Oud 05-05-2003, 22:19
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Lang, lang geleden (voor sommigen langer dan anderen ) kwam je als klein basisschoolkindje op een grote middelbare school terecht. Van de oudste werd je opeens de kleinste, je tas was nog groter dan jijzelf... kortom: je was een brugpieper.

Denk nog eens terug aan die tijd. Hoe zag je er uit? Wat voor tas had je? Had je die tas zelf uitgezocht of moest je die van je ouders dragen? Hoe voelde je je? Had je veel vrienden? Waar praatte je met ze over? Van wie was je fan? Hoe fan? Hoeveel posters uit de Hitkrant en de Break-Out! op je kamer?

En met een link naar nu: als je terugdenkt aan jezelf, schaam je je dan of voel je je trots? Ben je heel erg veranderd en ben je daar blij mee? Of niet?

Vertel maar.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2003, 22:19
Verwijderd
Ik was heel normaal.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 22:21
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-05-2003 @ 22:19:
Ik was heel normaal.
Jaaa jaaa.

Ik was fan van Hanson. Ik had 120 posters op mijn kamer hangen. 90 van Hanson en 30 van Leonardo di Caprio (want die vond ik ook leuk ). Ik had lang haar, altijd in een staart en ik droeg tuinbroeken, skatebroeken (neppe) en Nike- en Filakleding, want ik was een meeloper.

Nu ben ik eindelijk mezelf. Ik schaam me niet voor mijn bruggertijd. Maar ik ben wel blij dat het voorbij is.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 22:22
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
Anneee schreef op 05-05-2003 @ 22:21:
Hanson
mmmbop
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 22:24
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
ik had zo'n leren boekentas
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 22:25
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
ik ha dvan dat lange saaie haar.. een kinderachtige glimlach op mn gezicht.. ik had ene tas zelf utigezocht maar achteraf bleek hij lelijk.. ik kreeg pas laat een kluisje dus ik moet heel lang metr een ópblaastas´rondlopen.. ik volede me tja.. wel tevreden.. ik had niet super veel vrienden, ik praatte niet echt veel met ze. was veel te evrlegen.. ik was geen fan, van niemand.. ik had allemaal dierenposters op mn kamer hangen

ik schaam me nu dood.. toen deed ik nog radslagen in de aula. dat zie ik mezelf echt nooit meer doen
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 22:28
Verwijderd
uhm,t is bijna 4 jaar geleden dati k naar de koterklas ging,
nou ik deed iig wel waar ik zelf zin in had: dat wil dus zeggen dat ik mn eigen tas had uitgezocht enzow.. me eigen boeken had gekaft *jaja, en ik hoefde aan het eind van het jaar niet eens boete te betalen*kijkt trots*
ik had geen posters uit de hitkrant of break-out ofzo op mn kamer hangen, heb ik zowieso nooit gehad, ik heb helemaal geen posters hangen, alleen 1tje van loesje
ik denk soms wel terug toen ik in die klas zat, want toen was het allemaal nog lang niet zo hard werken als nu*grmbl*
wat ik wel merk is dat ik mn huiswerk nu lang niet zo goed doe(lees: niet ) als toen, toen maakte ik echt alles..
ik voelde me toen ook wel best groot, hoewel ik me wel een keer heel zielig heb gevoeld toen ik midden in de schoolgang over een soort van trappetje struikelde en dus midden in de gang op me smoel ging. ik had in het begin veel vrienden, later ging het allemaal niet zo goed meer, ik had veel ruzie met mn vriendinnen en ik denk dat dat nooit meer helemaal goed is gekomen..
ik kletste eigenlijk niet eens zo heel erg veel op school over bepaalde dingen, ging meestal nergens over.. wie wie nou weer leuk vond, wie met wie had enzow.. wat de leukste jongen van onze school was
neu ik schaam me niet echt, wel als ik naar mn foto kijk, omdat ik toen lang blond haar had en dat me absoluut niet staat *k heb het nu roodbruinig geverfd *
ik ben dus zeker veranderd in die jaren en daar ben ik wel trots op..
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 22:29
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Anneee schreef op 05-05-2003 @ 22:19:
Lang, lang geleden (voor sommigen langer dan anderen ) kwam je als klein basisschoolkindje op een grote middelbare school terecht. Van de oudste werd je opeens de kleinste, je tas was nog groter dan jijzelf... kortom: je was een brugpieper.

Denk nog eens terug aan die tijd. Hoe zag je er uit? Wat voor tas had je? Had je die tas zelf uitgezocht of moest je die van je ouders dragen? Hoe voelde je je? Had je veel vrienden? Waar praatte je met ze over? Van wie was je fan? Hoe fan? Hoeveel posters uit de Hitkrant en de Break-Out! op je kamer?

En met een link naar nu: als je terugdenkt aan jezelf, schaam je je dan of voel je je trots? Ben je heel erg veranderd en ben je daar blij mee? Of niet?

