Oud 12-10-2018, 09:48
Strijder_00
Strijder_00 is offline
Hallo,
Ik heb zelf beetje de indruk dat ik nog wel eens een gebrek heb aan zelfvertrouwen en denk echt teveel na over dingen. Loop hier al mn hele leven rond en wil dr eens wat aan doen. Maar omdat ik dus ook veel pieker en dergelijke, is het dan handiger om eens te denken aan een psycholoog of een of andere zelfvertrouwenscoach? Of hier uberhaupt niet aan beginnen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2018, 11:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Je denkt te veel na? Hoe bedoel je dat? Heb je angsten, of beperkt dit je sociaal?

Hoe oud ben je? Als je nog op school zit is het vrij makkelijk om een keer in gesprek te gaan met een vertrouwenspersoon of de maatschappelijk werker. Je kunt ook eens bij de huisarts langsgaan en je situatie bespreken, maar als je wil dat een bezoek aan de psycholoog vergoed wordt door de zorgverzekering dan moet je wel aan bepaalde eisen voldoen. Je hulpvraag moet "serieus" genoeg zijn, dat wil zeggen dat je bijvoorbeeld symptomen van een angststoornis of depressie vertoont. De huisarts kan je vaak wel goed adviseren over welke hulp aansluit op jouw behoeften, misschien is dat een psycholoog, misschien wel een coach, of misschien krijg je het advies om meer te gaan sporten, (vecht)sport kan je zelfvertrouwen een boost geven, en helpt je ook bij het ontwikkelen van besluitvaardigheid.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-10-2018, 11:24
Verwijderd
Als je zelfvertrouwen aangaande het uitkiezen van adequate topictitels laag is, dan is dat terecht. ;-)

Een psycholoog of andere vormen van coaching kunnen daar zeker in helpen. Zijn heel veel oefeningen en handigheidjes om zelfvertrouwen op te krikken en piekeren te verminderen. Het kan weinig kwaad.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken weet iemand dit?
lisaofzo
1 15-12-2004 10:38
Muziek weet iemand dit?
lisaofzo
4 24-09-2004 14:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap weet iemand dit?
lisaofzo
5 24-09-2004 12:50
De Kantine [het leger] weet iemand dit toevallig?
Gatara
23 21-08-2004 20:13
Games weet iemand dit?
Vini-Vidi-Vici
8 04-05-2003 22:22
Lichaam & Gezondheid weet iemand dit?
snoopy
16 04-02-2002 16:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.