Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2018, 12:11
Verwijderd
Overigens ben ik helemaal voor de harde hand in obsolete besturingssystemen. Het is niet voor niets dat managed hosting met SLA exact hetzelfde doet: prima als jij Debian 6 wilt gebruiken maar dat is geheel op eigen risico, einde SLA.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2018, 12:11
Verwijderd
"Stiekem" Dat geeft alleen maar aan hoe weinig je weet van deze prut.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2018, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Overigens ben ik helemaal voor de harde hand in obsolete besturingssystemen. Het is niet voor niets dat managed hosting met SLA exact hetzelfde doet: prima als jij Debian 6 wilt gebruiken maar dat is geheel op eigen risico, einde SLA.
Yeah, geen problemen mee. Wij hebben nog een SLES10 server draaien. Draait een custom applicatie op waarvan de code obfuscated is en de schrijvers ontraceerbaar

Ik geloof dat er dit jaar eindelijk wat nieuws voor komt maar laten we zeggen dat we behoorlijk zenuwachtig zijn als er met dit ding iets aan de hand is
Met citaat reageren
Oud 14-10-2018, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Yeah, geen problemen mee. Wij hebben nog een SLES10 server draaien. Draait een custom applicatie op waarvan de code obfuscated is en de schrijvers ontraceerbaar

Ik geloof dat er dit jaar eindelijk wat nieuws voor komt maar laten we zeggen dat we behoorlijk zenuwachtig zijn als er met dit ding iets aan de hand is
Zeer herkenbaar

Maar goed consumenten end-users zijn lui en geretardeerd. Als MS upgrades niet zou forceren had het gros nog op Windows XP gezeten met alle gevolgen van dien.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2018, 13:10
Verwijderd
Vraag me trouwens af hoe Haubenmeise het zou doen in een Farnsworth Munsell hue-test, correct uitgevoerd.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2018, 14:24
Fleming
jezus, stelletje droeftoeters
Met citaat reageren
Oud 14-10-2018, 14:27
Verwijderd
Citaat:
jezus, stelletje droeftoeters
Gebrek aan common sense en IT-clue hoef je niet per se kenbaar te maken, hoor.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2018, 14:14
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Wat een fijn topic <3
Heeft het je geholpen Kristaco?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2018, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Wat een fijn topic <3
Heeft het je geholpen Kristaco?
Ik moet nog wat knopen doorhakken, maar helpt me zeker om het wat simpeler te zien!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2018, 06:24
Stofzuiger
Stofzuiger is offline
Citaat:
maar mijn laptop gaat kapot, heeft iemand een top aanbeveling? Ik game niet, ik kijk er wel af en toe een serie op en ik vind het wel fijn als het geheugen en
https://www.mediamarkt.nl/nl/product...d-1576442.html

Redelijke prijs voor een prima laptop. Asus zou ik vermijden.

Soms is de vraag; hoeveel wil je maximaal.investeren over de jaren verdeeld? Sommige laptops gouden het langer vol, bijv MSI, dan een asus.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2018, 07:11
Verwijderd
Je kunt niet zeggen 'ontwijk X'. Ieder merk heeft naarmate N groter wordt per serie minder goede series. Geldt voor Asus, Acer, Dell, etcetera.

Persoonlijk is mijn ervaring met Dell, Asus, en de Acer uit de BBG behoorlijk goed, eerstgenoemde twee inmiddels al decennia. Juist HP heb ik zowel desktop als laptopmodellen voorbij zien komen waarbij hitteafvoer een ernstig probleem was, evenals twijfelachtige bouwkwaliteit van casings.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2018, 12:30
Verwijderd
Ik ga voor de Acer 5
Met citaat reageren
Oud 19-10-2018, 22:09
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Mooi!



Ik zoek al ongeveer een jaar een nieuw toetsenbord. Heerlijk! Ik hou van elektronica uitzoeken. Laatst in een nachtelijke impulsieve bui kocht ik de Corsair K68. Pruts ding. De backspaceknop blokkeerde als je hem niet exact in het midden indrukte.