Vertel maar.
Hoe zag je er uit? normale lengte, kort haar, onzeker

Wat voor tas had je? donkerblauwe rugzak

Had je die tas zelf uitgezocht of moest je die van je ouders dragen? die had me moeder meegenomen ja

Hoe voelde je je? onzeker

Had je veel vrienden? totaan halverwege wel, daarna niet meer omdat veel me niet meer moesten omdat ik een ziekte had en iedereen dacht besmet te kunnen worden

Van wie was je fan? Hoe fan? Hoeveel posters uit de Hitkrant en de Break-Out! op je kamer? Ik vond Leonardo di Caprio leuk en nog heel wat anderen, niet heel veel posters, een paar op mn deur en wat boven mn bed.

schaam je je dan of voel je je trots? beide niet... Trots ben ik niet, want ik had voor mezelf op moeten komen, schamen deed ik me ook niet, ik kon er niks aan doen dat ik tbc kreeg

Ben je heel erg veranderd? wel redelijk ja

ben je daar blij mee? Of niet? Jawel, heb nu veel vrienden en alles.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 05-05-2003 @ 22:21:
Jaaa jaaa.
Ik was lang, mijn tas was normaal en ook niet te groot ivm mijn lengte. Ik had lang saai steil haar, maar dat heb ik nu nog steeds. Ik had doodnormale kleding aan (spijkerbroek + t-shirt ed), alleen geen merkkleding ed, want ik was geen meeloper. Verder...ik deed eigenlijk geen rare dingen, behalve mezelf zijn.

Op mijn kamer hingen twee posters van katten en wat voetbal-dingen, dat soort dingen hangen er nu ook nog. Ik had een hoogslaper, omdat mijn kamer zo klein was, anders kon er geen bureau in. Euhm...verder...tja, niks eigenlijk...ik was gewoon Leonie 10 jaar jonger, verder niks raars of bijzonders. Tuurlijk ben ik veranderd, ik ben 10 jaar ouder en wijzer ( ) geworden. Dieper zal ik er maar niet op ingaan.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 22:34
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Anneee schreef op 05-05-2003 @ 23:19:
Lang, lang geleden (voor sommigen langer dan anderen ) kwam je als klein basisschoolkindje op een grote middelbare school terecht. Van de oudste werd je opeens de kleinste, je tas was nog groter dan jijzelf... kortom: je was een brugpieper.

Denk nog eens terug aan die tijd. Hoe zag je er uit? Wat voor tas had je? Had je die tas zelf uitgezocht of moest je die van je ouders dragen? Hoe voelde je je? Had je veel vrienden? Waar praatte je met ze over? Van wie was je fan? Hoe fan? Hoeveel posters uit de Hitkrant en de Break-Out! op je kamer?

En met een link naar nu: als je terugdenkt aan jezelf, schaam je je dan of voel je je trots? Ben je heel erg veranderd en ben je daar blij mee? Of niet?

Vertel maar.
Ik werd van verlegen schoolkindje plotseling populair, was groot dus werd nooit omver gelopen, Zag er best veel hetzelfde uit alleen wat jonger, Had mijn eigen spulletjes uitgezocht, Voelde me prima en altijd gek, had behoorlijk wat "vrienden" en praatten meestal over schoolgebeurtenissen en jongens natuurlijk, weet niet precies meer waar ik fan van was, geloof dat de spice girls en backstreetboys toen helemaal in waren...of alweer uit, hoe dan ook ben altijd guns n' roses fan geweest, heel erg fan. En hoeveel posters weet ik niet meer, niet zoveel volgens mij want het was een kleine kamer en ik had muurschilderingen gemaakt.

Ik schaam me niet maar voel me er ook niet trots over, ik ben wel iets veranderd, ben meer serieuzer en heb meer tijd voor mezelf. Ik ben blij met het feit dat ik serieuzer ben geworden, ik was volgens mij echt vreselijk, maar meer tijd voor mezelf ben ik minder blij mee eigenlijk. Ik mis de tijd dat ik 13 was maar iedere leeftijd heeft zijn charme en ik ben eigenlijk wel blij dat ik niet alles uitgestippeld heb zoals vroeger, hoewel dat best gave plannen waren.

Zow...
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 22:36
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Meisjes uit mijn klas liepen op plateauzolen, want dat deden de Spice Girls ook. Ik niet, want ik was al de langste van de klas. Met gym moest ik altijd met de jongens meedoen. Stom.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 22:44
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Anneee schreef op 05-05-2003 @ 22:36:
Meisjes uit mijn klas liepen op plateauzolen, want dat deden de Spice Girls ook. Ik niet, want ik was al de langste van de klas. Met gym moest ik altijd met de jongens meedoen. Stom.
Ik mocht altijd met jongens meedoen, en daar was ik blij mee, die meisjes kunnen niet sporten

Ik was een wannabe goth . Ik droeg zwart, en zwart en zwart. Schopte tegen alles en iedereen. Had 3 vrienden, later 5. Ik had een kipling rugtas, omdat die heel groot waren en dat had je nodig, want je moest natuurlijk al je boeken meenemen .
Ik keek alle soaps, van 3 tot half 10 . Dus ik had posters van Goudkust, GTST ed. Heel triest ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 22:53
Verwijderd
k was te groot, moest dat weten ook, gaf nog nergens om, moest nog leren waar alles om ging, maakte altijd de helft van mn huiswerk, had een klotetijd, kortom, blij dat het voorbij was.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 22:56
Hank McCrank
Avatar van Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Hmm ik ben eigenlijk trots op mun brugklasperiode..ben sindsdien alleen maar achteruit gegaan eigenlijk.

Ik was dik
Ik droeg kapotte oude skatekleding (omdat ik een teringhekel had aan shoppen)
Ik begon toen net naar Nirvana e.d. te luisteren
Ik had een roze tas (en was er trots op! still am)
Ik voerde geen zak uit (gelukkig kon ik door een begrijpende mentor toch door naar Gym2)
Ik was zo heel schattig verliefd op een meisje uit mijn klas en durfde niks te zeggen
Ik had een net-niet-té grote bek
Ik had spikes

conclusie: ik was cool.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 05-05-2003 @ 22:19:

1. Hoe zag je er uit? 2.Wat voor tas had je? Had je die tas zelf uitgezocht of moest je die van je ouders dragen? 3.Hoe voelde je je? 4. Had je veel vrienden? Waar praatte je met ze over? 5. Van wie was je fan? Hoe fan? Hoeveel posters uit de Hitkrant en de Break-Out! op je kamer?

