Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2011, 18:53
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Hallo allemaal, lang niet hier geweest, maar nu heb ik een vraag aan de schrijvende medemens .

Ik ben op zoek naar mensen die iets zouden willen schrijven over iets dat ze aan het hart gaat. Mag alles zijn, als je maar een stukje van je hart blootgeeft. Mijn idee is dat allemaal mensen een 'stukje van hun hart' geven en die verhalen gebundeld wil ik dan symbool laten staan voor orgaandonatie. Dus om daar aandacht voor te vragen, je kunt in leven niet letterlijk je hart geven, maar wel een stukje daarvan middels een verhaal/gedicht/kreet/watdanook.
Hoeft ook niet mooi te zijn of enorm literair. Het gaat meer om het idee dat mensen hun hart openstellen en iets van zichzelf blootgeven. En het hoeft niets zwaars te zijn, gewoon beschrijven hoe gelukkig het je maakt als je wakker wordt en je honden je gedag zeggen, is ook prima. Als het maar uit je hart komt.

Het heet: Ik geef je mijn hart. En ik moet het zondag weer aan een andere - mij onbekende - creatieveling doorgeven die er dan weer iets anders mee gaat doen. Als het goed is, wordt het in januari in Gent gepresenteerd als onderdeel van een groot project. Je mag zelf weten of je naam erbij gezet wordt of niet.

Mocht je een bijdrage willen leveren: stuur me dan even een privéberichtje .
__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2011, 09:45
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hé, ik dacht laatst nog aan jou, vroeg me af hoe het met je ging

Het klinkt op zich wel leuk, maar ik vraag me wel af: welk project, waar gaat het vanuit? Mag ook per pb En aanstaande zondag is al best wel snel, maar misschien heb ik nog wel wat.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 09:55
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Hey, het gaat goed, weinig tijd om echt te schrijven helaas, maar het houdt me nog steeds bezig .

Het is een project dat uitgaat van een kunstopleiding in Gent. Kleinschalig dus. Elf mensen brengen ieder een werk in (schilderij, scène, video: wat dan ook) en geven dat na een week door. De volgende maakt iets anders op basis van het project dat hem is aangeleverd en geeft dat weer door (zonder het origineel, dus de maker ziet steeds alleen de voorgaande stap). Een soort doorfluistertje met kunstwerken dus . Zo wordt dat tien weken telkens doorgegeven en eindigen we dus met 110 werken.
__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 10:13
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik snap het geloof ik niet zo goed Stel nu dat een van ons zou zeggen: o ja, dat lijkt me leuk, moet die dan daarna het project ook weer doorgeven of zo?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 11:40
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Haha, sorry voor de onduidelijkheid. Als je een bijdrage hebt geleverd ben je klaar, ik legde alleen het grotere project uit waar dit onderdeel van uitmaakt. Elf mensen brengen dus alle elf iets in. Die verhalen breng ik dus in als project en iemand anders van die elf gaat dat daarna dan weer als uitgangspunt nemen om iets mee te doen. Maar dat blijft dus binnen die groep.

Dus als je iets bijdraagt, komt dat in een bundeltje dat ik weer doorgeef, maar dat op zichzelf ook blijft bestaan.

Pff, klinkt het al duidelijker?
__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 12:54
Verwijderd
ik snap hetwel
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 13:10
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, ik snap het

(en ik heb je gemaild, laat het maar even weten als je dat e-mailadres niet meer gebruikte en dus niets ontvangen hebt)
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)

Laatst gewijzigd op 18-10-2011 om 13:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [BIO] Huiswerk eiwitten: dringend hulp gevraagd aub
14587541254
1 10-04-2014 17:19
Verhalen & Gedichten Hulp gevraagd - Wat doe ik fout?
Kitten
8 18-07-2012 15:10
Werk, Geld & Recht [hulp gevraagd] Oprichten Vereniging
Jantinexx
11 01-12-2007 11:59
Levensbeschouwing & Filosofie hulp
Susan17
6 17-04-2003 16:05
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Hulp gevraagd bij werk over jeugdliteratuur
Ellen82
0 22-10-2002 08:18
Software & Hardware Webcam bevriest de hele tijd! Hulp gevraagd
Chanel no. 5
2 17-10-2001 00:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50.