Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2016, 08:24
Kikaa*
Kikaa* is offline
Ik heb een prangende vraag! Hebben jullie een foto op jullie CV staan? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom? Ik twijfel!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2016, 08:25
Verwijderd
Ik wel, omdat ik dan zelf kan kiezen wat voor foto ze als eerst van mij zien. Als ze gaan googlen vinden ze er waarschijnlijk sowieso nog wel meer.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2016, 09:03
df
df is offline
Ja!
Oud 11-03-2016, 09:10
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ja, van Kristaco om ze af te leiden!
Oud 11-03-2016, 09:28
WolterB
WolterB is offline
Nee, maar ik heb mijn CV ook al sinds 2010 niet meer een update gegeven en heb mijn CV eigenlijk nog maar 2 keer nodig gehad.
Oud 11-03-2016, 09:46
Abby.
Abby. is offline
Ja, maar hij is eigenlijk wel een beetje gedateerd
Met citaat reageren
Oud 11-03-2016, 09:47
Verwijderd
Nee. Ik vind het niet relevant en ik heb nu twee keer meegemaakt dat mensen op foto's worden afgekeurd. Ik doe het ook niet zo goed op foto's, ik ben in het echt veel leuker.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2016, 09:49
Axel11
Axel11 is offline
Nee, vind ik niet relevant, ik zie het in mijn sector eigenlijk ook maar zelden gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2016, 09:52
Abby.
Abby. is offline
In mijn sector is het dan weer vrij essentieel. Dus ik moet eens goeie professionele foto's laten maken binnenkort
Met citaat reageren
Oud 11-03-2016, 09:54
Abby.
Abby. is offline
Wel moest ik een beetje lachen toen ik vervanging zocht voor twee theaterlesjes in zo'n speciale facebookgroep en ik een CV met allerhande figuranten-klusjes + castingfoto's kreeg. Ehh wat moet ik daarmee?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2016, 09:56
Axel11
Axel11 is offline
Kikaa, het gaat bij jou voor dit cv toch om (onderzoek/stage in) de (bio-)chemische sector? Misschien wel een nuttige toevoeging
Met citaat reageren
Oud 11-03-2016, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Wel moest ik een beetje lachen toen ik vervanging zocht voor twee theaterlesjes in zo'n speciale facebookgroep en ik een CV met allerhande figuranten-klusjes + castingfoto's kreeg. Ehh wat moet ik daarmee?
Ach, wij zoeken een begeleider voor op de groep en we krijgen cv's waarop staat dat ze bij de groenteboer in Schubbekuttenveen hebben gewerkt als vakkenvuller. Acht jaar geleden. Ja eh. Ok!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2016, 10:02
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ach, wij zoeken een begeleider voor op de groep en we krijgen cv's waarop staat dat ze bij de groenteboer in Schubbekuttenveen hebben gewerkt als vakkenvuller. Acht jaar geleden. Ja eh. Ok!
Ik heb mijn werk bij de AH (14 jaar gewerkt) ook nog wel op mijn CV staan Maar inderdaad niet alle kleine baantjes die ik had. En aangezien ik ieder jaar wel weer iets van 2 nieuwe andere werkplekken erbij heb, is het sowieso al lastig bepalen wat nu precies wel relevant is en wat niet.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2016, 10:02
Verwijderd
Ik kreeg laatst een Duo-cv onder ogen van 2 meisjes, dat was pas raar En één van de twee meisjes had ook nog 'model' bovenaan gezet bij werkervaring (oke, dat was chronologisch het meest recente maar totaal niet relevant voor de functie)