6. En met een link naar nu: als je terugdenkt aan jezelf, schaam je je dan of voel je je trots? Ben je heel erg veranderd en ben je daar blij mee? Of niet?
1. puisten, te korte pony, beugel, slechte kledingsmaak.
2. zo een die snel kapot gaat :/
3. kut. ik was onzeker en zat net in een van de minder leuke periodes van m'n leven. om maar eufemistisch te zijn.
4. Nee ik had geen vrienden. Zoals gezegd, ik was onzeker en bovendien viel ik nogal buiten de groep door mijn gedrag..
Met de mensen waarmee ik omging praatte ik niet echt over spannende dingen. weet het niet eens meer.
5. ik begon net Nirvana te ontdekken geloof ik. Ik draaide incesticide zo'n 5 tot 7 keer op een dag. geen posters uit de break out. Die las ik niet. Ik had geloof ik posters van een voetballer Dani ofzo.. en dan nog een paar..
6. Ik schaam me niet voor degene die ik ben geweest maar ik ben er zeker niet trots op. Ik ben heel erg veranderd in de laatste jaren en ben daar eigenlijk wel blij mee. Ik ben nu veel assertiever en vrolijker.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 23:01
Veenbes
Avatar van Veenbes
Veenbes is offline
Klein, kort haar en zo'n grote Kiplingtas die elke brug bij ons op school heeft. Ik voelde me helemaal een grote meid zo naar de middelbare school fietsend... maakte elke dag braaf m'n huiswerk en ging om negen uur naar bed om precies om halfzeven weer op te staan. Met mijn vriendinnen (toen eigenlijk alleen maar meisjes) praatte ik over die lerares met vreemde naamafkorting, vieze nagels of het huiswerk voor Frans. Posters op mijn kamer had ik niet.
Terugdenkend schaam ik me niet echt voor die periode, behalve als ik naar mijn pasfoto uit de brugklas kijk...
Eigenlijk was het wel een leuke tijd, ja *melancholisch*.
__________________
Wat eenzaam leeft is levend dood.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 23:08
Verwijderd
Ik was ultiem klein en had zo'n leren boekentas, want die hadden ze allemaal. Tegen het eind van het jaar overgestapt op rugtas. Wou eerder, maar dat vond ik zo zielig voor mijn moeder, had ze zo'n dure leren tas gekocht die ze me eerst ook nog afgeraden had...
Ik had een vervelende klas. Ik was zo ontzettend blij dat ik na 10 jaar eindelijk van die lui af was... ik werd niet echt gepest, maar ik mocht de meesten gewoon echt niet. Dat zal wel wederzijds zijn geweest, want ik was te intelligent, eigenwijs en leergierig voor de meesten van hen. Bij een stuk of 10 van hen had ik op de basisschool gezeten en daar had ik de reputatie van wijsneus en beterweter gekregen, waar ik in de brugklas dus niet af kwam. Nog steeds niet, denk ik, maar ik heb al in geen 5 jaar bij hen tegelijk in de klas gezeten. Nu klopt dat ook wel, maar de rest was van het niveau 'waarom dingen leren als je ook ... niet kunt leren?' Ze vonden het vreemd dat ik dingen wou weten, dingen zelf opzocht als ik nieuwsgierig was, en vrijwel zonder moeite hoge cijfers haalde.
En toen kwam het gymnasium. Oh happy day.

<edit>Oh, en ik deed dingen die ik leuk vond. Luisterde Michael Jackson (oh, hoe KON ik? ), bouwde hutten in het bos met Qimm (oh, daar ben je toch veel te groot voor?!), las boeken over indianen (wat is DAAR nou interessant aan?!). Grmbl. Dat zij nou geen eigen persoonlijkheid hadden...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 23:12
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
ik heb echt geeeeen idee! echt niet meer. Ik verdring bijna alle niet-leuke dingen uit mijn leven! En de middelbareschool Duuus... ik heb alleen nooit een leren boekentas gehad, daar was ik fanatiek tegen!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-05-2003, 23:13
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 05-05-2003 @ 22:25:
ik schaam me nu dood.. toen deed ik nog radslagen in de aula. dat zie ik mezelf echt nooit meer doen
Dat zouden we in de brugklas nou juist nooit doen, toen moesten we oppassen dat we niet opvielen, nou doen we dat soort dingen juist *grijnst*

Nou ok, niet iedereen, maar mijn vriendinnentjens en ik wel. Maartje en Jacqie zijn zelfs van de schuine-vloer-voor-rolstoelen afgerold
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 23:14
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Anneee schreef op 05-05-2003 @ 22:19:
Lang, lang geleden (voor sommigen langer dan anderen ) kwam je als klein basisschoolkindje op een grote middelbare school terecht. Van de oudste werd je opeens de kleinste, je tas was nog groter dan jijzelf... kortom: je was een brugpieper.

Denk nog eens terug aan die tijd. Hoe zag je er uit? Wat voor tas had je? Had je die tas zelf uitgezocht of moest je die van je ouders dragen? Hoe voelde je je? Had je veel vrienden? Waar praatte je met ze over? Van wie was je fan? Hoe fan? Hoeveel posters uit de Hitkrant en de Break-Out! op je kamer?

En met een link naar nu: als je terugdenkt aan jezelf, schaam je je dan of voel je je trots? Ben je heel erg veranderd en ben je daar blij mee? Of niet?