Dus nu ga ik verder met reviews lezen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2018, 09:27
Verwijderd
Ik weiger lang na te denken over toetsenborden; ik zweer bij de Logitech K120 in geval van niet-mechanisch. Vijftien hamburgers voor een wereldtoetsenbord met plezante aanslag en onverwoestbaar.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2018, 00:10
Verwijderd
Ik ben het niet vaak met Deadlock eens, maar jezus christus wat zit je te zeiken haub.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2018, 21:14
Verwijderd
Oei ik vind hem eigenlijk wel minder fijn dan mijn oude tot nu toe.. Misschien is het gewoon wennen maar hij is wel erg zwaar. En het minpunt vind ik dat de rand van de laptop heel scherp is.. als je daar met je handen op leunt is het niet zo fijn.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2018, 21:15
Verwijderd
Je had ze ook even in het eckt moeten opzoeken, poepie. Bij de Mediamarkt of zo.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2018, 21:30
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Ik weiger lang na te denken over toetsenborden; ik zweer bij de Logitech K120 in geval van niet-mechanisch. Vijftien hamburgers voor een wereldtoetsenbord met plezante aanslag en onverwoestbaar.
Heb ondertussen al een Corsair K68 en een Das professional 4 teruggestuurd. Op mijn werk typ ik op een logitech G610. Wat raad je aan in geval van wel-mechanisch?


Ik typ nu op een logitech G11, maar vind het typen op mechanisch fijner.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2018, 21:41
Verwijderd
Ja, goede vraag. Weet ik niet. Ik zou eerst gaan proberen welke switches ik het fijnst vindt en daarna die switches zoeken op een niet-kermis toetsenbord. Gezien de prijsklasse verwacht ik niet dat er slechte mechanische toetsenborden zijn, eigenlijk. Dus switches en looks zouden de doorslag geven.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2018, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Oei ik vind hem eigenlijk wel minder fijn dan mijn oude tot nu toe.. Misschien is het gewoon wennen maar hij is wel erg zwaar. En het minpunt vind ik dat de rand van de laptop heel scherp is.. als je daar met je handen op leunt is het niet zo fijn.
Je kan hem nog retourneren als je alle dingen nog hebt bewaard.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2018, 21:50
Verwijderd
Ik zweer bij niet-mechanische toetsenborden. Ik haal daar met gemak 400 aanslagen per minuut op; ik kan nog sneller typen op een goed touchscreen (zonder haptische feedback). En die kankerherrie trek ik ook echt heel slecht.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2018, 22:07
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Ja, goede vraag. Weet ik niet. Ik zou eerst gaan proberen welke switches ik het fijnst vindt en daarna die switches zoeken op een niet-kermis toetsenbord. Gezien de prijsklasse verwacht ik niet dat er slechte mechanische toetsenborden zijn, eigenlijk. Dus switches en looks zouden de doorslag geven.
Ja, dat dacht ik ook. Ik heb red en brown geprobeerd en liever brown. Blue valt bij voorbaat af vanwege lawaai (beneden vrouw en kinderen die willen slapen).
Maar de twee die ik heb teruggestuurd hadden hetzelfde probleem. Ook Das, wat volgens mij een luxe merk is.

Qua looks vind ik een wit lichtje erachter prima, maar hoef geen kermis aan kleurtjes.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2018, 22:09
Verwijderd
Nou ik moet bekennen dat ik de aanslag van mechanische planken wel geil vind, hoor.. Laatste keer Mediamarkt werd ik meewarig bekeken door vriendinlief toen ik ze allemaal af ging
Met citaat reageren
Oud 23-10-2018, 22:11
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Ik zweer bij niet-mechanische toetsenborden. Ik haal daar met gemak 400 aanslagen per minuut op; ik kan nog sneller typen op een goed touchscreen (zonder haptische feedback). En die kankerherrie trek ik ook echt heel slecht.
Misschien is het ook wel allemaal aanstellerij, maar ik koop graag cadeautjes voor mezelf.

Uiteindelijk zou ik zeggen, hoe korter de afstand tot het aanslagpunt hoe sneller je kan zijn. Dus een touchscreen is ideaal als je er vlak boven zit met je vingers.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2018, 22:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wat is een mechanisch en een niet mechanisch toetsenbord? /blond
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-10-2018, 22:15
Verwijderd
Ik vind het geluid van een toetsenbord heel fijn

Wel op voorwaarde dat er op normaal tempo op getypt wordt en niet heel langzaam. Dan wil ik daar toetsenbord ergens in schuiven waar de zon niet schijnt.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2018, 22:15
Verwijderd
Tot zover mijn bijdrage!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2018, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Wat is een mechanisch en een niet mechanisch toetsenbord? /blond
De aanslag wordt verzorgd door een mechanische schakelaar, heel herkenbaar aan het typische 'klik'-geluid. Zo was er halverwege de jaren tachtig de Model M van IBM, liefkozend 'Clicky' genoemd. En 'Administator's Bastardsword', for that matter.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2018, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Misschien is het ook wel allemaal aanstellerij, maar ik koop graag cadeautjes voor mezelf.
Mensen moeten meer cadeautjes voor elkaar kopen.