Met citaat reageren
Oud 11-03-2016, 10:05
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb er geen foto bij. Bij alle sollicitaties tot nu toe hadden ze me van tevoren al gezien.
Oud 11-03-2016, 10:18
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja, met mijn naam erbij, zodat ze meteen een gezicht bij de CV en bij de naam hebben. Voor herkenbaarheid dus. Zodat ze ook niet lang hoeven te zoeken als ik op gesprek kom en ze zijn matig voorbereid. En zodat ze dus mijn gezicht en naam samen onthouden en er dus meer kans is dat ze mij kiezen omdat ze me niet vergeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2016, 10:20
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Alleen op m'n Duitstalige CV.
Oud 11-03-2016, 10:29
Carn
Carn is offline
Citaat:
Alleen op m'n Duitstalige CV.
Dan wel met snorretje en je haar in een nette scheiding?
Oud 11-03-2016, 10:31
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dan wel met snorretje en je haar in een nette scheiding?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2016, 10:31
Verwijderd
Citaat:
Ik heb mijn werk bij de AH (14 jaar gewerkt) ook nog wel op mijn CV staan Maar inderdaad niet alle kleine baantjes die ik had. En aangezien ik ieder jaar wel weer iets van 2 nieuwe andere werkplekken erbij heb, is het sowieso al lastig bepalen wat nu precies wel relevant is en wat niet.
Nou ja, als je ergens echt heel lang gewerkt hebt en het was meer dan een baantje op de zaterdag, is het iets anders. Als je als 21jarige solliciteert ib de gehandicaptenzorg, zal het mij aan mijn reet roesten wat voor baantje je op je vijftiende voor vier maanden hebt gehad...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2016, 10:35
Verwijderd
Maar eerlijk is eerlijk - ik ben ook wel een beetje een trut. Wat mij betreft gaan alle brieven met spelfouten meteen in de prullenbak. Net zoals brieven zonder alinea's, cv's waarop de volgorde van werkervaring niet klopt. En er izjn een aantal sollicitanten die bij dezelfde organisatie gewerkt hebben maar op een andere locatie. Dan hebben ze de locatie waar ze gewerkt hebben niet benoemd en dan hebben ze ook minpunten. Mijn collega's zijn daar minder streng in, maar ik ben echt een heks als het op dat soort dingen aankomt.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2016, 10:56
Yne
Yne is offline
Citaat:
Maar eerlijk is eerlijk - ik ben ook wel een beetje een trut. Wat mij betreft gaan alle brieven met spelfouten meteen in de prullenbak. Net zoals brieven zonder alinea's, cv's waarop de volgorde van werkervaring niet klopt. En er izjn een aantal sollicitanten die bij dezelfde organisatie gewerkt hebben maar op een andere locatie. Dan hebben ze de locatie waar ze gewerkt hebben niet benoemd en dan hebben ze ook minpunten. Mijn collega's zijn daar minder streng in, maar ik ben echt een heks als het op dat soort dingen aankomt.
Nou deze post gaat de prullebak in hoor
Oud 11-03-2016, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Betrapt Focus Caroline, focus
Met citaat reageren
Oud 11-03-2016, 11:18
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Nazi
Oud 11-03-2016, 11:50
Abby.
Abby. is offline
Citaat:

Ik vind spelfouten en vooral grammaticafouten ook erg vervelend, maar ik probeer dan toch altijd nog maar even verder te kijken. Neemt niet weg dat de sollicitant dan al wel wat minpunten heeft ja.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2016, 12:06
Verwijderd
Ja, en dan heb ik het over zaken als "Ik houdt er van om,....." ja DAAAAAG.
Of mensen die zinnen maken. net zoals darkfairy dat doet. op psychologie. in de ljhtopics. zonder hoofdletters leestekens. alleen punten.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2016, 12:11
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar typfouten zijn ook erg. Die doen vermoeden dat iemand zijn brieven niet naleest.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2016, 12:29
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ja, en dan heb ik het over zaken als "Ik houdt er van om,....." ja DAAAAAG.
Of mensen die zinnen maken. net zoals darkfairy dat doet. op psychologie. in de ljhtopics. zonder hoofdletters leestekens. alleen punten.
Verschrikkelijk ja.

Citaat:
Maar typfouten zijn ook erg. Die doen vermoeden dat iemand zijn brieven niet naleest.
True. Mijn vader zat laatst sollicitatiebrieven en CV's door te lezen en er was een supergoeie bij, maar die had boven zijn CV in grote letters 2x "van" staan in zijn achternaam. Hoe in hemelsnaam kun je zo'n fout over het hoofd zien?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2016, 12:32
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Ook als je iets doorleest kun je nog weleens wat over het hoofd zien, ik zou iemand dus echt niet op één typ- of spelfoutje afwijzen.
Oud 11-03-2016, 12:41
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ook als je iets doorleest kun je nog weleens wat over het hoofd zien, ik zou iemand dus echt niet op één typ- of spelfoutje afwijzen.
Daarom:

Citaat:

Ik vind spelfouten en vooral grammaticafouten ook erg vervelend, maar ik probeer dan toch altijd nog maar even verder te kijken. Neemt niet weg dat de sollicitant dan al wel wat minpunten heeft ja.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2016, 12:47
Verwijderd
Ik werk voornamelijk met studenten, dus ik zie echt vanalles voorbij komen.

Een duidelijke foto zie ik wel als een zinvolle toevoeging aan een cv, maar er zijn ook al regelmatig selfies en duckfaces voorbij gekomen.

Ik stoor me vooral aan pretentieuze Engelse cv's, afzichtelijke emailadressen, typfouten en de hobbies: koken, hardlopen en lezen. Ik vraag dan standaard naar het laatst gelezen boek en bij een dame van midden in de twintig was dat bijvoorbeeld 'iets van Carry Slee over kanker'
Met citaat reageren
Oud 11-03-2016, 13:07
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Wel op het gegeven dat ze dus niet zelf konden bedenken dat ze het door iemand anders moeten laten nalezen.

Laatst gewijzigd op 11-03-2016 om 13:07. Reden: Tikfoutje, zelf gevonden!!!1!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2016, 13:33
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik stoor me vooral aan pretentieuze Engelse cv's, afzichtelijke emailadressen, typfouten en de hobbies: koken, hardlopen en lezen. Ik vraag dan standaard naar het laatst gelezen boek en bij een dame van midden in de twintig was dat bijvoorbeeld 'iets van Carry Slee over kanker'
MIJN HOBBIES ZIJN LEUKE DINGEN DOEN EN LEKKER ETEN, DIT IN TEGENSTELLING TOT MENSEN DIE OPSCHRIJVEN DAT ZE VAN DOMME VERVELENDE DINGEN DOEN VROLIJK WORDEN EN VAN RANZIG ETEN HOUDEN. OOK HOU IK VAN LEKKER ONTSPANNEN, DAT IS WEL NODIG IN DEZE DRUKKE MAATSCHAPPIJ WANT DE WERELD DRAAIT MAAR DOOR

#manmanman
Oud 11-03-2016, 15:09
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 11-03-2016, 15:19
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nee, ik heb geen foto. Alle CV-experts van alle uitzendbureaus en office managers en wie nog meer hebben me allemaal verteld dat het niet nodig is. En ik vind het ook niet nodig. Tenzij ik inderdaad iets ga doen zoals Abby en Fizzle natuurlijk, maar daar zoek ik het helemaal niet.

En daarbij zou ik dan nog meer informatie van mijn nu al lange CV moeten schrappen om die foto te laten passen, superdoei.
Oud 11-03-2016, 15:23
Carn
Carn is offline
Citaat:
Wat zit je nou dom te kijken!