Vertel maar.
Ik was redelijk groot voor me leeftijd. Had me haar strak achterover gekamt (erg fout ). Had een zwarte rugzak, niet te groot en zelf uitgekozen. Voelde me goed (af en toe niet), had redelijk veel vrienden en altijd discussies over voetbal. En was fan van Limp Bizkit, niet echt heel erg fan, maar vond de muziek gewoon goed (geen posters ed op kamer) Geen posters van Break-Out of hitkrant (gelukkig). Ik las de PU . Als ik nu terug kijk naar die periode, 4 jaar terug, schaam ik me niet. Ben ook niet echt veel veranderd, alleen meer muziek gaan luisteren.
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 23:17
Verwijderd
Aan de grote kant, log, te dik en afgrijselijk onzeker. Ik had een paar vriendinnen, die allemaal mooier waren dan ik. Ik was het stomste meisje van de klas (en toch had ik vriendinnen ).

Ik werd gepest om mijn kleren, dus toog ik met mijn liefhebbende moeder naar een boetiekje in het dorp om heuse Lapagayotruien aan te schaffen. Ik heb mijn meoder nooit durven vertellen dat het daarna alleen maar erger werd.

Ik had een grote leren boekentas. Ik vond hem erg handig. Halverwege de tweede klas kwam ik tot inkeer en kocht ik van mijn zakgeld een paarse kiplingtas.

Ik kamde mijn haar niet. Kort haar en verder niet echt een kapsel. Ik wilde heel graag net zo koel zijn als het stoerste en mooiste meisje van de klas. Ik schreef elke avond ellenlange brieven aan de leukste jongen van de klas. Nooit verzonden gelukkig. Kantjes vol puberaal geblaat over dat ik liefde wilde vinden.

Ik maakte mijn huiswerk niet. Vulde mijn middagen met Now! TV met Danny Rook. Aan het eind van de brugklas ontdekte ik het spieken. Ongelofelijk stoer en ik was zo trots dat ik het bijna aan mijn moeder vertelde.

Ik was niet bezig met muziek. Of popsterren. Ik snapte nooit wat hip was en wat niet . Ik lachte een vriendinnetje uit omdat ze verliefd was op Taylor Hanson. En ja, ik was daar zelf ook verliefd op.

Ik praatte met mijn vriendinnen over liefde en we gaven elkaar punten op alle mogelijke gebieden en elke week was er een slaapfeestje en we leerden make-up en we lachten leraressen uit en schreven met z'n allen verhalen over stomme klasgenoten. Waar ik me een stuk leuker van ging voelen en dat was toen altijd handig.

En boven alles wilde ik gabber worden. Of skater. Allebei nooit gelukt natuurlijk.

Laatst gewijzigd op 05-05-2003 om 23:29.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 05-05-2003 @ 23:12:
ik heb echt geeeeen idee! echt niet meer. Ik verdring bijna alle niet-leuke dingen uit mijn leven! En de middelbareschool Duuus... ik heb alleen nooit een leren boekentas gehad, daar was ik fanatiek tegen!
Jij had Veri *grijnst* Kim deed wild met Veri en de paarden. We schreven boeken over Australie, bouwden hutten, lieten Lucky uit en dat kleine zwarte shetje waarvan ik de naam ben vergeten, we reden op Cindy en Garinka (nog les bij Angela! ), we speelden verhalen met cowboys en indianen na op Choosey en Twicky, we joegen Noosje achterna op dezelfde twee beesten, je had het evil konijn Stampertje, we maakten evil plakdingen als de Wehkramp, maakten strips (Dracumuis all the way!), speelden oorlogje op de bouw, in afgesloten huizen waar we vervolgens heel snel via het raam weer uitmoesten omdat de eigenaren terug kwamen, we maakten onze eigen sluiptaal...

*Morgan herinnert Kim aan haar jeugd*

<edit>Ponykamp! En de show die we gemaakt hadden! En de tellsell reclames!

Laatst gewijzigd op 05-05-2003 om 23:22.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 23:22
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Hoe zag je er uit? Netals nu , alleen met meer reliëf op mn gezicht(If you get my point)

Wat voor tas had je? Grote, ruime Kiplingtas.

Had je die tas zelf uitgezocht of moest je die van je ouders dragen? Zelf uitgezocht....geen spijt van gehad.

Hoe voelde je je? vrij onzeker...dat was ik in die tijd al van nature...(goddamn wat haat ik de persoon die ik was!)

Had je veel vrienden? stuk of 2 geloof ik....en netals ik waren dat pispaaltjes.

Waar praatte je met ze over? Goeje vraag....die tijd heb ik opgekropt en opgesloten..

Van wie was je fan? Nooit een idool of whatsoever gehad...

Hoe fan? n.v.t

Hoeveel posters uit de Hitkrant en de Break-Out! op je kamer? Geen.....de top40 en al die onzin daar omheen interesseerde me niet...en nu nog niet....

En met een link naar nu: als je terugdenkt aan jezelf, schaam je je dan of voel je je trots? Ben je heel erg veranderd en ben je daar blij mee? Of niet?

