Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2006, 14:38
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 05-05-2006 @ 13:23 :


En Suriname is geen coke land. De regering daar doet er meer aan dan jij denkt. Maarja jij weet er waarschijnlijk niks van af. Het enige wat jij over Suriname weet is het nieuws dat je hier hoort en dat is inderdaad niet zo positief maar dat is de schuld van de media.
Suriname is definitely een cokeland. De hele surinaamse economie zou instorten als er geen coke zou worden verhandelt. En dan stelt de surinaamse economie al niet veel voor, dat geeft al aan hoe afhankelijk suriname is van coke.

Citaat:
Supersuri schreef op 05-05-2006 @ 13:23 :

En die 100% controlles zijn een gevolg van slecht nederlands drugsbeleid. Je mag namelijk wel vanalles gebruiken maar niet kopen. Als het gebruik van cocaine nou ook strenger werd aangepakt dan was de vraag niet zo groot. (Je weet wel vraag en aanbod)

En in Nederland wordt ook genoeg drugs ge-exporteert en daar de regering niet veel aan hoor.
absoluut ook waar.

Citaat:
Supersuri schreef op 05-05-2006 @ 13:23 :

En van de onafhankelijkheid weet je ook al niks. Het is niet zo dat Suriname perse onafhankelijk wilde worden. Ze moesten wel van Nederland zodat hun van hun kolinale trauma af konden komen na de ramp waar het op uitliep in Indonesie. Dus om daarom de subsidies stop te zetten is onzin. En Nederland kan het best missen. Nederland heeft genoeg verdient aan Suriname en er zijn Nederlandse bedrijven die er nog steeds aan verdienen.
Het is zo dat de verdeeldheid idd ongeveer 50/50 was.
Ik heb van sommige surinamers begrepen dat Nederland idd blij was met de onafhankelijkheid en het ook heeft gepusht, maar in hoeverre dit waar is weet ik niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2006, 14:39
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Arcades schreef op 05-05-2006 @ 15:21 :
Klinkt erg aantrekkelijk . Hoewel t weer vandaag toch ook al extra mogelijkheden schept.
Behalve dan dat hier een gebrek aan palmbomen is.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 14:40
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
koekjes schreef op 05-05-2006 @ 14:29 :
dan zijn amerika en nederland ook cokelanden
Zijn ook drugslanden, vooral nederland natuurlijk. Alleen is Suriname afhankelijker van coke. En kan er makkelijk worden verhandelt in coke, maar dat heeft natuurlijk direct te maken met het armoede probleem in Suriname. Het is nog net geen Columbia, maar het gaat wel die richting op als Suriname niet op past.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 20:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 05-05-2006 @ 13:23 :
En Suriname is geen coke land. De regering daar doet er meer aan dan jij denkt. Maarja jij weet er waarschijnlijk niks van af.
Vrij dun ijs als we kijken naar de miljoenen tonnen coke die er doorgevoerd worden...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 00:29
eelco
Avatar van eelco
eelco is offline
Dat in de kamer waren toevallig 2 Surinamers die gelogen hebben. Zullen we het nu over Nederlanders hebben die de kamer voorgelogen hebben. Verdonk liegt constant. Een groot deel heeft gelogen over nevenactiviteiten dus dat ze nog buiten de kamer geld bijverdienen met allerlij clubs wat ze eigenlijk hadden moeten opgeven. En als jij Bouterse al een massamoordernaar vind (waren maar 15 mensen geloof ik) wat vind je dan van de Nederlandse regering in de tijd van de slavernij, de minister president toen was pas een massamoordenaar en tijdens de oorlog in joegoslavie was nederland ook niet al te netjes. Een enclave niet kunnen verdedigen en vervolgens maar de fotorolletjes kwijtraken. Daar is de minister president verantwoordelijk voor.

Dankzij die Slavernij (overigens niet goed te praten) is Nederland nu wel een van de welvarende landen die het inderdaad kunnen missen. Bouterse maar 15 mensen? Volgens mij vergeet je iets met Ronnie Brunswijk en Bouterse en niet alleen de september moorden.
Blijkbaar weet jij ook niet zoveel van de Nederlandse Militaire geschiedenis, Sebrenica is opgegeven omdat de Fransen een VETO over luchtsteun uit hebben gesproken.

