Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2005, 17:54
Verwijderd
Hallo, ik open dit topic omdat ik met een schone lei wil beginnen, dat andere topic staan veel onzin reacties en deze openings post vind ik ook mooier. Het zou mooi zijn als een mod het andere topic "Systeem toekomst" kan sluiten en dit verhaaltje dan ook weg haald.

Hallo,

Volgend jaar juni 2006 wil ik super high-end computer kopen. Ik weet dat het nog lang duurt maar ik wil in dit topic alvast alles goed voorbereiden en heb een aantal vragen. Ik lees al het nieuws iedere dag maar het nieuws overspellen krijg ik helemaal niet mee. Ik heb alleen gehoord dat er misschien een nieuwe unreal enige aan gaat komen, 3.0. Het probleem is dat ik eerst 4 maanden naar Azie ga en daarom mijn pc pas later kan kopen

De reden van een nieuwe pc is dat ik me nu echt erger en door mijn configuratie geen spellen speel. Ik gebruik al 5 jaar een brakke CRT, mooi geluid heb ik volgens ook niet echt en mijn pc is nu gewoon weg niet goed. Ik denk ook dat als ik volgend jaar mijn droom pc echt veel verschil zie. Ik hoop dat het topic open kan blijven tot en met 2006 juni en dat ik hier mijn vragen kan stellen, mensen mij tips geven en vooral leesvoer. Volgens mij heb ik al veel gelezen maar ik ben altijd bereid te leren!

Nu heb ik een

2800+ AMD athlon (de goedkope versie)
9600 XT
2 x 256 DDR (dual channel)


Zekers heb net ff met me vader gepraat en de pc gaat volgend jaar zeker door. Ik betaal de helft dus het wordt zeker een dikke pc maar heb nu een aantal vragen. Allereerst ik heb echt al heel veel gelezen en wil daarvoor al GoT bedanken. Ik leer hier nog steeds iedere dag maar over sommige dingen weet ik gewoon “nog” niet zoveel

Ik wil graag de raptor kopen als opstart schijf en gebruiken als primaire schijf. En dan 2 schijven van 500 GB erbij, is dit een slimme construtie? Ik dacht aan de 10.000 rpm zodat het opstarten lekker snel is en een keer veel geheugen lijkt me ook super. Doe het nu al jaren met 50Gb maar dat is echt te weinig en een harde schijf is niet meer zo duur.

Verder wil ik 2 x 1 GB Geheugen, nu ben ik geneigd om gewoon een merk geheugen te kopen die lekker goedkoop is maar hoe zit het eigenlijk met geheugen. Soms is de zelfde hoeveelheid 2 keer zo duur. Dat vind ik vrij veel geld, merk je dus veel van de Mhz in het werkgeheugen? Totaal vind ik 250 euro voor 2 x 1 GB een mooi bedrag.

En mijn laatste vraag, ik kan maar niet kiezen tussen een mooie 19 inch en een 22 inch CRT. Kan je nu nog een mooie CRT kopen, en ik denk nog altijd dat het gamen op een CRT fijner en vooral scherper is.

Trouwens als ik de pc wil, wil ik het goed doen en dus ook een stille pc, warmte vind ik niet zo erg, maar is het moeilijker een zon speciale koeler erop te zetten, Bijvoorbeeld op je videokaart? Als je trouwens alles goed wilt koelen ben je dan ook meer dan 100 euro kwijt? Ik bedoel, je cpu, je videokaart, misschien harde schijven, dan zit je al gauw op 5 koelers.

Qua prijs komt ik trouwens al gauw tegen de 2500 euro, ik wil namelijk nu alles nieuw hebben en goed hebben maar ik heb het er zeker voor over.

Ik hoop dat iemand mijn vragen wil en kan beantwoorden.

