Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2005, 21:36
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik las net in de Volkskrant een stukje met de titel "Help mijn kind heeft de verkeerde partner" of zoiets.

Een man schreef daarin (geen letterijk citaat) :

"Mijn dochter kreeg op haar 15de relatie met jongen via internet. Hele lieve jongen, maar woonde in andere kant van het land. Dit losten ze op door het ene weekend bij ons te zijn en het andere weekend bij hem. Anderhalf jaar geleden ging ze in Zwolle studeren en ontdekte daar dat er nog veel in te halen viel. Haar relatie was een sleur. Na een moeilijke tijd koos ze voor zichzelf. Nu is ze weer helemaal opgebloeid. Mooi he!""

Als allereerste: ik zou me doodschamen als mijn ouders zoiets in de krant zouden zetten. Alsof je als je in je hele leven maar een relatie hebt gehad dingen moet 'inhalen'. En dat 'voor jezelf kiezen'. Alsof liefde niet (ook) altruistisch moet zijn. Tenslotte die laatste opmerking: mooi he! Nou, ik ben benieuwd of de gedumpte jongen het ook zo mooi vind. Of draait het dan toch allemaal gewoon om eigen belang, je eigen genot?

Goed, nu mijn eigenlijke punt.

Waarom zou je dingen moeten inhalen. Ik heb zelf niet gehad dat ik relatie van middelbare school 'meenam' toen ik ging studeren. Maar als dat zo was... prima toch. Je kan toch ook lol hebben als je bezet bent. En gewoon lekker feesten, hangen, gek doen (doe dat trouwens ook lekker op de middelbare school en na je studie, hoef je toch niet voor te studeren).

Dit verhaal klonk beetje als: mijn dochter moet maar beetje fladderen. En ze dat heeft gehad kan ze aan het echte leven beginnen. BAH! Ik ben blij dat ik van mijn ouders betere dingen heb geleerd. BAH BAH BAH.

Maar ik val vooral over de term inhalen. Wat nou inhalen? Je hebt relatie van 5 jaar. Een relatie is toch het mooiste wat er is? Althans, dat zou het moeten zijn.

Kijk, voor een meisje is het biologisch-evolutionair gunstig om te rommelen als ze jong ( = vruchtbaar) is. Maar moet je daar aan toegeven? Kom op! Je kunt toch wel boven je hormonen staan!
Maar goed, deze man accepteert dus min of meer: rommel er maar even op los (mijn woordkeuze).

Alleen: voor een man is het gunstig om zijn hele leven te rommelen. Want man kan hele leven vrouwen bezwangeren. Meeste mannen doen dat gelukkig niet. Maar moeten die de schade dan ook maar in gaan halen? Wow, ik ben nu al 20 jaar bij dezelfde vrouw, er valt heel wat in te halen?!


Ik snap dit soort dingen niet hoor. En dan zo'n jongen. Waarschijnlijk helemaal in puin. Vijf jaar om zo'n meisje geven. En dan: doei! Heel sneu!


Oja, voor we dingen over mij gaan roepen:

Ik heb dus nooit lange middelbare school relatie gehad. Maar als ik die had gehad, had ik denk ik toch ook geen aandrang gehad om dingen in te halen.
Ja, ik heb wel eens gezoend op vakantie. Ja, dat kan je niet doen als je verkering hebt. Maar als je verkering hebt heb je ook iets wat een single niet heeft: nl. verkering
Ik vind het heerlijk om te merken dat iemand je leuk vindt. Dat er interesse is Een blik.... Tuurlijk. Maar moet je voor die beperkte lol een relatie opgeven?

Dus mensen moeten vooral niet zo moeilijk doen. Heb je een relatie, dan weet je dat je bepaalde dingen niet kan doen. Nou en. Dat weet je toch als je eraan begint.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2005, 21:40
Mindfields
Mindfields is offline
Snap het opzich wel hoor. Het hangt er ook vanaf wat voor soort persoon je bent. Sommige mensen hebben niks buiten hun relatie en vallen in een enorm diep gat als het uitgaat. Dat is waar moeders bang voor zijn, denk ik. Als je je hele leven het met één relatie doet is dat prima lijkt me. Maar dat weet je van te voren niet.