Vraag de gemiddelde Surinamer eens op straat wat hij wil? dan is het onafhankelijk zijn van Nederland. Waarom moeten wij ze dan onderhouden? Dat geld kan beter besteed worden aan andere landen die het harder nodig hebben. Darfour ofzo? En anders kunnen ze hier ook nog wel genoeg in eigen land doen.

Nu ben ik natuurlijk weer een racist maar hebben wij Nederlanders in het parlement van Suriname?? nee dus, dus die liegen ook niet. Wel een 100% score van Surinamers in onze Kamer. liegen Verdonk en Balkenende? Vast wel daarvoor zitten ze in de regering? Maar Venetiaan en Bouterse en Brunswijk spreken zeker de waarheid???? Ook niet.
Nederland heeft inderdaad een bloedig en zwart verleden maar welk land heeft dat niet?
Spanje roeide de Inca's uit, Duitsland hoeven we het niet over te hebben, en de Belgen hebben afschuwelijk in Afrika huisgehouden. Amerika gooide maar een Atoombom, dus kom daar niet mee aanzetten. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de daden van onze voorouders.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 12:42
Supersuri
Supersuri is offline
Ja dacht dat je met massamoordenaar doelde op de decembermoorden. Maar de binnenlandse oorlog met de Marowijne slachting was inderdaad ook een grote massaslachting.

En dat van de gemiddelde Surinamer op straat klopt niet. Nu mischien wel omdat ze onafhankelijk zijn, maar ook niet echt Nederland bemoeit zich er nog heel erg mee en dan niet alleen financieel.

In 1975 was het 50/50 dat onafhankelijk wilde worden. Toen wilde Nederland vooral van Suriname af. Had iets met een trauma uit Indonesië te maken.

En wat je zegt over een 100% score voor Surinamers in het Nederlands parlement is natuurlijk niet goed omgaan met statestiek. Het klopt wat je zegt, maar de presentatie ervan klopt niet. Want je bedoelt eigenlijk dat alle Surinamers in het Nederlands parlement liegen, alsof het een hele grote groep is, terwijl het maar 2 Surinamers zijn die jij gebruikt om alle Surinamers te laten representeren.

En er zijn waarschijnlijk ook genoeg Nedelanders die liegen in de kamer (wat ik al noemde over die bijbaantjes), maar dat wordt door de media niet zo duidelijk gemaakt. Fraude is ten slotte in dit land een misdaad waar je gewoon mee weg komt. En de gene die iets van de fraude laat horen aan de media of bij de politie krijgt zelf straf.

Je ben mischien niet verantwoordelijk voor de daden van je voorouders maar nu je zelf zegt daardoor hier zo welvarend bent ben je vind ik verplicht als je van die welvaard door de slavernij gebruik maakt nu ook maar iets terug te doen voor die mensen.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 15:54
eelco
Avatar van eelco
eelco is offline
Ben het ook zeker met je eens dat we wel wat terug mogen doen alleen ben ik gewoon van mening dat er andere landen beter geholpen kunnen en moeten worden.
Nederland loopt (bijna) altijd voorop in de polonaise die internationale hulpverlening heet en hoewel ik dat niet afkeur zouden we wel beter moeten kijken naar hoe, waar, wanneer en waarom en niet te vergeten wat doen ze ermee.

Dat van die parlementariers is gewoon triest, en ja ze verdienen inderdaad bij, aan de andere kant dat doet half Nederland ook.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 20:56
Verwijderd
Citaat:
eelco schreef op 06-05-2006 @ 16:54 :
Ben het ook zeker met je eens dat we wel wat terug mogen doen alleen ben ik gewoon van mening dat er andere landen beter geholpen kunnen en moeten worden.
Nederland loopt (bijna) altijd voorop in de polonaise die internationale hulpverlening heet en hoewel ik dat niet afkeur zouden we wel beter moeten kijken naar hoe, waar, wanneer en waarom en niet te vergeten wat doen ze ermee.
er zijn altijd andere landen die meer geld nodig hebben maar daar heeft nederland geen band mee...

