Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2011, 13:02
men123
men123 is offline
Hoi allemaal,

Gisteren heb ik met parkeren een andere auto geraakt, ik heb mijn auto recht gezet en ben vervolgens gaan kijken na de schade, er zaten een paar krasjes bij mij en bij hem op de auto, ik heb mijn vinger nat gemaakt en vervolgens een paar krasjes weggeveegd, de krasjes gingen weg , dus heb ik het ongeval niet gemeld, alleen iemand anders heeft mijn kenteken doorgegeven bij de politie. De politie heeft mij dus gebeld, en ik heb mij gemeld bij de politie, helaas had ik dus een misdrijf gepleegd, wat ik niet eens wist... want ik heb pas een kleine maand mijn rijbewijs. Ik baal dus nu ook echt als een stekker dat ik een misdrijf heb gepleegd, want het boeit mij niet zoveel als ik die schade moet betalen, ben trouwens ook gewoon verzekerd. Alleen nu is de vraag, wat kan ik nu als straf krijgen? Want ik wil geen strafblad aan mijn broek krijgen en ik heb ook bij de politie gesoliciteerd, en ik wil niet dor dit hakke fietje afgewezen worden...
Advertentie
Oud 09-08-2011, 13:07
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
Wat is je precies ten laste gelegd dan?
Oud 09-08-2011, 13:07
Verwijderd
"hakke fietje"
Oud 09-08-2011, 13:09
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Misschien moet je daarvoor bij de politie informeren. Kun je niet schikken o.i.d.?
Oud 09-08-2011, 13:16
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Nou, een strafblad zal je wel krijgen, ja. Krasjes gaan trouwens heus niet weg door er met een natte vinger op te wrijven. Je had het gewoon moeten melden dus. Misschien dat het UVW nog een leuke baan voor je heeft?
Oud 09-08-2011, 13:19
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Volgens mij is er alleen maar iets als die mensen van de andere auto echt aangifte tegen jou doen. Ik weet niet of je hun gegevens hebt? Anders zou ik contact met die mensen opnemen en kijken of ze het nog zo willen regelen.

En krasjes kan je soms wel wegvegen hoor, als het een beetje van die zwarte zooi van de bumper is ofzo.
Oud 09-08-2011, 13:24
Verwijderd
Wat wil de politie nu dan van je? Als je zeker weet dat die krasjes weg gingen met wat spuug, was er dus kennelijk geen schade dus vraag ik me af wat het probleem nog is. Ik zou 't gewoon uitleggen en meewerken, meer kan je toch niet doen.
Oud 09-08-2011, 13:28
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
---> Geld en Recht
__________________
you're not my demographic
Oud 09-08-2011, 14:39
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Je auto zal in beslag worden genomen voor onderzoek, daarna jij. Want als jij, zoals je beweert,een lak-helende-tong ooit heb weten te bemachtigen dan is er een top baantje voor jou.

Lak-opfleurflesjes volspugen, betaald goed want het is een zeldzaam talent.
__________________
O nou
Oud 09-08-2011, 15:12
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
De Kantine ---> Geld & Recht.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 09-08-2011, 15:59
men123
men123 is offline
Die andere man heeft inderdaad aangifte gedaan, omdat hij niet wist wie ik was... Ja ik krijg de gegevens van die man morgen pas, dus ik ga hem zeker bellen en excuses aanbieden... alleen kan hij dan nog de klacht indienen, want ik heb al een overhoring gehad op heb bureau en die gaan ze sturen naar de officier van justitie.
Oud 10-08-2011, 12:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
want ik heb al een overhoring gehad op heb bureau en die gaan ze sturen naar de officier van justitie.
En die geeft je daarna een cijfer voor hoeveel van de verkeersregels je nog wist?

Anyway, ga zo diep door het stof als kan, hoe onredelijk die andere man ook mag zijn. Kies of je claimt of je dacht dat de kras weg was of lieg dat je helemaal niet had gezien dat er een blijvende kras in zat. En dan is het hopen op het beste. En volgende keer niet zo dom doen. Jij bent WA verzekerd, die ander misschien niet volledig verzekerd. Voor mij is dat vanwege mijn leeftijd en geslacht bijvoorbeeld volstrekt onbetaalbaar geweest, dat begint nu pas een beetje normaal te worden qua tarieven. Als iemand er een kras in rijdt en er daarna vandoor gaat, kan ik dat niet laten maken en gaat de zaak roesten. Erg asociaal om zoiets te doen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer De grootste wegpiraat van vandaag - deel 7
Hawahaai
409 09-02-2015 09:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Politie heeft 'boetequota's' voor 2006 al in 2004 gehaald
Verwijderd
37 23-07-2005 16:30
De Kantine fietsers hebben het nooit gedaan
de abt van sion
43 14-06-2002 10:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01.