Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2010, 20:14
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Namen natuurlijk. Maar ook:
- Keek je die film omdat het gewoon perfectie op een schijfje was, omdat je het de eerste keer niet begreep of afgeleid was, omdat het gewoon dé film is van jou en jouw geliefde/vriendengroep?
- Heb je films waar je op terug valt als je wel wilt kijken, maar niet weet welke? Zijn dat verschillende categoriën?
- Of ben jij helemaal klaar met een film als je het eenmaal hebt gezien en kijk jij (vrijwel) nooit een film voor een tweede keer?

Zelf heb ik, vermoed ik, Moulin Rouge het meeste gezien. Meer dan tien keer ofzo..
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2010, 20:54
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb The Sound of Music en The Lord of the Rings (vooral deel 1) denk ik het meest gezien. Beide meer dan tien keer vermoed ik. Verder zijn er nog wel enkele films die ik meerdere malen heb gezien, zoals Bridget Jones' Diary, Love Actually, You've Got Mail, The Blues Brothers en nog wat anderen. Vaak zijn dat de wat simpelere films, die ik puur kijk om me even blij te voelen. Ik heb zelf een behoorlijke collectie films, en uiteindelijk kijk ik de romkoms het meest, omdat die lekker makkelijk zijn. De betere films kijk ik uiteindelijk minder vaak, omdat ze vaak wat meer hersenactiviteit vereisen.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 01:37
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Doet moet haast wel Indiana Jones deeltje drie zijn. of Singin' in the rain...
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 06:41
Rationeel
Rationeel is offline
nothing to lose
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 08:23
Verwijderd
Ik heb Moulin Rouge denk ik het allermeest gezien, omdat ik daar destijds helemaal ondersteboven van was, en omdat ik hem nu nog af en toe kijk als ik zin heb in een makkelijke film met veel kleur en muziek. Bijvoorbeeld toen ik in een tent in Frankrijk zat en het ijskoud was.
Verder heb ik Naked vaak gezien, omdat die film mijn lievelingsfilm is en omdat hij nog steeds iedere keer anders is, als ik hem zie.
En Before sunrise en Before sunset heb ik vaak gezien, omdat dat fijne films zijn als je je kut voelt (gek genoeg, want je kunt natuurlijk ook heel depri worden van al dat pessimistische gedoe over de liefde )
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 08:55
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik denk dat LotR erg hoge ogen gooit de laatste jaren. Kijk de trilogie gemiddeld eens per jaar.

Toen ik klein was, lagen er bij mijn oma een flink aantal Disney-videobanden en op een gegeven moment kon ik met Merlijn de Tovenaar van begin tot eind meepraten, dus die zal ik ook wel <15 keer gezien hebben. The Lion King, Aladdin en Belle en Beest beest hebben ook zeker 20 of meer kijkbeurten gehad.

Als ik een film die ik al gezien heb moet kiezen neig ik, afhankelijk van mijn gezelschap en stemming, naar of The Shawkshank Redemption, A Life Less Ordinary, MP and the Holy Grail, een Tarantino-film, een Johnny Depp-film, een Hugh Grant-film, een willekeurige Pixar-film of een Disney-classic 1989-1994.

Films die ik de eerste keer niet of deels begrijp krijgen ook een tweede (of derde) kijkbeurt, mits ik ze interessant genoeg vind. Eraserhead is daar een erg goed recent voorbeeld van.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 09:30
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Toen ik klein was absoluut Robin Hood van Disney, daarna een Leonardo DiCaprio film (waarschijnlijk baskelball diaries, this boys life of Romeo & Juliet) en nu denk ik Finding Nemo, want die zet ik graag op wanneer ik ziek ben. Verder sluit ik me aan bij Chick Rock wat betreft de romkoms.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 10:07
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Oh, toen ik twaalf was heb ik nog eens een week bij m'n opa en oma gelogeerd. Toen mocht ik een videoband huren, en dat was Mortal Kombat. Die heb ik volgens mij een week lang iedere dag vijf keer bekeken.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 11:07
Verwijderd
Don't Look Now heb ik denk ik het meest gezien. Vanaf dat ik 12 was toch zeker ieder jaar wel een keer. Gewoon een extreem goede film
Verder komt er niet zo snel een film in me op die ik vaker dan 1 keer heb gezien, Don't Look Now is dus echt een uitzondering.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 12:12
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Vroeger keek ik sowieso alles wat ik leuk vond wel honderd keer. De Nightmare On Elm Street-sequels, Forest Gump, The Lion King, Dawn of the Dead, Groundhog Day, Home Alone (!), The Exorcist, Aliens, The Rock, The Thing, Cube, Braindead, The Fly etc. Good times, good times. Fuck, veel van die films kijk ik nog steeds wel eens.