Citaat:

Dat van die parlementariers is gewoon triest, en ja ze verdienen inderdaad bij, aan de andere kant dat doet half Nederland ook.
dat maakt het nog niet acceptabel, niet omdat de helft van de mensen ooit iemand inelkaar mept is het acceptabel dat iedereen elkaar maar de grond in rost.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 23:03
Supersuri
Supersuri is offline
Vrouw houdt vol: miskraam door bolletjesonderzoek
Geplaatst op zaterdag, mei 6th, 2006 om 12:42 am in Nieuws uit Nederland, Justitie en politie

De Surinaamse vrouw Merlyn MacNack die in november een miskraam kreeg na een drugscontrole op Schiphol gaat in beroep tegen de beslissing van justitie in Haarlem om de betrokken ambtenaren niet te vervolgen. Ze houdt vol dat de miskraam het gevolg was van geweld tijdens het bolletjesonderzoek. Het Openbaar Ministerie concludeerde eerder dat dat verband niet is aangetoond.

MacNack had in Nederland een klacht ingediend wegens zware mishandeling tijdens het onderzoek naar bolletjes. Volgens de Nederlandse arts die ze in Huizen raadpleegde, omdat ze na haar ‘vrijlating’ veel bloedverlies had, is het niet uitgesloten dat de vrouw als gevolg van het onderzoek een vruchtje van ongeveer drie centimeter verloor. Dat staat in een schriftelijke verklaring van de arts. Het voorval deed zich begin november 2005 voor. “Volgens mij hebben ze alles in een doofpot gestopt”, zei Merlyn eerder tegen journalisten in Paramaribo. Ze heeft ook een letselschadeadvocaat ingeschakeld die smartengeld eist voor de lichamelijke en geestelijke gevolgen van de miskraam.

De zware controle op drugssmokkel stuit al langer op felle protesten. De Nationale Ombudsman Brenninkmeijer heeft begin 2006 een onderzoek ingesteld naar de zogeheten 100-procentscontroles op de luchthaven. Volgens de ombudsman overtreedt de douane de regels door mensen die mogelijk bolletjes hebben geslikt op hun naakte lichaam te onderzoeken.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 23:23
Sjoerd24
Sjoerd24 is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 08-05-2006 @ 00:03 :
Vrouw houdt vol: miskraam door bolletjesonderzoek
Geplaatst op zaterdag, mei 6th, 2006 om 12:42 am in Nieuws uit Nederland, Justitie en politie

De Surinaamse vrouw Merlyn MacNack die in november een miskraam kreeg na een drugscontrole op Schiphol gaat in beroep tegen de beslissing van justitie in Haarlem om de betrokken ambtenaren niet te vervolgen. Ze houdt vol dat de miskraam het gevolg was van geweld tijdens het bolletjesonderzoek. Het Openbaar Ministerie concludeerde eerder dat dat verband niet is aangetoond.

MacNack had in Nederland een klacht ingediend wegens zware mishandeling tijdens het onderzoek naar bolletjes. Volgens de Nederlandse arts die ze in Huizen raadpleegde, omdat ze na haar ‘vrijlating’ veel bloedverlies had, is het niet uitgesloten dat de vrouw als gevolg van het onderzoek een vruchtje van ongeveer drie centimeter verloor. Dat staat in een schriftelijke verklaring van de arts. Het voorval deed zich begin november 2005 voor. “Volgens mij hebben ze alles in een doofpot gestopt”, zei Merlyn eerder tegen journalisten in Paramaribo. Ze heeft ook een letselschadeadvocaat ingeschakeld die smartengeld eist voor de lichamelijke en geestelijke gevolgen van de miskraam.

De zware controle op drugssmokkel stuit al langer op felle protesten. De Nationale Ombudsman Brenninkmeijer heeft begin 2006 een onderzoek ingesteld naar de zogeheten 100-procentscontroles op de luchthaven. Volgens de ombudsman overtreedt de douane de regels door mensen die mogelijk bolletjes hebben geslikt op hun naakte lichaam te onderzoeken.
Dus heeft ze door haar eigen domme acties haar eigen kind vermoord. En daar wil ze geld voor????? Belachelijk. Gewoon 5 jaar laten zitten voor moord
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 23:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 08-05-2006 @ 00:03 :
Vrouw houdt vol: miskraam door bolletjesonderzoe
Kunnen ze wanneer voor de rechter blijkt dat dat verband echt niet bestaat dat type niet gewoon een boete geven vanwege minachting van het hof? Het zal vast ingrijpend voor haar zijn en zo, maar er is geen reden om iedereen overal keer op keer voor de rechter te slepen. De rechters hebben al genoeg te doen denk ik zo.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 23:43
eelco
Avatar van eelco
eelco is offline
Citaat:
Sjoerd24 schreef op 07-05-2006 @ 23:23 :
Dus heeft ze door haar eigen domme acties haar eigen kind vermoord. En daar wil ze geld voor????? Belachelijk. Gewoon 5 jaar laten zitten voor moord
Die is wel erg grof............maar wel terecht. En dan die boete erbij voor minachting van het hof.......
__________________
Play without fear, play to win and honor will be upon you
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Sjoerd24 schreef op 08-05-2006 @ 00:23 :
Dus heeft ze door haar eigen domme acties haar eigen kind vermoord. En daar wil ze geld voor????? Belachelijk. Gewoon 5 jaar laten zitten voor moord
ik mis haar domme acties? wat heeft ze dan voor doms gedaan? het vliegtuig gepakt?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 23:46
eelco
Avatar van eelco
eelco is offline
Verrek das waar. Staat nergens of ze daadwerkelijk iets geslikt heeft. Ach vast wel anders had ze niet zo grondig ondervraagd geweest. Gewoon typisch weer een makkelijke manier om aan geld te komen. Niet meer smokkelen maar een miskraam krijgen.