Oja, beantwoord mijn PM eens!
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 21:45
Verwijderd
Ik ben het met je eens.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 21:47
Verwijderd
Ik weet niet hoe het met dit geval zat, maar er zijn jongeren die zich helemaal ophangen aan een relatie. Je moet ook tijd steken in je eigen interesses, een beetje leuk persoon worden. Als je die twee dingen kan combineren is een lange relatie geen probleem, als dat niet lukt word je een beetje een stakker.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 22:01
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Ik merk wel met een vriendin van me dat zij na een langdurige eerste relatie een beetje achterliep op het uitgaansleven enzo. Ze werd, zoals ze het zelf zegt, een beetje afgeremd door haar vriend en nu is ze dan ook er echt op uit om haar leven te leven zegmaar Ik merk dus dat ze een aantal dingen nog niet geleerd heeft en dat ze nog een beetje naief is, zoals ik was toen ik begon met echt uitgaan.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 22:12
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik ben het met je eens! Ik heb zelf ook al meer dan 2,5 jaar een relatie. Ik mis niks en heb niks in te halen. Ik heb een fantastische vriend waar nu geen jongen aan kan tippen. En lol heb ik genoeg, dus dat mis ik niet!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 22:22
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
mwah, ik gebruik gestrande relaties om me flink te bezatten, voor de rest kan't mij niet echt interesseren.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 22:23
Soullar
Soullar is offline
Met je punt dat het anders ook kan ben ik het eens.

Punt is dat alles kan. En alles mag. Haar ouders mogen dat zeggen en zij mag zelf weten wat ze daar mee doet.

Het komt gewoon neer op verwachtingen. Haar ouders hadden iets heel anders verwacht van haar dan zo'n lange relatie. Die hadden haar gewoon veel vrijer gezien. En nu ze dat is zijn ze blij en willen ze dat delen. Zonder dat ze daarbij rekening hoeven te houden met de gevoelens van die jongen. Want de relatie die zij hadden met hem was er klaarblijkelijk alleen door hun dochter.

And last but not least;

Als je jong bent, mag je spelen met relaties!

Niemand is perfect, Liefde & Relatie moet je ook gewoon leren.
__________________
'Ode aan Scatterheart' - 'Rotzooien deed je in 2000 op de achterste rij.'
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 22:25
Verwijderd
Ik heb dat stukje ook gelezen en waar het volgens mij op neer kwam is dat het altijd al een introvert meisje was geweest wat nu uit haar schulp kroop. En haar vader had er geen problemen mee dat dat misschien ook inhield dat ze wat met jongens aanrommelde. Het ging volgens mij niet zozeer over die relatie..
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 22:27
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik snap wel dat je er behoefte aan hebt om met verschillende andere jongens om te gaan, als je je hele jeugd eenzelfde jongen hebt gedate.
Is toch niks mis mee? Ja wel dat je ouders het in de krant zetten
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 23:11
Verwijderd
Ach ja, inhalen...
En dan heb je nog nooit een relatie gehad, en dan denk je misschien wel dat je dat juist weer anders had willen doen. Zo blijven we natuurlijk bezig.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 09:53
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Ok, mijn verhaal: ik heb van mijn 17de tot mijn 21ste 'vastgehangen' aan dezelfde jongen (diegenen die mij nog kennen onder mijn vorige nick zullen er wel van gehoord hebben). Voor hem had ik nog niemand gehad. Ik hield van hem, ik heb er geen spijt van dat ik het zolang heb laten aanmodderen, maar hij was geen goeie jongen (he had his moments...). Nu ben ik 22, nu kan ik niet meer rondzoenen met jongens, relaties hebben van een paar weekjes zonder al dat drama errond. En ergens vind ik dat wel jammer. Zeker omdat mijn ex het 'niet waard is geweest'. Ik zeg dus ook altijd dat ik schade moet inhalen. Wat ik overigens, na een jaar, nog steeds niet gedaan heb. Maar ik heb er al wel de kans toe gehad, en dat is een heel verschil met een relatie hebben.

Ik ben nu, na die relatie, van mening dat je je nog niet moet binden als je jong bent. Of toch niet voor je wat hebt 'rondgeslet'.

Ik vind wel dat die vader overdrijft. Je kan inderdaad ook voor jezelf kiezen als je een goede relatie hebt, maar als je relatie op je 18de al een sleur is, dan zit je met een probleem en moet je ermee ophouden.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 10:21
clienus
Avatar van clienus
clienus is offline
nou jha zeg maar soms zijn er mensen die er hun vrienden voor laten vallan. dan is de verkering na een jaar uit en dan komen ze er achter zeg maar dat ze hun vrienden een beetje verwaarloosd hebben. zo kun je het dan toch ook zien van inhalen?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 10:29
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ieder zijn ding denk ik.

Ik vind die reactie van de vader uit het artikel ronduit denigrerend voor die gedumpte jongen.
Natuurlijk verandert je leven als je gaat studeren en krijg je meer prikkels van buitenaf, op ontzettend veel gebieden, maar om daarvoor een relatie op het spel te zetten die mogelijk nog goed loopt, no way. Als een relatie daardoor stukloopt, dan moet er al meer aan de hand geweest zijn. Iets inhalen betekent dat je daarvoor iets gemist hebt. In dit geval kan ik niets anders bedenken dan rondsletten. Ieder zijn of haar mening, maar ik vind rondsletten zeker niet iets wat je gedaan móét hebben om tevreden te zijn met je leven.

