Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2008, 14:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Twee weken terug was ik op wintersport vakantie in Oostenrijk toen ik merkte dat ik pijn had in mijn schouderblad. Ik heb tijdens het skieen niet gemerkt dat ik iets verdraaid of verrekt heb en ondanks dat je schouderblad niet de meest logische plek is leek het me toch het meest logische dat ik een spiertje verrekt had. Gaat vanzelf wel over dacht ik. Ik heb er overdag niet heel veel last van maar aan het eind van de middag begint het pijn te doen en 's avonds en 's nachts heb ik er ook last van met slapen. Kan in heel veel houdingen niet lekker liggen zonder dat het pijn doet. Ik ben nu anderhalve week verder en het voelt nog steeds hetzelfde en doet nog steeds net zoveel pijn als toen. Lijkt me toch vrij vreemd voor een verrekt spiertje. Omdat ik astma heb en m'n longen dus een zwakke plek zijn ben ik ook waakzaam voor iets met m'n longen zoals een longontsteking maar dan lijkt me dat het de hele dag hetzelfde voelt en niet erger wordt door bewegen? Verder heb ik ook geen koorts (heb ik ook eigenlijk nooit), voel me niet echt ziek en hoest niet meer slijm op dan normaal. Wel ben ik meer benauwd dan in Oostenrijk maar dat lijkt me wel te verklaren door hoogte, allergie, ed.

Nu vraag ik me af wat het zou kunnen zijn. Een verrekt spiertje oid vind ik het meest logische maar kan dat zo lang duren? Wat kan er anders zijn, wat kan ik er aan doen en is het normaal dat het zolang duurt en ook niet beter wordt?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 19:33
blondaapje
blondaapje is offline
Ik kan natuurlijk niets met zekerheid zeggen maar een longontsteking ontwaardt zich niet vaak in de top van de longen. Heb je er meer last van bij inspanning? Of bij plat liggen? (dus ook bijvoorbeeld aan het begin van de middag plat liggen?) Heb je wel eens eerder longonsteking gehad? En wat voor soort pijn is het, kun je het omschrijven?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 23:58
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Klinkt niet als een longontsteking. Laat die gedachte maar waaien. Dit klinkt meer als pijn die uitgaat van het bewegingsapparaat en dat kan inderdaad lang duren alvorens dit over is. Je longen kunnen trouwens geen pijn doen, omdat deze geen pijnvezels hebben. Het longvlies kan wel pijn doen. Maar nogmaals: dit klinkt niet als een longprobleem. Heb je al pijnstilling geprobeerd?
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 12-03-2008, 06:17
Verwijderd
Een verrekt spiertje kan heel goed een hele tijd pijn doen, volgens mij.
Ik vind het schouderblad btw juist een hele logische plek voor spiertjes die pijn doen ed...heb er zelf iig ook met regelmaat last van. En bij skieën zul je de spieren daar vast flink gebruiken (en anders wel als je valt ).

Als je het niet vertrouwd kun je natuurlijk altijd even langs je huisarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2008, 11:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb er niet meer last van bij inspanning (tenzij ik dus rare bewegingen maak oid). Ik heb er 's ochtends als ik wakker word (en dus lig) iig minder last van dan 's avonds als ik lig. Voor zover ik me kan herinneren heb ik niet eerder een longontsteking gehad. Het is een soort stekende, felle pijn.

Pijnstilling heb ik nog niet geprobeerd. Ik mag vanwege m'n astma geen NSAID's en had verwacht dat paracetamol niet echt effect zou hebben maar dat kan ik dus wel proberen?

Ik ben met skieen heel veel gevallen dus dat kan dan wel de verklaring zijn. Ik kijk even aan of het minder wordt en anders ga ik even naar de huisarts. Ben nu al wat meer gerustgesteld dat het niets met m'n longen is. Een verrekt spiertje doe je toch niet veel meer aan dan rust geven en dat kan ik zelf ook wel bedenken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2008, 14:25
Verwijderd
Ik denk dat paracetamol best effect heeft (tenzij je het elke dag neemt, dan misschien niet ), je zou het iig kunnen proberen, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2008, 22:40
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Ik zou ook PCM proberen en anders neem je PCM met codeine 500/20 mg.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 10:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb paracetamol geprobeerd (Finimal) maar dat maakte niet veel uit. Begin het onderhand wel zat te worden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 12:17
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Doet me een beetje denken aan de pijn die ik in m'n rug heb. Het doet me denken aan een verrekte spier ofzo, maar ik heb het nu al weken en word er ook wel zat van.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 14:54
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik besloot na 10 maanden last van m'n arm maar eens naar de fysio te gaan. Zoiets zou je ook kunnen doen (naar de fysio gaan dus, niet 10 maanden wachten). Scheelt weer een bezoekje aan de huisarts. Lijkt me eerder een spiertje of peesje dan iets anders en daar kun je erg lang last van hebben.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Pijn ademhalen
Shining_007
10 22-01-2007 12:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.