Als ze hier aan meewerken komt er een hele golg zwangere vrouwen deze kant op die of een miskraam gaan krijgen of kilo's coke het land invoeren.

Mocht ze echt een onschuldige toerst zijn is het best zielig maar om het in Donner zijn woorden te zeggen: liever tien onschuldigen vast dan een schuldige laten lopen.
__________________
Play without fear, play to win and honor will be upon you
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 23:53
Verwijderd
Citaat:
eelco schreef op 08-05-2006 @ 00:46 :
Verrek das waar. Staat nergens of ze daadwerkelijk iets geslikt heeft. Ach vast wel anders had ze niet zo grondig ondervraagd geweest. Gewoon typisch weer een makkelijke manier om aan geld te komen. Niet meer smokkelen maar een miskraam krijgen.

Als ze hier aan meewerken komt er een hele golg zwangere vrouwen deze kant op die of een miskraam gaan krijgen of kilo's coke het land invoeren.

Mocht ze echt een onschuldige toerst zijn is het best zielig maar om het in Donner zijn woorden te zeggen: liever tien onschuldigen vast dan een schuldige laten lopen.
je word altijd grondig ondervraagd en als ze je verdacht eruit vinden zien gooien ze je gewoon over een tafel dus we weten niet of ze schuldig was of dat men dacht dat ze schuldig was, het is natuurlijk mogelijk als ze je extreem lomp onderzoeken dat je een miskraam krijgt
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 07:35
Verwijderd
dikke overstroming daar atm
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 09:48
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
eelco schreef op 08-05-2006 @ 00:46 :
Verrek das waar. Staat nergens of ze daadwerkelijk iets geslikt heeft. Ach vast wel anders had ze niet zo grondig ondervraagd geweest. Gewoon typisch weer een makkelijke manier om aan geld te komen. Niet meer smokkelen maar een miskraam krijgen.

Als ze hier aan meewerken komt er een hele golg zwangere vrouwen deze kant op die of een miskraam gaan krijgen of kilo's coke het land invoeren.

Mocht ze echt een onschuldige toerst zijn is het best zielig maar om het in Donner zijn woorden te zeggen: liever tien onschuldigen vast dan een schuldige laten lopen.
Ze had geen coke bij zich hoor. Dat heeft al in eerdere berichten hierover gestaan. Jij bent echt zo bevooroordeelt. En ik vind dat je zwangere vrouwen en oudere door een arts moet laten visiteren, niet door de marususee.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 10:39
eelco
Avatar van eelco
eelco is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 08-05-2006 @ 09:48 :
Ze had geen coke bij zich hoor. Dat heeft al in eerdere berichten hierover gestaan. Jij bent echt zo bevooroordeelt. En ik vind dat je zwangere vrouwen en oudere door een arts moet laten visiteren, niet door de marususee.
Marechaussee. Over spelfouten gesproken.......

Beter lezen, in Portugal lezen we dit soort dingen niet en er staat toch duidelijk dat ik het wel zielig vind als ze onschuldig was.

Wat ik wel weet is dat de Koninklijke Marechaussee (mooi en moeilijk woord he) niet eens inwendig onderzoek uit mag voeren, dus het moet wel een arts zijn geweest in dienst van.