Schamen is een klein woord......mijn prestaties waren wel prima (van de MAVO naar et VWO gaat niet zo simpel), maar hoe ik al die jaren terug geestelijk en lichaamelijk in elkaar zat....daar schaam ik me erg voor...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006

Laatst gewijzigd op 05-05-2003 om 23:50.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 23:24
Upke
Upke is offline
Ik ben nu inmiddels 4e klasser. Maar jah, ik heb er eigelijk altijd knap uit gezien...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 23:35
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Morgan schreef op 05-05-2003 @ 22:18:
Jij had Veri *grijnst* Kim deed wild met Veri en de paarden. We schreven boeken over Australie, bouwden hutten, lieten Lucky uit en dat kleine zwarte shetje waarvan ik de naam ben vergeten, we reden op Cindy en Garinka (nog les bij Angela! ), we speelden verhalen met cowboys en indianen na op Choosey en Twicky, we joegen Noosje achterna op dezelfde twee beesten, je had het evil konijn Stampertje, we maakten evil plakdingen als de Wehkramp, maakten strips (Dracumuis all the way!), speelden oorlogje op de bouw, in afgesloten huizen waar we vervolgens heel snel via het raam weer uitmoesten omdat de eigenaren terug kwamen, we maakten onze eigen sluiptaal...

*Morgan herinnert Kim aan haar jeugd*

<edit>Ponykamp! En de show die we gemaakt hadden! En de tellsell reclames!
Dat waren de dingen BUITEN school... die weet ik nog wel, die waren leuk Maar op school zelf? nee.. ik weet het nie meer!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2003, 23:37
Thomas
Thomas is offline
Ik wilde perse alles zelf doen, omdat ik zelfstandig werd.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 05-05-2003 @ 23:35:
Dat waren de dingen BUITEN school... die weet ik nog wel, die waren leuk Maar op school zelf? nee.. ik weet het nie meer!
Hmmmm. Op school was je vast uitermate vervelend enzo. Vind ik net wat voor jou
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 23:59
Verwijderd
Ik had een kiplingtas, en was best leuk voor een brugger al zeg ik het zelf.
Het interessantst vond ik de jongens uit de hogere klassen.
Mijn eigen klasgenoten vond ik pas aardig wanneer ze precies deden wat ik zei.
Enkele uitzonderingen die niet te manipuleren waren werden mijn vrienden/vriendinnen.
Kortom: ik was een trutje!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 00:02
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Ik was best groot, ook wat, ehm, 'steviger' dan nu. Ik had (en heb) vrij lang donkerbruin haar. Mijn tas had ik wel zelf uitgezocht, maar ik had vrij weinig keus met het budget dat ik had gekregen . Echt lelijk was hij niet.
Ik voelde me vrij onzeker en ik werd ook een beetje gepest, omdat ik een accent had (ik was net van de andere van Nederland hierheen verhuisd). Echt veel vrienden had ik zeker in het begin ook niet. Later kwam ik in een soort vriendengroepje van een man of 6. Ik weet niet meer waar we het over hadden. Waarschijnlijk over voetbal en computers.
Ik was en ben fan van Ajax, maar niet zo ontzettend fanatiek. Ik heb eigenlijk nergens posters van.

Ik schaam me niet echt voor mijzelf als brugklasser, hoewel ik vind dat ik sommige dingen anders had moeten doen. Al met al ben ik wel blij dat het voorbij is.
__________________
Mommy, that salesman's on TV!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 00:10
Verwijderd
Vroeger was de kleinste van m'n klas, vond mezelf veel beter dan de rest, had geen vrienden en was fan van The Simpsons.

Nu ben ik de kleinste van m'n klas, vind mezelf veel beter dan de rest, vindt iedereen me stoer en ben ik fan van The Simpsons.

Ik heb nooit bepaald een goede band gehad met m'n klas, al mijn vriendjes zitten in andere klassen en zie ik dus alleen in de pauze en/of in de tussenuren. Dat zijn mensen die net als Morgan+Qimm in zijn voor rare dingen. Bovendien zijn ze intelligenter dan de meerderheid van mijn klasgenoten, die over het algemeen alleen over jongens en breezers kunnen praten.

Het verschil is dat ik in de brugklas mijn mond nooit opentrok en in mezelf commentaar gaf, terwijl ik nu gewoon zeg wat ik denk. Daardoor viel ik in de eerste niet bepaald op, wat later wel het geval werd en ik dus makkelijker nieuwe mensen ontmoette.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 00:12
Verwijderd
Citaat:
Noé schreef op 05-05-2003 @ 23:59:

Enkele uitzonderingen die niet te manipuleren waren werden mijn vrienden/vriendinnen.
Kortom: ik was een trutje!
Maar dat ben je nu toch nog steeds?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 00:16
PV
PV is offline
Ieuw de brugklas ik ging toen als enige van mn basisschool naar een bepaalde middelbare school.. mijn ouders hadden dat ff voor mij bepaald ik had toen een stuk of 5 'vriendinnen'.. waar we t over hadden, muziek, jongens, school, tv enzo.. ik moest toen met de bus heen en weer naar school.. we waren in die bus met een stuk of 20 brugwuppen, en we keken allemaal ontzettend op naar iedereen die een klas hoger zat als iemand iets vroeg deden we dat ook vreselijke tijd in het begin had ik ook zo'n stomme leren boekentas gelukkig mocht ik daarna een rugtas (niet van kipling, want dat vonden mn ouders te duur ) mn haar was toen een stuk korter als nu.. ik was toen een van de langsten in mn klas, wat ik haatte qua dingen die 'in' waren liep ik altijd achter of ik deed gewoon niet mee.. voelde me ook wel onzeker toen denk k, alles was nieuw, nieuw schoolgebouw, nieuwe mensen, nieuwe omgeving etc.. ik hoorde voor mijn gevoel bij het foute vriendengroepje.. 1 vriendin is ook vrij ontspoord geraakt in de jaren daarna Ik was volgens mij niet echt fan van iets of iemand.. al begon ik op een gegeven moment wel elke week de break out + hitkrant te kopen en had ik een abonnement op fancy Qua kleding was ik.. toen voor mn gevoel normaal, maar belachelijk als ik er aan terugdenk van die ruitjesbroeken enzo.. ach uiteindelijk schaam ik me er niet voor, maar ik had wel een hoop dingen anders gedaan denk ik..
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 00:30
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik was te lang, te mager, te bleek, te slungelig, te vreemd en te lelijk. Ik had een bril; ik haatte dat ding echt, ik durf em nu ook nog amper op, ik had puisten en ik zag er gewoon niet uit.