Ik zat te denken aan deze bedragen

Kast 100
Moederbord 150
CRT 21 of TFT 19inch 300+
Proccesor 500
Videokaart 500/600
Geheugen 250, 2 x 1 GB zou mooi zijn als je het merkt he.
Harde schijf 300+
DVD 50
Boxen 100
Geluidskaart 50
Koeling 75

Totaal ongeveer 2375

Nu vind ik 2500 een mooi bedrag maar ik wil ongeveer tot maximaal 3000 euro gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2005, 17:59
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
over een jaar ziet heel de pc industrie er weer heel anders uit, dus adviezen die nu gegeven worden zijn dan alweer verouderd.
__________________
oh oh den haag....
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 18:27
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Als je al een TFT-monitor koopt voor spellen, moet je er op letten dat ie een hele lage reactietijd heeft. Zo min mogelijk ms dus. Omdat ie anders na-ijlt en dat is met spellen niet zo fijn.

Verder zoals de vorige poster zei: er kan nog zoveel veranderen de komende tijd. Nu zijn er nog niet adviezen te geven voor over een paar maanden. Er kan nog veel veranderen. Ook qua prijzen overigens.

Ps als je zo'n grote monitor wilt, zorg dan ook voor een goede werkplek: de monitor moet ver genoeg van je vandaan staan, anders is het niet zo relaxed.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 00:24
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
ekki schreef op 02-09-2005 @ 19:27 :
Als je al een TFT-monitor koopt voor spellen, moet je er op letten dat ie een hele lage reactietijd heeft. Zo min mogelijk ms dus. Omdat ie anders na-ijlt en dat is met spellen niet zo fijn.

Verder zoals de vorige poster zei: er kan nog zoveel veranderen de komende tijd. Nu zijn er nog niet adviezen te geven voor over een paar maanden. Er kan nog veel veranderen. Ook qua prijzen overigens.

Ps als je zo'n grote monitor wilt, zorg dan ook voor een goede werkplek: de monitor moet ver genoeg van je vandaan staan, anders is het niet zo relaxed.
Is eigenlijk ook onzin:

16 ms = ghosting pas bij 60+ frames per seconde
12 ms = ghosting pas bij 80+ frames per seconde

Daarnaast als je een fatsoenlijk scherm koopt van een degelijk merk (Eizo, Sony,etc) maken die MS helemaal niet uit, daarbij hebben de 8 ms schermen vaker 16 bit kleuren in plaats van 32.

@Ts zie mijn andere post in je andere topic
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 16:24
Verwijderd
Ik heb weer een aantal vragen.

Net las ik het nieuwe krantje van de mycom en daar stonden een aantal TFT schermen in van 17 en 19 inch.
Nu was allebei de resolutie 1280 * 1024. Ik dacht altijd hoe hoger je met de inch gaat hoe hoger de resolutie. Maar dat is niet bij TFT het geval. Is het ook waar dat je bij de goedkopere 19inch schermen alleen 16bit kleuren hebt?

Kan iemand mij het nut van raid 0, 1 en raid 5 vertellen. Ik weet dat het veiliger is ook sneller las ik, hoe zit dit precies.

Waterkoeling is vrij duur maar waarom wordt er zo nodig gekoeld voor een paar procent winst qua prestaties. Hoe duur is een waterkoel setje? Het lijkt mij heel mooi maar ik denk dat het te duur is.

En als laatste, waarbij moet je letten als je een 5.1 set wilt kopen en een goeie geluidskaart.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 16:43
Verwijderd
Vanaf 20" komen chermen pas met resoluties vanaf 1600*1200 of breedbeeld variant).
En de kans is inderdaad aanwezig dat goedkopere schermen maar 16bit kleuren hebben.

Raid informatie: http://www.acnc.com/raid.html

Vergeet waterkoeling, dat is meer om te hobbyen
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 03-09-2005 @ 01:24 :
Is eigenlijk ook onzin:

16 ms = ghosting pas bij 60+ frames per seconde
12 ms = ghosting pas bij 80+ frames per seconde
Het gaat erom dat er een gewoon frame time wordt opgeteld bij jouw reactietijd als je online speelt. Je kunt het wenden of keren wat je wilt, maar CRT-schermen zijn voor echt serieus gamen gewoon fijner.