Tegenwoordig zijn het meer films als sci/fi als Serenity (oneindig herkijkbaar), bloederige actiespektakels als Rambo en Kill Bill, wuxia's zoals Iron Monkey enzo. Gewoon van die films waarin veel gebeurt in toffe settings en met veel stijl.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 12:24
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Vooral Disneyfilms van vroeger en Home Alone, die keek ik als kind erg vaak.

Tegenwoordig denk ik A Clockwork Orange en The Big Lebowski.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 12:37
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Star wars, LotR en Die Hard gok ik zo
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 14:42
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
pretty woman kan ik helemaal meepraten
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 21:11
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Willow heb ik als kind ook heel vaak gezien. Veel beter dan LotR.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 22:47
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Oja Willow die heb ik vroeger ook wel vaak gezien en heb 'em laatst ook maar weer eens opgezet .
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 07-05-2010, 15:07
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik denk dat dat The Lionking is ofzo, ik keek vroegâh hele dagen disney films
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2010, 15:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Grease, The Sound of Music, Moulin Rouge.
Dat zijn toch wel films waarbij ik grote delen zo mee kan praten.
Gewoon omdat het fijne feelgood films zijn.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2010, 16:06
JiMJiM
Avatar van JiMJiM
JiMJiM is offline
halfbaked
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-05-2010, 13:59
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Ik denk dat LotR erg hoge ogen gooit de laatste jaren. Kijk de trilogie gemiddeld eens per jaar.

Toen ik klein was, lagen er bij mijn oma een flink aantal Disney-videobanden en op een gegeven moment kon ik met Merlijn de Tovenaar van begin tot eind meepraten, dus die zal ik ook wel <15 keer gezien hebben. The Lion King, Aladdin en Belle en Beest beest hebben ook zeker 20 of meer kijkbeurten gehad.
Lord of the Rings kijk ik ook vaak. Toen ze uit kwamen was ik net in de leeftijd dat ik ze net wel/net niet mocht zien van m'n ouders, ik vond die orcs destijds ook best eng! Maar heb het daarna nog een x-aantal keer gezien. Elk jaar komen ze ook wel op TV, en dan kijk ik ze meestal wel. Heb de trilogie bovendien op DVD.

Ook de welbekende disney-classics heb ik váák gekeken. Wij hebben ze zelf op DVD, en altijd als m'n moeder vond dat ik en m'n broertjes wel weer genoeg gespeeld hadden op de SNES of N64, gingen we er eentje kijken. Totdat m'n moeder besloot dat we daar ook wel weer genoeg van hadden gezien, en we maar eens buiten moesten gaan spelen.