Daarin vind ik het onzin dat iemand aangerommeld moet hebben voordat diegene in een 'echte' relatie stapt. Ik hoef zeker niet met iemand iets te beginnen waarvan ik weet dat ze voor mij heeft 'gerommeld' met een paar dozijn andere jongens, vind ik helemaal niet aantrekkelijk, vooral niet omdat ik niet de zoveelste in het rijtje wil zijn. Dan liever iemand waarvan ik zeker weet dat ze voor mij gaat en waarmee ik een fijne relatie op kan bouwen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 11:14
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
WolterB schreef op 12-12-2005 @ 11:29 :
Daarin vind ik het onzin dat iemand aangerommeld moet hebben voordat diegene in een 'echte' relatie stapt. Ik hoef zeker niet met iemand iets te beginnen waarvan ik weet dat ze voor mij heeft 'gerommeld' met een paar dozijn andere jongens, vind ik helemaal niet aantrekkelijk, vooral niet omdat ik niet de zoveelste in het rijtje wil zijn. Dan liever iemand waarvan ik zeker weet dat ze voor mij gaat en waarmee ik een fijne relatie op kan bouwen.
En iemand die een tijdje heeft rondgeslet, zoals jij het zo elegant uitdrukt, kan nooit meer helemaal voor iemand gaan? Mijn vraag is meer: wat maakt haar verleden uit? Al heeft ze met 100 jongens het bed gedeeld. Op dit moment gaat ze voor jou, wat maakt het dan uit?

Ik kan me eigenlijk best voorstellen dat je als je relatie niet meer zo goed gaat, je het uitmaakt en daarna een beetje casual blijft daten. Dat heeft in principe niets te maken met gaan studeren, maar het kan wel. Doordat je gaat studeren verandert je omgeving en verander jij ook. Daardoor zou je door kunnen krijgen dat de relatie waar je nu in zit toch niet helemaal voor jou is en daarom maak je het uit. Ik zie het punt niet.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 11:26
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 12-12-2005 @ 12:14 :
En iemand die een tijdje heeft rondgeslet, zoals jij het zo elegant uitdrukt, kan nooit meer helemaal voor iemand gaan? Mijn vraag is meer: wat maakt haar verleden uit? Al heeft ze met 100 jongens het bed gedeeld. Op dit moment gaat ze voor jou, wat maakt het dan uit?
Als je het zo stelt maakt het niets uit, maar hoe weet jij wanneer iemand niet meer iemand 'voor even' wil? Ik heb dan niet de behoefte om snel dat risico te nemen, al weet ik niet hoe ik op zo'n moment zal reageren natuurlijk.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 13:32
dragonstorm
Avatar van dragonstorm
dragonstorm is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 11-12-2005 @ 22:36 :
Nou, ik ben benieuwd of de gedumpte jongen het ook zo mooi vind. Of draait het dan toch allemaal gewoon om eigen belang, je eigen genot?
Ja. Klinkt heel lullig, maar als ik het voor iemand anders zou moeten zeggen: ga in godsnaam voor je eigen geluk, doe het in godsnaam voor jezelf en niet voor de ander. Behalve wat formele zaken (netjes uitmaken, bijvoorbeeld) zijn partners elkaar (en dat meisje in het bijzonder) elkaar heel weinig schuldig.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 13:46
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
nouja mijn ouders vinden ook dat ik rond moet fladderen en moet genieten van mijn vrijheid zodat ik later me kan binden en zeker weet dat ik met die persoon het gelukkigst ben.

Ik denk dat dit gewoon iets is wat ouders willen, namelijk het beste voor hun kind. En dat "mooi hè" zal vast slaan op dat ze blij zijn dat hun dochter na een gebroken relatie toch weer helemaal opgebloeid is

Ik snap je wel, en als ik vanaf de middelbare 1 vaste relatie had, had ik daar vast ook geen spijt van gehad, maar ik ben stiekem toch wel blij dat ik nu weer een andere relatie heb en niet die van de middelbare heb meegenomen, maar dat is persoonlijk

Nouja kan me hier niet zo druk om maken verder, stukje in de krant moest natuurlijk kort zijn, waardoor de dingen nu anders lijken dan ze in werkelijkheid zijn. En voor die jongen is het inderdaad wel lullig ja
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-12-2005, 14:03
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 12-12-2005 @ 11:29 :
Ieder zijn ding denk ik.
(...)
Ik ben het helemaal met je eens, ik denk dat rondsletten getuigd van ondoordacht handelen. ik heb liever een meisje die al een paar langere serieuzere relaties achter de rug heeft, dan een meisje die tig relatietjes heeft gehad. Jong of oud, relaties zijn er niet om mee te spelen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 16:18
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 12-12-2005 @ 12:26 :
Als je het zo stelt maakt het niets uit, maar hoe weet jij wanneer iemand niet meer iemand 'voor even' wil? Ik heb dan niet de behoefte om snel dat risico te nemen, al weet ik niet hoe ik op zo'n moment zal reageren natuurlijk.
Nja, laat de rondsletter dan maar even spreken... Tenminste, wat zoenen betreft (verder ben ik eigenlijk heel braaf geweest ). Ja, ik heb dan met meer dan genoeg jongens zomaar voor een avondje gezoend (of een paar avonden, of een groot aantal avonden).
Dat wil echter niet zeggen dat er een wéreld van verschil is tussen zoenen voor een avondje en zoenen 'voor een relatie'.

