Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ja, met mijn naam erbij, zodat ze meteen een gezicht bij de CV en bij de naam hebben. Voor herkenbaarheid dus. Zodat ze ook niet lang hoeven te zoeken als ik op gesprek kom en ze zijn matig voorbereid. En zodat ze dus mijn gezicht en naam samen onthouden en er dus meer kans is dat ze mij kiezen omdat ze me niet vergeten zijn.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Maar eerlijk is eerlijk - ik ben ook wel een beetje een trut. Wat mij betreft gaan alle brieven met spelfouten meteen in de prullenbak. Net zoals brieven zonder alinea's, cv's waarop de volgorde van werkervaring niet klopt. En er izjn een aantal sollicitanten die bij dezelfde organisatie gewerkt hebben maar op een andere locatie. Dan hebben ze de locatie waar ze gewerkt hebben niet benoemd en dan hebben ze ook minpunten. Mijn collega's zijn daar minder streng in, maar ik ben echt een heks als het op dat soort dingen aankomt.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik werk voornamelijk met studenten, dus ik zie echt vanalles voorbij komen.
Een duidelijke foto zie ik wel als een zinvolle toevoeging aan een cv, maar er zijn ook al regelmatig selfies en duckfaces voorbij gekomen. Ik stoor me vooral aan pretentieuze Engelse cv's, afzichtelijke emailadressen, typfouten en de hobbies: koken, hardlopen en lezen. Ik vraag dan standaard naar het laatst gelezen boek en bij een dame van midden in de twintig was dat bijvoorbeeld 'iets van Carry Slee over kanker' ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 11-03-2016 om 13:07. Reden: Tikfoutje, zelf gevonden!!!1! |
![]() |
||
Citaat:
#manmanman
|
Nee, ik heb geen foto. Alle CV-experts van alle uitzendbureaus en office managers en wie nog meer hebben me allemaal verteld dat het niet nodig is. En ik vind het ook niet nodig. Tenzij ik inderdaad iets ga doen zoals Abby en Fizzle natuurlijk, maar daar zoek ik het helemaal niet.
En daarbij zou ik dan nog meer informatie van mijn nu al lange CV moeten schrappen om die foto te laten passen, superdoei.
|
Verwijderd
|
Qua typfouten/spelfouten; dat is natuurlijk altijd wel een kwalijke zaak, maar het hangt er wel vanaf om wat voor functie het gaat of ik het echt een halszaak zou vinden. Voor een functie waarvoor nauwkeurigheid en gestructureerd werken de belangrijkste vaardigheden zijn is het kwalijker dan wanneer iemand solliciteert voor een creatief beroep of iets waar je met je handen werkt. En als iemand een functie wil doen die om communicatie draait, zou ik juist weer letten op of de belangrijkste informatie er goed tussenuit springt, i.p.v. of alles chronologisch correct staat. Maar het blijft mensenwerk, ook na 500x nalezen kun je een klein foutje over het hoofd zien. Ik snap dat het soms de enige manier is om door honderden cv's te komen, maar ik weet niet of het een heel goed filter is om de beste/meest gemotiveerde kandidaten over te houden.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik heb wel een foto op mijn cv, een fatsoenlijke waar ik normaal op sta, dus geen bijgeknipte foto ergens vanuit de kroeg.
Oh en als ge solliciteert, Google je eigen naam eens en kijk wat er allemaal opkomt.. Scherm je profielen goed af. Dat was het eerste wat wij deden nadat we een brief van iemand hadden gelezen ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
En ik heb normaal gezien geen foto op mijn CV, maar onlangs toch wel toegevoegd. Nu heb ik mijn CV weer aangepast en daar heb ik de foto uit weg gelaten. Ik moet eens een nieuwe foto maken waar ik een beetje goed mee voor de dag kom. Ik pas mijn CV bij iedere sollicitatie aan en heb eigenlijk twee CV's, een artistiek en een gewoon CV.
|
![]() |
||
Citaat:
Het bijbaantjescv heeft ook bijvoorbeeld versies voor de horeca waarin ik vertel hoe ik niet kan stilzitten en veel plezier heb in de avond perfect maken voor de gasten, tegenover versies voor lesgeven waarin ik mijn engelengeduld uit de doeken doe. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
CV Buiteland Kwark89 | 3 | 24-02-2008 11:48 | |
Werk, Geld & Recht |