Overigens moet ik sowieso niet zoveel hebben van LCD/TFT en dergelijke schermen. Wacht maar tot de eerste nanoray tube-schermen komen. Dan heb je de snelheid, het contrast en de lichtopbrengst van CRT-schermen gecombineerd met het scherpe en stabiele beeld en de ruimtebesparing van LCD-schermen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 17:32
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik ben wel blij met m'n TFT
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 18:59
Verwijderd
Hebben er mensen nog persoonlijke ervaring met raid?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 22:48
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Syphon schreef op 03-09-2005 @ 19:59 :
Hebben er mensen nog persoonlijke ervaring met raid?

jup

zowel mirror als stripped


werkt uitstekend voor server toepassingen en data backup.
veder niet zo heel nuttig... maarja... het blijkt nogal een hoog 1337 gehalte te hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 00:14
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Syphon schreef op 03-09-2005 @ 17:24 :
Ik heb weer een aantal vragen.

Net las ik het nieuwe krantje van de mycom en daar stonden een aantal TFT schermen in van 17 en 19 inch.
Nu was allebei de resolutie 1280 * 1024. Ik dacht altijd hoe hoger je met de inch gaat hoe hoger de resolutie. Maar dat is niet bij TFT het geval. Is het ook waar dat je bij de goedkopere 19inch schermen alleen 16bit kleuren hebt?


Sommige 17 inch TFT's kunnen idd 1280x1024 aan, maar dat is zo helemaal niet fijn, veel te klein scherm in verhouding met de resolutie, is 19 inch wel weer te doen. 21+ of hoger al helemaal vooral als je wilt gamen met eye candy, maja ik weet niet of jij er van houd, aangezien ongeveer 98% hier er niet van houd, maja P-Chez, Wes en ik wel


Citaat:
Syphon schreef op 03-09-2005 @ 17:24 :

Kan iemand mij het nut van raid 0, 1 en raid 5 vertellen. Ik weet dat het veiliger is ook sneller las ik, hoe zit dit precies.
Zie hierboven, of www.google.com of kijk eens rond op GoT

Citaat:
Syphon schreef op 03-09-2005 @ 17:24 :

Waterkoeling is vrij duur maar waarom wordt er zo nodig gekoeld voor een paar procent winst qua prestaties. Hoe duur is een waterkoel setje? Het lijkt mij heel mooi maar ik denk dat het te duur is.
Waterkoeling is leuk, al moet je veel aanschaffen, en daarbij heb je ook altijd een irritante pomp en eventueel een ventilator op een radiator, maja je kan zelf zoveel knutselen als je wilt, het is leuk, leuke temps krijg je vooral met een waterchiller waardoor de temp van het water beneden de kamer temp zakt.

Daarbij kan je daardoor ook betere en hogere overlock resultaten houden, mits je goede hardware hebt.

Citaat:
Syphon schreef op 03-09-2005 @ 17:24 :

En als laatste, waarbij moet je letten als je een 5.1 set wilt kopen en een goeie geluidskaart.
Waarom een 5.1 set als op de hudige moederborden al 7.1 zit of hoger in de toekomst, daar moet je nu nog niet over beslissen.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 02:13
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
twain4me schreef op 03-09-2005 @ 23:48 :
jup

zowel mirror als stripped

stug doorgaan met 'strippen', en je niks aantrekken van al die lachende mensen om je hen

@TS: Allez, ik heb 2 schijven van 250 GB in mirror, ik kan geen gezeur gebruiken als ik video aan het monteren ben. Verder is het redelijk zinloos.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 14:32
LiqqY
LiqqY is offline
4 losse modules van 512 werkt sneller dan 2 modules van 1gb
Ten eerste de 1gb modules zijn nog extreem duur en de letancy ligt vele malen hoger(lagere performance + de kosten) ik raad je aan naar de hyperX modules van kingston te kijken, of de geil ultra lijn aan. Zoek daarnaast voor een goed overclockbare chip (tccd was volgens mij wel een goede chip)


En als geluidskaart raad ik je de nieuwe lijn van Creative aan met x-fi technology zuiverder en omdat het een aparte processing unit is die geluid afhandeld kan je ook een kleine snelheids winst behalen.

Voor een proccessor zou ik een dual AMD halen of een Athlon fx ligt aan de applicaties die je gebruikt video bewerking of gamen.