Als de situatie er naar is dat je alleen maar 'voor even' iets wil, dan weten beide partijen dat. En als de situatie er naar is dat jullie allebei verliefd zijn, dan weten beide partijen ook wel dat het vanaf nu iets vasts is.

Maar goed, nu spreek ik voor mezelf - als ik weet dat de ander méér wil, zal ik van tevoren zeggen dat ik daar niet op zit te wachten, of gewoon niet met diegene zoenen. Er zullen vast mensen zijn die daar geen rekening mee houden, maar in mijn ervaring zijn dat er vrij weinig (en weet je eigenlijk van tevoren ook al dat diegene niet de persoon ernaar is om rekening met jou te houden). En als iemand achteraf meer wil, tja, nou ja, daar kun je dan weinig aan doen. Je weet als je voor een avondje zoent namelijk best dat het risico op verliefdheid erin zit.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 16:24
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik denk niet dat je de mensen kunt indelen in "rondsletters" en "mensen met serieuze relaties". Daar bedoel ik mee dat er ook genoeg mensen zijn die het allebei leuk vinden, en ook in allebei goed zijn.
Dus beweren dat rondsletters minder stabiele en leuke relaties kunnen opbouwen, is wat bij betreft onzin.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 12-12-2005 @ 17:24 :
Ik denk niet dat je de mensen kunt indelen in "rondsletters" en "mensen met serieuze relaties". Daar bedoel ik mee dat er ook genoeg mensen zijn die het allebei leuk vinden, en ook in allebei goed zijn.
Dus beweren dat rondsletters minder stabiele en leuke relaties kunnen opbouwen, is wat bij betreft onzin.
Ah ja, zo simpel had ik het natuurlijk ook kunnen zeggen. Of ik had kunnen vermelden dat ik ondertussen al aan de 15 maand zit...
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 16:34
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Morgan schreef op 12-12-2005 @ 17:25 :
Ah ja, zo simpel had ik het natuurlijk ook kunnen zeggen. Of ik had kunnen vermelden dat ik ondertussen al aan de 15 maand zit...
Hehe ja, maar denk je dat die rondslet fase voorgoed achter je ligt? Stel dat het uit zou gaan, onverwacht, ga je dan ook schade inhalen?

(met of zonder goedkeuring van ouders )
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 12-12-2005 @ 17:24 :
Ik denk niet dat je de mensen kunt indelen in "rondsletters" en "mensen met serieuze relaties". Daar bedoel ik mee dat er ook genoeg mensen zijn die het allebei leuk vinden, en ook in allebei goed zijn.
Dus beweren dat rondsletters minder stabiele en leuke relaties kunnen opbouwen, is wat bij betreft onzin.
*steekt vinger op*

Ik heb twee relaties die beiden rond de 20 maanden waren achter de rug, en tevens best wat rondgeslet. Als er echter een persoon voorbij komt waar ik echt iets voor voel, dan gaat dat echt wel voor!

Verder had ik geeneens zin de gehele openingspost door te lezen, omdat ik het allemaal meteen al onzin vond. Allereerst heeft iederen een eigen interpretatie van andermans woorden en weet niemand hoe die relatie van dat meisje precies in elkaar stak.

Mijn vader was ook dolblij toen ik mijn laatste relatie verbrak.. doordat mijn ogen daarna weer glinsterden en ik veel meer straalde en veel meer lol maakte. Dat was daarvoor dan niet niet het geval door het feit dat ik een relatie had, maar door wat voor relatie dat was. En dat kan in dit geval ook zo zijn.

En over dat woordje 'inhalen'. Het is misschien gek gekozen, maar het is maar een woord joh. Jemig. Snel oordelen is altijd makkelijk. Verder hoeft dat ook helemaal niet te gaan over rondsletten. Zo verwaarloosde ik al mijn vrienden gigantisch omdat mijn vriendje voor alles ging, wist ik veel
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 17:17
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Mijn ouders wilden niet dat ik een relatie had eaan de ene kant, maar ook niet dat ik rondslette.. Beetje tegenstrijdig.

Maar ik heb beiden gedaan haha.. Genoeg jongens gezoend. En ook genoeg relaties gehad. Waarvan een anderhalf jaar, vind ik wel lang dus.

Maar nu al weer 5mnd gelukkig met een nieuwe jongen! En dat zal wel de laatste zijn!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2005, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 12-12-2005 @ 17:34 :
Hehe ja, maar denk je dat die rondslet fase voorgoed achter je ligt? Stel dat het uit zou gaan, onverwacht, ga je dan ook schade inhalen?