Tot slot: Bruce Almighty. Raar, op zich. Geen buitengewoon goede film, en ook niet helemaal m'n genre per sé. Maar ik heb wel een zwak voor Jennifer Aniston, en Jim Carrey ook wel een beetje. Gewoon leuk.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2010, 21:45
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Oja, Grease natuurlijk!
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 09-05-2010, 12:18
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Jurassic Park trouwens ook
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 09-05-2010, 16:48
Verwijderd
Er zijn meerdere films die ik vaker dan eens kijk, gewoon omdat ik ze goed vind of omdat het fijne feelgood-films zijn. Maar het allervaakst heb ik toch wel Dirty Dancing gezien, tientallen keren. Nu al jaren niet meer, maar vroeger hadden we die op videoband (opgenomen van tv), en soms keken mijn zusje die in de vakantie wel elke dag. We probeerden ook de dansen te leren en ik kan nog steeds hele stukken meepraten
Met citaat reageren
Oud 09-05-2010, 18:30
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Dirty Dancing <3
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 09-05-2010, 20:16
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Groundhog Day, The Truman Show
Met citaat reageren
Oud 09-05-2010, 22:59
Lashrom
Avatar van Lashrom
Lashrom is offline
The Lion King.

Als kind wel acht keren per dag gekeken. Mijn ouders moesten elke keer weer een videobandje kopen. Wat was het toch een geweldige Disney film. Beste Disney/Animatie film ooit gemaakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2010, 15:39
Verwijderd
Ik denk Belle en het Beest, want dat was vroeger de enige videoband die we hadden. Dus die heb ik minstens twintig keer gezien.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 18:00
Hazelwood
Hazelwood is offline
Pulp Fiction. Hij komt mijn neus uit maar ik kijk elke keer weer als hij op tv komt.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2010, 15:01
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Dat zal bij mij zonder twijfel de oude Star Wars-trilogie zijn. Die heb ik echt zo vaak gezien dat ik op een gegeven moment gewoon de tel ben kwijtgeraakt. Minstens vijftig keer of meer. Die videobanden die ik had waren op een gegeven moment zo versleten dat de strepen erop stonden hehe
Nu heb ik ze overigens op DVD.

LOTR en de nieuwe Star Wars trilogie heb ik ook enorm vaak gezien maar de oude Star Wars film hebben gewoon een voorsprong omdat die al veel langer bestonden.
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Met citaat reageren
Oud 12-05-2010, 15:09
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Blauwteen het kerstelfje, die keken mijn zusje en ik jarenlang elke kerstvakantie.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 12-05-2010, 16:23
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Dunderklumpen! <33
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 14-05-2010, 18:08
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Platvoet heb ik ook héél veel gekeken trouwens
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2010, 18:37
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Platvoet heb ik ook héél veel gekeken trouwens
Die vond ik zo zielig! En heel veel nachtmerries van gehad
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 14-05-2010, 19:17
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Die vond ik zo zielig! En heel veel nachtmerries van gehad
De eerste keer dat ik die moeder dood zag gaan moest ik huilen, dat had ik bij Bambi niet
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2010, 21:18
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
De eerste keer dat ik die moeder dood zag gaan moest ik huilen
Maar het is ook één en al ellende
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 14-05-2010, 21:49
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Oh ja Platvoet <3 héél eng en zielig!
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 15-05-2010, 10:41
Verwijderd
Toen ik 14/15 was keek ik dagelijks Devil's Advocate. Omdat we die dvd gratis hadden gekregen bij de dvd speler. Pas toen ik hem een paar jaar later weer keek begreep ik waar ie over ging
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-05-2010, 16:40
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Toen ik 14/15 was keek ik dagelijks Devil's Advocate. Omdat we die dvd gratis hadden gekregen bij de dvd speler. Pas toen ik hem een paar jaar later weer keek begreep ik waar ie over ging
Ik vond het wel een leuke film om te kijken, ik knapte alleen af op het einde
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2010, 21:17
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Hot Fuzz

Makkelijk meer dan 30 keer gezien.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 17-05-2010, 17:28
aarts71
aarts71 is offline
Ik heb heel vaak superman 1,2 en 3 gezien in mijn jongeren jaren....
Met citaat reageren
Oud 19-05-2010, 23:44
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Er zijn films die ik als kind erg vaak heb gezien, omdat we vroeger Filmnet hadden en ik daar steeds dezelfde films langs zag komen. Groundhog Day en Forrest Gump en The Blues Brothers bijvoorbeeld.

