Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2004, 13:06
Verwijderd
Van het weekend heb ik in mijn duim gesneden, zo'n 3 mm van de top af, door mijn nagel die aan de rechterkant nog vast zit maar aan de linkerkant los. Het lijkt er op alsof m'n nagel gewoon heel ver is ingescheurd, maar ik kan hem niet lostrekken omdat hij te ver is gescheurd, hij zit nog vast aan mijn huid (au!) en achter het stuk dat ik door mijn nagel heb gesneden heb ik ook in mijn huid gesneden.
Het probleem is dat die half-losse nagel overal achter blijft haken en ik dus een pleister ter bescherming nodig heb. Het is mijn linkerduim en ik werk op een terras, op die duim steunt mijn dienblad dus! (pleister gaat ook glijden)
Hoe kan ik mijn nagel/duim nu beschermen zonder pleister, of op een andere manier met pleister want om me nu hierom ziek te melden...
(ik knip nu trouwens vlindertjes van pleister, dus een lang stuk, inknippen tot een 'vlindertje'/'strikje' en dan het midden op de top van mn duim)
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 13:13
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je leukoplast gebruikt in plaats van een pleister is dat iig minder glad maar dan moet je wel heel goed uitkijken als je dat lostrekt dat je niet je nagel meetrekt. Verder zie ik het op dit moment niet echt voor me dus ik vind het moeilijk om nog andere oplossingen te bedenken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 13:45
Verwijderd
Iets van een verbandje over je pleister? Of inderdaad vastplakken met Leukoplast

Je hebt ook van die speciale gaasjes, als je bijvoorbeeld een wond aan je been of vinger, hand hebt, dan doe je die er over en dan verschuift je verband / pleister niet...Kan je kopen bij de apotheek. Een soort netpanty, maar dan voor verbandjes etc...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 15:44
Freestyler*
Freestyler* is offline
of een beetje sporttape eromheen
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 15:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 27-04-2004 @ 16:44 :
of een beetje sporttape eromheen
maar dat is ook glad en plakt nog erger dan leukoplast dus dat is nog rotter van je nagel af te krijgen denk ik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 16:08
Verwijderd
Ja dat is het probleem dus vooral, want als ik ook maar een randje pleister op die nagel heb zitten scheur ik m verder in en dat doet super zeer.
Heb nu een 'duimpje' van mijn moeder gekregen, zij is postbode en dat is een soort van vingerhoedje voor je duim maar dan van stug rubber met nopjes erop. Ziet er niet uit maar schuift zeker niet!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 16:17
Verwijderd
eerst een 'gewone' pleister met zacht kussentje voor je nagel en dan leukoplast eromheen, zou dat niet werken?
Maargoed, zo'n duimdingetje doet 't vast ook
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 19:02
Freestyler*
Freestyler* is offline
een beetje creatief zijn als je dat duimdopjeniet wilt gebruiken
eerst een laagje dat je nagel beschermt, dan iets dat het geheel bij elkaar houdt en niet te glad is (de sporttape die ik heb is niet glad hoor )
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.