Ik had een bruine boekentas die mijn ouders voor me gekocht hadden, niet eens zo'n hele slechte. Ik heb em weggedaan omdat de rits kapot was.

Ik had aan het begin van de brugklas redelijk veel vrienden, maar nadat ik een ongeluk had gehad vonden ze me niet leuk meer omdat ik te stil was geworden. Dat was dus al snel over. Het waren trouwens redelijk oppervlakkige vriendschappen...

Ik had posters van de Spice Girls en Leonardo DiCaprio, en later ook van Michael Jackson. Die kwamen voornamelijk uit de Break Out!, daar had ik een abbo op. Ik luisterde naar de Spice Girls, Michael Jackson en AbbA.

Ik droeg altijd wijde, onopvallende kleding. Ik durfde echt niets van mijn lichaam te laten zien, want ik vond mezelf echt heel lelijk. Ik had nooit merkkleding aan.

Ik voelde me niet helemaal happy in de brugklas en ik denk er niet echt vaak aan terug. De foto was vreselijk, vooral vanwege die afgrijselijke bril. Ik ben blij dat ik lenzen heb...
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 00:33
Verwijderd
Ik was in de brugklas een enorme nerd. Nu wás ik dat altijd al, ik werd ook op de basisschool al uitgescholden voor professortje en stuudje. Ik droeg kleren van Cool Cat en C&A-spijkerbroeken en had zo'n mooie glimmende, naar leer ruikende tas van de V&D School Campus.

Ergens was ik wel het nerdje van de klas, maar aan de andere kant had ik wel veel vrienden. Mijn bijdehante opmerkingen vielen namelijk wel in de smaak bij veel klasgenootjes, aan de andere kant kreeg ik het daardoor constant aan de stok met oudere leerlingen. Ik kocht altijd de nieuwste Yabba Dabba Dance samen met een vriend van me

God, wat was dat een tijd
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 00:39
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-05-2003 @ 00:33:
Ik was in de brugklas een enorme nerd. Nu wás ik dat altijd al, ik werd ook op de basisschool al uitgescholden voor professortje en stuudje. Ik droeg kleren van Cool Cat en C&A-spijkerbroeken en had zo'n mooie glimmende, naar leer ruikende tas van de V&D School Campus.

Ergens was ik wel het nerdje van de klas, maar aan de andere kant had ik wel veel vrienden. Mijn bijdehante opmerkingen vielen namelijk wel in de smaak bij veel klasgenootjes, aan de andere kant kreeg ik het daardoor constant aan de stok met oudere leerlingen. Ik kocht altijd de nieuwste Yabba Dabba Dance samen met een vriend van me

God, wat was dat een tijd
ik dacht juist dat coolcat kleren tof waren

maarem ik had altijd zon standaard stoffen tas met leren schouderbanden en 2 voorzakjes
nooit veel boeken mee, gewoon de helft thuis laten zodat die tas er niet zo loos groot uitziet

normaal aantal vrienden, normaal populair

en ik had vroeger posters van spice-girls op mijn kamer 2 maar
__________________
hoi, ik ben een signature
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 00:43
Verwijderd
Jonge, ik had m'n hele kamer volhangen met posters van die wijven

God, als ik niet zat was geweest had ik dit echt nóóit opgeschreven
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-05-2003, 00:57
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik zag er niet opvallend uit. Haar meestal in een staart met veel haarlak. Vaak een spijkerbroek met sportschoenen en een topje of een strak truitje. Ik gebruikte toen al make up.
Ik heb aan het begin van de eerste ook m'n eerste sigaret gerookt (ben later weer mee gestopt ).

Ik maakte altijd braaf m'n huiswerk en erg stil in de klas. Niet opdat ik graag oplet, maar dagdromen is gewoon m'n hobby. M'n schriften zaten ook vol met allemaal tekeningen.

Ik luisterde vooral naar muziek zoals Moby, Prodigy, Dune en Cappella. In m'n kamer had ik weinig posters. Ik las toen geen BO of Hitkrant. Ook was ik helemaal weg van manga. In die tijd tekende ik veel manga-figuurtjes.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 05-05-2003 @ 22:19:
Lang, lang geleden (voor sommigen langer dan anderen ) kwam je als klein basisschoolkindje op een grote middelbare school terecht. Van de oudste werd je opeens de kleinste, je tas was nog groter dan jijzelf... kortom: je was een brugpieper.

Denk nog eens terug aan die tijd. Hoe zag je er uit? Wat voor tas had je? Had je die tas zelf uitgezocht of moest je die van je ouders dragen? Hoe voelde je je? Had je veel vrienden? Waar praatte je met ze over? Van wie was je fan? Hoe fan? Hoeveel posters uit de Hitkrant en de Break-Out! op je kamer?

En met een link naar nu: als je terugdenkt aan jezelf, schaam je je dan of voel je je trots? Ben je heel erg veranderd en ben je daar blij mee? Of niet?

