Oud 19-02-2018, 18:20
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dat is dus ook zo: de endgame hier is een totaalverbod. Die mensen hebben één drijfveer; dierhouderij is per definitie slecht voor het dier en moet bij wet verboden worden. Het interesseert ze geen fluit hóe ze dat bereiken of wat kundige mensen/organisaties hier over te melden hebben. Het is in dat opzicht niet heel anders dan een religieuze sekte.
Oh, dan waren mijn vermoedens dus juist. Ik heb me er verder ook nog niet zoveel in verdiept. Wat kut.

Het vervelends van dit soort dingen vind ik altijd dat er echt Nul Ruimte is voor nuance. Het moet allemaal meteen zo extreem. Beetje jammer wel.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Advertentie
Oud 19-02-2018, 19:37
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Er is niet eens ruimte voor feiten en gedegen onderzoek. Dat komt nog voor nuance.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 19-02-2018, 19:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Is er blijkbaar niet voor mijn gemeente
Voor Rotterdam ook niet
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-02-2018, 23:55
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Mijn ouders hebben behoorlijk verstand van kippen en worden altijd een beetje boos op die wakkerdier reclames met kippen. Als ze een kip laten zien is het vrijwel altijd een zieke kip. Een goede boer zorgt echt wel voor zijn dieren. Al zou het alleen maar financieel zijn: zieke kippen gaan eerder dood en leggen kwalitatief en kwantitatief minder eieren. Ook hang je bij de eerste de beste willekeurige controle als je kippen eruit zien.

Ik ben ook tegen dierenleed, maar dit soort reclames maken dat een kortzichtige, misleidende stichting als Wakker Dier nooit op mijn (financiële) steun hoeft te rekenen.
Oud 20-02-2018, 00:57
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Ik ben ook tegen hongersnood in Afrika, maar ze fotograferen altijd nét het magerste kind. Dat soort reclames zorgen ervoor dat een kortzichtige misleidende stichting als /naam hier/ nooit op mijn (financiële) steun hoeft te rekenen.
Oud 20-02-2018, 07:44
Verwijderd
Dat is helemaal niet kortzichtig. Dat verkoopt en dat is goed voor het goede doel en het magere kind
Oud 20-02-2018, 08:52
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Ik ben ook tegen hongersnood in Afrika, maar ze fotograferen altijd nét het magerste kind. Dat soort reclames zorgen ervoor dat een kortzichtige misleidende stichting als /naam hier/ nooit op mijn (financiële) steun hoeft te rekenen.
Ik snap je insteek en ben daar zeker niet ongevoelig voor. Op de Afrika-analogie valt behoorlijk wat op af te dingen, maar dat is een ander verhaal. Echter; het zou mensen sieren meer kritisch te kijken naar acties en statements van "dierenvrienden". Je zal zien dat vaak de motieven niet kies zijn en dat dierwelzijn ondergeschikt is aan de (eigen) schoorsteen die moet roken én ondergeschikt is aan de eigen politieke agenda.

Om nogmaals de werkwijze en motivatie van bijvoorbeeld Stichting AAP te illustreren deed zich het volgende voor; ergens in 2015 werd op dinsdag een wallaby gevonden in een achtertuin. De vinder van dit gave diertje nam, te goeder trouw, contact op met Stichting AAP.

Het wil zo zijn dat Stichting AAP in die tijd niets met kangoeroes deed. Drie maanden vóór de vondst van deze wallaby werd een groep van vijf wallaby's geweigerd (deze groep wallaby's was afkomstig uit een psychiatrische inrichting en deze moesten daar weg om wat voor reden dan ook) omdat de stichting daar de middelen en kennis niet voor had. Een goede beslissing, me dunkt.

En toen kwam stichting AAP in beeld, zij zouden het dier op vrijdag komen "redden". Maar natuurlijk niet, voordat eerst de voltallige pers was gealarmeerd, die moest uitgebreid verslag doen van deze heroïsche reddingsactie. De plaatselijke krant kwam fotograferen, omroep Gelderland kwam filmen en er werden afspraken gemaakt met SBS6 om op vrijdag de reddingsoperatie te komen filmen en aan heel Nederland te vertonen. Dat het dier steeds banger werd van steeds weer andere mensen die dichtbij probeerden te komen, dat was voor AAP kennelijk niet zo belangrijk. En trouwens, hoe meer paniek, des te spectaculairder de tv-beelden van SBS6.

