Oud 08-02-2019, 16:25
Teikedepeike
Teikedepeike is offline
Beste mensen,

Ik zit in havo 4 en heb het vakkenpakket e&m met biologie en wiskunde A. Dit heb ik toen der tijd gekozen omdat school niet iets was waar ik mij veel mee bezighield en een relatief makkelijk vakkenpakket wou zodat ik mijn examen zou binnenslepen zonder al te veel moeite.

Je zou kunnen zeggen dat ik rond eind november/ begin december het licht gezien heb en mij veel meer ben gaan verdiepen in mijn vervolg studie. De conclusie die ik hieruit trok is dat tandheelkunde mij erg aanspreekt en hiervoor heb ik een vwo diploma nodig met het pakket n&g + natuurkunde. Ik heb eerder dit jaar aan mijn decaan gevraagd of het mogelijk was om van pakket te wisselen maar de deadline hiervoor was 1 November.

Omdat ik niet gemotiveerd was in de onderbouw ben ik in 2 atheneum afgestroomd naar de havo. Ik slaag als ik 18 ben en vraag me af of ik tot mijn 20ste nog wel op de middelbare school wil blijven zitten. Een vavo lijkt mij de beste oplossing voor dit probleem.

Mijn vraag luid: is een keuze voor een vavo met een compleet ander vakkenpakket mogelijk, verstandig en realistisch? En zijn er misschien mensen die ook zoiets gedaan hebben?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2019, 16:52
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Beste mensen,

Ik zit in havo 4 en heb het vakkenpakket e&m met biologie en wiskunde A. Dit heb ik toen der tijd gekozen omdat school niet iets was waar ik mij veel mee bezighield en een relatief makkelijk vakkenpakket wou zodat ik mijn examen zou binnenslepen zonder al te veel moeite.

Mijn vraag luid: is een keuze voor een vavo met een compleet ander vakkenpakket mogelijk, verstandig en realistisch? En zijn er misschien mensen die ook zoiets gedaan hebben?

Alvast bedankt.
Eerst zeg je praktisch gezien: Ik had geen interesse en heb daarom maar een pretpakket gekozen, toch? Niet erg, maar nu wil je gaan veranderen, en dat is goed!

Mogelijk? Denk het wel, ligt ook aan je school.
Verstandig? dat ligt aan jou. Wil je tot je 20e op de middelbare school blijven, maar een studie kiezen die jou echt interesseert en waar je een leuke baan mee haalt, of wil je op je 18e al stoppen, en iets doen wat je niet interesseert, of amper interesseert. Die keuze lijkt mij snel gemaakt.
Realistisch? Als het mogelijk is, is het ook realistisch
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2019, 17:46
Teikedepeike
Teikedepeike is offline
Citaat:
Eerst zeg je praktisch gezien: Ik had geen interesse en heb daarom maar een pretpakket gekozen, toch? Niet erg, maar nu wil je gaan veranderen, en dat is goed!

Mogelijk? Denk het wel, ligt ook aan je school.
Verstandig? dat ligt aan jou. Wil je tot je 20e op de middelbare school blijven, maar een studie kiezen die jou echt interesseert en waar je een leuke baan mee haalt, of wil je op je 18e al stoppen, en iets doen wat je niet interesseert, of amper interesseert. Die keuze lijkt mij snel gemaakt.
Realistisch? Als het mogelijk is, is het ook realistisch
Ten eerste bedankt voor je reactie. Ik had het inderdaad wat korter mogen verwoorden. Een jaartje langer een middelbare school studie volgen om daarna te proberen een opleiding te doen waar je echt passie voor hebt is inderdaad veel beter dan een opleiding to starten waar je uiteinderlijk niet even blij mee bent. Met realistisch probeerde ik te zeggen dat een compleet nieuw vakkenpakket volgen op een hoger niveau in 1 jaar misschien wel helemaal niet haalbaar is ookal werk je je te pleuris.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2019, 18:06
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Met realistisch probeerde ik te zeggen dat een compleet nieuw vakkenpakket volgen op een hoger niveau in 1 jaar misschien wel helemaal niet haalbaar is ookal werk je je te pleuris.
Dat is toch helemaal niet nodig? Je kan ook prima blijven zitten, of wat mijn broer heeft gedaan: Binnen 2 jaar je diploma halen. Als je na 1 jaar je halve diploma haalt, kan je 2 jaar lang focussen op 1 vorm van vakken
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2019, 19:36
Teikedepeike
Teikedepeike is offline
Citaat:
Dat is toch helemaal niet nodig? Je kan ook prima blijven zitten, of wat mijn broer heeft gedaan: Binnen 2 jaar je diploma halen. Als je na 1 jaar je halve diploma haalt, kan je 2 jaar lang focussen op 1 vorm van vakken
Heb je gelijk in. Ik zal nog een afpraak met mijn decaan maken wat een betere optie is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote VAVO topic /sprint opleiding/ avondonderwijs 2
xxceline
282 13-06-2011 19:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51.