Maar ik denk dat ik Monty Python & The Quest For The Holy Grail het vaakst heb gezien in m'n leven.
Shaun of The Dead komt ook wel dicht in de buurt, maar die bestaat minder lang en scoort dus lager. Mss over een paar jaar...
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2010, 23:51
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Hmm, ik denk dat bij mij toch Adam och Eva - Fyra födelsedagen och ett fiasko op 1 staat.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 19:49
chantal_boes
chantal_boes is offline
Hmm k denk toch StepUp 2 en toch wel The Lion King
Met citaat reageren
Oud 02-06-2010, 19:33
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
LoTR, als kind, omdat wij dat toen zwaar awesome vonden en dat buiten altijd naspeelden.

Verder Lost In Translation. Die heb ik echt 3/4 keer gezien. Dat is ook de enige film die ik ooit helemaal in m'n eentje heb gezien, ik kijk verder nooit zo vaak films. En ik zou 'm zo weer kunnen gaan kijken.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2010, 21:05
Verwijderd
Grease heb ik het vaakst gezien.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 18:49
Verwijderd
Ik denk Belle en het beest, want die hadden we thuis op video. Of Merlijn de tovenaar want die huurden we al-tijd bij de videotheek <3
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 20:20
Lasagna
Avatar van Lasagna
Lasagna is offline
als het gaat om mijn kindertijd: de kleine zeemeermin en peter pan.
daarna ongetwijfeld harry potter 1, 2 en 3.

en nu is dat denk ik Juno omdat die fijn is om te kijken op een zondag of als ik ziek in bed of op de bank duik, of anders Donnie Darko... daar heb ik een paar jaar geleden een kleine obsessie mee gehad en ik móest en zou hem begrijpen
Met citaat reageren
Oud 05-06-2010, 00:41
Verwijderd
Citaat:
als het gaat om mijn kindertijd: de kleine zeemeermin en peter pan.
daarna ongetwijfeld harry potter 1, 2 en 3.

en nu is dat denk ik Juno omdat die fijn is om te kijken op een zondag of als ik ziek in bed of op de bank duik, of anders Donnie Darko... daar heb ik een paar jaar geleden een kleine obsessie mee gehad en ik móest en zou hem begrijpen
En begrijp je hem nu?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2010, 10:15
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Grease heb ik het vaakst gezien.
tering, misschien staat die bij mij ook wel op 1

oudere zus ftl
Met citaat reageren
Oud 05-06-2010, 12:27
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Namen natuurlijk. Maar ook:
- Keek je die film omdat het gewoon perfectie op een schijfje was, omdat je het de eerste keer niet begreep of afgeleid was, omdat het gewoon dé film is van jou en jouw geliefde/vriendengroep?
- Heb je films waar je op terug valt als je wel wilt kijken, maar niet weet welke? Zijn dat verschillende categoriën?
- Of ben jij helemaal klaar met een film als je het eenmaal hebt gezien en kijk jij (vrijwel) nooit een film voor een tweede keer?

Zelf heb ik, vermoed ik, Moulin Rouge het meeste gezien. Meer dan tien keer ofzo..
Lion King en The Neverending Story.

- Perfectie op videoband
- Ja, een andere Disneyfilm.
- Nee, ik ben alleen klaar met een bepaalde film als ik hem net heb gezien of als het een slechte film was
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2010, 19:29
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Ik heb de 2DVD versie nu van Moulin Rouge dus ik ben &counting
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit De (cu2) sexvragenlijst
Some
41 25-04-2020 22:14
Films, TV & Radio Het Welke-scène-komt-als-eerste-in-je-opspel
Verwijderd
94 31-10-2010 17:21
Films, TV & Radio Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je er van? [Deel 11]
Donny must die
500 01-04-2005 18:27
Films, TV & Radio Aziatische films: Hollywood sux,
Verwijderd
92 27-05-2003 17:38
Films, TV & Radio Enquête over films
Balance
31 06-12-2002 16:50
Seksualiteit Gevoelig onderwerp: pedofilie
96 21-02-2002 12:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:35.