelijk ook niet opeten. Of zorg voor minder slechte alternatieven: geen chips, maar bijv. tarwebiscuitjes om te knabbelen.

Wil je geen brood eten omdat je het niet lust? Probeer dan eens verschillende soorten brood... Brood van de bakker ipv uit de supermarkt, verschillende soorten brood, broodjes, knackebrod, of anders ontbijtgranen. Probeer 's ochtends gewoon te ontbijten, dat legt de bodem voor de hele dag. Lukt eten niet, probeer dan eens iets van drinkontbijt.
Om geen vlees/vis te eten, kun je zoeken naar vegetarische recepten.
Oud 06-08-2008, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Hier ook alweer dag drie van een vernieuwde poging.
succes! *spandoek!*
Oud 06-08-2008, 16:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Hier ook alweer dag drie van een vernieuwde poging. Nog niet gaan sporten, maar wel al drie volle dagen niets slechts gegeten en liters water binnengedaan, dus...

Ben weer bezig op de diëtiste-manier, waar ik 12 maanden geleden op 6 weken tijd easy 10kg kwijt was, ik hoop dat ik nu hetzelfde effect ga hebben want tegen half september zou ik toch zeker onder de 100kg willen zitten... Echt stom dat ik toen dat dieet niet volgehouden heb tot ik op 'n degelijk gewicht zat... :/
Wat is de diëtiste manier?

Ik ben zelf sinds vrijdag ook weer bezig. Tot nu toe gaat het goed, heb zaterdag zelfs een stroopwafel weggelegd, die ik uit gewoonte al had gepakt
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 06-08-2008, 16:29
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Hmm, ik doe ook weer een poging maar vind het wel lastig hoor Misschien helpt het als ik weer wat geregelder schrijf dat ik ermee bezig ben Zo'n 3,5 kilo wil ik er nog af.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #23
Mobius
500 10-08-2009 15:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.