(met of zonder goedkeuring van ouders )
Nope. Ik weet wel zeker dat ik het iets rustiger aan doe, ondertussen heb ik door dat ik best kan kíezen uit leuke jongens. Maar ik weet ook wel zeker dat ik net zo goed weer gewoon voor een avondje met een jongen kan zoenen en dat ik dat waarschijnlijk ook gewoon weer wil.

(met goedkeuring, mijn ouders waren ook rondsletters )
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 17:45
Verwijderd
Wanneer iemand meent schade in te moeten halen in zo'n situatie is dat, meen ik, meer inherent aan de persoon zelf dan aan zijn of haar relatie.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 18:10
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
perseus schreef op 12-12-2005 @ 18:45 :
Wanneer iemand meent schade in te moeten halen in zo'n situatie is dat, meen ik, meer inherent aan de persoon zelf dan aan zijn of haar relatie.
Roerend mee eens.

Daarnaast heb ik sowieso een hekel aan ouders die het 'heilige moeten van een vrijgezellig studentenleven aanhangen' en daarbij voor het gemak maar even uitgaan van hun alwetendheid, toegeschreven aan hun zelf verklaarde en enorm relevante geachtte schat aan levenservaring, met betrekking tot het liefdesleven van andere mensen.
Ik heb een relatie van 26 maanden, sinds het begin van de 5e klas gymnasium, en men kan veel van me zeggen, maar contactgestoord of sociaalonderontwikkeld ben ik echt niet, ookal ben ik veel en graag bij mijn vriendin.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 18:42
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Morgan schreef op 12-12-2005 @ 17:18 :
*knip*
Ik doelde eigenlijk ook op meer dan zoenen alleen
Want zoenen voor een (of meer) avond(en) kan idd gebeuren en als je allebei weet hoe je erover denkt moet dat kunnen, heb ik ook weinig tegen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 19:35
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik voel me wel af en toe alsof ik schade moet inhalen. Ik heb nog geen enkel serieus vriendje gehad, nog geen enkele romantische gebeurtenis die ertoe kan leiden beleefd, nog nooit gezoend. Niet dat ik het supererg vind, maar tis wel alsof ik iets heb gemist ofzo wat ik nu moet gaan inhalen.

Maarre rondsletten is niet echt iets voor mij.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 23:34
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 11-12-2005 @ 23:12 :
Ik ben het met je eens! Ik heb zelf ook al meer dan 2,5 jaar een relatie. Ik mis niks en heb niks in te halen. Ik heb een fantastische vriend waar nu geen jongen aan kan tippen. En lol heb ik genoeg, dus dat mis ik niet!
Ik vind mooi dat er toch nog mensen zijn die er zo over denken. Maar jij bent gelukkig met je vriendje en dat meisje uit de krant dus waarschijnlijk niet...


Citaat:
Het komt gewoon neer op verwachtingen. Haar ouders hadden iets heel anders verwacht van haar dan zo'n lange relatie. Die hadden haar gewoon veel vrijer gezien. En nu ze dat is zijn ze blij en willen ze dat delen. Zonder dat ze daarbij rekening hoeven te houden met de gevoelens van die jongen. Want de relatie die zij hadden met hem was er klaarblijkelijk alleen door hun dochter.

And last but not least;

Als je jong bent, mag je spelen met relaties!
Dus draait het toch weer om persoon zelf (hun dochter). Dat die jongen misschien in puin ligt... ach

En je laatste zin: dat ben ik dus echt niet met je eens. En waarom niet? Omdat bij relaties per definitie personen betrokken zijn. Je speelt dan dus met personen...
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 23:35
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
WolterB schreef op 12-12-2005 @ 11:29 :
Ik vind die reactie van de vader uit het artikel ronduit denigrerend voor die gedumpte jongen.
Natuurlijk verandert je leven als je gaat studeren en krijg je meer prikkels van buitenaf, op ontzettend veel gebieden, maar om daarvoor een relatie op het spel te zetten die mogelijk nog goed loopt, no way. Als een relatie daardoor stukloopt, dan moet er al meer aan de hand geweest zijn. Iets inhalen betekent dat je daarvoor iets gemist hebt. In dit geval kan ik niets anders bedenken dan rondsletten. Ieder zijn of haar mening, maar ik vind rondsletten zeker niet iets wat je gedaan móét hebben om tevreden te zijn met je leven.