2 10k toeren schijven zoek beetje grote als je toch zat geld hebt(laad tijden lager, bestanden worden sneller gezocht dus ook een kleine presatie winst.

Zoek bij de schijven trouwens op ENQ feature (weet de preciese benaming niet meer) grote presatie winst is alleen ietwat instabiel maar amper merkbaar

Als videokaart als je nog 1-4 weken wacht komt ATI en NVIDIA met hun nieuwe lijn kaarten of je pakt een dual 7800GTX-PCI-E systeempje(vergeet niet de bios te updaten zodat de Clock hoger ligt zonder erteveel aan te kloten)


Ik hoop dat ik je geholpen heb
__________________
Descartes' "I think therefore I am"
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 17:34
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
LiqqY schreef op 06-09-2005 @ 15:32 :
4 losse modules van 512 werkt sneller dan 2 modules van 1gb
Ten eerste de 1gb modules zijn nog extreem duur en de letancy ligt vele malen hoger(lagere performance + de kosten) ik raad je aan naar de hyperX modules van kingston te kijken, of de geil ultra lijn aan. Zoek daarnaast voor een goed overclockbare chip (tccd was volgens mij wel een goede chip)
200 mhz met 4x512 = op 2T. Memory timings schelen alleen in benchmarks een hoop in games hoog uit 10 FPS.
Daarnaast zou je niet meer kunnen uitbreiden, en als je toch gaat voor low latency moet je BH-5, CH-5 nemen en geen TCCD dat is alleen hoge speeds 250+ dus
Weet waar je over praat kerel, anders ziet hij door de bomen het bos niet meer.


Citaat:
LiqqY schreef op 06-09-2005 @ 15:32 :

Voor een proccessor zou ik een dual AMD halen of een Athlon fx ligt aan de applicaties die je gebruikt video bewerking of gamen.
Hij koopt hem pas over een jaar, dan heeft AMD allang zijn Dual Core FX lijn + Socket M2 gelauched, wat moet je dan nog met socket 939?Daarnaast ondersteunt M2 dus ook DDR2.

Citaat:
LiqqY schreef op 06-09-2005 @ 15:32 :
[B]
2 10k toeren schijven zoek beetje grote als je toch zat geld hebt(laad tijden lager, bestanden worden sneller gezocht dus ook een kleine presatie winst.[/q]
1x 10k is genoeg, als opstart schijf en programma's 2 of meer in RAID is geld verspilling, daarnaast zijn er over een jaar allang nieuwe uit.

Citaat:
LiqqY schreef op 06-09-2005 @ 15:32 :

Zoek bij de schijven trouwens op ENQ feature (weet de preciese benaming niet meer) grote presatie winst is alleen ietwat instabiel maar amper merkbaar
NCQ?Instabiel is het niet, prestatie winst wel, maar ook niet al te veel. Vooral niet bij gewoon gebruik.

Citaat:
LiqqY schreef op 06-09-2005 @ 15:32 :

Als videokaart als je nog 1-4 weken wacht komt ATI en NVIDIA met hun nieuwe lijn kaarten of je pakt een dual 7800GTX-PCI-E systeempje(vergeet niet de bios te updaten zodat de Clock hoger ligt zonder erteveel aan te kloten)
Hogere clock is alleen bij XFX en de BFG OC en Asus TOP editie, daarnaast 2x 7800GTX is overkill, HDR + FSAA en AF kan hij niet eens op 1600x1200 aan.

R520 van ATI is nog wachten, niemand weet wat dat word. Dus dat is alleen maar gissen, en volgend jaar is alweer de R580 en de G80 of hoger uit Dus wat moet je dan met een oude kaart?

Eerst eens goed lezen voordat je wat begint neer te zetten.

Danku vriendelijk.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 18:44
Verwijderd
w00t
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 12:27
LiqqY
LiqqY is offline
Citaat:
Jolt schreef op 06-09-2005 @ 18:34 :
200 mhz met 4x512 = op 2T. Memory timings schelen alleen in benchmarks een hoop in games hoog uit 10 FPS.
Daarnaast zou je niet meer kunnen uitbreiden, en als je toch gaat voor low latency moet je BH-5, CH-5 nemen en geen TCCD dat is alleen hoge speeds 250+ dus
Weet waar je over praat kerel, anders ziet hij door de bomen het bos niet meer.