Vertel maar.
Oei, wat was dat een pokkejaar zeg, die brugklas.
Tja, ik had een kapsel dat alle kanten uit stond en toeval was er een docente die dat ook had. Ik droeg altijd een spijkerbroek en van die houthakkersblouzen (van die geruite dingen)
Ik had zo'n verschrikkelijke hutkoffertas, en omdat het ding nieuw was kreeg ik 'm in de eerste weken nauwelijks dicht (het leer moest nog soepel worden) Die tas was trouwens door mijn ouders (lees moeder) uitgezocht. Mijn klas was een raar zooitje. Alle jongens uit de klas vormde 1 groep en onder de meisjes waren er 3 groepen. 2 daarvan hadden een hekel aan mekaar en in die derde zat ik met nog 3 meisjes. Wij waren zo'n beetje het kneuzengroepje van de klas.
In die tijd was ik fan van Peter Andre en mijn hele kamer zat onder de posters en plaatjes van 'm. Ik verzamelde van alles van die man en ben zelfs een keer naar een concert geweest.

Als ik terugdenk aan die tijd ben ik blij dat dat jaar voorbij is, en dat ik nu heel erg veranderd ben sinds die tijd. In de brugklas vroeg je je bij zo'n beetje alles af wat een ander van je zou denken (en dan vooral de "stoere" mensen in je klas)
Nu boeit dat me echt niet meer, ik doe wat ik wil, en ga me echt niet meer afvragen hoe een ander daar over denkt
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 09:54
ZHAzha
Avatar van ZHAzha
ZHAzha is offline
Ik vond mezelf heel cool ik was een jaar ouder dan mijn andere klasgenootjes.
Ik had altijd sportschoenen aan met een spijkerbroek en een gewoon shirtje.
Ik had een leren tas die ik later dat jaar verruilden voor een eastpak, die leren tas had mijn moeder uit Turkije meegenomen en die eastpak heb ik zelf uitgezocht.
Ik had heel veel vrienden en we praten natuurlijk over jongens, leraren, en flink roddelen over klasgenootjes.
Ik had alleen maar posters van LEONARDO dicaprio op me kamer
Ik was geen lievertje in de klas, samen met me beste vriendin haalde we vanalles uit. De leraren hadden echt een hekel aan ons.


Hoe ik erop op terug kijk: Ik heb wel spijt dat ik veel mensen het leven heb zuurgemaakt... Het was een tijd met veel ouwehoeren overal tegenin gaan.. ik had beter me best moeten doen en ik ben blij dat het nu voorbij is.
__________________
hm
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 10:06
the tourist
the tourist is offline
Ik had de zomervakantie voordat ik naar de brugklas ging net mijn been gebroken. Dus op mijn eerste middelbareschooldag ging ik met krukken naar school (2 maanden daarna trouwens nog steeds ). Dat was gelijk een slecht begin, want ik wilde eigenlijk juist niet opvallen.
Ik ging met 2 ´vriendinnen´ van de basisschool naar de middelbare school. Gelijk de eerste dag kregen we al ruzie, en dat ging het hele schooljaar zo door. Uiteindelijk heb ik ze al 4 jaar niet meer gesproken (1 van de 2 zit soms nog steeds bij mij in de klas). Het grootste deel van het jaar heb ik geen vrienden gehad. Aan het einde van het jaar kreeg ik een vriendin, die nu nog steeds een vriendin is.
Ik was een van de langsten van de klas. Had erg veel puistjes, ik droeg altijd groene t-shirts en tuinbroeken. Ik luisterde naar de Spice Girls en All Saints, en ik was megafan van Goede Tijden Slechte Tijden . Op mijn kamer hing 1 poster van de Spice Girls, een paar dingen van GTST.
Ik had een Sur5al-tas ofzo, een soort goedkopere Kiplingtas. Ik heb geloof ik een paar weken om een Kiplingtas gezeurd, maar ik heb er geen gekregen.
Ik maakte altijd mijn huiswerk, was erg stil in de klas, en erg verlegen.

Achteraf is dit mijn minst-leuke schooljaar geweest, ik heb me een lange tijd erg alleen gevoeld.
Maar ik ben gelukkig heel erg veranderd
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 10:11
Verwijderd
Citaat:
gentleman schreef op 06-05-2003 @ 00:12:
Maar dat ben je nu toch nog steeds?
heb ik gezegd van niet dan?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 10:11
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
We waren die zomer verhuisd dus ik ging alleen naar mijn nieuwe school, dat was extra spannend. Ik had al snel vriendinnen in mijn nieuwe klas en kon met iedereen wel goed opschieten. Ik droeg de kleding die 11- en 12-jarigen toen droegen. Gewoon een broek en t-shirt. Ik zag er dus uit als 11 en gedroeg me ook zo, een lief klein meisje.
Ik had een zwarte Kipling boekentas. Die had ik uitgekozen, na het inschrijven op de school waar ik eigenlijk heen zou gaan, toen wist ik nog niet dat we zouden verhuizen. Ik was de enige brugger die geen leren boekentas had, wat eigenlijk verplicht was op mijn school. Daar kreeg ik dus regelmatig opmerkingen over 'eeej, die tas mag niet hooorr!' Ik was er heel blij mee, ik hoefde er tenminste niet naar te zoeken als alle tassen op een berg lagen.
Muziek interesseerde me toen nog niet, dat kwam in de 2e en 3e eigenlijk pas. Toen hingen mijn muren vol met posters van Hanson, Leonardo DiCaprio, 3T enz..