In tussentijd kreeg de vinder het advies van Stichting AAP deze wallaby vooral konijnenkorrels, appels, en sla te geven. Appels (net als tamelijk veel fruit) zijn schadelijk voor het spijsverteringssysteem van wallaby's. Kangoeroebrokken zijn bij dierenspeciaalzaken al decennia verkrijgbaar.

Hier kreeg Gunyah lucht van en besloot een streep door de geplande actie en het voedingsadvies van Stichting AAP te halen. Het dier is daar in alle luwte heen gebracht en maakt het fantastisch.

Ironisch genoeg zijn juist déze mensen de sigaar als het gaat om wetgeving en extremistische lobbyclubjes met motieven gelardeerd met een gebrek aan kennis waar de honden geen brood van lusten. Maar ja, Gunyah heeft nul interesse in commercieel/politiek gewin én hebben verstand van zaken. Dan hoef je niet je bestaansrecht te ontlenen uit goedkope emotie van de goegemeente en is ook geen sprake van waanideeën (zoals de Positieflijst).
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 20-02-2018, 09:08
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Mijn ouders hebben behoorlijk verstand van kippen en worden altijd een beetje boos op die wakkerdier reclames met kippen. Als ze een kip laten zien is het vrijwel altijd een zieke kip. Een goede boer zorgt echt wel voor zijn dieren. Al zou het alleen maar financieel zijn: zieke kippen gaan eerder dood en leggen kwalitatief en kwantitatief minder eieren. Ook hang je bij de eerste de beste willekeurige controle als je kippen eruit zien.

Ik ben ook tegen dierenleed, maar dit soort reclames maken dat een kortzichtige, misleidende stichting als Wakker Dier nooit op mijn (financiële) steun hoeft te rekenen.
Er zitten anders behoorlijk wat zieke kippen in een kippenstal, bij beiden eieren of voor vleeskippen. Het zijn er zoveel, dat die paar zieken meestal niet worden opgemerkt. En bovendien krijgen ze zoveel preventieve medicatie, dat de zieke kippen nóg minder opvallen.

Plus als je echt wat voor die beestjes wilt betekenen, haal dan gewoon een krat vol afgekeurde legkippen en geef ze zelf de laatste nog een geweldig leven. Een druppel op een gloeiende plaat, maar nog wel een grotere druppel dan geld geven aan stichtingen als Wakker Dier.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 20-02-2018, 09:28
Verwijderd
Citaat:
Mijn ouders hebben behoorlijk verstand van kippen en worden altijd een beetje boos op die wakkerdier reclames met kippen. Als ze een kip laten zien is het vrijwel altijd een zieke kip. Een goede boer zorgt echt wel voor zijn dieren. Al zou het alleen maar financieel zijn: zieke kippen gaan eerder dood en leggen kwalitatief en kwantitatief minder eieren. Ook hang je bij de eerste de beste willekeurige controle als je kippen eruit zien.

Ik ben ook tegen dierenleed, maar dit soort reclames maken dat een kortzichtige, misleidende stichting als Wakker Dier nooit op mijn (financiële) steun hoeft te rekenen.
Hoe kom je erbij dat goed voor je dieren zorgen en kenmerk is van een goede boer in hemelsnaam?
Oud 20-02-2018, 09:50
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Mijn ouders hebben behoorlijk verstand van kippen en worden altijd een beetje boos op die wakkerdier reclames met kippen. Als ze een kip laten zien is het vrijwel altijd een zieke kip. Een goede boer zorgt echt wel voor zijn dieren. Al zou het alleen maar financieel zijn: zieke kippen gaan eerder dood en leggen kwalitatief en kwantitatief minder eieren. Ook hang je bij de eerste de beste willekeurige controle als je kippen eruit zien.