Maar die spelfout???? welke universiteit zit je????
__________________
Play without fear, play to win and honor will be upon you
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 10:41
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
eelco schreef op 08-05-2006 @ 11:39 :
Maar die spelfout???? welke universiteit zit je????
Jongen, piss off
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 10:46
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 08-05-2006 @ 08:35 :
dikke overstroming daar atm
Extreme regenval teistert Suriname

Extreme regenval heeft dorpen in het binnenland van Suriname onder water gezet.

Bosnegerstammen
De regering heeft een speciaal team ingesteld om na te gaan hoe er hulp aan de gedupeerde bewoners kan worden geboden. De overstromingen hebben voornamelijk dorpen getroffen van traditionele bosnegerstammen.

In het gebied wonen 60.000 mensen. Veel van de hutten en voedselvoorraden zijn verloren gegaan.

Gebrekkige communicatie
De communicatie met het binnenland is gebrekkig. Of er slachtoffers zijn, is dan ook nog niet bekend. Wel wordt al gezegd dat er ruim 20.000 mensen geëvacueerd moeten worden.

Doe mee aan de dagelijkse RTL Nieuwsquiz:
Vijf vragen over het nieuws van de afgelopen 24 uur.

© RTLNieuws.nl
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 10:55
Sjoerd24
Sjoerd24 is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 08-05-2006 @ 11:41 :
Jongen, piss off
Waarom, hij doet nu eens precies wat jullie doen. Alleen is het nu zeker kinderachtig omdat een niet student dat doet.

Moeten we nu voor die overstroming allemaal gaan betalen, omdat de boel daar onder water staat? Kom nou toch even. De hele wereld is een puinhoop.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 12:19
eelco
Avatar van eelco
eelco is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 25-04-2006 @ 17:22 :
Er was al een topic over Iran ik dacht ik open er ook even één over Suriname.

Wat vinden jullie ervan dat de situatie tussen Nederland en Suriname verslechtert, o.a. de 100% controles.

En wat vinden jullie hier verder van Suriname?
Komen weinig goede berichten uit dat land he? Is er wel iets positiefs over Suriname. Behalve dan dat het een leuk vakantie oord is. Je kan er nu ook goed varen schijnt
Ik vind het allemaal best zielig voor die mensen daar maar dit heeft gewoon niets met een mening over een land te maken.

Kortweg mijn mening veranderd dus niet, het blijft een coke exporterend landje, met een nog corruptere regering dan de Nederlandse en dat het toevallig onder water staat, tja das wel jammer voor de export.
__________________
Play without fear, play to win and honor will be upon you
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 12:20
Hydrogen
Hydrogen is offline
Het is duidelijk dat eelTco in portugal zit. Hier in nederland geldt een 100% controle voor mensen uit de Antillen en Suriname. Of je schuldig bent of niet, je wordt altijd gecontroleerd.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 12:20
eelco
Avatar van eelco
eelco is offline
Citaat:
Sjoerd24 schreef op 08-05-2006 @ 10:55 :
Waarom, hij doet nu eens precies wat jullie doen. Alleen is het nu zeker kinderachtig omdat een niet student dat doet.

Moeten we nu voor die overstroming allemaal gaan betalen, omdat de boel daar onder water staat? Kom nou toch even. De hele wereld is een puinhoop.
En Sjoerd, ik kan het zelf wel af. Die spelfouten interesseren me geen ene moer. Ik snapte perfect wat hij bedoelde.
__________________
Play without fear, play to win and honor will be upon you
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 12:21
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Sjoerd24 schreef op 08-05-2006 @ 11:55 :
Waarom, hij doet nu eens precies wat jullie doen. Alleen is het nu zeker kinderachtig omdat een niet student dat doet.

Moeten we nu voor die overstroming allemaal gaan betalen, omdat de boel daar onder water staat? Kom nou toch even. De hele wereld is een puinhoop.
Zie jij ergens dat er een inzamelingsactie wordt gehouden? Hou die nutteloze opmerkingen voor je alsjeblieft.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 12:22
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
eelco schreef op 08-05-2006 @ 13:19 :
Komen weinig goede berichten uit dat land he? Is er wel iets positiefs over Suriname. Behalve dan dat het een leuk vakantie oord is. Je kan er nu ook goed varen schijnt
Ik vind het allemaal best zielig voor die mensen daar maar dit heeft gewoon niets met een mening over een land te maken.