Daarin vind ik het onzin dat iemand aangerommeld moet hebben voordat diegene in een 'echte' relatie stapt. Ik hoef zeker niet met iemand iets te beginnen waarvan ik weet dat ze voor mij heeft 'gerommeld' met een paar dozijn andere jongens, vind ik helemaal niet aantrekkelijk, vooral niet omdat ik niet de zoveelste in het rijtje wil zijn. Dan liever iemand waarvan ik zeker weet dat ze voor mij gaat en waarmee ik een fijne relatie op kan bouwen.
Ik ben het met je eens.
Maar wat dat laatse betreft. Als ik iemand echt leuk vind dan parafraseer ik de Spice Girls: If I want your future I forget your past!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 23:37
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
groovy schreef op 12-12-2005 @ 14:46 :
nouja mijn ouders vinden ook dat ik rond moet fladderen en moet genieten van mijn vrijheid zodat ik later me kan binden en zeker weet dat ik met die persoon het gelukkigst ben.
Maar in hoeverre weet je dan dat een persoon de goede is? Je kan ze niet allemaal proberen....
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 13:45
Verwijderd
Ik denk ook niet dat je op jonge leeftijd kunt 'spelen met relaties', want dan speel je inderdaad met mensen. Wel denk ik dat het jonge mensen wat minder te verwijten is als dat soort dingen gebeurt, maar ik vind het niet prijzenswaardig en zelfs iets wat in principe voorkomen moet worden.

Trouwens, is de opvatting dat men op jonge leeftijd kan 'spelen' met relaties niet enigszins oververtegenwoordigd in hoofden van toekomstige slachtoffers van loverboys enzo?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 15:17
mara18
mara18 is offline
Citaat:
perseus schreef op 13-12-2005 @ 14:45 :
Ik denk ook niet dat je op jonge leeftijd kunt 'spelen met relaties', want dan speel je inderdaad met mensen. Wel denk ik dat het jonge mensen wat minder te verwijten is als dat soort dingen gebeurt, maar ik vind het niet prijzenswaardig en zelfs iets wat in principe voorkomen moet worden.
volledig mee eens.
ik heb zelf een relatie van 2.5 jaar en zit de laatste tijd ook vaak met het idee om het uit te maken. Gewoon om mijn vrijheid te herwinnen. Maar mijn vriend geeft zoveel om mij en ik om hem, dat ik mij niet zou kunnen inbeelden dat ik zomaar met onze relatie zou 'spelen' of zijn gevoelens zou kwetsen.
Hij heeft mij doen inzien hoeveel een mens echt om een ander kan geven. Niemand verdient het om als een hoopje vuil te worden behandeld.
Het lijkt wel alsof het ingeburgerd raakt: op jonge leeftijd mag je experimenteren en anderen kwetsen.
Dit slaat toch nergens op?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 17:15
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 13-12-2005 @ 00:34 :

Dus draait het toch weer om persoon zelf (hun dochter). Dat die jongen misschien in puin ligt... ach
Wat zit je nu de hele tijd te zeuren over die jongen? Allereerst heb je geen idee over hoe die jongen zich eronder voelt, allertweedst lijkt het me logisch dat een vader zich vooral bekommert om zijn eigen dochter. Allerderdst is het erg gebruikelijk dat dingen die mensen zeggen of schrijven nogal ingekort worden en kan het best zijn dat die vader wat genuanceerder was of meer zei over de jongen.

En persoonlijk zou ik het ontzettend raar vinden als vaders van mijn exen minder blij zouden zijn hun zoon gelukkig te zien door onze break-up, omdat ik nou ongelukkig ben. Mijn ouders bekommeren zich wel om mij, laat de ouders van mijn exen zich lekker om mijn ex bekommeren zeg!

En dan ook nog, niemand zegt dat het niet boeit dat het voor die jongen wat minder leuk is.. Het is alleen niet het onderwerp in het stukje.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-12-2005, 18:05
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Nee, persoonlijk vind ik niet dat ik ooit wat zal moeten inhalen.
Je moet gewoon doen waar je zin in hebt. Je kunt niet alles gedaan hebben.

En als je vindt dat je wat in te halen hebt, is dat misschien gewoon een excuus om wat rond te sletten.
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 21:01
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
mara18 schreef op 13-12-2005 @ 16:17 :
Het lijkt wel alsof het ingeburgerd raakt: op jonge leeftijd mag je experimenteren en anderen kwetsen.
Dit slaat toch nergens op?
Ja, precies. En dan 'vergoeielijkingen' als: ja, maar ik was 15! Ja, de persoon die je kwetste misschien ook wel...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 21:06
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 13-12-2005 @ 18:15 :
Wat zit je nu de hele tijd te zeuren over die jongen?
(...)
Inderdaad, ik weet niet wat er nog meer is gezegd...

Citaat:
Dusjcrib schreef op 13-12-2005 @ 18:15 :
En persoonlijk zou ik het ontzettend raar vinden als vaders van mijn exen minder blij zouden zijn hun zoon gelukkig te zien door onze break-up, omdat ik nou ongelukkig ben. Mijn ouders bekommeren zich wel om mij, laat de ouders van mijn exen zich lekker om mijn ex bekommeren zeg!
Sorry, hoor, maar dat vind ik echt heel egoistisch geredeneerd. Ik bedoel, je ex is ook een mens. En ik vind medemenselijkheid een groot goed. Nogmaal, soms gaan relaties uit. En soms (vaak) komt daar verdriet bij kijken...
Maar ik hoop toch echt dat als ik een relatie beeindig en ik doe daarmee een meisje pijn, dat mijn ouders me daar ook (!) op wijzen.