Ik ben ook tegen dierenleed, maar dit soort reclames maken dat een kortzichtige, misleidende stichting als Wakker Dier nooit op mijn (financiële) steun hoeft te rekenen.
Zo simpel is het nou ook weer niet; een goede boer (vandaag de dag) heeft vooral te zorgen voor de rendabelheid. Of dat goed of slecht is, is een ander verhaal. Maar op een gegeven moment kom je tot een rekensom waarbij de kosten van ziektepreventie of bijvoorbeeld verbeteringen in kwaliteit van leven van de livestock niet langer opweegt tegen het verlies van een X-aantal kippen op jaarbasis. Dat boeren (in het algemeen, vast niet álle) niet kunnen omgaan met verantwoord boeren is wel gebleken met het gesjoemel met mest en kalveren.

Dit is ook meteen het moeilijke van de kritiek die ik uit en het gebrek aan begrip daar van bij mensen die voorheen in de waan waren (of nog steeds zijn) dat de Positieflijst een Heel Goed Idee is; het op grote schaal houden van produktiedieren is een andere tak van sport en staat los van iets als de Positieflijst.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 20-02-2018, 20:09
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Ik ben ook tegen hongersnood in Afrika, maar ze fotograferen altijd nét het magerste kind. Dat soort reclames zorgen ervoor dat een kortzichtige misleidende stichting als /naam hier/ nooit op mijn (financiële) steun hoeft te rekenen.
Oud 20-02-2018, 21:03
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Volgens mij is het algemeen bekend dat grootschalige veeteelt superslecht is. Daar zijn zowel wetenschappelijke/praktische, als filosofische/ethische argumenten voor. Dus ik vind 'minder bioindustrie, dierenleed en dierlijke producten' een goed ideaal om te hebben, en dat Wakker Dier dan een extra zieke kip op de poster zet vind ik bijzaak.

Zo typisch dat mensen vol zijn van kritiek als 't om wereldverbetering gaat, maar bij wereldverslechtering is het opeens 'nou eenmaal hoe het werkt'. Nespresso liegt keihard over de slavernij in de koffieindustrie, Samsung gebruikt conflictmineralen, onze kleren zijn gemaakt door kinderhandjes. Corporaties en multibiljonairs regeren de wereld, en dan ben ik nog niet eens begonnen over de banken. Maar Wakker Dier is inderdaad heeeeeeeeel fout bezig.

Het is maar wat je prioriteiten zijn.
Oud 20-02-2018, 21:04
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
/zero chill
Oud 20-02-2018, 21:14
Verwijderd
Maar aan Wakker Dier kunnen we wat doen en aan de rest niet. Dus dan dat maar eerst. Kleine stapjes.
Oud 20-02-2018, 21:30
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Huh? Nee joh, je kan overal wat aan doen. Sterker nog, Wakker Dier is een van de organisaties die nou juist iets probeert te doen aan de grote dingen. Dan kun je mierenneuken en stokken in hun spaken steken, of je kunt je richten op grotere beweging.
Oud 21-02-2018, 09:00
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Huh? Nee joh, je kan overal wat aan doen. Sterker nog, Wakker Dier is een van de organisaties die nou juist iets probeert te doen aan de grote dingen. Dan kun je mierenneuken en stokken in hun spaken steken, of je kunt je richten op grotere beweging.
Blijft dit statement beperkt tot Wakker Dier/bioindustrie of bedoel je hiermee eveneens de Positieflijst?
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 21-02-2018, 12:10
Verwijderd
Fitematrulle naamzoek. Mijn moeder is hier om mee te reorganiseren (en dus ook in te poetsen) en we zijn vanochtend speciaal naar de wibra gereden om dasty te halen. Drie verschillende soorten.
Oud 21-02-2018, 12:25
Verwijderd
Lichtelijk gerelateerd aan de discussie hierboven. Wat vinden jullie eigenlijk van het uitstel van de uitbreiding van vliegveld Lelystad?

Het maakt me inhoudelijk weinig uit, want ik zal hoe dan ook niet vanaf Lelystad vliegen, of voor de vluchten die het betreft van Schiphol. Is alleen binnen Europa (plus Noord-Afrika en Turkije) en daar heb ik talloze grotere vliegvelden dichter bij voor - stuk voor stuk vrijwel altijd goedkoper dan Schiphol. Voordeel van in Maastricht wonen. Die vliegtuigen komen ook niet over mijn woonplaats. Ik heb dus geen last en geen voordeel van wel of niet opengaan/uitbreiden.