Kortweg mijn mening veranderd dus niet, het blijft een coke exporterend landje, met een nog corruptere regering dan de Nederlandse en dat het toevallig onder water staat, tja das wel jammer voor de export.
Bestaat er een land in de wereld waar alleen goed nieuws bestaat?
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 12:23
eelco
Avatar van eelco
eelco is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 08-05-2006 @ 12:21 :
Zie jij ergens dat er een inzamelingsactie wordt gehouden? Hou die nutteloze opmerkingen voor je.
huiddroogje, die inzameling komt er vast wel weer. Hans Kazan aan de telefoon, en misschien kunnen jullie Jomanda sturen
__________________
Play without fear, play to win and honor will be upon you
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 12:24
eelco
Avatar van eelco
eelco is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 08-05-2006 @ 12:22 :
Bestaat er een land in de wereld waar alleen goed nieuws bestaat?
Nee vast niet, alleen er moet toch iets positiefs te vinden zijn??
__________________
Play without fear, play to win and honor will be upon you
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 12:25
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
eelco schreef op 08-05-2006 @ 13:23 :
huiddroogje, die inzameling komt er vast wel weer. Hans Kazan aan de telefoon, en misschien kunnen jullie Jomanda sturen
Er zijn zat landen in de wereld die nog armer zijn dan suriname en die nog ergere overstromingen kenden. Suriname kan dit best zelf afhandelen. Deze overstromingen zullen vast niet de eerste overstromingen zijn.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 12:26
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
eelco schreef op 08-05-2006 @ 13:24 :
Nee vast niet, alleen er moet toch iets positiefs te vinden zijn??
En wie zegt nou dat er weinig positiefs is in suriname? Goed nieuws is geen nieuws voor de journaals.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 12:26
eelco
Avatar van eelco
eelco is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 08-05-2006 @ 12:20 :
Het is duidelijk dat eelTco in portugal zit. Hier in nederland geldt een 100% controle voor mensen uit de Antillen en Suriname. Of je schuldig bent of niet, je wordt altijd gecontroleerd.
Is dit serieus? Als je uit het vliegtuig daarvandaan stapt is IEDEREEN de pineut? Grapje zeker, dat mag toch niet. Je moet toch eerst verdacht zijn of ben ik nu echt dom? Geef daar maar geen antwoord op
__________________
Play without fear, play to win and honor will be upon you
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 12:28
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
eelco schreef op 08-05-2006 @ 13:26 :
Is dit serieus? Als je uit het vliegtuig daarvandaan stapt is IEDEREEN de pineut? Grapje zeker, dat mag toch niet. Je moet toch eerst verdacht zijn of ben ik nu echt dom? Geef daar maar geen antwoord op
Ik meen het echt. Ze willen ook een 100% controle invoeren voor mensen uit Venezuela. OF je goed bent of niet, 100% controle.
Er was laatst nog commotie in suriname vanwege de 100% controle. Een surinaamse minister werd ook gecontroleerd. Diplomaat of niet.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 12:30
eelco
Avatar van eelco
eelco is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 08-05-2006 @ 12:28 :
Ik meen het echt. Ze willen ook een 100% controle invoeren voor mensen uit Venezuela. OF je goed bent of niet, 100% controle.
Er was laatst nog commotie in suriname vanwege de 100% controle. Een surinaamse minister werd ook gecontroleerd. Diplomaat of niet.
Oke dat wist ik niet. Dat is walgelijk man. Dat zijn S.S praktijken van de bovenste plank. Met andere woorden iedereen is schuldig totdat onderzoek het tegendeel heeft aangetoond.

Mijn excuus dan, ik dacht echt dat deze vrouw minimaal zwaar verdacht was.
__________________
Play without fear, play to win and honor will be upon you
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 12:32
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
eelco schreef op 08-05-2006 @ 13:30 :
Oke dat wist ik niet. Dat is walgelijk man. Dat zijn S.S praktijken van de bovenste plank. Met andere woorden iedereen is schuldig totdat onderzoek het tegendeel heeft aangetoond.