Hij koopt hem pas over een jaar, dan heeft AMD allang zijn Dual Core FX lijn + Socket M2 gelauched, wat moet je dan nog met socket 939?Daarnaast ondersteunt M2 dus ook DDR2.


1x 10k is genoeg, als opstart schijf en programma's 2 of meer in RAID is geld verspilling, daarnaast zijn er over een jaar allang nieuwe uit.



NCQ?Instabiel is het niet, prestatie winst wel, maar ook niet al te veel. Vooral niet bij gewoon gebruik.



Hogere clock is alleen bij XFX en de BFG OC en Asus TOP editie, daarnaast 2x 7800GTX is overkill, HDR + FSAA en AF kan hij niet eens op 1600x1200 aan.

R520 van ATI is nog wachten, niemand weet wat dat word. Dus dat is alleen maar gissen, en volgend jaar is alweer de R580 en de G80 of hoger uit Dus wat moet je dan met een oude kaart?

Eerst eens goed lezen voordat je wat begint neer te zetten.

Danku vriendelijk.
I stand corrected.

Alleen het laatste klopt niet
Ik heb een leadtek kaart als je de bios upgrade gaat hij van standaard clock waardes ook naar 450/1250.

Daarnaast had ik niet gelezen dat hij de pc over een jaartje wilde kopen(ja lezen is een vak)

Anders had ik mijn adviesen ook anders vertaald
En dat geheugen, bedankt voor de informatie ik was er zelf ook niet helemaal duidelijk over.

__________________
Descartes' "I think therefore I am"
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 16:06
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Als hij zijn computer gaat kopen heb je niks meer aan een 7800GTX.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 16:51
Reemface
Avatar van Reemface
Reemface is offline
Citaat:
Syphon schreef op 02-09-2005 @ 18:54 :
Nu vind ik 2500 een mooi bedrag maar ik wil ongeveer tot maximaal 3000 euro gaan.
Alienware is jouw vriend denk ik...
http://www.alienware.com/

die vriendjes bouwen echt meesterlijke systemen. en je hebt een uniek systeem die je bij NIEMAND in huis zal zien. Alienware staat voor qualiteit

...alleen vrij weinig mensen hebben er het geld voor over
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-09-2005, 17:03
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Lelijke kast en in verhouding vrij duur

Dan zit je toch meer naar het €5000 segment te kijken
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 22:42
LiqqY
LiqqY is offline
Citaat:
Jolt schreef op 07-09-2005 @ 17:06 :
Als hij zijn computer gaat kopen heb je niks meer aan een 7800GTX.
Ik zal nog eenmaal mijn reactie geven.
Ik had niet gelezen dat hij volgend jaar pas zijn pc koopt.
Daarnaast kan je op het moment daar nog niks met zekerheid overzeggen!
__________________
Descartes' "I think therefore I am"
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 22:50
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Jolt schreef op 03-09-2005 @ 01:24 :
Is eigenlijk ook onzin:

16 ms = ghosting pas bij 60+ frames per seconde
12 ms = ghosting pas bij 80+ frames per seconde

Daarnaast als je een fatsoenlijk scherm koopt van een degelijk merk (Eizo, Sony,etc) maken die MS helemaal niet uit, daarbij hebben de 8 ms schermen vaker 16 bit kleuren in plaats van 32.
Zegt me allemaal heel weinig. Ik heb het van horen zeggen en als iemand echt wil gamen en zo'n duur scherm tegenvalt, zeg ik het liever van tevoren. Het zegt me niets, omdat ik zelf niet game en geen idee heb hoe het zit met frames per seconde. Ik weet dat film (PAL) iig 25 frames per seconde is en met films kijken heb ik geen problemen. Maar met games zal dat dan wel ongetwijfeld hoger liggen. Met alle andere dingen die ik doe heb ik ook geen problemen. Maar ik hoor het iig vaak om me heen, dat je voor gamen beter geen tft-scherm kan kopen, of een hele goede.