Maar goed, ik weet niet hoe die jongen er onder is, ik weet niet wat die vader nog meer allemaal zei. Maar het kwam op mij allemaal niet zo verheffend over...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 21:43
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 13-12-2005 @ 22:01 :
Ja, precies. En dan 'vergoeielijkingen' als: ja, maar ik was 15! Ja, de persoon die je kwetste misschien ook wel...
Ja, het kan levensgevaarlijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 21:53
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Soullar schreef op 11-12-2005 @ 23:23 :
Als je jong bent, mag je spelen met relaties!

Niemand is perfect, Liefde & Relatie moet je ook gewoon leren.

Jong zijn geeft je nog geen vrijbrief om mensen te kwetsen.

Natuurlijk moet je het hebben van een relatie ook met vallen en opstaan leren, zoals je alles moet leren door ervaring, maar ik zou dat geen spelen willen noemen.

Spelen klinkt alsof je mensen en hun gevoelens mag gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 08:54
cagie
Avatar van cagie
cagie is offline
Mijn ouders waren ergens ook wel blij toen ik na 2,5 jaar mijn relatie verbrak. Vooral mijn moeder vond het denk ik niet verstandig dat ik al op 16 jarige leeftijd een hele serieuze relatie had. Het heeft mij namelijk heel veel van mijn vrijheid beroofd en ik was denk ik niet echt gelukkig in mijn relatie. Ondanks dat mijn moeder dol is op mijn ex vind ze het goed dat ik voor mezelf heb gekozen en vind het mooi om te zien dat ik nu een stuk beter in mijn vel zit. Mijn moeder ziet me ook niet "rondsletten" maar ze had liever gewild dat ik op jonge leeftijd een minder serieuze relatie had gehad.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 11:55
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Ff in het kort: Vanaf van 15e tot mijn 18e heb ik een hele lieve vriend gehad maar na de zomer ging ik studeren en nu is het sinds kort uit.
Voor de duidelijkheid: Ik heb het uitgemaakt en heb er geen spijt van.

Je merkt het bijna niet als je op de middelbare school zit maar ik was zo afhankelijk van hem. We deden eigenlijk alleen maar dingen met z'n twee'tjes of met zijn vrienden. Toen ik ging studeren begon ik eindelijk mijn eigen hechte vriendengroepje te vormen. Ik merkte dat ik weer vrij wilde zijn, lekker met niemand rekening houden en mijn eigen weg zoeken, op eigen benen staan...

Ik heb mijn vriend wel verdriet gedaan dat ik het uitgemaakt heb maar toch voor mezelf gekozen, als ik het aan had gehouden was ik doodongelukkig geweest. Had ik de schijn moeten ophouden voor mijn vriend en hem niet kwetsen!? Had ik hem aan het lijntje moeten houden? Volgens velen hier ben ik nu egoistisch... net als dat meisje van het voorbeeld...

Mijn ouders stonden helemaal achter mij, ookal mochten ze mijn vriend erg graag en vonden ze het jammer. Toch vinden ze mijn geluk even belangrijker dan dat van mijn exvriend. Ik vind het juist heel erg fijn dat mijn ouders compleet achter mij stonden. Mijn moeder vertelde dat toen zij het uitmaakte met een vriendje mijn oma een week niet tegen haar gesproken heeft! Dat is toch belachelijk!

Ik ben helemaal niet aan het rondsletten maar voel me wel beter dan ooit! Ik ben zelfverzekerd, zelfstandig en heb lol! Misschien ben ik dingen aan het inhalen maar zo noem ik het niet...
__________________
Dromendief
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 12:10
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ik ben helemaal niet aan het rondsletten maar voel me wel beter dan ooit! Ik ben zelfverzekerd, zelfstandig en heb lol! Misschien ben ik dingen aan het inhalen maar zo noem ik het niet...
Dat is natuurlijk mooi (dat je je goed voelt)

En natuurlijk moet je iemand niet aan het lijntje houden. Ik ben blij dat je nu lol hebt en je goed voelt.
Mijn punt over inhalen was eigenlijk alleen over dat 'scoren'. Dat je zelf dingen onderneemt, eigen vrienden, .... is alleen maar goed! (naar mijn mening dan)
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 12:23
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Wat is er mis met scoren? (als de ander dat ook wilt?) En waarom zou je dat niet doen als je een tijd hebt verspeelt met een foute relatie? Ik zeg niet dat het alles gaat goedmaken, maar met het proberen doe je toch niets verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 12:28
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Wat is er mis met scoren? (als de ander dat ook wilt?) En waarom zou je dat niet doen als je een tijd hebt verspeelt met een foute relatie? Ik zeg niet dat het alles gaat goedmaken, maar met het proberen doe je toch niets verkeerd?
Mijn punt was: waarom hebben mensen gevoel iets te moeten inhalen (qua 'scoren') als ze tijdje relatie hebben gehad? Dat snap ik niet.