Mijn excuus dan, ik dacht echt dat deze vrouw minimaal zwaar verdacht was.
Nope. Deze vrouw was onschuldig, maar werd toch gecontroleerd vanwege de 100% controles. Volgens de vrouw is de oorzaak van de miskraam de onterechte controle. Er zijn zelfs gevallen bekend waar vrouwen zich moesten uitkleden.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 12:32
Hydrogen
Hydrogen is offline
Dit is geen khali forum.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 12:35
eelco
Avatar van eelco
eelco is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 08-05-2006 @ 12:32 :
Nope. Deze vrouw was onschuldig, maar werd toch gecontroleerd vanwege de 100% controles. Volgens de vrouw is de oorzaak van de miskraam de onterechte controle. Er zijn zelfs gevallen bekend waar vrouwen zich moesten uitkleden.
Als ze leuk was nee die is goedkoop. Vaag, dit zijn toch geen normale praktijken lijkt me zo. Dus als ik naar Suriname ga ben ik op de terugweg de pineut. Zullen ze veel toeristen die kant op hebben gaan. Geldt dat ook als je ergens anders in Europa land?
__________________
Play without fear, play to win and honor will be upon you
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Hydrogen schreef op 08-05-2006 @ 13:32 :
Dit is geen khali forum.
No spang, ik dacht dat ik in Suri was, dit dat jeweettog.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 12:36
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 08-05-2006 @ 13:35 :
No spang, ik dacht dat ik in Suri was, dit dat jeweettog.
omg wat heeft mou met je gedaan?
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 12:37
Hydrogen
Hydrogen is offline
Suriname wil Nederland aanklagen voor controles Schiphol

Uitgegeven: 17 maart 2006 18:38

PARAMARIBO - De Surinaamse president Ronald Venetiaan bereidt een "aanklacht op het allerhoogste niveau" voor tegen de zogeheten 100-procentcontrole van Surinaamse passagiers op de luchthaven Schiphol. Zowel individuele werkers als verantwoordelijke instanties moeten volgens hem worden aangeklaagd voor "aanranding en verkrachting".

Het Surinaamse staatshoofd zei dat vrijdag in Paramaribo in een vraaggesprek met Radio ABC. "Suriname heeft over deze wijze van controleren al het één en ander laten horen, maar het moet nog forser gebeuren."

'Barbaars'

Venetiaan noemde de 100-procentcontrole "onmenselijk, barbaars en primitief". Het geval van de Surinaamse vrouw die in november naar eigen zeggen een miskraam kreeg als gevolg van de controle op Schiphol, vindt hij een zeer ernstig incident.

Naar dit voorval doet het Openbaar Ministerie in Haarlem onderzoek. "Maar ook bij gevallen waarbij er zich geen ongelukken voordoen, moet de gang van zaken als onmenselijk en barbaars worden gekwalificeerd", zei Venetiaan.

Bron: Klik
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 12:38
Hydrogen
Hydrogen is offline
Hierbij het nieuwsbericht wat betreft de vrouw.

OM onderzoekt klacht miskraam na bolletjesonderzoek

Uitgegeven: 15 maart 2006 18:37

Laatst gewijzigd: 15 maart 2006 18:52
HAARLEM - Het Openbaar Ministerie (OM) in Haarlem onderzoekt een klacht van een Surinaamse vrouw die stelt dat ze na een onderzoek naar drugsbolletjes op de luchthaven Schiphol een miskraam heeft gekregen. Dat liet het OM woensdag weten.

De Surinaamse Merlyn MacNack heeft in Nederland een klacht ingediend wegens zware mishandeling tijdens het onderzoek naar bolletjes. Volgens de Nederlandse arts die ze in Huizen raadpleegde, omdat ze na haar 'vrijlating' veel bloedverlies had, is het niet uitgesloten dat de vrouw als gevolg van het onderzoek een vruchtje van ongeveer drie centimeter verloor. Dat staat in een schriftelijke verklaring van de arts.

Doofpot

Het voorval deed zich begin november voor. "Volgens mij hebben ze alles in een doofpot gestopt", zei Merlyn, die nog steeds aangeslagen is, tegen journalisten in Paramaribo. Ze heeft ook een letselschadeadvocaat ingeschakeld die smartengeld eist voor de lichamelijke en geestelijke gevolgen van de miskraam.

Schoon

Merlyn vertelt uitgebreid over de behandeling die ze gedurende vele uren heeft gekregen, op de luchthaven zelf en in Schiphol-Oost, waar bodyscans zijn gemaakt. "Die man heeft zijn handen in mijn zij en op mijn buik gedrukt en hij zei dat hij dat deed om de bolletjes te laten zakken. Hij had geen oor voor mijn mededeling dat ik geen bolletjes geslikt had en schoon was."