Als ik er nu aan terugdenk ben ik eigenlijk best trots op mezelf. Ik ging helemaal alleen, maar ben vanaf de eerste schooldag met een meisje uit mijn nieuwe klas naar school gefietst. Lang verhaal, maar die had ik dus opgebeld *eng, eng*. Zij is nog steeds een vriendin van mij Ik was gewoon mezelf, heb nooit meegedaan aan die gabberrage enzo. Ik was heel zelfverzekerd en gelukkig

Laatst gewijzigd op 06-05-2003 om 10:15.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 10:21
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
LittleStar3 schreef op 06-05-2003 @ 08:34:
Wij waren zo'n beetje het kneuzengroepje van de klas.
Whahaha, daar hoor ik nog steeds bij! And proud of it! Wij hebben een groepje van 4 soms 5 (jaja soms 5 omdat het ene meisje nog te hard probeert bij de populaire lui te horen, maar iederekeer drukken ze haar weer weg en mogen wij haar weer opvangen. Zo zijn we dan ook wel weer, iedereen die zich onbegrepen voelt mag erbij Als ze ons uit kunnen staat tenminste.)
Iedereen heeft een hekel aan ons omdat wij raar zijn. Niemand begrijpt onze humor, we doen niet mee met de mode... kortom, wij zijn raar. En het is geweldig! Was ik er maar eerder achter gekomen dat het hebben van een eigenpersoonlijkheid zo leuk was Had ik een veel leukere middelbareschooltijd gehad!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 10:52
Verwijderd
Hoe zag je er uit? Redelijk klein (nog steeds trouwens ), lang haar, bril, gewoon eigenlijk.

Wat voor tas had je? Zwart

Had je die tas zelf uitgezocht of moest je die van je ouders dragen? Zelf uitgezocht *trots* (ik heb em nu nog steeds trouwens, maar nu met buttons ensow erop )

Hoe voelde je je? Heel erg onzeker, alleen

Had je veel vrienden? Mnee, nog steeds niet. Maar in het begin kende ik ook bijna niemand, en ik ben niet zo goed in contact zoeken.

Van wie was je fan? Ik was niet speciaal van iemand fan, maar ik had wel veel posters op mijn kamer hangen. Nu nog steeds trouwens, maar wel andere posters

Schaam je je dan of voel je je trots? Schamen voor mijn posters? M, die van toen waren wel erg ja

Ben je heel erg veranderd? Behoorlijk.

Ben je daar blij mee? Of niet? Jazeker ben ik er blij mee, ik zit lekkerder in mijn vel en alles
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 11:25
Verwijderd
Ik was best klein, en deed gewoon wat ik wilde. Ik wist best dat de oudere leerlingen sowieso een hekel aan me zouden hebben, dus zou ik ook m'n best niet doen om die hekel weg te nemen. Ik bleef lekker mezelf.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 11:27
Verwijderd
Hoe kende iedereen toch die populairdere muziek? *schudt hoofd* Ik kende echt nie-mand. Ik had in de tweede nog zoiets van K's choice? Wazda?
Nou hebben wij dan ook heel lang geen tmf gehad, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 06-05-2003 @ 11:27:
Hoe kende iedereen toch die populairdere muziek? *schudt hoofd* Ik kende echt nie-mand. Ik had in de tweede nog zoiets van K's choice? Wazda?
Nou hebben wij dan ook heel lang geen tmf gehad, maar goed.
Ik snapte popmuziek toen ook nog niet hoor. Ik luisterde vrijwillig Radio Rijnmond. *grin*
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 11:30
Verwijderd
Hoe zag je er uit? Klein, blond pluizig haar met een bril. Meestal in 't zwart gekleed.

Wat voor tas had je? Zwart

Had je die tas zelf uitgezocht of moest je die van je ouders dragen? Zelf uitgezocht, op handigheid vooral, niet op 'hipheid'. Gewoon wat mij handig leek en wat ik mooi vond dus.

Hoe voelde je je? Groot Ik voelde me er meteen thuis

Had je veel vrienden? Na een tijdje wel ja, echt een groepje.. Was leuk; het meest populaire meisje van de basisschool had niemand... vond ik haar verdiende loon, ze pestte me op de basisschool nml altijd met juist dát feit.

Van wie was je fan? Ik was fan van.... Jeff Buckley, dat begon toen een beetje en van The X-Files. Daar was ik helemaal gek van

Schaam je je dan of voel je je trots? Jeff Buckley is gewoon goed, dus dat had ik toen wel door, is wel goed. The X-Files heb ik gekeken tot de laatste aflevering... ook wel ok dus.. 'k Was gelukkig geen meelopertje met alles wat hip en in was, 'k heb de Backstreet Boys altijd stom gevonden. (Die waren toen vrij in, volgens mij...)

Ben je heel erg veranderd? Hmm... Best wel ja Ben veel zelfverzekerder nu, dat was toen echt niet zo... En nog steeds kan ik veel veranderen

Ben je daar blij mee? Of niet? Ja, zelfverzekerder is goed... En ik ben van m'n acne af
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 06-05-2003 @ 11:27:
Hoe kende iedereen toch die populairdere muziek? *schudt hoofd* Ik kende echt nie-mand. Ik had in de tweede nog zoiets van K's choice? Wazda?
Nou hebben wij dan ook heel lang geen tmf gehad, maar goed.
Ik kende de populaire muziek wel, maar vond het niets Luisterde toen meestal naar Kink FM, daar hoorde ik dan vaak goede dingen langskomen en tja... Nu is Kink FM niet meer zo goed...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 11:52
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Ik was toen groot voor mijn leeftijd (was vroeg gaan groeien, ben nu alleen nog maar 1.66 )
Ik was een beetje onwetend en ik had dus echt niet door wat cool was en wat niet. Ik was dus echt wel mezelf en dat vonden velen maar raar. Ik had alleen wel nikes enzo aan, omdat ze me al niet zo lief vonden, dus zo was ik dus wel een beetje een meeloper.

Ik had een gewone rugzak zelf uitgekozen..
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.