En als je foute relatie hebt gehad, word je dan blijer, vrolijker, krijg je meer peace-of-mind, als je beetje gaat aankloten met vreemden? Lijkt me niet!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 12:34
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 14-12-2005 @ 13:28 :
Mijn punt was: waarom hebben mensen gevoel iets te moeten inhalen (qua 'scoren') als ze tijdje relatie hebben gehad? Dat snap ik niet.

En als je foute relatie hebt gehad, word je dan blijer, vrolijker, krijg je meer peace-of-mind, als je beetje gaat aankloten met vreemden? Lijkt me niet!
Omdat ze een boel leuke jongens hebben laten links liggen voor een vriendje dat het niet waard was?
Ik ben nooit gaan rondsletten na mijn relatie, zit niet in mijn aard, maar ik ben wel blij geweest dat ik het eindelijk kon. Mijn ex kon niet verdragen dat ik gewone (mannelijke) vrienden had, terwijl hij me wel meermaals bedroog en zich er niets van aantrok dat ie een relatie had. Dus toen het uit was, had ik wel zoiets van "laat ze maar komen!". En het feit dat je eindelijk onder de plak van die jongen bent, en dat je zoveel jongens kan krijgen als je maar wilt, dat maakt je blijer. Mij toch, ook al ben ik braaf Maar ik geef toe, het is een oppervlakkig gevoel, die euforie blijft niet duren.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 13:10
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Maar rondsletten is toch véél minder leuk dat een langere relatie met een fantastisch leuk iemand? En waarom zou je dan iets in moeten halen? Als je het leuk hebt met iemand maakt het toch niet uit dat je die tijd eigenlijk ook had kunnen gebruiken om een beetje rond te sletten. Ik vind niet dat je dan iets gemist hebt, want je hebt het juist een leuke relatie gehad en dat is toch veel leuker? Als diegene je maar gelukkig maakt. Want om nou op jaren bij iemand te blijven met wie het eigelijk niet gaat, ja dan had je beter kunnen rondsletten misschien. Bovendien kun je in een relatie ook je vrijheid houden. Je kan toch nog steeds lekker uitgaan, met vrienden dingen doen, bijna alles eigenlijk! Alleen niet met andere jongens zoenen, maar als je hartstikke verliefd ben is het veel leuker om een relatie te hebben met diegene dan een beetje rond te sletten. Ik zou het alleen wel zonde vinden als ik nu jaren lang een vriendje had met wie ik elke zaterdag op de bank ging zitten ipv lekker uit te gaan. Maar ja, ook dan hoef je dat achteraf niet erg te vinden, als je het op dat moment zelf maar leuk vond!
__________________
Don't worry, be happy!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 13:17
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
@Lola: Nee, tuurlijk niet. Ik vind dat een goede (!) relatie ook boven rondsletten gaat, maar soms is je relatie niet wat ze moet zijn en blijf je toch bij hem omdat je hem graag ziet... En achteraf ga je dan schade inhalen, wat ik niet abnormaal vind.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 16:35
Spiteful
Spiteful is offline
Jullie gaan er nooit uitraken
Kheb eig alleen maar de eerste en de laatste paar posts gelezen, geen tijd en geen zin.
Ik vind dat je niet moet rondsletten of net heel serieuze relaties hebben omdat je jong bent, of dat het ene per se beter is dan het andere. Wrs ga je in je leven beide wel meemaken. Iig vind ik jong zijn zeker geen excuus om te spelen met relaties. Vrij willen zijn vind ik geen reden om het uit te maken, gevangen zitten in een relatie wel.
Ik zou net graag al vrij jong een serieuze relatie gehad hebben. Wrs was het nu dan al wel goed foutgelopen en had ik er veel miserie mee gehad, maar het lijkt mij een mooie en waardevolle ervaring. Ik ben niet iemand die snel spijt van iets heeft. Wat mis je nu echt als je pakweg vier jaar van je jonge leven bij dezelfde persoon blijft? Veel alleen zijn, af en toe wat leuk maar betekenisloos geklooi met meisjes waar je niet veel om geeft en nauwelijks iets afweten van wat het betekent om van iemand te houden. Ik heb nog geen enkele echt serieuze relatie gehad, en ik vind dat veel meer een gemis dan dat ik ooit mijn zogenaamde vrijheid zou kunnen missen. Het was leuk (stel je er niet te veel bij voor, kben er wat laat aan begonnen, maar dat maakte het miss juist nog leuker ) en kheb er zeker geen spijt van, maar kzou het zo willen inwisselen voor iets serieuzer. Maar ik kan me wel voorstellen dat ik als het foutloopt toch wat 'schade wil inhalen'
__________________
There's a time and a place for everything, and it's called college
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.