Mensonterend

Merlyn noemt de behandeling op de luchthaven en in Schiphol Oost zeer vernederend en mensonterend. Ze is in Paramaribo onder medische behandeling. De vrouw stelt dat ze niet wist dat ze zwanger was toen ze naar Nederland reisde.

Volgens het OM heeft de vrouw in november aangifte gedaan en loopt het onderzoek naar de zaak nog. In afwachting van het resultaat wil de woordvoerder nog geen uitlatingen doen. Ook de marechaussee, verantwoordelijk voor de drugscontroles op Schiphol, wil nog niets over de zaak kwijt.

Naakt

De zware controle op drugssmokkel stuit al langer op felle protesten. De Nationale Ombudsman Brenninkmeijer heeft een onderzoek ingesteld naar de zogeheten 100-procentscontroles op de luchthaven. Volgens de ombudsman overtreedt de douane de regels door mensen die mogelijk bolletjes hebben geslikt op hun naakte lichaam te onderzoeken.

Bron: Klik
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 12:40
eelco
Avatar van eelco
eelco is offline
Oke dat is inderdaad wel zwaar overdreven. Ze kunnen best een risico analyse maken en dan alleen de verdachte personen eruit halen. veranderd overigens niets aan mijn mening over het land zelf
__________________
Play without fear, play to win and honor will be upon you

Laatst gewijzigd op 08-05-2006 om 12:42.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 12:44
Sjoerd24
Sjoerd24 is offline
Citaat:
eelco schreef op 08-05-2006 @ 13:40 :
Oke dat is inderdaad wel zwaar overdreven. Ze kunnen best een risico analyse maken en dan alleen de verdachte personen eruit halen. veranderd overigens niets aan mijn mening over het land zelf
Word je soft man? Er is een reden waarom ze iedereen pakken. Das niet voor niets.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 12:45
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Sjoerd24 schreef op 08-05-2006 @ 13:44 :
Word je soft man? Er is een reden waarom ze iedereen pakken. Das niet voor niets.
Wat ben jij zielig.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 12:56
Verwijderd
Citaat:
eelco schreef op 08-05-2006 @ 13:26 :
Is dit serieus? Als je uit het vliegtuig daarvandaan stapt is IEDEREEN de pineut? Grapje zeker, dat mag toch niet. Je moet toch eerst verdacht zijn of ben ik nu echt dom? Geef daar maar geen antwoord op
denk je dat het voor de lol 100% controle heet? en lees jij niet ofzo? JA IEDEREEN WORDT GECONTROLEERD, LEUTER

misschien is het zo duidelijker.
en nee niet iedereen krijgt een inwendig onderzoek maar wel alles wordt overhoop geflikkert.

en het deel wat onder water staat wonen btw alleen bosnegers en gouddieven uit brazilië, wat het cru maakt voor de bosnegers maar ik heb geen medelijden met die lullo's die het goud wegjatten
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 12:58
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
koekjes schreef op 08-05-2006 @ 13:56 :
denk je dat het voor de lol 100% controle heet? en lees jij niet ofzo? JA IEDEREEN WORDT GECONTROLEERD, LEUTER

misschien is het zo duidelijker.
en nee niet iedereen krijgt een inwendig onderzoek maar wel alles wordt overhoop geflikkert.

en het deel wat onder water staat wonen btw alleen bosnegers en gouddieven uit brazilië, wat het cru maakt voor de bosnegers maar ik heb geen medelijden met die lullo's die het goud wegjatten
Hou je in meid.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Hydrogen schreef op 08-05-2006 @ 13:58 :
Hou je in meid.
oh oke
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 13:04
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
koekjes schreef op 08-05-2006 @ 14:00 :
oh oke
Blijf koel.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 13:08
Verwijderd
Hou je hoofd cool!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 13:09
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 08-05-2006 @ 14:08 :
Hou je hoofd cool!
Samson R. de Vries.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie dekolonisatie rwanda / suriname
iwnhimmn
1 05-02-2010 14:43
De Kantine Miss Suriname in Zuid Afrika
NewFrenkie
3 20-11-2009 18:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Suriname heeft plannen voor kernenergie
Supersuri
343 02-04-2007 14:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Verkiezingen Suriname
Supersuri
17 26-05-2005 23:53
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen suriname
maureen_89
1 22-11-2003 14:08
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Stelling:Voor de mensen in Suriname is het beter als het land bij Nederland Hoort
PreCiouZ
9 02-01-2003 14:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21.