Ik vind mijn tft-schermpjes in ieder geval super werken, maar ik game dan ook niet. En ik heb volgens mij wel goede schermpjes.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 06:31
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Je kan ook gamen op een minder duur scherm, zolang je maar een fatsoenlijk merk koopt en geen een of andere rip off waarbij dadelijk blijkt dat hij veel niet heeft.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 12:37
Verwijderd
Ik zit net te kijken op alienware maar hoezo is dat eigenlijk zo duur? Wel vette pc's maar volgens mij scheelt het honderden euro's als ik het zelf samenstel.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 22:17
Mark
Avatar van Mark
Mark is offline
je kan nu nog niets zeggen over juni 2006. Eén ding wil ik wel zeggen, voor gamen zal ik geen 22 inch CRT kopen. 19" is maximaal, anders verlies je het overzicht. Koop liever een 19" TFT dan een 22" CRT, tv kijken doe je op je tv, 19" voor gamen is maximaal om het overzicht te houden.

Mark
__________________
Deze gebruiker heeft geen handtekening ingesteld.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 23:49
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Syphon schreef op 08-09-2005 @ 13:37 :
Ik zit net te kijken op alienware maar hoezo is dat eigenlijk zo duur? Wel vette pc's maar volgens mij scheelt het honderden euro's als ik het zelf samenstel.
Wil jij 5000 euro uitgeven voor een pc die je als je hem zelft samenstelt voor 3000 krijgt?

En een lelijke kut kast, en allemaal rotzooi wat je toch niet gebruikt.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2005, 01:16
apekop123
Avatar van apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 02-09-2005 @ 18:59 :
over een jaar ziet heel de pc industrie er weer heel anders uit, dus adviezen die nu gegeven worden zijn dan alweer verouderd.
ik denk dat dit de meest zinnige reactie is.

Je kunt weinig tot niets zeggen over een computer die je over een jaar koopt. Sowieso zijn tegen die tijd de prijzen ook weer heel anders.

Blijf gewoon het nieuws volgen dan weet je ook het best wanneer het slim is om een pc te kopen. (met het oog op nieuwe technieken die uitkomen enz)
__________________
You lost...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 01:24
apekop123
Avatar van apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
LiqqY schreef op 06-09-2005 @ 15:32 :
4 losse modules van 512 werkt sneller dan 2 modules van 1gb
Ten eerste de 1gb modules zijn nog extreem duur en de letancy ligt vele malen hoger(lagere performance + de kosten) ik raad je aan naar de hyperX modules van kingston te kijken, of de geil ultra lijn aan. Zoek daarnaast voor een goed overclockbare chip (tccd was volgens mij wel een goede chip)

Volgens mij zit het zo dat bij de meeste moederboarden je winst hebt met 2 modules en niet 4. Je hebt wel 4 sloten, maar niet 4 keer zoveel bandbreedte (volgens mij zijn het eignelijk 2 gebundelde sloten)

maarja ik weet het ook niet echt zeker

Met een beetje goedkoop moederbord (met 2 sloten) heb je sowieso geen winst als je een dualpack koopt
__________________
You lost...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 07:24
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Tuurlijk wel, al dual channel kan ongeveer met elke module. Je hebt dan alleen meer kans dat je ongeveer 2 dezelfde modules hebt.

Daarna 4x512 op timings van 2-2-2-5 en op 250 mhz geven meer bandbreette dan 2x1024 op 2-4-4-8 op 250 mhz.

Aangezien de Venice en de San Diego E revisie, ook DDR500 ondersteunen
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Levensbeschouwing & Filosofie Staat de toekomst vast?
dirk-janusIV
63 23-06-2011 20:54
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Op wie ga je stemmen? #3
Mark Almighty
500 09-11-2006 22:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Terreur teistert scholier
koelieboelie
191 27-06-2005 01:59
Levensbeschouwing & Filosofie Leven: "Evolutie of schepping?"
BiL@L
13 03-12-2003 11:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.