Oud 11-03-2016, 15:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn vader heeft jarenlang colloquium vitae boven zijn cv gehad
Oud 11-03-2016, 16:23
Verwijderd
Qua typfouten/spelfouten; dat is natuurlijk altijd wel een kwalijke zaak, maar het hangt er wel vanaf om wat voor functie het gaat of ik het echt een halszaak zou vinden. Voor een functie waarvoor nauwkeurigheid en gestructureerd werken de belangrijkste vaardigheden zijn is het kwalijker dan wanneer iemand solliciteert voor een creatief beroep of iets waar je met je handen werkt. En als iemand een functie wil doen die om communicatie draait, zou ik juist weer letten op of de belangrijkste informatie er goed tussenuit springt, i.p.v. of alles chronologisch correct staat. Maar het blijft mensenwerk, ook na 500x nalezen kun je een klein foutje over het hoofd zien. Ik snap dat het soms de enige manier is om door honderden cv's te komen, maar ik weet niet of het een heel goed filter is om de beste/meest gemotiveerde kandidaten over te houden.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2016, 16:40
Kikaa*
Kikaa* is offline
Wow, bedankt voor alle antwoorden! Het gaat inderdaad om de chemische sector, dus mijn uiterlijk of uitstraling is niet bijzonder van belang. Ik denk dat ik het maar lekker zonder foto laat dan! Als men op mijn LinkedIn kijkt, zien ze toch wel een foto.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2016, 17:35
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik heb wel een foto maar ik heb niet de indruk dat het heel belangrijk is. Ik heb ook zo het donkerbruine vermoeden dat ik het niet van mijn uitstraling of charisma moet hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2016, 04:39
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Verschrikkelijk ja.

True. Mijn vader zat laatst sollicitatiebrieven en CV's door te lezen en er was een supergoeie bij, maar die had boven zijn CV in grote letters 2x "van" staan in zijn achternaam. Hoe in hemelsnaam kun je zo'n fout over het hoofd zien?
Karel van Dam van Groningen?
Oud 13-03-2016, 07:49
Mema
Mema is offline
Ik heb wel een foto op mijn cv, een fatsoenlijke waar ik normaal op sta, dus geen bijgeknipte foto ergens vanuit de kroeg.

Oh en als ge solliciteert, Google je eigen naam eens en kijk wat er allemaal opkomt.. Scherm je profielen goed af. Dat was het eerste wat wij deden nadat we een brief van iemand hadden gelezen
Oud 14-03-2016, 17:02
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Ik kreeg laatst een Duo-cv onder ogen van 2 meisjes, dat was pas raar En één van de twee meisjes had ook nog 'model' bovenaan gezet bij werkervaring (oke, dat was chronologisch het meest recente maar totaal niet relevant voor de functie)
Oeh dat had ik ook laatst, 3 Chinese meisjes die samen voor een internship solliciteerden
Oud 14-03-2016, 17:37
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Hoe hadden ze dat precies in gedachten?
Oud 14-03-2016, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Hoe hadden ze dat precies in gedachten?
Eentje onder het bureau, de ander masseert zijn voeten en de derde haalt koffie.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2016, 05:25
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Eentje onder het bureau, de ander masseert zijn voeten en de derde haalt koffie.
Oud 15-03-2016, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Ik werk voornamelijk met studenten, dus ik zie echt vanalles voorbij komen.

Een duidelijke foto zie ik wel als een zinvolle toevoeging aan een cv, maar er zijn ook al regelmatig selfies en duckfaces voorbij gekomen.

Haha oei, ik heb ook staan dat ik graag kook
Met citaat reageren
Oud 15-03-2016, 09:25
Verwijderd
En ik heb normaal gezien geen foto op mijn CV, maar onlangs toch wel toegevoegd. Nu heb ik mijn CV weer aangepast en daar heb ik de foto uit weg gelaten. Ik moet eens een nieuwe foto maken waar ik een beetje goed mee voor de dag kom. Ik pas mijn CV bij iedere sollicitatie aan en heb eigenlijk twee CV's, een artistiek en een gewoon CV.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2016, 09:28
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb geen hobby's op mijn cv staan. In dat vakje heb ik staan dat ik drie talen vloeiend spreek en veel ervaring heb met hedendaags repertoire waardoor ik teksten en noten snel begrijp en ken.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2016, 09:31
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik pas mijn CV bij iedere sollicitatie aan en heb eigenlijk twee CV's, een artistiek en een gewoon CV.
En dit ja. Ik heb een artistiek cv en een bijbaantjescv.
Het bijbaantjescv heeft ook bijvoorbeeld versies voor de horeca waarin ik vertel hoe ik niet kan stilzitten en veel plezier heb in de avond perfect maken voor de gasten, tegenover versies voor lesgeven waarin ik mijn engelengeduld uit de doeken doe.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten