Oud 13-10-2007, 14:09
Verwijderd
Nobelprijs Gore als signaal aan Bush
Nobel-comité geeft klimaat expliciet aandacht

Al Gore en het VN-panel voor klimaatverandering (IPCC) hebben de Nobelprijs voor de vrede gewonnen. Ze krijgen lof voor verspreiding van kennis over klimaatverandering en het leggen van een fundament voor maatregelen daartegen. Gore was de grote favoriet onder de 181 kandidaten. Het IPCC en de Amerikaanse oud-vicepresident delen de 10 miljoen Noorse kronen (1,1 miljoen euro) die aan de prijs zijn verbonden.

Gore bereikte in 2006 met zijn boek en de documentaire ’An Inconvenient Truth’ dat er wereldwijd een publieke discussie losbarstte over klimaatverandering. „Hij is vermoedelijk de persoon die het meest heeft gedaan om wereldwijd groter begrip te kweken voor de maatregelen die moeten worden genomen”, stelt het Nobel-comité. Het IPCC brengt sinds 1988 duizenden wetenschappers samen die analyseren of de mens voor klimaatverandering verantwoordelijk is en welke effecten die heeft.

Het Nobel-comité heeft al eerder mensen gelauwerd die zich inzetten voor het milieu, zoals de Keniaanse Wangari Maathai. Maar het is voor het eerst dat het klimaatverandering expliciet onder de aandacht brengt. In de VS is de prijs opgevat als impliciete kritiek op de Amerikaanse president Bush, die geen harde afspraken wil maken over de uitstoot van broeikasgassen. Vijf jaar geleden kreeg ex-president Carter de prijs, volgens velen mede omdat hij zich verzette tegen Bush’ Irak-beleid.

Al Gore reageerde vereerd. „We staan voor een ware planetaire noodsituatie. De klimaatcrisis is geen politieke kwestie, het is een morele en spirituele uitdaging voor de gehele mensheid.”

In de VS klonk meteen de oproep aan hem om zich opnieuw kandidaat te stellen voor het presidentschap. Het enige dat Gore daarover kwijt wil is dat hij ’geen plannen’ heeft.
---------

Terecht?

Ik vind de nobelprijs voor Al Gore onverdiend.

Ten eerste presenteert hij in zijn documentaire een aantal bewezen onjuistheden ten aanzien van klimaatverandering. Daarmee bewijst hij het klimaat mijns inziens bepaald geen dienst. Het is juist koren op de molen van critici van de klimaatverandering. Bovendien stelt Al Gore het probleem voor alsof de klimaatverandering door een paar simpele ingrepen als het indraaien van spaarlampjes nog te voorkomen is. Daar geloof ik niet in. Het wordt tijd dat er aandacht komt voor het bouwen van dijken in ontwikkelingslanden en het nemen van maatregelen tegen vervuilende industrie wereldwijd.

Bovendien is Al Gore vice-president van de VS geweest. In die hoedanigheid had hij zich veel meer kunnen inspannen voor het klimaat dan hij heeft gedaan. Om nu vanaf de zijlijn te gaan roepen dat het verkeerd gaat met het klimaat, terwijl hij er niets aan gedaan heeft toen hij in de positie verkeerde om het te kunnen doen getuigt wat mij betreft van een enorme hypocrisie.

Daarnaast vind ik de link tussen klimaat en vrede veel te onduidelijk en onzeker om de nobelprijs voor de vrede toe te kennen op basis van inzet ter bestrijding van de klimaatverandering.

Nobelprijs voor de vrede voor een leugenaar met een paar ton boter op z'n hoofd? Voor mij betekent dat een flinke afbreuk aan de geloofwaardigheid van de nobelprijs als instituut.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2007, 14:10
Verwijderd
Belachelijk gewoon. Volgens mij zit t_id in het nobelprijs comite, iig zo dom komen hun beslissingen vaak wel over als het om de nobelprijs voor de vrede gaat.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Belachelijk gewoon. Volgens mij zit t_id in het nobelprijs comite, iig zo dom komen hun beslissingen vaak wel over als het om de nobelprijs voor de vrede gaat.


Verder: tiswah
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 14:58
Verwijderd
Citaat:


Verder: tiswah
Ik vind het geen tiswah-onderwerp. Er kan toch heel goed gediscussieerd worden over of Al Gore nobelprijs-waardig is of niet?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het geen tiswah-onderwerp. Er kan toch heel goed gediscussieerd worden over of Al Gore nobelprijs-waardig is of niet?
Zelfs Bush was genomineerd voor de nobelprijs voor de vrede, meen ik me te herinneren. Tis toch een grote vriendjespolitiek daar.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Zelfs Bush was genomineerd voor de nobelprijs voor de vrede, meen ik me te herinneren. Tis toch een grote vriendjespolitiek daar.
Iedereen kan in principe voor de nobelprijs genomineerd worden. Er wordt aan een groep bestaande uit duizenden mensen gevraagd om mensen voor te dragen, iedereen kan dat individueel doen. Daardoor zullen er altijd dubieuze nominaties tussen zitten. Het verschil tussen Bush en Gore is echter dat Gore de prijs uiteindelijk gewonnen heeft en Bush niet.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 15:51
Verwijderd
Ik vind die Gore maar een pessimist, slechte zaak dus dat hij de Nobelprijs heeft gekregen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 15:51
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Nou, er zijn wel veel zottere winnaars geweest, zoals Kissinger of Arafat.

Het probleem is dat het comité gekozen wordt door het Noorse parlement en zodoende een soort erebaantje is voor Noorse (ex-)politici.

Maar ja, zo wilde Nobel het nu eenmaal, er is niet veel aan te doen.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 16:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Hoewel de comeback van Al Gore best opmerkelijk is, en 'The Goracle' ook niet volledig afgebrand hoeft te worden voor het maken van een simplistische film voor een publiek (Amerikanen) dat normaal gesproken alleen simplisme geserveerd krijgt, vind ik dit onterecht. Wat heeft Al Gore nu specifiek bijgedragen aan de wereldvrede?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 16:03
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
De Nobel Prijs voor de Vrede is niet meer alleen bedoeld voor mensen die zich inzetten voor vrede. Het is een beetje de vergaarbak van al het andere wat ze niet onder een andere noemer kwijt kunnen. En verder worden er wel vaker vage figuren voorgedragen.. Hitler is ooit kandidaat gewest, maar om een of andere redenen heeft hij de prijs nooit gekregen..

Yasser Arafat aan de andere kant heeft 'm wel binnen weten te slepen.. voor zijn rol om vrede in het Midden Oosten te krijgen, uiteraard.
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 16:04
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Zelfs Bush was genomineerd voor de nobelprijs voor de vrede, meen ik me te herinneren. Tis toch een grote vriendjespolitiek daar.
In het verleden zijn zelfs Hitler, Stalin en Mussolini nog genomineerd geweest. Zoals DarkSide al zei zijn er honderden mensen die genomineerden kunnen voordragen.

Ik zelf vind trouwens dat degene die de nobelprijs voor de vrede krijgt iets concreter daadwerkelijk aan vrede bij heeft moeten dragen.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 16:09
Verwijderd
Nou, ik vind het niet geheel onterecht.

Hypocriet of niet, 't is wel goed dat het probleem van klimaatverandering onder de aandacht gebracht wordt. De link met vrede is inderdaad wat twijfelachtig, maar wat dat betreft zijn er twijfelachtigere nominaties en winnaars geweest. En dat er 'foutieve' informatie in staat, nou, ik heb de hele film nog niet gezien maar er schijnen veel tegensprekende theorieën zijn over dit onderwerp waardoor je sowieso wel íets tegenspreekt als je beweringen gaat zitten doen. Denk ik.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 16:38
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Nu móet ik een Nobelprijs winnen. Gewoon omdat hij er ook één heeft nu.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 16:40
Verwijderd
Ik verdien 'm nu ook wel ja.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 16:42
Verwijderd
Jammer dat bèta's zo'n beperkte charme hebben, dan wordt Al Gore II worden wel lastig
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 16:43
Verwijderd
Gelukkig is er ook een Nobelprijs voor de natuurkunde.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 16:44
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Ik doel niet op de Nobelprijs voor vrede; geschiedenis heeft ons geleerd dat iedereen die kan winnen. Ik doel op de Nobelprijs voor natuurkunde.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 16:59
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Ik ben even de link tussen milieu en vrede aan het zoeken.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-10-2007, 17:11
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Ik ben even de link tussen milieu en vrede aan het zoeken.
Blijkbaar heeft het milieu geen "grenzen" ofzo.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 17:45
Anika
Citaat:
Blijkbaar heeft het milieu geen "grenzen" ofzo.
Volgens mij is het meer dat ze in de toekomst oorlogen om het klimaat verwachten, maar gelukkig is Al Gore er om de klimaatproblematiek te stoppen en heeft ie toekomstige oorlogen voorkomen

Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 18:22
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
De prijs is ook voor mensen of projecten die grensoverschrijdend werken, of die samenwerking tussen landen promoten, etc., etc..
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 19:16
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Klimaatblabla bleek voor sommige politici juist extra reden om nog eens keihard om kernenergie te gaan schreeuwen.Ok van bergen CO2 naar bergen radioactief afval......rightttttt.

Citaat:
Nu móet ik een Nobelprijs winnen. Gewoon omdat hij er ook één heeft nu.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 20:25
Verwijderd
Citaat:


Verder: tiswah
Ach gut, meneer het politiek correcte turkje komt mij ook terecht wijzen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Ach gut, meneer het politiek correcte turkje komt mij ook terecht wijzen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 20:58
Verwijderd
Goed zo jongen, laat maar zien waar het op staat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2007, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Goed zo jongen, laat maar zien waar het op staat.
Sorry, maar ik heb hier niet zo'n zin in. Als je je irriteert aan forummers, dan voeg je ze toe aan de negeerlijst. Maar mij een politiek correct turkje noemen (wat ik behoorlijk denegrerend vind, wie geeft jou het recht mij een 'turkje' te noemen? wat heeft mijn etniciteit met mijn politiek correctheid te maken, doe eens normaal), terwijl ik alleen een plaatst als een forumer in een ander topic belachelijk wordt gemaakt, vind ik niet zo tof
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Sorry, maar ik heb hier niet zo'n zin in. Als je je irriteert aan forummers, dan voeg je ze toe aan de negeerlijst. Maar mij een politiek correct turkje noemen (wat ik behoorlijk denegrerend vind, wie geeft jou het recht mij een 'turkje' te noemen? wat heeft mijn etniciteit met mijn politiek correctheid te maken, doe eens normaal), terwijl ik alleen een plaatst als een forumer in een ander topic belachelijk wordt gemaakt, vind ik niet zo tof
Ik doe alleen waar jij al jaren van droomt, maar wat jij nieteens op een forum durft te doen omdat je iedereen zo graag in zn waarde wil laten. Ronduit fout, dan word er alleen over je heen gelopen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 21:21
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Ach gut, meneer het politiek correcte turkje komt mij ook terecht wijzen.
Wie ben jij ook alweer?
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Wie ben jij ook alweer?
Een van die mensen in nederland die er nog een beetje ervoor zorgt dat je morgen niet op transport hoeft
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 21:26
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Hahahaha.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 21:29
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Omg
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Hahahaha.
Ah, onze vriend komt er ook weer aan als het erom gaat gauloises lastig te vallen. Welk nsb clubje stuurt jou altijd op zulke momenten op mij af?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Omg
Ik dig jou
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 22:16
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Een van die mensen in nederland die er nog een beetje ervoor zorgt dat je morgen niet op transport hoeft


Als dit land enkel uit racisten en lompe boeren bestaat, neem ik zelf de eerste trein naar het mooie vaderland.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 22:41
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
achja, oorlogen breken uit als producten (in de breedste zin) schaarser worden, en het klimaat leidt daartoe (zie soedan). Zo onlogisch is het dus niet.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 22:52
Verwijderd
Eigenlijk zou Herodes postuum de nobelprijs voor de vrede toegekend moeten krijgen. Hij heeft al in een vroeg stadium geprobeerd de overbevolking tegen te gaan en daarmee een positieve bijdrage aan het klimaat te doen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-10-2007, 02:12
Eric Berger
Eric Berger is offline
Absoluut verdiend! Al Gore is één van de hedendaagse helden van de wereld!

Hoewel er ook iets valt te zeggen voor de opmerking van Freek de Jonge vrijdagavond in 'Pauw & Witteman', dat de prijs beter had kunnen gaan naar iemand die wat minder bekend is, zoals de nieuwe vrouwelijke president van Liberia.

Maar ondanks dat, vind ik de Nobelprijs voor de Vrede een passende beloning voor Gore voor al zijn geweldige werk. Ik hoop dat hij alsnog meedoet aan de presidentsverkiezingen (ook al denk ik eigenlijk niet dat hij dat nog doet), want hij is de enige die de VS nog kan redden (naast iemand als Dennis Kucinich, maar die is niet echt 'verkiesbaar', en Gore wél). Vooropgesteld dát de verkiezingen gewoon doorgaan, want dat is ook nog maar afwachten...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 02:14
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Bovendien is Al Gore vice-president van de VS geweest. In die hoedanigheid had hij zich veel meer kunnen inspannen voor het klimaat dan hij heeft gedaan. Om nu vanaf de zijlijn te gaan roepen dat het verkeerd gaat met het klimaat, terwijl hij er niets aan gedaan heeft toen hij in de positie verkeerde om het te kunnen doen getuigt wat mij betreft van een enorme hypocrisie.
Nee, jouw reactie getuigt van een enorm gebrek aan kennis. Gore heeft als vice-president juist geprobeerd heel veel te bereiken op het gebied van milieu, maar had daarbij te maken met een Republikeinse meerderheid in zowel het Huis als in de Senaat. ZIJ waren het die alles tegenhielden, niet Clinton en Gore.

Citaat:
Zelfs Bush was genomineerd voor de nobelprijs voor de vrede, meen ik me te herinneren. Tis toch een grote vriendjespolitiek daar.
De Nobelprijs voor de Vrede is wel serieus in waarde gedevalueerd sinds oorlogsmisdadiger Henry Kissinger hem heeft gewonnen, ja.

*Waar is de braak-smiley?*

Citaat:
Ik ben even de link tussen milieu en vrede aan het zoeken.
Dan ben je best wel dom, sorry dat ik het zo bot zeg. Wat denk je dat er gebeurt als door de global warming het waterpeil wereldwijd gaat steigen? De arme ontwikkelingslanden zullen daar het slachtoffer van worden, aangezien ze niet zoals wij de middelen hebben om een veilig en droog heenkomen te verzorgen. Dus hun leefgebied zal aanzienlijk verkleind worden. Hoeveel conflicten denk je dat dat zal opleveren? Door de aandacht te vestigen op global warming als geen ander, heeft Gore bijgedragen aan maatregelen van overheden om het klimaatprobleem aan te pakken.

Laatst gewijzigd op 14-10-2007 om 02:20.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 02:33
Supreme Dutch
Hehe, kan Gore zeggen dat ie toch nog 1 verkiezing gewonnen heeft in zn leven..

(Het wachten is tot iemand me er op gaat wijzen dat Gore ooit gekozen is als Senator en voor het Huis van Afgevaardigden)
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 09:22
Anika
Citaat:
Absoluut verdiend! Al Gore is één van de hedendaagse helden van de wereld!
Jep, en ondertussen gebruikt hij zelf in één van zijn drie huizen wel 20 keer zo veel energie als de gemiddelde Amerikaan. Een van de vele kranten met artikel daarover
Ik vind het nogal hypocriet van hem dat hij roept dat iedereen maar minder energie moet gaan gebruiken terwijl hij zelf zoveel verbruikt.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 11:01
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Ah, onze vriend komt er ook weer aan als het erom gaat gauloises lastig te vallen. Welk nsb clubje stuurt jou altijd op zulke momenten op mij af?
Ik werk eigenlijk voor de Stasi, maar niemand vertellen hoor.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 11:36
Supreme Dutch
Citaat:
Jep, en ondertussen gebruikt hij zelf in één van zijn drie huizen wel 20 keer zo veel energie als de gemiddelde Amerikaan. Een van de vele kranten met artikel daarover
Ik vind het nogal hypocriet van hem dat hij roept dat iedereen maar minder energie moet gaan gebruiken terwijl hij zelf zoveel verbruikt.
Cijfers van de Nashville Electric Service tonen dat zijn energieverbruik tussen 12 en 20 keer dat van een modaal gezin is en dat het sinds het uitbrengen van "An Inconvenient Truth" in 2005 is gestegen. In augustus 2006 verbruikte de familie Gore 22,619 kilowatt, meer dan tweemaal wat een modaal gezin verbruikt in een jaar. Probleem opgelost
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 12:00
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Dan ben je best wel dom, sorry dat ik het zo bot zeg.
Ik ben niet de enige die de link twijfelachtig vind.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 12:34
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Hehe, kan Gore zeggen dat ie toch nog 1 verkiezing gewonnen heeft in zn leven..

(Het wachten is tot iemand me er op gaat wijzen dat Gore ooit gekozen is als Senator en voor het Huis van Afgevaardigden)
Nou, zoals Jimmy Carter gisteren al zei, is het natuurlijk duidelijk dat Gore ook de verkiezingen in 2000 heeft gewonnen. Hij is alleen geen president geworden, dat is natuurlijk wat anders.

Citaat:
Jep, en ondertussen gebruikt hij zelf in één van zijn drie huizen wel 20 keer zo veel energie als de gemiddelde Amerikaan. Een van de vele kranten met artikel daarover
Ik vind het nogal hypocriet van hem dat hij roept dat iedereen maar minder energie moet gaan gebruiken terwijl hij zelf zoveel verbruikt.
Ik kan echt niet meer bijhouden hoe vaak die mythe al is ontkracht. Gore's electriciteitsrekening is zo hoog, JUIST omdat hij gebruik maakt van alternatieve, milieuvriendelijke en dus dure energiebronnen. Dan mag zijn rekening wel hoger zijn, maar het is wel allemaal schone energie.

http://www.newshounds.us/2007/02/28/...city_usage.php

Citaat:
Ik ben niet de enige die de link twijfelachtig vind.
Nee, inderdaad, er zijn meerdere mensen die niet het vermogen hebben om verder en dieper te denken dan in aparte 'hokjes' zoals milieu en vrede; mensen die niet de capaciteit hebben om grotere verbanden wereldwijd te zien. Dat vereist namelijk denkwerk en een visie op de lange termijn.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 12:52
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Nee, inderdaad, er zijn meerdere mensen die niet het vermogen hebben om verder en dieper te denken dan in aparte 'hokjes' zoals milieu en vrede; mensen die niet de capaciteit hebben om grotere verbanden wereldwijd te zien. Dat vereist namelijk denkwerk en een visie op de lange termijn.

Jij bent hier zeker niet om vrienden te maken?
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 13:04
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
hoe naar gore misschien gevonden mag worden, en hoe twijfelachtig zijn feiten in zijn film ook zijn, doen helemaal niet terzake. Gore krijgt die prijs omdat het er op lijkt dat hem iets belangrijks gelukt is: hij heeft de duurzaamheid gehypt. Dat was gewoon nodig.

het is nu aan ons om die hype uit te bouwen naar een stabiele oplossing op al onze problemen, en daar gaan welliswaar niet drariekurd of kazet nagora, maar IK inderdaad de nobelprijs voor de natuurkunde aan verdienen
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 13:57
Fingon
Avatar van Fingon
Fingon is offline
Echt wat heeft die gast voor de vrede gedaan..
Ik vind het echt belachelijk dat hij überhaupt een nobelprijs krijgt.
__________________
Semper vigilans
Atheist tot in de kist
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Ach gut, meneer het politiek correcte turkje komt mij ook terecht wijzen.
Toch frappant dat er zo'n verschil zit in wat als algemeen beledigend wordt gezien en wat niet. Vervang 'turkje' door 'negertje' en iedereen struikelt er over, maar turken(/marrokanen/afganistanen/moslims/whatever) afzeiken is amper een probleem. Nu is dat in het verleden hetzelfde geweest met Indonesiërs en Surinamers, zijn het in Engeland de Ieren (?) en in Amerika de Mexicanen die op dezelfde manier behandeld worden - zoiets is dus tijd- en plaatsgebonden en weinig nieuws. Er zijn altijd en overal groepen die worden neergehaald, wat je er ook van vindt. Maar toch.

Ik ken jou noch Kenjirro niet en van jullie eventuele vroegere ruzies of whatnot weet ik ook niks. Maar als je de opmerking loskoppelt van de persoon en er objectief naar kijkt, vind je dan zelf niet dat het een lage, denigrerende opmerking is?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 19:58
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
en mensen die constant linken met de tweede wereldoorlog moesten ze ook eens in een kast zetten ofzo. als je enige waarde hebt sta je niet te springen om je eigen domme zaakjes op te fraaien met de dood van miljoenen mensen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Ik werk eigenlijk voor de Stasi, maar niemand vertellen hoor.
Dan iig niet op mijn afdeling.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.