Citaat:
Uiteindelijk zou ik zeggen, hoe korter de afstand tot het aanslagpunt hoe sneller je kan zijn. Dus een touchscreen is ideaal als je er vlak boven zit met je vingers.
Yeah precies. Ik dig dat laser-projectie-toetsenbord wat er ooit was ook wel.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2018, 10:02
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik vind het geluid van een toetsenbord heel fijn

Wel op voorwaarde dat er op normaal tempo op getypt wordt en niet heel langzaam. Dan wil ik daar toetsenbord ergens in schuiven waar de zon niet schijnt.
Qft. Met wijsvingers typen. Kgggg.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2018, 10:14
Verwijderd
Ik ga hem terugbrengen denk ik, dan geef ik wel wat meer geld uit maar een laptop die ik niet met één hand op kan tillen vind ik echt niks ik twijfel alleen nu over wel of geen touchscreen, dat vond ik bij mijn oude laptop wel heel fijn werken, maar het scherm is dan natuurlijk wel gevoeliger en dat is nu juist kapot gegaan.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2018, 10:15
Verwijderd
Probeer dan in de winkel wat demo-modellen plx. Dan krijg je beter gevoel voor wat je wel en wat je niet chill vindt.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2018, 10:18
Verwijderd
Ja ga ik zeker doen.

Ik ben dan alleen wel de kosten voor de Office licentie kwijt volgens mij
Met citaat reageren
Oud 24-10-2018, 10:19
Verwijderd
Citaat:
Qft. Met wijsvingers typen. Kgggg.
En tijdens dat met wijsvinger typen kijken naar het toetsenbord maar na iedere letter opkijken naar het scherm om te zien of je wel de goede letter op het scherm gekregen hebt!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2018, 10:20
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
En tijdens dat met wijsvinger typen kijken naar het toetsenbord maar na iedere letter opkijken naar het scherm om te zien of je wel de goede letter op het scherm gekregen hebt!
Ik zie nu mijn vader dit doen :')
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2018, 10:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ja ga ik zeker doen.

Ik ben dan alleen wel de kosten voor de Office licentie kwijt volgens mij
Die kan je toch meestal drie keer gebruiken?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-10-2018, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Ja ga ik zeker doen.

Ik ben dan alleen wel de kosten voor de Office licentie kwijt volgens mij
Licentie is toch niet apparaatgebonden? Sowieso, kun jij niet via werk voor een tientje of zo dat krijgen? Wij hebben iig zo'n home use program met microsoft.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2018, 10:42
Verwijderd
Citaat:
En tijdens dat met wijsvinger typen kijken naar het toetsenbord maar na iedere letter opkijken naar het scherm om te zien of je wel de goede letter op het scherm gekregen hebt!

Ik type af en toe met mijn wijsvingers, maar er zit dan nog steeds een flink tempo in. Niet zo snel als met tien, maar dan nog.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2018, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Ja ga ik zeker doen.

Ik ben dan alleen wel de kosten voor de Office licentie kwijt volgens mij
Nou ja, je kunt sowieso de keys retrieven: https://www.nirsoft.net/utils/produc...ey_viewer.html (het lijkt misschien dodgy maar Nirsoft is liev)

Nadien die keys inrossen en see what happens. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2018, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Licentie is toch niet apparaatgebonden? Sowieso, kun jij niet via werk voor een tientje of zo dat krijgen? Wij hebben iig zo'n home use program met microsoft.
Licenties zijn alleen apparaatgebonden als het apparaatgebonden licenties betreft!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2018, 11:06
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ik zie nu mijn vader dit doen :')
Ik heb collegae die zo tikken
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2018, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Licenties zijn alleen apparaatgebonden als het apparaatgebonden licenties betreft!
Verdulleme, dat hadden ze ook wel eens wat logischer kunnen verwoorden. Nu kan onze vriend Daniël24 het niet volgen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2018, 20:37
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Rekenen jullie scissor switch-toetsenborden ook tot de mechanische toetsenborden?
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 24-10-2018, 20:48
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2018, 18:28
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Mensen moeten meer cadeautjes voor elkaar kopen.
So true! Had je mijn adres gegevens al?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2018, 19:13
Verwijderd
Citaat:
So true! Had je mijn adres gegevens al?
Die zoek ik wel even op.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2018, 22:07
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Die zoek ik wel even op.
Ik hou ook erg van whisky.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2018, 22:23
Verwijderd
Figures.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2018, 23:47
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Wat zijn jouw cadeauwensen?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2018, 00:00
Verwijderd
Dat het net als vijfentwintig jaar geleden niet acceptabel is om een nazi te zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16.