Ik heb echter de indruk dat een groot deel van de tegen-lobby überhaupt tegen uitbreiding van Lelystad is, ook als dat pas gebeurd als er hogere vliegroutes et cetera zijn. Groen Links reageert al met "Het luchtruim is té vol en groei luchtvaart staat haaks op klimaatdoelen". Ja, leuk, maar daar gaat de hele discussie toch niet om? En als het dan in bredere zin een discussie wordt over vliegverkeer überhaupt, heb ik wel een sterke mening. Ik vlieg namelijk graag. En relatief vaak
Oud 21-02-2018, 12:46
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Bij mijn ouders in de buurt heb ik er wel eens iets over gehoord dat een van de geplande aanvlieg routes te laag over zou vliegen. Het gaat daar dus vooral om hoogte. Alles uitstellen lijkt me een beetje een wereldvreemd plan. Mensen die op vliegvakantie willen doen dat toch wel.
Oud 21-02-2018, 13:03
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik ben tegen de uitbreiding zoals hij nu gaat.
Er is geen gedegen onderzoek gedaan, de vliegroutes waar ze laag gaan vliegen zijn achterlijk gekozen over bewoonde gebieden en er moet bijvoorbeeld een vliegveld de deuren sluiten omdat zweefvliegen niet meer mogelijk is vanwege de vlieghoogte van de vliegtuigen en luchtballonnen kunnen het daar ook vergeten.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 21-02-2018, 13:50
Verwijderd
Nou das allemaal ook weer een beetje kort door de bocht, WolterB
Oud 21-02-2018, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Lichtelijk gerelateerd aan de discussie hierboven. Wat vinden jullie eigenlijk van het uitstel van de uitbreiding van vliegveld Lelystad?
Goede zaak maar vooral omdat er op dit moment schijn van frauduleuze zaken c.q. belangenverstrengeling is.

Citaat:
Het maakt me inhoudelijk weinig uit, want ik zal hoe dan ook niet vanaf Lelystad vliegen, of voor de vluchten die het betreft van Schiphol. Is alleen binnen Europa (plus Noord-Afrika en Turkije) en daar heb ik talloze grotere vliegvelden dichter bij voor - stuk voor stuk vrijwel altijd goedkoper dan Schiphol. Voordeel van in Maastricht wonen. Die vliegtuigen komen ook niet over mijn woonplaats. Ik heb dus geen last en geen voordeel van wel of niet opengaan/uitbreiden.
Ik zou graag vanaf Lelystad gaan vliegen maar het wordt een vakantie-hub voor Cor en Don enzo. Daar heb ik dus geen fuck aan.

Als Zwollenaar zie ik ook het probleem niet zo. Ik heb jarenlang in een low-fly zone gewoond (Noord-Oost Veluwe) waar heel veel straaljagers voorbijkwamen. Ik kan er niet ongerust van worden.

Citaat:
Ik heb echter de indruk dat een groot deel van de tegen-lobby überhaupt tegen uitbreiding van Lelystad is, ook als dat pas gebeurd als er hogere vliegroutes et cetera zijn. Groen Links reageert al met "Het luchtruim is té vol en groei luchtvaart staat haaks op klimaatdoelen". Ja, leuk, maar daar gaat de hele discussie toch niet om? En als het dan in bredere zin een discussie wordt over vliegverkeer überhaupt, heb ik wel een sterke mening. Ik vlieg namelijk graag. En relatief vaak
Ja dat heb ik ook.
Oud 21-02-2018, 14:40
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Lichtelijk gerelateerd aan de discussie hierboven. Wat vinden jullie eigenlijk van het uitstel van de uitbreiding van vliegveld Lelystad?
Daar heb ik mij eigenlijk niet in verdiept, dat weerhoudt mij van een stellige mening. Wat betreft vliegverkeer en besluitvorming daaromtrent zit je ook met een clusterfuck aan stakeholders waar je 'u' tegen zegt (en een significant deel achter de schermen, wat een onderbouwde mening tamelijk bemoeilijkt voor iemand met reeds een voltijdbaan).

Wat ik er wel van begrepen heb is dat de besluitvorming is opgeschort wegens vermeende belangenverstrengeling en incorrect onderzoek naar de gevolgen (t.a.v. geluidsoverlast). Zolang dat het geval is, lijkt uitstel mij een verstandige optie.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 21-02-2018, 14:50
Verwijderd
Oh ja pareltjes als

Citaat:
De deskundige die fouten in een omstreden milieurapport over Lelystad Airport moest herstellen, blijkt getrouwd te zijn met de directeur van de onafhankelijke commissie die het rapport daarna moet beoordelen.


Dit hoeft natuurlijk niet fout te gaan, maar alleen al de schijn die je wekt op een dossier dat blijkbaar zo gevoelig ligt, maakt toch dat zowel de deskundige als die directeur zelf kunnen bedenken dat je dit niet moet willen?

daar gaat het me ook niet om, uitstel is wellicht terecht. Maar vergelijkbaar met de situatie rond de positieflijst heb ik het idee dat het helemaal niet de bedoeling is van veel klagende partijen om op een fatsoenlijke manier tot een uitgebreid vliegveld Lelystad te komen. En dan krijg je een heel andere discussie (overigens moet dan nog altijd geluidsonderzoek goed uitgezocht worden). Groen Links is ten minste (nu ja, één politica op twitter) nog open in de echte motieven.
Oud 21-02-2018, 15:20
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
daar gaat het me ook niet om, uitstel is wellicht terecht. Maar vergelijkbaar met de situatie rond de positieflijst heb ik het idee dat het helemaal niet de bedoeling is van veel klagende partijen om op een fatsoenlijke manier tot een uitgebreid vliegveld Lelystad te komen. En dan krijg je een heel andere discussie (overigens moet dan nog altijd geluidsonderzoek goed uitgezocht worden). Groen Links is ten minste (nu ja, één politica op twitter) nog open in de echte motieven.
Daar twijfel ik geen moment aan. Ook binnen deze besluitvorming zal gebruik gemaakt zijn (of worden) van stakeholders die zich verenigen. Binnen zo'n benoemde groep worden ook smerige spelletjes gespeeld, afhankelijk van de endgame van individuele stakeholders.

De vertaalslag naar de Positieflijst is dat staatssecretaris van EZ aanvankelijk de PEC en PAC heeft aangesteld; de Positieflijst Expert Commissie en de Positieflijst Advies Commissie.

De PEC bestaat uit vijf partijen; Dierenbescherming, Stichting Aap, Dierencoalitie, Divebo, en Platform Verantwoord Huisdierenbezit. Deze partijen stuurden hun expertise de PEC in. Door het toetsbare werk van PVH en Divebo bleek al snel dat het gewenste resultaat (een klein lijstje met toegestane dieren) niet ging gebeuren. Vervolgens zijn drie partijen binnen de PEC een eigen leventje gaan leiden, samen met de staatssecretaris, waarbij men dus willens en wetens zowel Divebo, PVH als de PAC buiten de processen en besluitvoering wilde houden.

Tsja. Mensen weten dit niet, want dit zijn achterhoedegevechten. Die lezen over de PEC, de PAC, de WUR (Wageningen University & Research centre) en denken "dat zit wel snor, met zoveel professionals en mensen met het hart op de juiste plek". Niet, dus.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 21-02-2018, 15:42
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Arrrrg, hare majesteit kon het niet hebben dat de buurkater over ons balkon liep. Nu liggen er twee bloempotten kapot op de vloer, overal aarde en scherven De bloempotten waren onderdeel van een set van drie, dus ik hoop dat ik er gewoon twee nieuwe bij kan kopen, i.p.v. dat ik weer maanden op zoek ben naar leuke potten voor op die vensterbank.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 21-02-2018, 15:50
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Nou das allemaal ook weer een beetje kort door de bocht, WolterB
Ben je anders van mij gewend?
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 21-02-2018, 15:54
Verwijderd
Citaat:

Tsja. Mensen weten dit niet, want dit zijn achterhoedegevechten. Die lezen over de PEC, de PAC, de WUR (Wageningen University & Research centre) en denken "dat zit wel snor, met zoveel professionals en mensen met het hart op de juiste plek". Niet, dus.
Ja, typisch, en ook dat de buitenstaander inderdaad denkt "dat zal wel goed zitten".

Maar hetzelfde niveau bekruipt me dus - overigens zonder dat ik dit hard kan maken - dat er iets soortgelijks speelt met Lelystad Airport. Overigens echt niet alleen van de tegen-lobby. Ik gok dat er grofweg vier groepen zijn.
  • Je hebt natuurlijk een groep mensen die economisch belang heeft bij een (groter) vliegveld in Lelystad, of politiek belang of iets in die richting (een internationaal vliegveld levert niet alleen geld op maar geeft ook status). Hun uitkomst zal zijn dat er zo snel mogelijk zo veel mogelijk gevlogen mag worden.
  • En de groep die mordicus tegen is, die wellicht zelfs überhaupt vliegen maar onzin vindt. Zag bijvoorbeeld ergens al iemand reageren dat je voor dit soort vluchten toch ook de trein kan nemen. Tsja. Volgens mij gaat het om vluchten naar (versimpeld gezegd) Spanje en Turkije. Veel succes met je trein.
  • Daartussen twee groepen, de eerste misschien een interessante: een groep die Schiphol wil uitbreiden. Als Lelystad als alternatief onhaalbaar blijkt, dan toch maar Schiphol uitbreiden? KLM begon hier al over. Interessant om te volgen. Hun belang is dat er geen discussie staat over vliegen in het algemeen of uitbreiden van vluchten, maar puur dat Lelystad als locatie afvalt.
  • En de groep die daadwerkelijk an sich geen probleem heeft met Lelystad als vliegveld, maar wel met te lage vluchten/geluidsoverlast. Deze groep wordt door de twee voorgaande groepen natuurlijk schaamteloos misbruikt, verwacht ik. Want gevoelsmatig is deze groep het minst georganiseerd, het meest gebaseerd op goedbedoelende vrijwilligers. Én de groep die op het meeste sympathie van de "gemiddelde burger" kan rekenen.

Maar goed misschien ben ik wel aan het doorslaan met conspiracy theories.
Oud 21-02-2018, 16:13
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Hier een artikel van vandaag waarin het voor het vliegveld in Teuge in ieder geval meer de goede kant op lijkt te gaan, al kan dit natuurlijk prima als warmhouder gebruikt worden, dat wanneer het vliegveld eenmaal open is, het opeens toch niet kan

En hier de reactie van de actiegroep Red de Veluwe op de nieuwste plannen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 21-02-2018, 16:51
Verwijderd
Het vervelende en frustrerende aan dit soort dingen is vooral dat het zo makkelijk zoveel beter had gekund. Echt met minder energie dan de huidige manier. Ergerlijk...
Oud 22-02-2018, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Ja, een keer in de twee weken ofzo hè? Mijn vriendin vertelt me daar wel eens over. Groen elke week en rest om de week. Ik vind dat ook vrij lang. Hier worden de containers 2x per week geleegd. Maar goed, ik woon ook in een flat omringd door andere flats, dus dat kan ook niet anders
Ja is echt veel te weinig, vooral voor gezinnen. Die maken denk ik meer afval dan iemand die alleen woont of met zn tweeën. Gelukkig mogen pakken met drinken mee met het plastic, maar dan hebben we weer het probleem dat we te kort hebben aan plastic zakken
Oud 22-02-2018, 15:32
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Lijkt me echt heel vervelend ja. Jullie krijgen echt zakken van de gemeente ofzo? Kun je dan niet om extra zakken vragen?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 22-02-2018, 15:33
Verwijderd
Ja dat kan maar dat kost 2,80 per stuk ofzo. Op internet koop je daar trouwens een dikke rol van dezelfde zakken voor.
Oud 22-02-2018, 15:35
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Oh, die zakken zijn bij mij in de gemeente gratis
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 22-02-2018, 15:35
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Jezus
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 22-02-2018, 15:37
Verwijderd
Bij ons staan overal van die grote grijze bakken waar je ongelimiteerd plastic in kan kieperen. Mag officieel geen piepschuim in maar dat is volgens mij ook gewoon een thermoplast.
Oud 22-02-2018, 16:21
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Oh, die zakken zijn bij mij in de gemeente gratis
Hier kan je ze gratis bij de supermarkt meepakken, daar staat naast de deur een grote bak met van die zakken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 22-02-2018, 16:23
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Bij ons staan overal van die grote grijze bakken waar je ongelimiteerd plastic in kan kieperen. Mag officieel geen piepschuim in maar dat is volgens mij ook gewoon een thermoplast.
Klopt ja, piepschuim mag bij ons ook niet in de PMD-zakken, maar je kunt het wel gratis afgeven bij het milieupark
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 22-02-2018, 17:19
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Blijft dit statement beperkt tot Wakker Dier/bioindustrie of bedoel je hiermee eveneens de Positieflijst?
Positieflijst vind ik anders!
Oud 22-02-2018, 21:10
Verwijderd
Ik heb voor een bedrijf gewerkt dat onder andere afvalverwerking deed. Als ik het me goed herinner is piepschuim er in verschillende soorten en je ziet niet altijd van buiten welke je hebt. Sommige bevatten giftig spul, broom of zo. Zijn aparte verwerkingsfaciliteiten voor maar dan moet je t wel scheiden. Maar ik gok dat als je het bij plastic afval gooit, dat sowieso wel gebeurt bij de verwerker.
Oud 22-02-2018, 22:12
Verwijderd
Schatje dat is bij iedere korrel zo.
Oud 22-02-2018, 22:13
Verwijderd
Korrel is de soort plastic.
Oud 22-02-2018, 22:21
Verwijderd
Gadverdamme homoseksualiteit ban!
Oud 23-02-2018, 09:04
Verwijderd
Citaat:
Schatje dat is bij iedere korrel zo.
Citaat:
Korrel is de soort plastic.
Wat is precies zo? Dat het alsnog gescheiden moet worden bij de verwerker? Of dat er overal broom in zit?

Ik weet er echt niet genoeg van om te zeggen dat ik dit bedoelde, het is hoogstens een gevalletje klok - klepel, maar blijkbaar zit er veel HBCD in bouwgerelateerd piepschuim en niet in "gewoon" piepschuim. En moet dat bouwgerelateerd piepschuim daarom apart worden verwerkt. Is inmiddels in EU verboden maar komt nog tonnen van vrij de komende jaren. Worden aparte fabrieken voor gebouwd. Vanwege de kneuterigheid meteen het bijbehorende fotomoment:



Dit heb ik puur via google gevonden en was niet wat ik gisteren bedoelde, er heeft ooit iemand van de "milieutak" van het bedrijf waar ik toen werkte (ja dat noemen ze milieu ) iets geroepen over piepschuim en dat dat maar lastig was, meer weet ik niet meer.
Oud 23-02-2018, 15:04
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Die foto.
Oud 23-02-2018, 15:11
Verwijderd
Als die foto er niet was geweest had ik dat hele bericht niet getypt denk ik
Oud 23-02-2018, 15:34
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik ben zo benieuwd wat het verhaal is achter de outfit.
Oud 23-02-2018, 15:36
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Lees jij teletekst, Colonel?

Ik wel, het is een van mijn primaire nieuwsbronnen. Niet via de tv, uiteraard, ik lees het op Twitter en er is een app. Ze hebben zo vaak knullige goeie titels, ik denk dat je 't wel zou waarderen.
Oud 23-02-2018, 15:37
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Het sensatiegehalte is ook lekker laag.
Oud 23-02-2018, 15:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Lees jij teletekst, Colonel?

Ik wel, het is een van mijn primaire nieuwsbronnen. Niet via de tv, uiteraard, ik lees het op Twitter en er is een app. Ze hebben zo vaak knullige goeie titels, ik denk dat je 't wel zou waarderen.
Ik heb de app heel lang gebruikt omdat ik het fantastisch vond dat ze zo'n historisch medium in een nieuw jasje hadden gegoten maar na een update trok die app mijn hele batterij leeg en nu heb ik de NOS app.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.